Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
onderbouw jezelf aub.. en sitia, bedankt voor je reactie ![]()
||
Citaat:
nee. ik zou best een klooster in willen, op zich. absoluut niet voor heel mijn leven, ik heb wel andere levensdoelen eigenlijk. ook als je kijkt naar wat monniken en nonnen vroeger deden! heel veel goeds iig. bidden, bijbellezen en werken mogen toch je levensdoelen wel zijn als je RK bent. waarom zitten al die katholieken niet in een klooster? geen zin. niet zo raar natuurlijk dat niemand het klooster meer in wil, wat is er ook eigenlijk aan? 's nachts om 4 uur gebeden prevelen en de hele dag in je cel zitten. eigenlijk is het gewoon ook een gevangenis, alleen dan net iets positiever. ik zou zelf best willen, voor een tijdje dan. een jaartje bijvoorbeeld heerlijk afgezonderd van het andere leven. je leidt (of lijdt) er een totaal ander leven. maar ik zou er absoluut niet mijn hele leven in willen zitten. |
![]() |
||
Citaat:
en waarom heb jij een ander levensdoel als je groottante bijvoorbeeld? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
tijd besteed aan het aanbidden van iets dat niet bestaat is verspilt, je kan net zo goed een boom of een steen gaan aanbidden. besteed je hele leven eraan, en je hele leven is verspilde tijd. mischien kan ik de katuizers er als voorbeeld eens bij pakken, die doen niets behalve eten, slapen en bidden. een keer per week praten ze met elkaar. als ik er puur pragmatisch naar kijk: wat voor nut hebben deze mensen dan?
||
Citaat:
idd ![]() ![]() je hebt dan zeker geen nut voor je medemens, maar dat geldt niet voor alle orden. |
![]() |
||
Citaat:
Lees Genesis 1:28 28 En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar Dat zijn dus al twee dingen die je niet doet in een klooster: (1) Weest vruchtbaar en wordt talrijk (2) vervult de aarde en onderwerpt haar dit valt te met meer teksten te onderbouwen: Gen. 2:24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. Gen. 9:1 En God zegende Noach en zijn zonen en zeide tot hen:Weest vruchtbaar, wordt talrijk en vervult de aarde. Gen. 9:7 En gij, weest vruchtbaar en wordt talrijk, wemelt op de aarde, ja, wordt talrijk daarop. Gen. 11:8 Zo verstrooide de HERE hen vandaar over de gehele aarde, en zij staakten de bouw van de stad Ook Jezus zei het, Marc. 16:15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. en zo kan ik nog wel door gaan. Het is dus duidenlijk dat God wilt dat je gaat trouwen en kinderen krijgt en dat de mensen zich over de aarde moeten versprijden en het evangelie gaan verkondigen. Dat is toch duidelijk het tegenover gestelde van een klooster waar je (meestal) maagd bent en op een klein stukje grond blijft en niet het evangelie verkondigd.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
was paulus niet vrijgezel en raadde hij mensen niet af om te trouwen? je enige doel is niet voortplanten hoor ![]() en dan nog de voordelen van het klooster er tegen over, bidden en werken. en de nadelen dat je zeker je tijd anders kunt invullen. maar ik was ook niet degene die m’n leven in het klooster wilde verslijten, maar ik heb er toch echt wel respect voor! |
![]() |
||||
Citaat:
1kor. 7:1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet aan een vrouw verbonden te zijn, 2 maar met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. En Paulus had idd geen vrouw, maar je leest nergens waarom niet. Dus hij kon best weduwnaar zijn. Citaat:
Math. 19:21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij Hij moest dus een zwervers bestaan gaan leiden, en dus rondtrekken en over God praten. Met andere woorden evangeliseren. En die Evangelietaak neem ik idd zo nauwkeurig, daarom zend onze kerk ook allemaal zendelingen over de hele wereld, daarom hebben wij in de kerk ook speciale evangelisatie diensten. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik ook niet. Jezus volgen hoeft nog niet perse het zelfde te zijn als een zwerversbestaan te leven hoor. kijk ook eens naar de context van de tekst! er staat niet dat hij moest evangeliseren! alleen dat hij Jezus moest volgen. het staat idd toch echt op meerdere punten in de bijbel ja. gaat heen onderwijst alle volken... enz. fijn dat je de evangelisatietaak zo nauw neemt. ben jij jouw kerk?! heel fijn wat jouw kerk doet, maar wat doe jij zelf? trek de lijn niet naar mij door, maar jij denkt zo goed te zijn. leef dan heel de bijbel na! je kunt heir wel leuk het hebben over evangeliseren enzo, maar doe het dan zelf! pak je kofferes en vertrek naar brazilie om in rio straatkinderen te helpen en te evangeliseren. wat houd je nog tegen? je egoisme? als je de bijbel als zo waar ziet, en god wilt volgen, volg dan elke regel en opdracht na die er in de bijbel staat. o ja, en je moet je niet vergeten voorteplanten ![]() God eist het niet, zeker niet. maar hij verbiedt het al helemaal niet!!!!!!!! en hij staat er niet negatief tegenover. |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
roepen dat er geen reden is het tegenovergestelde aan te nemen is het omdraaien van de bewijslast.
||
Citaat:
veel succes dan maar. en btw, petrus was wel getrouwd. het gaat ergens in de bijbel over de ziekte van zijn schoonmoeder. de andere disicpelen staat er niet in, dat zou ook best kunnen. maar dat geldt niet voor paulus. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
o-m-g de man met de schijnheiligheidsdetector rests the case.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik maakte slechts een vergelijking, ik zei niet dat het zo was. Als je dat verschil niet eens kunt maken moet je je niet in zulke discussies mengen.
|
![]() |
||
Citaat:
Het is een van de vele dingen van de Roomse kerk, wat in het rijtje thuishoord van: Kruistochten, Maria vereering, de Mis, de Paus enz.
|
![]() |
||
Citaat:
en dat het van de RK is, hoeft het nog niet slecht te maken. |
![]() |
||
Citaat:
mijn mening over het vaticaan is ondertussen bekend...
||
Citaat:
![]() het hoeft helemaal niet zo te zijn dat het vaticaan er macht over heeft. als jij nu een klooster gaat beginnen met RKdenkbeelden, heb jij niets met het vaticaan te maken. in zekere zin volg je als RK natuurlijk het vaticaan wel, maar in een door T_IDzelfgestichtklooster hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn ![]() sla mij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien zijn sommige dingen die door de kerk in de middeleeuwen bedacht zijn onzin: aflaat bijvoorbeeld. Dat durf ik als persoon met een RK achtergrond te zeggen. Het klooster in feite vind ik geen onzin, luister eens naar een kloosterling, en ontdek dat dit juist hele wijze mensen zijn die niet alles voor zichzelf willen hebben maar juist met hun mede kloosterlingen delen in al hun rijkdom. Deze mensen zijn gelukkig met hun leven zoals dat is en zijn blij als het goed gaat met de orde, waarom is het dan onzin? En wat een bullshit dat er van die knakkers waren die vertaalden dat er niet in de bijbel stond dat je je in een klooster moest opsluiten, misschien staat het niet in de bijbel, maar lang niet alles wat met geloof te maken heeft staat in de bijbel. Voorbeeld: er staat niet in de bijbel dat er een paus is/ moet zijn, toch is er sinds de middeleeuwen een paus en dat is door de hele Katholieke wereld goedgekeurd. misschien kun je nu als protestant (mocht je dat zijn) denken wat een onzin een paus, er staat ook nergens in de bijbel iets over een dominee. en bedenk dat het protestantisme is voortgekomen uit het katholisme! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tijd voor nog een offerte van Slotje&Zn B.V.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
retraite's cartman666 | 7 | 31-10-2005 15:00 | |
Trouwen Verwijderd | 75 | 23-12-2004 11:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Algemene schoolzaken |
godstienst werkstuk -centrale vraag- Poesket | 13 | 14-01-2004 18:08 | |
)) overtuigen Islaam (nu serieus) Sweet_Hadar | 67 | 08-11-2003 16:06 | |
de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!! Vervreemd | 6 | 03-12-2002 08:25 |