Oud 25-09-2001, 11:53
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
sundy schreef:
Dat mag dan nog wel zo wezen, maar dan nog...ik ben het er niet mee eens over hoe hij over M.E en Pfeiffer denkt.
Maar goed, iedereen zijn eigen mening daarover toch?
Ja, iedereen zijn/haar mening. Maar ik heb nog geen argumenten bij jou gezien die je mening onderbouwen terwijl ik al een heel betoog heb opgesteld naar aanleiding van je kritiek.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut geen hekel aan je, maar je discussietechnieken trek ik een beetje in twijfel. (ik houd van discussieren, maar blijf wel om de bal spelen - niet om de persoon)
Oud 26-09-2001, 19:50
sundy
sundy is offline
Citaat:
Princess schreef:
ik heb het afgelopen jaar gehad, en het is niet leuk!het is nu wel over, ook al heb ik er soms nog wel last van....
Hoe lang heb je het gehad??
En hoe denk jij over de stelling: Pfeiffer en M.E is iets wat tussen je oren zit?
Wij discusseren hierover zoals je misschien al gezien hebt.
Ik vind het complete onzin, maar goed dat is mijn mening/ervaring.
Ik zou graag willen weten hoe jij er over denkt....als expfeiffer patient.

Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 17:59
secretgirl
secretgirl is offline
ik heb vorige week te horen gekregen dat ik pfeiffer heb. ik ben maar 3 dagen thuis gebleven met keelontsteking. ik mag niet meer sporten, geen vetten eten, vroeg naar bed en weer vroeg opstaan. ik ga gewoon naar school omdat ik dat wil. zelfs als ik moe ben zeg ik tegen mezelf dat ik het vol moet houden. die vermoeidheid is idd anders dan die je hebt als je bijvoorbeeld tot 's nachts aan je huiswerk zit. deze vermoeidheid is echt verschikkelijk, je lichaam wil niet meer voor je gevoel.
ik KAN alles gewoon nog als ik maar niet teveel beweeg en rustig aan doe. ik denk/hoop dus dat ik het in een lichte vorm heb en dat het in een maand over is.
Oud 20-10-2001, 11:39
-xxx-ikke
-xxx-ikke is offline
yupz, heb ik :-(
Oud 23-10-2001, 16:10
sannuh
sannuh is offline
haai, kzou je effe wat vertellen... nee ik heb geen pfeifer...dat dachten ze eerst wel..ik had dezelfde symptonen..maar het bleek veel erger te zijn!! khad wel dood kunnen zijn!!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 20:16
T.S Thalim
T.S Thalim is offline
Ik denk dat het onzin is dat Pfeiffer en ME tussen je oren zit. Er zijn zat mensen die een beetje moe zijn en verder helemaal nergens last van hebben en dan naar de dokter gaan voor iets anders en dan wordt ze verteld dat ze Pfeiffer hebben. Hoe kan dat toch tussen je oren zitten? Snap ik niet... Maar ik weet dat er zat mensen zijn die daar zo over denken. Bij ME ook eerder denk ik.
Ik heb nu meer dan een jaar Pfeiffer en tegenwoordig interesseert het me niet zo veel meer als mensen het niet geloven. Maar in het begin erger je je daar toch wel aan...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:18
kizzy
kizzy is offline
ik heb het ook... al een dik half jaar en het kan nog wel heel lang duren.. maar vooral door emotionele schade word je weer heel ziek.. je hebt veel ups and downs...en je hele sociale leven is naar de kl*te... vrienden vind je aanstellerig worden, je kan niet meer uit, je kan niets meer..

damnz.. wat mizz ik toch sommige dingen...

maar weet iemand wanneer je niet meer pfeiffer kan doorgeven d.m.v zoenen?? sommigen zeggen dat je 3 weken besmettelijk bent en de ander zegt dat je dat de hele tijd bent als je ziek bent.....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:23
halve gare
halve gare is offline
wat is precies het verschil tussen Pfeiffer en M.E?
ik las net iets van pijnlijke gewrichten en spierpijn... dat heb ik dus.

ik heb al 4 maanden pfeiffer en dacht dat het goed ging maar dus niet! echt vreselijk heb gennoeg van het thuis zitten!
Oud 15-01-2002, 20:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
halve gare schreef:
wat is precies het verschil tussen Pfeiffer en M.E?
ik las net iets van pijnlijke gewrichten en spierpijn... dat heb ik dus.

ik heb al 4 maanden pfeiffer en dacht dat het goed ging maar dus niet! echt vreselijk heb gennoeg van het thuis zitten!

ik weet het niet precies hoor, maar heb pas nog een artikel gelezen dat er niet zo'n groot verschil zit tussen ME en pfeiffer, alleen dat je bij ME niet kan merken dat diegene dat heeft.. ook niet door bloedtesten of wat dan ook. Dus als je op alles bent getest van waar jou symptonen vandaan kunnen komen en na psychologisch onderzoek er nog geen probleem is ontdekt, zeggen ze dat je ME hebt. ME wordt dus helemaal moeilijk gelooft door mensen aangezien het niet aantoonbaar is.
Oud 15-01-2002, 20:05
Balance
Balance is offline
oeps, vergeten...

kwou nog zeggen dat het me zo opvalt hoe de scholen reageren, zonder begrip voor de situatie! bij ons is dat helemaal niet zo! ik heb zelf geen pfeiffer (gehad) ofzo, maar ken wel 4 mensen die dat hadden. De school gaf toestemming om zo lang van school te blijven en er werden regelingen getroffen wat betreft toesten en ander inhaalwerk!
oke, op alleen 4vwo waren al 30 mensen met pfeiffer vorig jaar, dus ze zullen er wel aangewent zijn ofzo maar toch best netjes hoe ze d'r mee omgaan!
Oud 15-01-2002, 21:29
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
linda85 schreef:
oeps, vergeten...

kwou nog zeggen dat het me zo opvalt hoe de scholen reageren, zonder begrip voor de situatie! bij ons is dat helemaal niet zo! ik heb zelf geen pfeiffer (gehad) ofzo, maar ken wel 4 mensen die dat hadden. De school gaf toestemming om zo lang van school te blijven en er werden regelingen getroffen wat betreft toesten en ander inhaalwerk!
oke, op alleen 4vwo waren al 30 mensen met pfeiffer vorig jaar, dus ze zullen er wel aangewent zijn ofzo maar toch best netjes hoe ze d'r mee omgaan!

Ligt aan de school. Ik ben dus zeg maar chronisch vermoeid; en mijn school is juist heel tof ermee. Ik heb een apart rooster. Hoef een aantal vakken niet meer te doen (ben blijven zitten erdoor) En mijn mentrix en mijn coordination zijn altijd heel aardig; vragen hoe het gaat, en als ze wat lezen knippen ze dat uit voor me en zulke dingen.

dus het ligt maar net aan de school..

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:49
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Citaat:
linda85 schreef:
oeps, vergeten...

Ligt aan de school. Ik ben dus zeg maar chronisch vermoeid; en mijn school is juist heel tof ermee. Ik heb een apart rooster. Hoef een aantal vakken niet meer te doen (ben blijven zitten erdoor) En mijn mentrix en mijn coordination zijn altijd heel aardig; vragen hoe het gaat, en als ze wat lezen knippen ze dat uit voor me en zulke dingen.

dus het ligt maar net aan de school..

ja ik heb contract moeten onder tekenen waarin stond dat leraren niet meer moeite moesten doen met extra stof bijbrengen als bij andere leerlingen (dus als ik afwezig was kon ik niet rekenen op andere keer uitleg) veel leraren hielden zich er niet aan, gelukkig! maar ik ben ook overgestapt van havo naar mavo door pfeiffer en daar was school eigenlijk al tegen omdat het toch een verloren jaar was/zou zijn..

ik ben een doorzetter dus heb laten zien dat ik het wel kon en had 1 van de hoogste cijfers.. maar helaas ben ik nu weer doodop.. alleen me examen nog.... morgen ff regelen...

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:01
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
kizzy schreef:

ik ben een doorzetter dus heb laten zien dat ik het wel kon en had 1 van de hoogste cijfers.. maar helaas ben ik nu weer doodop.. alleen me examen nog.... morgen ff regelen...

Ik heb dat ook heel erg eigenlijk. ik ben blijven zitten, ik doe VWO en ik wilde niet naar de havo gaan, omdat ik weet dat ik vwo gewoon kan. en nu had ik ook steeds heel erg de drang hoge cijfers te halen, om te laten zien dat ik het echt wel kan.. al kost het heel veel moeite
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:43
)Vampje(
)Vampje( is offline
Yep, ik heb ook Pfeiffer, al een vrij lange tijd. Heb er veel last van gehad, in de vorm van Ernstige keelontstekingen, moeheid, kotsmisselijk zijn na het eten, hoofdpijn (elke dag) etc. Is echt heel vervelend maar gaat ook wel weer over!!!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:06
halve gare
halve gare is offline
ik heb dus nu al 4 maanden pfeiffer en dacht dat het goed ging, was nu na de vakantie weer begonnen met school vol goede moet om nog te proberen om het jaar te halen. ik ga zelf deze week vanalles inhalen. maar nu is het weer zo bagger, heb veel last van buik en hoofd pijn en al mijn spieren en gewrichten doen pijn echt rot! ik ga maar weer eens opnieuw naar de dokter want ik ben het nu echt spuug zat!
Oud 18-01-2002, 12:54
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
hebben jullie ook zo'n last van mood swings.
Op het ene moment kan en wil je alles op het andere moment zie je het niet meer zitten.
Sinds ik pfeiffer heb ben ik best depri
Oud 18-01-2002, 15:18
halve gare
halve gare is offline
ja dat herken ik helemaal... soms denk ik van het zo wel over zijn en kan ik snel alles weer doen maar soms ben ik ook zo depri heb der nu op het moment echt genoeg van!
Oud 19-01-2002, 02:04
Lekker Tijgertje
Lekker Tijgertje is offline
mensen pfeiffer is echt heel gevaarlijk en ik zal zeggen waarom.

een vriend van mij die had het en die heeft op "de nacht van nieuwegein" met 2 meisjes gekust en die vriendjes daavan hadden het toen later ook en een andere gast kreeg het ook via zuipen uit een glas in disco maaruh die gozer is marinier en hij moest daar door stoppen met z'n opleiding.. het heeft dus zijn hele carierre verneukt

Greetz Tijgertje!
Oud 19-01-2002, 22:13
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ja dat herken ik helemaal... soms denk ik van het zo wel over zijn en kan ik snel alles weer doen maar soms ben ik ook zo depri heb der nu op het moment echt genoeg van!
ik ben er depri van, echt heel depri, bijna alle vrienden verloren.. soms heb ik uitgaan en feesten echt zo'n behoefte aan want ik was altijd heel druk enzo.. en nu kan ik niets meer.. laatst ben ik wel uitgeweest en daarna een week ziek!

en lekker tijgertje, meestal verneukt het je carriere..... ik kan me havo opleiding door pfeiffer nie afmaken (wou daarna hbo in) moet nu mbo doen..... nogal verschil.. kan niet me droombaan nemen.... maar ja
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:22
halve gare
halve gare is offline
ik heb ook veel vrienden er door verloren ja, ik kan er op sommige momenten niet meer tegen, hier thuis bedoelen ze het allemaal goed maar soms voel ik me zo beroerd en blijven ze maar zeuren. gister barste ik opeens in tranen uit (terwijl ik normaal nooit kan huilen). als je dan iedereen hoort over iets leuks dat ze gaan doen en ik niet mee kan dan is dat echt heel erg kut.
Oud 20-01-2002, 12:26
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ik heb ook veel vrienden er door verloren ja, ik kan er op sommige momenten niet meer tegen, hier thuis bedoelen ze het allemaal goed maar soms voel ik me zo beroerd en blijven ze maar zeuren. gister barste ik opeens in tranen uit (terwijl ik normaal nooit kan huilen). als je dan iedereen hoort over iets leuks dat ze gaan doen en ik niet mee kan dan is dat echt heel erg kut.
Das idd kut. Ik zit ook altijd zo op vrijdag/zaterdag avond van ja... iedereen gata dan van alles doen en ik zit hier.. maar jah het is niet anders..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:31
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
halve gare schreef:
tja ik heb IEDEREEN behalve me vriend verloren.. en beste vriendin, in het begin ben je interessant als je nie kan praten van je keelontsteking enzow.. na een dik half jaar komen ze nie meer... vroeger heb ik NOOIT gehuilt, terwijl ik heel wat heb meegemaakt, tegenwoordig kan ik iedere dag huilen als ik terug kijk op de dag.. alleen internetten en niets doen.. tja....

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 12:03
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
Ik jank ook ontzettend veel, om niks echt
Oud 23-01-2002, 21:03
ekki
ekki is offline
ik heb een pagina gemaakt met informatie over pfeiffer, misschien dat je er wat van op kan steken (ik geloof dat alles ook al hier staat, maar dan zie je 't nog samengevat ):
http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html/
Oud 24-01-2002, 14:28
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
ekki schreef:
ik heb een pagina gemaakt met informatie over pfeiffer, misschien dat je er wat van op kan steken (ik geloof dat alles ook al hier staat, maar dan zie je 't nog samengevat ):
http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html/

de Url werkt niet! misschien kan jehem even veranderen!

Oud 24-01-2002, 14:38
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
ekki schreef:
http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html

/ weg en TADAAAAA

Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken