Oud 27-08-2005, 15:28
jjns
jjns is offline
Ik heb een kennis die een aantal jaren geleden (4) is aangerand, de dader is voor de rechter gekomen en is hiervoor gestraft.

Ze heeft een aantal jaren niets van hem gehoord maar wordt nu opeens bedreigd via e-mail.
In de e-mail staat te lezen dat ze haar wel weer komt opzoeken, en dat er dan weer ''dingen'' gaan gebeuren.

Het is vrij dreigend, maar wat kan ze hierhaan doen, doet de politie hier wat aan als je aangifte doet, wat kan je het beste doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 16:02
Roos
Roos is offline
Ik zou gewoon naar de politie gaan. Die man is al bekend bij de politie dus ik denk wel dat ze 't serieus zullen nemen.
Oud 27-08-2005, 17:47
juno
juno is offline
Een mailtje terug dat zijn dreigmail betekent dat hij, als hij het weer flikt, deze keer voor veel langer achter de deur mag. En dat hij dat vast niet wil.

Het zijn de dreigers trouwens die het niet doen. Een doener doet het gewoon. De dreiger probeert zijn slachtofffer alleen maar bang te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:53
Hakuna
Hakuna is offline
Ik zou zeggen nodig hem dan eens uit, een kijken of hij zijn dreigementen kracht bij zet, zijn e mail adres heb je toch al.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:22
jjns
jjns is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-08-2005 @ 18:53 :
Ik zou zeggen nodig hem dan eens uit, een kijken of hij zijn dreigementen kracht bij zet, zijn e mail adres heb je toch al.
Het moeilijke is dat hij mijn e-mail heeft gekraakt, en vanaf dat adres is het e-mailtje gestuurd.
We weten zeker dat hij het is omdat hij enkele details schreef die alleen hij weet........

Ik heb al actie genomen dat hij niet weer via mijn e-mail een bericht kan sturen, maar dit maakt het wel weer extra lastig.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:50
Hakuna
Hakuna is offline
Ik noem het maar gewoon een storm in een glas water, mijn e mail adres staat ook in mijn profiel van diverse forums (ook hier) en met dreig mails maak ik meteen korte metten, ongeacht wat erin staat!

Trouwens als iemand jou e mail adres heeft betekend dat niet dat hij jou andere inkomende en/of uitgaande mails kan lezen, hij/zij kan jou alleen maar berichten sturen, verder niks.

tot slot: Verander gewoon het wachtwoord, probleem opgelost.

Spamfilter doet soms ook wonderen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:51
Iduna
Iduna is offline
Het lijkt mij een beetje raar om met dat uitgeprinte mailtje met jou als afzender er op naar de politie te gaan?

Citaat:
jjns schreef op 27-08-2005 @ 19:22 :
Het moeilijke is dat hij mijn e-mail heeft gekraakt, en vanaf dat adres is het e-mailtje gestuurd.
Weet je zeker dat jij het zelf niet bent geweest? *flauw* Ik kijk te veel soaps.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 21:58
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-08-2005 @ 22:51 :
Het lijkt mij een beetje raar om met dat uitgeprinte mailtje met jou als afzender er op naar de politie te gaan?

Weet je zeker dat jij het zelf niet bent geweest? *flauw* Ik kijk te veel soaps.
Je haalt de woorden uit m'n mond
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 00:52
Hakuna
Hakuna is offline
Het is ook een vaag en zeker verdacht verhaal wat de topicstarter hier aanhangt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 13:34
ganralph
ganralph is offline
zelfs ik kan al iemand een mail sturen met een willekeurige naam en emailadres als afzender. (wat betekend dat het niet moeilijk is)
als je (of die kennis dus) de dreigementen als serieus aanvaardt, zou ik gewoon naar de politie gaan. ze geloven je daar echt wel en ik mag hopen dat een beetje politiebureau wel bekend is met het versturen van mails op valse namen...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten