Oud 06-08-2002, 17:38
AngelInDisguise
AngelInDisguise is offline
pfff ik vin et eigenlijk wel leuk als het maar niet te erg is ik moet er wel wat van kunnen verstaan. En brabants vin ik zeker wel heeeeel leuk k'kan der niks aan doen als ik iemand brabants hoor praten kan ik nie op houden met luisteren bes wel vaaaaaag
Oud 09-08-2002, 11:26
PardonMe
PardonMe is offline
een licht accentje vind ik geen probleem.. Bij de meeste mensen kun je vaak al horen waar ze vandaan komen, omdat elke streek in Nederland toch net een beetje anders praat..
Maar van die echt dialecte, met rare woorden erin enzo dat vind ik wat anders, maar denk dat de meeste mensen dat meestal spreken als ze bij familie en kenissen ofzo zijn die datzelfde dialect spreken...

maar als iemand uit Limburgs gewoon Nederlands praat en iemand uit Zuid-Holland dan is bijvoorbeeld verschil al goed hoorbaar..
(zachte G - Harde G en de R-klank verschilt bijvoorbeeld)
Oud 09-08-2002, 11:38
gizmo
gizmo is offline
Een beetje accent is niet erg, dat heb je altijd wel... zoals eef hierboven zei..

Maar ech dat iewh dialect is verschrikkelijk... Ik woon zelf in Limburg maar kan het echte limburgse (je hebt er vele sooren maar ok) gewoon ech niet uitstaan... vercschrikkelijk gewoon... en dat vind ik dus ook bij de rest van Nederland...
Ja.. i kan echt afknappen op een accent..
Oud 10-08-2002, 17:33
Bauduin
Bauduin is offline
'sommige' accenten zijn geil
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:52
blutske
blutske is offline
Ik woon zelf in Limburg en vind accentjes wel leuk. Zelf praat ik thuis dialect, maar heb geen echt zangerig accent. Maar vaak als je bijv. een limburgs iemand op tv ziet, naast iemand uit Zuid Holland ofzo, valt het meer op dan wanneer je zelf in limburg bent
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:48
Verwijderd
Hoi

Nee ik denk da nie want ik heb nu een vriend en die komt uit brabant en die praat echt met zo'n zachte G en da kan me echt nix schelen ik vind da zelf eigenlijk wel grappig. En ik denk da ik da ook nie leuk zou vinden da als ze op me afknappen alleen omda ik een beetje plat praat. (ik kom uit zeeuws vlaanderen heel dicht bij de belse grens) En ik praat een beetje plat met bels er door heel vaag.
Groetjes Daniella
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:47
Starrie
Starrie is offline
ik ben verliefd op alle jongens met een twents accent.....
Oud 12-08-2002, 11:42
ThugGurl
ThugGurl is offline
Hmmz daar knap ik niet op af, alleen als het belgisch of boers is.De rest vind ik wel schattig!Zachte G bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:07
stout!
stout! is offline
Sommige accenten kan ik juist heel charmant vinden, twents vind ik superleuk sinds ik een hele leuke twentse jongen ken. Brabants en Limburgs vind ik weer verschrikkelijk.
Oud 12-08-2002, 12:10
)Vampje(
)Vampje( is offline
Hmz...Ik was afgelopen zaterdag in Tilburg op stap, stond met mijn vriend bij de pinautomaat, stonden er van die Tilburgse jongens achter ons en die hàdden me toch een irritant accent!! Ik denk dat als ik een vriend zou hebben die zo praat, ik er in het begin helemaal gek van zou worden. Maar om nou echt af te knappen op zo'n detail... Het zou niet leuk zijn, maar als hij/zij verder wel geweldig zou zijn, zou ik het waarschijnlijk voor lief nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten