Oud 31-08-2005, 11:53
Verwijderd
Hoe sta jij tegenover spoilers? Wil je altijd weten wat er gaat gebeuren en speur je heel internet af, of doe je juist je best om helemaal niks te weten te komen? En is dat voor series en films hetzelfde?

Ik wil van mijn favoriete programma's echt helemaal niks weten over wat er gaat gebeuren, wie gaat winnen, wie er uit moet.. ik kan spoilers ook goed overslaan gelukkig En ik baal heel erg als ik wel iets weet.. Ik download ook nooit afleveringen van series die hier nog niet op tv zijn geweest, ik wacht gewoon vol spanning tot het weer verder gaat Ook met films wil ik echt niet van te voren weten wat er gaat gebeuren..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2005, 11:58
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Nee ik wil meestal niet weten wat er gaat gebeuren. Vooral bij programa's die ik echt leuk vind.

Ook ik heb geen moeite om spoilers te negeren. Bij films wil ik helemaal niet weten hoe het afloopt, dan vind ik het er niets meer aan.

Vind het wel heel kinderachtig/lullig als mensen expres dingen vertellen zonder het in een spoiler te zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:20
geen punt :|
geen punt :| is offline
Same for me. Spoilers zijn cool en mensen die ze met opzet niet gebruiken niet.

Over spoilers gesproken: http://forum.scholieren.com/showthre...4#post18632104
Kan daar wat aan gedaan worden? Ratsja zit verschrikkelijk niet cool te doen daar.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:22
Nyawa
Spoilers wil ik absoluut niet lezen. Als de hele verrassing weg is, is er ook nauwelijks spanning meer voor mij en is er niets meer aan. Meestal kan ik me ook wel redelijk goed bedwingen wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:22
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
De preciese verhaallijnen hoef ik niet te weten van de series en films die ik volg, maar de richting en de karakterontwikkelingen vind ik wel interessant. Door het daar over te hebben of op te zoeken loop ik wel eens tegen een spoiler aan. Dat is dan vervelend, maarja dat kan gebeuren.

Ik merk zelf dat ik soms vergeet dat andere mensen iets nog niet gezien hebben. Vooral bij series die hier in Nederland erg achter lopen is dat lastig. Zo zijn ze in Nederland met de Sopranos nog niet aan de vierde serie op tv begonnen, terwijl alles t/m seizoen vijf incl. dvd's al lang en breed uit is.

Bij series die hier in NL zo achterlopen is het moeilijk om spoilers te vermijden als je iets meer over een acteur, actrice of regisseur te weten wil komen. Maar die info vind ik wel van toegevoegde waarde.

Het lezen van spoilers komt ook vaak niet door andere, maar door jezelf. Als je echt niks wil weten kan je het makkelijk vermijden.
Oud 31-08-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Röps schreef op 31-08-2005 @ 13:20 :
Same for me. Spoilers zijn cool en mensen die ze met opzet niet gebruiken niet.

Over spoilers gesproken: http://forum.scholieren.com/showthre...4#post18632104
Kan daar wat aan gedaan worden? Ratsja zit verschrikkelijk niet cool te doen daar.
Done

Volgende keer kun je ook even een pm sturen, gaat waarschijnlijk wat sneller
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 12:31
ganralph
ganralph is offline
erger me nooit aan spoilers.
geef toe, veel dingen zijn toch redelijk voorspelbaar op tv/in films. maar dan nog. ik kijk een film voor de hele ervaring, niet voor een paar spannende momenten. voor sommige films is het wel prettig als je weet dat je nog ergens naar uit kunt kijken...

en het niet willen weten van een afloop kan voor sommige mensen een ziekelijke vorm aannemen. daar heb ik gelukkig geen last van. klaat mn kijkplezier niet zo makkelijk verpesten
Oud 31-08-2005, 13:27
Mara
Mara is offline
Dingen die ik écht volg, daar wil ik 't absoluut niet van weten.

Soms pik ik echter met m'n moeder wat ATWT mee, en dan zoek ik nog wel 's op 'wie het gedaan heeft' omdat dat me verder toch niet boeit
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 14:08
Uice
Uice is offline
Ik wil zo min mogelijk weten. Ik lees ook geen achterkanten van filmverpakkingen.

Mensen die op fora en dergelijken zonder waarschuwing spoilers plaatsen moeten het bestaan staken.
Oud 31-08-2005, 14:28
PV
PV is offline
Ligt eraan. Bij The Bold vind ik het absoluut niet erg om spoilers te lezen, ik kijk het toch wel. Daarover zoek ik zelf ook op wat er in de VS uitgezonden wordt, om te kijken welke idiote verhaallijnen nu weer zijn bedacht
Bij series vind ik het al vervelender. Net5 verraadt nogal eens wat in voorstukjes van series die ik volg en nu met die Veronica-DVD ook, maar dat is wel m'n eigen schuld want ik had het ook niet kunnen kijken.
Bij programma's als Expeditie Robinson en ANTM wil ik absoluut niet weten wie er gaat winnen, dan zijn eliminatierondes zo ontzettend niet-spannend :/
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 14:59
Rob
Rob is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2005 @ 15:08 :
Ik wil zo min mogelijk weten. Ik lees ook geen achterkanten van filmverpakkingen.

Mensen die op fora en dergelijken zonder waarschuwing spoilers plaatsen moeten het bestaan staken.
Ditto.

Previews van volgende afleveringen kijk ik ook nooit en ik weiger handleidingen van games te lezen (alles wordt toch in-game uitgelegd, dus ik verlies niets qua verhaal).
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:02
zus en zo
zus en zo is offline
Ik wil wel graag weten wat er gaat gebeuren, dan kan ik me erop verheugen

Mijn broer wil dat niet weten, die begint bij voorstukjes als een hysterische te gillen dat je moet wegzappen...
Oud 31-08-2005, 15:23
Verwijderd
Ik lees btw wel altijd op teletekst wat er een volgende aflevering gaat gebeuren Maar dat is bijna nooit echt gigantisch spoilerig.

En voorstukjes van Net5 zijn idd erg vervelend
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
PV schreef op 31-08-2005 @ 15:28 :
ANTM
Ok, ik heb er twee minuten op zitten puzzelen maar ik heb géén idee wat het is. Verlicht mij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 15:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoewel ik me persoonlijk niet zo erger aan spoilers(het ontbreken van spoiler tags dus), kan ik me heel goed voorstellen dat het voor anderen zeer vervelend is. Daarom mag iedereen die geen tags gebruikt bij het vermelden van cruciale plotdetails van mij genadeloos afgeschoten worden
Oud 31-08-2005, 15:57
Signy
Signy is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-08-2005 @ 16:34 :
Ok, ik heb er twee minuten op zitten puzzelen maar ik heb géén idee wat het is. Verlicht mij.
america's next top model denk ik
Oud 31-08-2005, 15:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Signy schreef op 31-08-2005 @ 16:57 :
america's next top model denk ik
Ah, dat klinkt redelijk logisch ja
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 16:11
Verwijderd
Ik heb een hekel aan de meeste dvd-hoezen, voorstukjes van films, sommige (te spoilerige) trailers, die teveel verklappen over de film en daardoor iedere verrassing onthullen.

Twee voorbeelden van ergernissen:

De Kill Bill Vol. 2 Trailer.
Spoiler

En dan nog de DVD-hoes van Reservoir Dogs. Het compléte filmverloop wordt hier al verklapt.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:14
Verwijderd
Ik vind ze wel handig als ik al weet wat er gaat gebeuren bijvoorbeeld bij GTST. Van sommige series wil ik het echter helemaal niet weten. En wanneer iemand die dingen niet gebruikt mogen ze van mij een afkoelbankrijgen!

Ik dacht dat er vroeger trouwens een topic stickie stond over spoilers?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik wil eigenlijk wel weten wat er allemaal gaat gebeuren, dus ik klik de spoilers wel aan ja. Kan ik dat weer doorkletsen aan andere mensen die het programma kijken etc.
Oud 01-09-2005, 18:08
King Ralph
King Ralph is offline
Titel film : The Shawshank Redemption
Originele titel boek : Rita Hayworth and the Shawshank Redemption
Nederlanderse titel boek :
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:50
Verwijderd
Soms ben ik zo nieuwsgierig dat ik alle spoilers wil lezen en ook aan kan (ik heb er dan geen spijt van), maar soms wil ik het ook níet weten en dan kan ik spoilers goed niet-lezen.

Wanneer ik films ga kijken wil ik er het liefst níets over weten. Maar dat kan niet altijd, bv. op het film festival in Rotterdam moest ik mijn programma samenstellen, en ja, dan moet je toch beschrijvingen lezen. Ik lees liever recenties pas achteraf, nadat de film is ingezonken. Maar niet bij alle films hoor, bij 'gewone' films die overal draaien of op commerciele zenders worden uitgezonden, verpest het verhaal de film niet voor mij.
Goede, sterke films verpest ik ook niet door iets te weten, maar 't haalt het spannende en de magie er een beetje af die ik juist zo graag heb in het filmhuis of op het IFFR. Dat je niet precies weet wat je moet verwachten, dat is zo leuk en fijn
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:51
Verwijderd

In de regel zit ik er niet zo mee, want de meeste series en films kijk ik voor een belangrijk deel voor de mooie plaatjes, om het zo te zeggen. Bovendien zijn veel verhalen te complex om zomaar naverteld te worden, dus als iemand per ongeluk laat vallen dat X of Y aan het eind doodgaat is dat vaak niet zo'n ramp.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 19:35
Verwijderd
De Harry Potter-6-spoiler vond ik toch wat minder leuk. Okee, dat was een boek.

Bij televisieseries vind ik het niet erg. Maar bij sommige films is het minder prettig. De afloop van films als Se7en of The Usual Suspects weten voor je de film in kwestie kijkt, maakt toch dat je er heel anders tegenaan kijkt. Het ligt er maar aan, in hoeverre het verhaal en het meedenken verpest wordt. Dat Pulp Fiction eindigt met het samenkomen van een paar verhaallijnen, is geen geheim. Hoe Reservoir Dogs eindigt, dat wil je juist niet van tevoren weten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 01:15
Verwijderd
Ik wil spoilers weten van dingen die ik niet volg. >:] Dus ik vond de HP-6 spoiler ook reuzegaaf, want dan kon ik mensen die de boekenserie volgen pesten.

"Weet jij al wie er doodgaat?"
"Nee, ik ben pas bij hoofstuk 7."
"Oh, ik weet het wel."
"Niet zeggen!"
"Hieh. Haar naam begint met een.. sss...sschh..schfff..hh.."

Natuurlijk vertelde ik dan niks, maar 't blijft wel leuk. >:]

Ik lees wel de achterkantjes van dvd's, omdat ik, als ik een nieuwe film heb, niet kan wachten om te kijken. Het onderzoeken van de hoes hoort bij de voorpret. Maar meestal staan er geen uberbelangrijke dingen in.

Verder ben ik ook heel nieuwsgierig, dus vaak lees ik de spoilers - op dit forum - alsnog. Waar ik dan achteraf spijt van heb, maar ik kan 't niet laten.

Het enige waar ik - behalve één maal, per ongeluk - nog nooit een spoiler van heb gelezen is Desperate Housewives. Maar dat is ook de enige serie die ik echt intensief volg, eigenlijk. Ik zap meestal zelfs weg bij die vervelende voorstukjes op net5.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 08:40
Halflight
Halflight is offline
Ik ben veel te nieuwsgierig dus op het forum lees ik alle spoilers van series die me boeien en ik moet bekennen dat ik op internet ook desperatehousewives dingen ging lezen. Nu snap ik het wel beter
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 15:06
Dexter_M
Dexter_M is offline
Spoiler zijn leuk, lees altijd alle spoilers van de series die ik volg.
En ook van reality tv shows.
Want wil altijd weten wie gaat winnen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:21
Verwijderd
Ik lees alleen de spoilers van bijvoorbeeld ATWT. Ben wel benieuwd altijd wie er met wie gaat, en wie er dood gaat, en hoe / of de engerd van een James Stenbeck weer terug komt om de boel te belazeren. Verder eigenlijk niet. Maar ik ben wel in de war met The Guardian. Want welk seizoen werd er tot juli (als ik het goed heb) uitgezonden op Belgie? En welke nu op Net5, zijn het de nieuwe? Die op Net5 heb ik niet kunnen zien omdat het te laat kwam, en ik steeds de volgende dag om half 6 op moest .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:00
Roos
Roos is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 01-09-2005 @ 19:08 :
Titel film : The Shawshank Redemption
Originele titel boek : Rita Hayworth and the Shawshank Redemption
Nederlanderse titel boek :
Spoiler
Dat is echt heeeeeeeel dom idd
Oud 02-09-2005, 20:22
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
N00dles schreef op 31-08-2005 @ 17:11 :

En dan nog de DVD-hoes van Reservoir Dogs. Het compléte filmverloop wordt hier al verklapt.
Spoiler
maar de spanning van die film zit 'm in het feit dat je niet weet wie wie heeft neergeschoten en wie de undercover is.
Oud 02-09-2005, 20:52
Balance
Balance is offline
Bij series als GTST vind ik het geen probleem om spoilers te lezen.
Maar bij ANTM of Gilmore Girls vind ik het verschrikkelijk om al meer te lezen dan ik op tv heb gezien. Ik vind het zelfs al vervelend als ik alleen maar een nieuwe naam hoor of als iemand gaat vertellen dat de volgende aflevering 'oh zo spannend' wordt. Dat wil ik zelf zien; ik wil niet dat een ander mij iets over een aflevering vertelt.
Oud 03-09-2005, 14:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
kalinho schreef op 02-09-2005 @ 21:22 :
Spoiler
Dat is gewoon onzin.

Spoiler
Spoiler
Oud 03-09-2005, 15:19
BCR
BCR is offline
Van series en programma's die ik echt leuk vind of waarbij het de spanning opvoert als je niets weet, wil ik echt geen spoilers weten! Vind ik zo zonde.

Van The Bold en the Beautiful en Goede tijden kan het me niet schelen en vind ik het juist wel grappig om te weten dat
Spoiler
Oud 03-09-2005, 15:31
wizkid
wizkid is offline
Ligt eraan waar het over gaat. Bij sommige series wil ik gewoon heel graag weten hoe het verder gaat en ik kan het dan echt niet laten om spoilers te lezen. En bij andere vind ik het gewoon leuk de series te kijken, en ik wil ook wel weten hoe het verder gaat, maar dat zie ik dan wel in de volgende aflevering.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 08:49
PV
PV is offline
't is wel gruwelijk irritant nu, kijk je in het Gilmore Girls topic, allemaal spoilers, kijk je in het The OC topic, ook allemaal spoilers zo is er weinig leuks meer aan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 09:06
Blubje
Blubje is offline
Ik HAAT spoilers!
Bij films, bij series, bij boeken, bij alles!
Ooit zocht ik wel van allerlei series op wat er allemaal zou gebeuren (vooral van Charmed), maar dat doe ik niet meer, omdat het echt mijn kijkplezier bedorf/bederfde/bedierf(? ). Ik wist toch al wat er ging gebeuren, dus dan is t een stuk minder spannend allemaal.
Nu doe ik t dus nooit meer en heb er ook echt een hekel aan als mensen zomaar in t wilde weg spoilers gaan rondstrooien. Daarom ben ik ook uberblij met de spoilertags hier opt forum
Oud 30-09-2005, 10:42
Verwijderd
Ik kijk wel naar spoilers, maar meestal alleen de premise. Soms zoek ik me er helemaal suf op, vooral naar filmspoilers en dan wil ik ook weten wat er in gebeurd, alleen is het meestal niet zo duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 12:26
BCR
BCR is offline
Citaat:
PV schreef op 30-09-2005 @ 09:49 :
't is wel gruwelijk irritant nu, kijk je in het Gilmore Girls topic, allemaal spoilers, kijk je in het The OC topic, ook allemaal spoilers zo is er weinig leuks meer aan.
Oud 30-09-2005, 13:39
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja ,maar een apart spoiler topic mag niet dus......

( trouwens helemaal pro spoilers.. )
Oud 30-09-2005, 13:57
Flowtje
Flowtje is offline
Ik wil over het algemeen ook nooit spoilers weten, daarom lees ik alleen spoilers waarvan ik weet dat er niks nieuws in staat (alhoewel ik soms toch nog wel eens verrast wordt in een aantal topics hier).

Op andere sites zoeken naar wat er nog moet gaan komen enz. doe ik dan ook niet.
Oud 30-09-2005, 15:58
WolterB
WolterB is offline
Ligt puur aan de film/het boek.

Als ik helemaal ergens in zit, wil ik niet weten wat er staat te gebeuren, als ik iets oppervlakkig volg, dan vind ik het niet zo heel erg.
Oud 30-09-2005, 16:20
Al Murphy
Al Murphy is offline
Soms wil ik wel eens dingen op voorhand weten, of eventueel zonder een bepaalde film gezien te hebben, uit nieuwsgierigheid. Dat kan geen kwaad, want als ik die film dan niet ga kijken binnen de week, ben ik het toch weer vergeten.

En in een boek vind ik het ook wel leuk om na ongeveer honderd pagina's eens naar achter te gaan kijken, en de laatste twee pagina's te lezen.

Overlaatst heb ik per ongeluk verklapt hoe het laatste Harry Potter boek was afgelopen. Ik had dat boek niet gelezen, maar iemand anders had het mij ook al verklapt. Dat vind ik niet erg want ik lees die boeken toch niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten