Oud 06-08-2005, 14:44
Poesket
Poesket is offline
Nou de titel zegt het al, Is dat mogelijk?
Oud 06-08-2005, 15:17
marieke1232
marieke1232 is offline
Hoi,

Het is zeker mogelijk. Je kunt met elke propedeuse (hbo/wo) meeloten voor de studie geneeskunde, MITS je de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde b 1 op vwo-niveau hebt afgerond.
Is je vooropleiding havo of vwo? Want dat is ook nog van belang als je mee wilt gaan loten. Als je vooropleiding havo is, is er verder niks aan de hand ivm propedeuse.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 13:15
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Daar zou ik niet al te zeker van zijn, want volgens mij was dit jaar het laatste jaar waarin mensen met een HBO-propedeuse en aangevulde vakken in lotingsklasse C konden meeloten. Nu kun je alleen nog met een HBO-opleiding meeloten (en volgens mij ook aangevulde vakken). Je zou het ook kunnen gooien op de zij-instroom in Groningen, waar je met een verwante HBO- of WO-bachelor kan instromen in het vierde jaar. (dus biomedische wetenschappen, fysiotherapie, hbo-v etc.). Ik weet niet of je dan een schakeljaar moet volgen. Groot nadeel is dat er elk jaar slechts een stuk of 35 plekken beschikbaar zijn én dat de RuG zelf mag bepalen hoe ze selecteren. Ze kunnen dus een mooie toets uit de kast trekken of vaardigheden toetsen, je weet het niet.

Hoe het zit met meeloten met een propedeuse weet ik niet zeker, je zou daarvoor het best contact op kunnen nemen met de IBG en dan vragen naar het Centraal Bureau Aanmelding en Plaatsing, waar ze meer van lotingen afweten. (Volgens mij bestaan er uitzonderingen voor mensen die al eerder hun propedeuse hebben gehaald).

Je zou het trouwens ook decentraal kunnen proberen in Rotterdam of Amsterdam, heel veel succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 18:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 11-08-2005 @ 14:15 :
Je zou het trouwens ook decentraal kunnen proberen in Rotterdam of Amsterdam, heel veel succes in ieder geval!
Opzich is het zo dat je alleen decentraal mag doen als je aan de eisen van de loting voldoet. Je moet je voor decentraal namelijk ook inschrijven voor de loting.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten