Oud 05-09-2005, 08:55
Yurgentje
Yurgentje is offline
Ik heb een vraagje.
ik ben afgelopen vakantie mijn ov kwijt geraakt, en heb inmiddels een neiwue aangevraagd die ik deze week kan afhalen. Maar nu zei die vrouw opt postkantoor dat je een vergoeding kan krijgen voor de tijd dat je geen ov hebt, dus de tijd dat ik hem kwijt was.

Alleen kan ik er op internet niks over vinde.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik een vergoeding krijgen?

Alvast bedankt
Oud 05-09-2005, 09:00
Rachel
Rachel is offline
Hmm, misschien kan dat wel, maar de vakantie maand {dat hij niet geldig was} zit er ook tussen, dus dat kan je sowieso wel vergeten denk ik

Maar aan de andere kant lijkt het me een beetje krom, want jij verliest hem en dan zouden hun jou fout gaan vergoeden (zo komt het in ieder geval over). Kijk, bij diefstal is het natuurlijk iets anders
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:04
Verwijderd
Dat kan niet. Wel mag je 1x per jaar je OV vergeten, dan kan je dus een kaartje kopen en dat achteraf vergoed krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 09:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
natuurlijk kun je geen vergoeding krijgen voor een OV die je zelf verliest. je bent m toch zelf verloren... ?

ik zou me eerder afvragen of je daar geen boete voor kan krijgen, eerlijk gezegd, dan verwachten een vergoeding te krijgen voor zoiets.
Oud 05-09-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-09-2005 @ 10:09 :
natuurlijk kun je geen vergoeding krijgen voor een OV die je zelf verliest. je bent m toch zelf verloren... ?

ik zou me eerder afvragen of je daar geen boete voor kan krijgen, eerlijk gezegd, dan verwachten een vergoeding te krijgen voor zoiets.
Je krijgt min of meer ook een soort boete; 't kost rond de 30 euro om een nieuwe kaart aan te vragen. (En je moet een week of twee je eigen vervoer betalen, kan ook flink oplopen.)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mwah vind ik nog meevallen, 30 euro. maar de redenering op zich dat je een vergoeding kan krijgen omdat je je ov zoek hebt gemaakt kan ik absoluut niet volgen. (volgens mij snap je niet helemaal hoe t werkt, als je dit soort dingen serieus denkt...)
Oud 05-09-2005, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-09-2005 @ 15:21 :
mwah vind ik nog meevallen, 30 euro. maar de redenering op zich dat je een vergoeding kan krijgen omdat je je ov zoek hebt gemaakt kan ik absoluut niet volgen. (volgens mij snap je niet helemaal hoe t werkt, als je dit soort dingen serieus denkt...)
Als die vrouw op 't postkantoor heeft gezegd dat hij die kan krijgen, is het toch niet zo raar dat ie het hier even checkt?
Oud 05-09-2005, 18:48
Yurgentje
Yurgentje is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-09-2005 @ 17:37 :
Als die vrouw op 't postkantoor heeft gezegd dat hij die kan krijgen, is het toch niet zo raar dat ie het hier even checkt?
gelukkig nog 1 iemand die kan lezen hier, en niet het half lezen en dan een domme reactie plaatsen.
Oud 05-09-2005, 21:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Yurgentje schreef op 05-09-2005 @ 19:48 :
gelukkig nog 1 iemand die kan lezen hier, en niet het half lezen en dan een domme reactie plaatsen.
nee, de postkantoor-muts heeft er verstand van en t nummer van de IB-groep is staatsgeheim. geef me vooral een excuus om jou dom te vinden, je vraagt zelf of je recht hebt op iets totaal onzinnigs omdat iemand op t postkantoor dat toevallig tegen je gezegd heeft.

als ik tegen je zeg dat gras blauw is, ga je daar dan ook serieus over nadenken ?

neem je eens de moeite om te reageren op iemand met een domme vraag, krijg je dit... en waarom vindt niemand mijn idee van een centraal IB-groep topic goed... kun je daar dit soort dingen in vragen.
Oud 06-09-2005, 09:48
Balance
Balance is offline
Alsjeblieft, maak er toch niet zo'n punt van. Er zijn zoveel mensen die hier dingen vragen die ze ook makkelijk ergens anders hadden kunnen vragen. Het forum heeft nou eenmaal een lagere drempel dan een IB-groep. Als je je aan dat soort topics ergert kan je er beter gewoon niet op reageren, dan te vertellen dat het een domme vraag is. Ik vind het helemaal niet zo dom om te kijken of er een mogelijkheid is om wat geld terug te krijgen; alle geld is meegenomen, toch?
Oud 06-09-2005, 09:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik erger me vooral aan de opmerking dat mijn reactie dom zou zijn; vraag dan niks, als je niet tegen een antwoord kan. ja, als je zo reageert kun je verwachten dat ik de TS mededeel dat de vraag in eerste instantie al dom was.
Oud 06-09-2005, 15:53
Lateralus
Lateralus is offline
een OV-vergoeding, omdat je je OV een periode (van minimaal een maand, aaneengesloten) niet kunt gebruiken, kun je alleen krijgen als je voor studie-doeleinden naar het buitenland gaat; want daar heb je natuurlijk niks aan je OV.
je moet dan een formulier van de IB-groep site downloaden, invullen en laten ondertekenen door het studie-secretariaat van jouw opleiding. deze stuur je op naar de IBG en dan krijg je voor de desbetreffende periode zo'n 70 euro per maand terug.
als je weer terug komt in nederland, kun je weer gratis een nieuw OV afhalen bij het postkantoor. deze heeft dan een geldigheid van de maand waarin je weer terug bent, tot aan december. (ik heb een OV met een geldigheid van juli-dec, bijvoorbeeld)

ik heb deze OV-vergoeding gekregen toen ik voor m'n studie een maand in spanje geweest ben voor een veldwerk. (evenals tijdelijke uitwonenden-studiefinanciering btw)
voorwaarde is dus wel dat je voor je studie in het buitenland zit; vandaar dat je een handtekening van jouw studiesecretariaat nodig hebt.

in jouw geval is het dus niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een verloren OV.
(bovendien moet je deze vergoeding ook al 2 of 3 maanden van tevoren aanvragen; dus helaas voor je..)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:24
Yurgentje
Yurgentje is offline
die reclame over dat Nederlanders soms een te kort lontje zouden hebben klopt dus wel...

maarjah t toppic mag gesloten worden
Oud 06-09-2005, 21:38
Verwijderd
Alles even op een rijtje: Als je je OV kwijt bent, moet je een of andere formulier halen bij het postkantoor, een stempeltje halen bij de politie, formuliertje weer inleveren op het postkantoor, 30 eurootjes betalen, en 10 werkdagen wachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten