Oud 08-08-2005, 20:33
Wawl
Wawl is offline
Ik wil een PC of laptop aan gaan schaffen. Ik heb maximaal 1000 euro te besteden dus ik was benieuwd wat ik daarvoor zou kunnen krijgen. Voorwaarden zijn dat alles erbij moet zitten: kast, monitor, toetsenbord & muis. Ik ben niet in staat alles zelf te monteren, dus ik wil een compleet systeem hebben.

Heeft iemand tips met eventuele links? Het maakt niet uit of het een laptop of desktop is, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar een desktop omdat daarvan de prijs/kwaliteit-verhouding vaak wat beter is. Ik hoor 't wel, alvast bedankt.
Oud 08-08-2005, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer Dell eens. Als je het zelf niet kan/wil monteren hebben die best mooie pc's
Oud 08-08-2005, 20:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
www.norrod.nl
Oud 08-08-2005, 21:01
]{ing
]{ing is offline
Monteren kost meestal rond 20 euro extra.

www.norskit.de
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:42
Verwijderd
http://www.tweakers.net/reviews/580/2

Rond de 720 euro, je kunt dus nog op dingen uitbereiden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 22:26
Jolt
Jolt is offline
Waarvoor wil je hem gebruiken?
Oud 09-08-2005, 10:12
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
mrboot schreef op 08-08-2005 @ 22:42 :
http://www.tweakers.net/reviews/580/2

Rond de 720 euro, je kunt dus nog op dingen uitbereiden.
Dat is inderdaad een systeem zoals ik dat wil hebben. Probleem is wel dat ik die zelf in elkaar zou moeten zetten en daar ben ik niet zo handig in.
Citaat:
Jolt schreef op 08-08-2005 @ 23:26 :
Waarvoor wil je hem gebruiken?
Normaal dagelijks pc-gebruik, zoals het werken met kantoorapplicaties, surfen, e-mailen, muziek downloaden, (muziek-)cd'tjes branden, et cetera. Het is niet bedoeld voor high-end gaming en video-editing.
Oud 09-08-2005, 10:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dan is Dell denk ik een prima optie
Oud 09-08-2005, 14:27
Wawl
Wawl is offline
Ik heb m'n oog laten vallen op onderstaand systeen:

AOpen QF50A 300W miditower
Intel Pentium 4 530 (3.0 Ghz)
High-end Asus moederbord
met Intel i915P chipset
512MB PC3200 DDR geheugen
Sapphire ATi Radeon 9600 XT 256 MB
Onboard sound op moederbord
80 GB harddisk 7200, Serial ATA
NEC ND3520A DVD+/-RW
16x52-speed CD/DVD-ROM speler
3.5" floppy drive
Logitech Cordless Keyboard
Logitech Cordless Optical mouse

Zonder windows en zonder speakers. Als monitor heb ik de 17" Iiyama E431S TFT op 't oog. Daar zitten ook speakers in, maar dat is natuurlijk geen kwaliteit. Ik ga toch voornamelijk een koptelefoon gebruiken.

Wat vinden jullie hiervan?
Oud 09-08-2005, 18:17
Verwijderd
Is afhankelijk van de prijs of het wat is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:24
Jolt
Jolt is offline
Kleine harde schijf, 3dkaart is verhouderd heb je meer aan een Vivo 6200 of X800GX, die hebben HDTV ondersteuning.

Processor ondersteunt geen 64 bit.
Oud 09-08-2005, 20:03
Gimme more beer
Voor de toepassingen die je noemt is het een prima systeem, alleen vraag ik me af wat de prijs is. Wat Jolt zegt is opzich wel waar, maar de vraag is of je veel aan dat advies hebt. Gamen ga je er toch niet op en als ik heel eerlijk ben, dan is onboard VGA vaak ook prima én goedkoop. Een 64 bit processor maakt daarnaast je systeem weer onnodig duur.

De monitor waar je aan zit te denken heb ik zelf ook en ik zal je zeggen, voor die prijs kun je echt geen betere krijgen
Oud 09-08-2005, 20:21
Verwijderd
Voor jouw toepassing is een systeem rond een Celeron in principe al voldoende, maar het prijsverschil met een vergelijkbare Athlon is te klein om daar nog echt serieus werk van te maken. Een systeem bijv. op basis van een AMD 2800+ zou prima zijn. Combineer dat met een lekker moederbord, bijvoorkeur op basis van de nForce2, dan heb je meteen redelijk goed onboard geluid en LAN. 512 MB geheugen is prima. Videokaart zou ik niet te zwaar nemen, liever dan een stille en eentje die weinig warmte genereert dan de nerd uithangen met een X8xx nogwat die je toch nooit gebruikt. Kun je dat geld beter uitgeven aan een prettig scherm, een stel goede boxen en dergelijke. Harde schijf is weer eigen smaak, maar als je een beetje snelle internetverbinding hebt en regelmatig muziek/films downloadt, dan is 80 GB wel aan de krappe kant en het prijsverschil met een 160 GB-model is sowieso minimaal.

Dingen als 64 bit, HDTV en dergelijke heb je absoluut niet nodig voor een doorsnee desktopje.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 05:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je niet gaat gamen en geen specifieke eisen hebt, dan lijkt me een budget van 1000 euro veel te hoog. Voor 600 euro heb je een heel mooie PC. 400 euro zou ook kunnen. De taken die jij noemt kun je ook op een Pentium 2 doen, bijvoorbeeld. Nu geeft een moderne computer wel meer confort (minder wachten, vlotter/vloeiender), maar een high-end PC of een PC van 1000 euro heb je echt niet nodig voor de taken die jij noemt.

Dus als je geld wilt uitsparen..
Oud 10-08-2005, 06:11
M@rco
M@rco is offline
Nou ja, hij wil dan ook geen PC van 1000 euro, er moet wel een monitor bijzitten, dat tikt ook flink aan

Maar ik zou eens bij Salland Automatisering kijken, die verkopen bijvoorbeeld het Tweakers.net Best Buy Basissysteem van juli 2005. Athlon 64 3000+, 512MB RAM, 120GB schijf en DVD&plusmn;RW voor 500 euro (Windows erbij kost nog eens 75 euro). Mooie TFT erbij, muis en toetsenbord en dan zit je wel zo ongeveer aan de 900-1000 euro, heb je volgens mij een mooi systeempje
Oud 10-08-2005, 06:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een leuk 17" scherm heb je al voor 210 euro ofzo. En de rest van de computer kan vrij goedkoop blijven, 220 euro is zeker mogelijk. Dan zit je dus op totaal 430 euro.
Oud 10-08-2005, 06:39
M@rco
M@rco is offline
Een computer voor 220 euro, hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dat is wel heel erg 2003, hoor.

Ik zal het voor de gein eens proberen... (Azerty)

AOpen QF50A - 47
Asus K8S-MX - 56
AMD Sempron 2500+ S754 Boxed - 54
Corsair ValueSelect 512MB PC3200 - 56
Hitachi Deskstar 7K80 SATA - 52
NEC ND-3540 - 42

Windows XP Home NL OEM - 87
AG Neovo F-417 17 inch TFT - 215
Cheapo Logitech draadloze tobo/muis set - 27

Monteren + 1 jaar garantie - 17,50

Zit je toch al op 575 euro.
Goed, dan houdt hij wel 425 euro over voor bier, of andere nuttige zaken

Laatst gewijzigd op 10-08-2005 om 06:44.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:20
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2005 @ 21:21 :
Voor jouw toepassing is een systeem rond een Celeron in principe al voldoende, maar het prijsverschil met een vergelijkbare Athlon is te klein om daar nog echt serieus werk van te maken. Een systeem bijv. op basis van een AMD 2800+ zou prima zijn. Combineer dat met een lekker moederbord, bijvoorkeur op basis van de nForce2, dan heb je meteen redelijk goed onboard geluid en LAN. 512 MB geheugen is prima. Videokaart zou ik niet te zwaar nemen, liever dan een stille en eentje die weinig warmte genereert dan de nerd uithangen met een X8xx nogwat die je toch nooit gebruikt. Kun je dat geld beter uitgeven aan een prettig scherm, een stel goede boxen en dergelijke. Harde schijf is weer eigen smaak, maar als je een beetje snelle internetverbinding hebt en regelmatig muziek/films downloadt, dan is 80 GB wel aan de krappe kant en het prijsverschil met een 160 GB-model is sowieso minimaal.

Dingen als 64 bit, HDTV en dergelijke heb je absoluut niet nodig voor een doorsnee desktopje.
Waarom zou je 64 bit niet gebruiken?En waarom HDTV niet?Dat word de nieuwste standaard, een X800GT, is een low profile kaartje rond een kostprijs van 100/150 euro

Prima dingetje.
Oud 10-08-2005, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 10-08-2005 @ 12:20 :
Waarom zou je 64 bit niet gebruiken?En waarom HDTV niet?
OMDAT HIJ EEN FUCKING DESKTOP/OFFICE PC NODIG HEEFT VOOR ZIJN STUDENTENKAMER.

Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:36
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 10-08-2005 @ 07:39 :
Windows XP Home NL OEM - 87
Een beetje onzin om de volle mep te betalen voor een windows licentie als student, nietwaar?
Oud 10-08-2005, 12:39
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 10-08-2005 @ 12:20 :
Waarom zou je 64 bit niet gebruiken?En waarom HDTV niet?Dat word de nieuwste standaard, een X800GT, is een low profile kaartje rond een kostprijs van 100/150 euro

Prima dingetje.
Nou en? Dat jij dat interessant vindt, kan me mijn anus corroderen, maar hij wil een low-end PC, dan is een processor boven de Sempron/Athlon klasse gewoon een fikse stap te hoog.

Beter kan hij het geld in de pocket houden en er iets van gaan doen waar hij veel meer plezier aan zal beleven.

Overigens moet je in een geval als dit ook niet zelf een systeem gaan samenstellen, dan ben je minstens 100 euro te veel kwijt aan uiteindelijk minimale verschillen met pre-built systemen. En een aanpassinkje hier of daar, daar doet geen computerboer moeilijk over.
Oud 10-08-2005, 13:57
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-08-2005 @ 12:46 :
OMDAT HIJ EEN FUCKING DESKTOP/OFFICE PC NODIG HEEFT VOOR ZIJN STUDENTENKAMER.

HDTV is de nieuwe standaard, zelfde geld voor 64 bit
Nederlanders, is er iets fatsoenlijk op de markt willen ze weer besparen.
Oud 10-08-2005, 15:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-08-2005 @ 14:57 :
maar t werkt toch ook zoals t nu werkt.... ict-lui, is dr iets goeds, moet t nog beter...
Oud 10-08-2005, 17:12
Jolt
Jolt is offline
Ben ik ff blij dat ik niet in de ICT werkt, wat een kutvolk.
Oud 10-08-2005, 22:28
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 10-08-2005 @ 14:57 :
Jolt, serieus, houd je mond als je niets fatsoenlijks te melden hebt. Altijd dat geblaat over nieuwere technieken. Leef je eens in in de TS, als je dat niet kunt, zeg dan niets. Hier heeft niemand wat aan.
Oud 10-08-2005, 23:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-08-2005 @ 07:39 :
Een computer voor 220 euro, hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dat is wel heel erg 2003, hoor.
Nou dat begint al met geen windows he, dat is zo'n 40% van je budget dat ga je echt niet aan ome bill geven. Bovendien zijn desktop taken ook prima met Linux/BSD te doen. Dus dat kun je alvast wegstrepen. Verder:

Proc: 40 euro - AMD 1.6GHz Applebred
Mobo: 39 euro - Asrock K7S41GX (onboard vga, SiS741)
Mem: 29 euro - 512MB DDR/400 OEM
HDD: 50 euro - 80GB maxtor
CDRW: 20 euro - een oem cdrw ofzo
kast: 30 euro - kast met 300W OEM voeding
Tobo/muis: 12 euro - draadloos? dierenbeul, een muis heeft een staart!

Totaal: 220 euro (wheeh klopt nog precies ook).

En dan een 17" TFT van een leuk design, zeg 210 euro, dan zit je aan 430 euro. Het kan echt wel hoor, maar dan moet je geen 80 euro aan ome bill schenken.
Oud 11-08-2005, 06:12
M@rco
M@rco is offline
Oke, het kán, als je verouderde troep koopt die je in de toekomst niet meer kunt upgraden, gecombineerd met een el cheapo kast waar je je klauwen aan openhaalt en een of andere brakke voeding. Jij je zin.

Geef dan 100 euro meer uit aan een S754 platform, daar zit tenminste nog leven in. Geen CD-RW maar een DVD-RW, enorm handig met bijvoorbeeld backups. Een fatsoenlijke kast met een redelijke voeding erin, enz. Je bezuinigt op de verkeerde dingen, vind ik 40 euro uitgeven aan een sterk verouderde, vrijwel niet meer verkrijgbare Duron terwijl je voor 10 euro méér een snellere, moderne en zuinigere 64 bit Sempron hebt is gewoon verkeerde zuinigheid.

Maar goed, ondertussen schiet de TS hier ook niet erg mee op
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-08-2005 @ 13:36 :
Een beetje onzin om de volle mep te betalen voor een windows licentie als student, nietwaar?
Hehe, en waaruit moet ik afleiden dat hij student is?
Ik zie het nergens staan, jij wel? Ik kan dat ook niet ruiken.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 06:18.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:10
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 11-08-2005 @ 07:12 :
Oke, het kán, als je verouderde troep koopt die je in de toekomst niet meer kunt upgraden, gecombineerd met een el cheapo kast waar je je klauwen aan openhaalt en een of andere brakke voeding. Jij je zin.

Geef dan 100 euro meer uit aan een S754 platform, daar zit tenminste nog leven in. Geen CD-RW maar een DVD-RW, enorm handig met bijvoorbeeld backups. Een fatsoenlijke kast met een redelijke voeding erin, enz. Je bezuinigt op de verkeerde dingen, vind ik 40 euro uitgeven aan een sterk verouderde, vrijwel niet meer verkrijgbare Duron terwijl je voor 10 euro méér een snellere, moderne en zuinigere 64 bit Sempron hebt is gewoon verkeerde zuinigheid.
Daar gaat het niet om, het was wél mogelijk. Ze suggereert ook nergens dat de TS het op die manier moet doen. Voor 400 - 500 euro ben je al een heel aardig eind en voor hem is meer schijfruimte bijvoorbeeld waarschijnlijk veel waardevoller dan een duurdere videokaart of processor. Een S754 platform, dat ben ik met je eens, want relatief is een Duron systeem eigenlijk best wel te duur. Een NEC-ND3540A is een must, het scheelt ook maar 20 euro. En over die kast en voeding hebben we het al zo vaak gehad en waarom dan ook besparen? Voor 45 euro heb je een fatsoenlijke kast met een fatsoenlijke voeding voor een low-end systeem.

Ja, je kunt voor 600 euro inclusief monitor klaar zijn, dat weet ik zeker en dan heeft de TS een prima systeem en 400 euro om bier van te kopen of om weer mee te sparen voor een nieuwe aankoop over 3 of 4 jaar.

Citaat:
Hehe, en waaruit moet ik afleiden dat hij student is?
Ik zie het nergens staan, jij wel? Ik kan dat ook niet ruiken.
http://forum.scholieren.com

Overigens zou ik nooit van m'n leven een windows licentie aanschaffen. Ik ben niet gek. Of nou ja, niet zo gek.
Oud 11-08-2005, 15:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Overigens is S754 helemaal niet zo future-proof. Zelfs van Socket 939 staat nu al zijn opvolger klaar. Sowieso ben ik geen fan van upgraden. Hooguit een nieuwe videokaart of meer geheugen, maar als je een goed gebalanceerde computer koopt, dan verouderen alle componenten min of meer 'even snel'. Dan houd je dat gewoon intact en als je een sneller systeem wilt koop je zo'n systeem. Als je wijs koopt kun je elk jaar een nieuwe PC kopen, terwijl anderen eens in de 3 jaar een systeem kopen en minimaal 3 keer zoveel kwijt zijn. Wat beter is? Mja reken zelf maar na.

En mijn advies was niet om perse voor 400 te gaan, 500 of 600 lijkt me beter, op basis van de goedkoopste Athlon 64 en eventueel 1024MB geheugen (geheugen kost nu geen drol). Maar 1000 euro lijkt mij echt teveel. Zonde van het geld, helemaal omdat het alleen voor desktop taken zou zijn.
Oud 11-08-2005, 15:27
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2005 @ 16:15 :
Overigens is S754 helemaal niet zo future-proof.
Daar ging het opzich niet om, het gaat om een goedkoop, doch snel systeem en dan is S754 momenteel een zeer goede keus.
Oud 11-08-2005, 15:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zo langzaam is die Applebred niet hoor. Ik zou het geen "verouderde troep" willen noemen. Juist voor desktop gebruik is het een perfecte proc. 512MB geheugen zorgt voor snel werken in XP. En Applebred laat zich eenvoudig naar 2.0GHz klokken, dan zit je al op 2800+ snelheid.

S754 zou als argument gebruikt worden om up te graden, dat vind ik niet zo'n sterk argument. Natuurlijk is een AMD K8 proc wel sneller, en als het 64-bit extensies heeft kun je daar in de toekomst ook weer wat mee. Maar komop, we doen veels te moeilijk hier over een ubersimpel systeem. Dat kan gewoon goedkoop en hoeft geen 1000 euro te kosten, dat was de kern van mijn betoog.
Oud 11-08-2005, 18:16
Gimme more beer
Ja, maar die 2 tientjes meer voor een S754 systeem zijn het wel waard.
Oud 11-08-2005, 18:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Duurdere proc en moederbord, dus ik denk 40 euro. Dat is al weer het overwegen waard als het om 10% tot 20% sneller zou gaan, er vanuit gaande dat je die Applebred op 2.0GHz laat lopen. 2.2GHz zou ook mogelijk zijn. Maargoed die S754 proc kun je ook weer overclocken natuurlijk.

Maar voor de desktop taken die TS noemt is een snelle processor niet zo belangrijk. Veel geheugen en snelle hardeschijf wel.
Oud 11-08-2005, 19:28
Gimme more beer
Hij gaat die Duron echt niet overclocken, je lijkt Jolt wel.

Een snellere processor is best fijn in het dagelijks gebruik. En voor dit snelheidsverschil zou ik het echt niet laten. Daarnaast is een Duron bijna nergens meer te krijgen en al helemaal niet met een fatsoenlijk moederbord.
Oud 11-08-2005, 20:45
Jolt
Jolt is offline
Leuk en aardig maar hij kan dadelijk Windows Vista niet eens fatsoenlijk op zijn Applebred draaien...
Oud 11-08-2005, 21:13
M@rco
M@rco is offline
Die gaat hij sowieso niet draaien, want je moet geen geld aan ome Bill geven, heb je dat soms niet gelezen?
Oud 11-08-2005, 21:24
Jolt
Jolt is offline
Lang leven downloaden
Of jij een legale Windows op je Pc hebt staan, ongeveer 85% van alle studenten heeft hem via een omweg.

Niet via de A2 maar via de E313 naar Gent.
Oud 11-08-2005, 21:27
M@rco
M@rco is offline
Ik wil helemaal niet naar Gent!

En mijn Windows is legaal ja. Heeft me 17 euro gekost
Oud 11-08-2005, 21:39
Jolt
Jolt is offline
Wat is 17 euro op een mensen leven

Wat niet naar Gent?Dan moet je de A666 meteen naar de Hemel!

12 uur achter elkaar werken is slecht voor je
Oud 11-08-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 11-08-2005 @ 22:39 :
12 uur achter elkaar werken is slecht voor je
Ga slapen dan, al deze onzin
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:47
Jolt
Jolt is offline
*knip*
Maar nu eventjes ontopic, waarom idd geen S754, dat is de budget, socket A zou ik al helemaal links laten liggen, kut performance die je dan hebt, mijn Athlon Xp 2400+ trekte niet eens fatsoenlijk een DVDtje branden wat typewerk en natuurlijk muziek.

En daarnaast, altijd het goedkoopste van het goedkoopste, heb je wel een of andere lelijk scherm en natuurlijk een lelijk toetsenbord en een lelijke kast, het oog wilt ook wat, het moet een kustvoorwerp zijn in de woonkamer niet een of andere gare pc die lijkt alsof je hem op de stort heb gevonden.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 11-08-2005 @ 22:47 :
Onzin?Waar?Je moet de weg naar Lokeren volgen!

Damm gistere The Cure gezien in Lokeren, maar die Belgen, niks aangeven . 5 uur thuis, 7 uur op en dan werken

Heerlijk

Maar nu eventjes ontopic, waarom idd geen S754, dat is de budget, socket A zou ik al helemaal links laten liggen, kut performance die je dan hebt, mijn Athlon Xp 2400+ trekte niet eens fatsoenlijk een DVDtje branden wat typewerk en natuurlijk muziek.

En daarnaast, altijd het goedkoopste van het goedkoopste, heb je wel een of andere lelijk scherm en natuurlijk een lelijk toetsenbord en een lelijke kast, het oog wilt ook wat, het moet een kustvoorwerp zijn in de woonkamer niet een of andere gare pc die lijkt alsof je hem op de stort heb gevonden.

Ik kan misschien nog wel een Pentium 1 MMX 166 mHz, met 40 mb intern geheugen en een 2,1 gb hd regelen voor 8 euro

Hoe zit dat eigenlijk, TS? Heb je al wat besloten oid?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
We dwalen een beetje af.

Maargoed toegegeven, ik zou ook 40 euro neertellen voor een Sempron K8.

Windows Vista heeft overigens helemaal niet zulke hoge eisen voor processor, maar wel aan hardware acceleratie van de videokaart, deze moet minimaal DirectX 9c ondersteunen en wellicht ook SM2/3. Maar in Vista zit ook Palladium/TCP en andere privacygevoelige componenten. Maar als je strict desktop taken doet kun je ook serieus naar Linux Desktop kijken. Alleen voor games zul je moeten inleveren, alhoewel de meest bekende games wel op linux draaien.

Goed, ik hoor graag van de TS hoe hij genoemde voorstellen ziet zitten.

Laatst gewijzigd op 11-08-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:27
Jolt
Jolt is offline
Waarom sempron?Als je ook een Athlon 64 voor 2 tientjes meer kan krijgen. Vooral nu 2e hands, man man, iedereen doet hun S754 weg aangezien ze bang zijn dat het ophoud....

Enige voordeel van S939 is een groter aanbod en Dual Core.
Oud 13-08-2005, 08:32
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
mrboot schreef op 11-08-2005 @ 22:53 :
Hoe zit dat eigenlijk, TS? Heb je al wat besloten oid?
Jahoor, heb reeds een bestelling geplaatst.
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-08-2005 @ 23:19 :
Goed, ik hoor graag van de TS hoe hij genoemde voorstellen ziet zitten.
Van al die techtalk van jullie snap ik toch niets. Heb bij Dell (ja, bij Dell) een Dimension 5100 gekocht.
Oud 13-08-2005, 10:16
Jolt
Jolt is offline
Met welke configuratie?
Oud 13-08-2005, 13:37
M@rco
M@rco is offline
Misschien deze?
http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs

Mooi systeempje
Oud 13-08-2005, 17:54
Wawl
Wawl is offline
5100 Advanced D08516
Dimension 5100 Pentium 4 531 (3.00)
512MB Dual Channel DDR2 400MHz Memory (2x256)
Media Card Reader
160GB (7200rpm) SATA Hard Drive
16 X DVD +/- RW
17inch (E173FP) TCO99 Value Midnight Grey Flat Panel
ATI Radeon X600 256MB HyperMemory
European -Dell A215 Stereo Speakers
Wireless Multimedia Keyboard/Mouse
Dutch WXP SP2 Home
FREE Dell Colour Inkjet 720 (Order with System)

Dit is 'm geworden. Vraag me vooral af wat die videokaart nu precies kan. Kan ik daar, op een fatsoenlijke manier, BF2 op spelen? En het interne geheugen is dat eventueel nog goed uit te breiden? Heeft het effect om i.p.v. 512MB, 1024MB intern geheugen te hebben? En de harde schijf, wat vinden jullie daarvan?
Oud 13-08-2005, 22:20
Big Brother
Big Brother is offline
prima voor jou gebruiksdoeleinden

als je hard gaat "gamen" of "multitasken" ofzo heb je wat aan die 1024 ram. 512 is genoeg voor gewoon aankloten.
en 160 gig is ook zat, of je wilt inderdaad een filmcollectie beginnen, dan zit dat zo vol (met dvd formaat dan).
Oud 14-08-2005, 00:11
Jolt
Jolt is offline
Met Hypermemory word er van je gewonen geheugen gesnoept waardoor me je meer 3d performance krijgt als je dat nodig zou hebben
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten