| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij hadden grote kevin (mijn broer) en kleine kevin(van een kennis) kleine kevin is nu een stuk groter dan grote.. |
|
|
|
||
|
Citaat:
he, dat deed ik ook samen met mijn broertje!
|
|
||
|
Citaat:
Kachel = Marine term Blauw kennik nie Bij ons thuis Hmaburger = Humke, zo noemde mijn broertje het voor hij fatsoenlijk kan praten Afstandsbediening = Flipper van kanalen flippen.
|
|
||
|
Citaat:
Zo blauw als een tientje. (gulden) Oftewel: Straalbezopen ![]() Hier thuis hebben we niet echt van die woorden waar ik op kan komen... Bij maten praten we voor de grap wel eens spottend-niggah-style ![]() Voorbeelden: T.V = tellie Beltegoed = bellie Scooter = scoobie Dat zeggen we dan altijd met een spottende ondertoon Verder gewoon het gebruikelijk... Een halve liter bedoelen we gewoon bier mee. Blauw zijn = bezopen zijn Lam zijn = bezopen zijn Kachel zijn = bezopen zijn |
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik kon al wel zo zat als een tientje. Verder gebruiken wij binnen de vrinedenkring ook een soort van Neger/buitenlander crossover toon/taal. Spot = gewoon leuk, maargoed die woorden moet je horen om de uitspraken en niet lezen ben ik van mening.
|
|
||
|
Citaat:
'daar komt niet osm'
|
|
||
|
Citaat:
En natuurlijk: Wil je ff naar de schuur lopen Want in de schuur staat de koelkast met bier.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Volgens mij gebruiken wij thuis niet echt vreemde woorden, al gebruikt mijn moeder vaak nogal vreemde uitdrukkingen, maar die staan wel in woordenboeken gewoon ![]() Ik ga de hond lopen-> Ik ga de hond uitlaten Verder kan ik even niets verzinnen
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
. 'De warme kas', waar altijd de zwembroeken ed in worden gelegd om te drogen .Verder heb ik zelf vooral de neiging bepaalde woorden te gebruiken, die mijn moeder dan natuurlijk op de meest foute manieren gebruikt . Hilarisch, soms... 'Wat ga je doen... o wacht, 'chillen??' . Of dingen als 'o, die heeft zeker niet de goede 'vibe'...
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Van de vakantie had mijn zusje: Eric-> Eland Bep-> Spin Victor-> Vlieg En nog veel meer
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |