Oud 09-09-2005, 10:01
Verwijderd
N.a.v. het Battlefield Earth topic leek het mij wel interessant om een wat algemener topic te hebben waarin de slechtste films ooit aan bod komen.
Vertel er ook bij waarom je hem slecht vindt.

Mijn persoonlijke 'beste' slechte film is Manos: The Hand of Fate (1966). Dit zielige excuus voor een film begint met een 20 minuten intro waarin je enkel een auto ziet rijden over saaie landweggetjes.
Een echtpaar stopt vervolgens bij een landhuis en treffen daar de Master (!) en zijn hulpje (Torgo, een man met geitenpoten!) aan. De film is verder een aaneenrijging van de meest belabberde acteerprestaties ooit.

Nog datzelfde jaar pleegden 5 acteurs/actrices uit de film zelfmoord.
Edit: Helaas zie ik net dat dat slechts een gerucht was...Het was maar 1 acteur ;\

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 10:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 10:05
lovetear
lovetear is offline
Hmm, moeilijk. Ik denk dat 'battle royale 2' wel een goeie kanshebber is, of 'staatsgevaarlijk', dat was me echt een rukfilm.
Oud 09-09-2005, 10:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-09-2005 @ 11:05 :
Hmm, moeilijk. Ik denk dat 'battle royale 2' wel een goeie kanshebber is, of 'staatsgevaarlijk', dat was me echt een rukfilm.
Dat is m.i wel héél erg overdreven, zeker ook omdat jij volgens mij wel wat meer films hebt gezien dan de gemiddelde kijker. Battle Royale II heeft simpelweg te hoge production values. Dat maakt de film absoluut niet goed ofzo, maar toch zeker ook niet een van de slechtsten.

Anyway, mijn slechtsten moeten vooral gezocht worden in het heimat-subgenre, horror, science fiction, comedy en actie.
Films zoals American Gothic, Zombie IV, Zombie Nosh, The Red Monks, Crawlspace, Hot Chili, vrijwel alle Duitse comedies , The Owl, en een hele shitload aan beroerde Amerikaanse actiefilms en Chinese kung fu films.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar vooral deze films wekken echt irritatie op bij mij.
Oud 09-09-2005, 10:57
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-09-2005 @ 11:22 :
Dat is m.i wel héél erg overdreven, zeker ook omdat jij volgens mij wel wat meer films hebt gezien dan de gemiddelde kijker. Battle Royale II heeft simpelweg te hoge production values. Dat maakt de film absoluut niet goed ofzo, maar toch zeker ook niet een van de slechtsten.
Mja, het was inderdaad 1 van de grootste teleurstellingen die ik ooit heb gezien, als ik deel 1 niet had gezien had ik hem wellicht meer kunnen waarderen.

Je had het trouwens over duitse comedies, ik zag ooit ants in the pants, dat was ook niet om aan te zien, en dan was het nog een engels nagesynchroniseerde versie ook .
Oud 09-09-2005, 11:07
Dexter_M
Dexter_M is offline
House of the dead.
surf nazis must die
manos the hands of fate
crossroads, gigli, glitter, spicegirl the movie
En veel slechte chinese vechtfilms
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:21
Miles
Miles is offline
Kazaam
Turbo: A Power Rangers Movie
Baby Geniuses
2001: A Space Travesty
3 Ninjas: High Noon at Mega Mountain

om geheugens op te frrrissen:

http://www.imdb.com/chart/bottom
Oud 09-09-2005, 11:23
Al Murphy
Al Murphy is offline
Wat een vraag...
Films die me enorm hard zijn tegengevallen:
- The Blair Witch Project
- 2001: A Space Oddisy (en daar verwachtte ik zoveel van)

Maar om ze onmiddellijk "het slechtste ooit" te noemen... Pfff.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:24
siese
siese is offline
Ik zag eens een zeer slechte film met hetzelfde concept als Star Wars. Maar het camerawerk klopte langs geen kanten. Helaas ben ik de titel vergeten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
siese schreef op 09-09-2005 @ 12:24 :
Ik zag eens een zeer slechte film met hetzelfde concept als Star Wars. Maar het camerawerk klopte langs geen kanten. Helaas ben ik de titel vergeten.
Turkish Star Wars (The Man Who Saves The World) (1982)
misschien?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:31
Verwijderd
Grotere redelijk recente bioscoopfilms:

Meet the Fockers.
The Village.

Als we het over bizar slechte, totaal onbekende b en c films met een budget van 0 en volstrekt onbekende acteurs kun je natuurlijk uren doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:21
Venomous
Venomous is offline
Idd, The Village .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:28
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
The village is nog een prachtfilm als je ooit "feedback" gezien hebt.
Jezus wat is dat een rotfilm...

Naar mijn idee hebben ze niet eens de cameralens schoongeveegd voordat ze begonnen te filmen.

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:32
Steefjuh
Steefjuh is offline
met stip op 1 bij mij:
Deep Blue Sea.
Met die haaien... Echt te nep is dat! Haha! Het is gewoon grappig om naar te kijken, omdat de special effects enorm slecht zijn en de haaien ook enorm nep zijn, en de verhallijn is ook helemaaaaal niet voorspelbaar
Oud 09-09-2005, 13:40
Magican
Magican is offline
The Blair Witch Project

een keer zo'n negerfilm gezien bij een vriend van me, die em helemaal te gek vond. Gingen ze drugs verkopen en stoer doen. Dat is zonder twijfel de slechtste film ooit.

Ben alleen de naam vergeten..
Oud 09-09-2005, 13:59
wizkid
wizkid is offline
Alexander, ik vond hem echt saai
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:04
Verwijderd
Pearl Harbor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:37
Verwijderd
House of the dead met stipt op 1.

Die was zo slecht dat het toch wel weer leuk was, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 09-09-2005 @ 11:57 :
Je had het trouwens over duitse comedies, ik zag ooit ants in the pants, dat was ook niet om aan te zien, en dan was het nog een engels nagesynchroniseerde versie ook .
Die heb ik helaas thuis liggen, dat is idd een gigantische kutfilm. Maar de grootste kutfilms vind ik 'the Blair Witch Project 2', die was echt belachelijk slecht, en 'Chicks, man!'

Btw, ik vond the Village leuk, alleen het einde verneukt het een beetje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:18
Verwijderd
Ik vond ´The Village´ geweldig!

Verder vond ik ´The Blair Witch Project II´, ´The Next best Thing´ en ´Pearl Harbour´ afschuwelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:06
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Dawn Of The Dead (originele).
Oud 09-09-2005, 17:10
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
de harry potters..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:15
Uice
Uice is offline
Ik heb niet zo veel verstand van slechte films, dus ik durf hier weinig uitspraken te doen, maar Vampiros Lesbos van Jesus Franco is zeker een kanshebber. Toch erg de moeite waard, vooral vanwege de soundtrack.

Citaat:
N00dles schreef op 09-09-2005 @ 11:01 :
Mijn persoonlijke 'beste' slechte film is Manos: The Hand of Fate (1966). Dit zielige excuus voor een film begint met een 20 minuten intro waarin je enkel een auto ziet rijden over saaie landweggetjes.
Een echtpaar stopt vervolgens bij een landhuis en treffen daar de Master (!) en zijn hulpje (Torgo, een man met geitenpoten!) aan. De film is verder een aaneenrijging van de meest belabberde acteerprestaties ooit.
Leuk weetje is ook dat het woord Manos gewoon 'handen betekend, en de film dus eigenlijk 'Hands: Hands of Fate' heet.
Heb je ook de MST3000 versie gezien?
Oud 09-09-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 09-09-2005 @ 18:15 :
Ik heb niet zo veel verstand van slechte films, dus ik durf hier weinig uitspraken te doen, maar Vampiros Lesbos van Jesus Franco is zeker een kanshebber. Toch erg de moeite waard, vooral vanwege de soundtrack.

Leuk weetje is ook dat het woord Manos gewoon 'handen betekend, en de film dus eigenlijk 'Hands: Hands of Fate' heet.
Heb je ook de MST3000 versie gezien?
Mja, wist ik idd

En ja, de MST3K-versie. Daarmee was het tenminste nog een beetje uit te houden
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:22
Verwijderd
Alexander, ongelofelijk saai en langdradig. Eigenlijk de enige film waarbij ik heb overwogen om voortijdig op te stappen. Het zag er allemaal erg nep uit, met name Alexander zelf, dat was gewoon de hele film Colin Farrel met een pruik en geen moment Alexander de Grote.

Dude, where's my car? Gewoon pijnlijk niet grappig. Als je stoned bent is het ongetwijfeld heel leuk, maar alle pogingen tot het maken van een grap falen gewoon. Of je ziet het van te voren aankomen, het wordt extreem uitgemolken (and then? and then? & Sweet, what says mine? Dude, what says mine) of het is gewoon niet grappig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:39
Verwijderd
Ik vond films als Godzilla en Anaconda wel érg slecht, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 18:11
Verwijderd
'liever verliefd'
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Elpida schreef op 09-09-2005 @ 17:18 :
Ik vond ´The Village´ geweldig!

[..]
Serieus?
Jezus.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:48
phink
phink is offline
Clockwise...echt tè flauw voor woorden
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:57
siese
siese is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-09-2005 @ 13:08 :
Turkish Star Wars (The Man Who Saves The World) (1982)
misschien?

Nee ,het was Engelstalig en ze bleven eigenlijk voortdurend in hun ruimteschip zitten, alwaar de vijanden binnenvielen. En de generiek was iets met een sterrenhemel en felgroene letters. Ik zal nog wel eens op de titel komen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:16
Verwijderd
Van Helsing is de eerste die bij me opkomt.

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 06:19.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 09-09-2005 @ 18:06 :
Lol
Oud 10-09-2005, 09:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-09-2005 @ 12:23 :
Wat een vraag...
Films die me enorm hard zijn tegengevallen:
- The Blair Witch Project
- 2001: A Space Oddisy (en daar verwachtte ik zoveel van)

Maar om ze onmiddellijk "het slechtste ooit" te noemen... Pfff.
Het gaat dan ook om de slechtste films die je ooit gezien hebt. De slechtste films ooit liggen achterin stoffige vidotheken zeldzaam te zijn en worden door de meeste mensen nooit gezien.
Oud 10-09-2005, 09:24
Rioto
Citaat:
G-Lo schreef op 09-09-2005 @ 19:33 :
Serieus?
Jezus.
ik vond the village ook goed.. ben ik nu raar?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:17
Metal
Metal is offline
eight legged freaks was wel heel erg slecht

maargoed, de slechtste die ik ooit gezien heb, dat weet ik wel.

dan zou je duidelijk SKINS (uit 1994) eens moeten kijken, die is echt zooooooo slecht, werkelijk onbeschrijflijk. Vooral het einde is echt GENIAAL

volgens mij is dit hem

als je hem ergens ziet liggen zou ik hem zeker kijken<3
Oud 10-09-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 09-09-2005 @ 22:48 :
Ik vind het een geniale film.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:43
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Metal schreef op 10-09-2005 @ 11:17 :
eight legged freaks was wel heel erg slecht
die film en ik heb ooit eens per ongeluk 8 mile gezien en laatst onder het mom van ik verveel me "RESIDENT EVIL 2" dat was echt saaisaaisaai. legally blond zag ik eergister maar gelukkig is het percentage kutfilms best klein.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:32
Verwijderd
Drie films kwamen meteen bij me op:

The Running Man
Naar een (goed) boek van Stephen King. Met complete miscast: Arnold Schwarzenegger. Ze hebben er een rennen-schieten-I'll-be-back film van gemaakt, terwijl het boek dat NIET is.

Lord of the Rings
Rustig maar: ik heb het over de geanimeerde Bakshi-versie. Boromir is een Viking en Aragorn heeft een minirokje aan. 'Nuff said.

Black Hawk Down
Veel mensen gaan het met me oneens zijn, mar dit vond ik zo'n ongelooflijke baggerfilm dat ik nog liever mijn vingers op had gegeten dan naar deze film te moeten kijken. Het mocht niet baten: ik heb alles gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 12:31
Verwijderd
What women want vind ik echt vreselijk ergerlijk..
En ook houd ik zelf niet van SF en Actie..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:37
vixen
vixen is offline
Citaat:
Mala schreef op 10-09-2005 @ 13:31 :
What women want vind ik echt vreselijk ergerlijk..
Die was inderdaad walgelijk. Wat een verspilling van mn tijd.
Oud 10-09-2005, 15:17
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Maypole schreef op 10-09-2005 @ 10:24 :
ik vond the village ook goed.. ben ik nu raar?
Hehe ja ik vond m ook niet verschrikkelijk

Niet echt een Hollywood einde nee.. Mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:13
Verwijderd
Raise your voice
Crossroads
en nog tientallen waar ik nu even niet op kan komen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:50
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 09-09-2005 @ 18:06 :
omg

ontopic:
Ehm, de film Blind Vengeance komt bij mij in de buurt voor slechtste film. De hoofdrolspeler is echt te gay .

Overigens, vind ik slechte films vaak amuserend, waardoor ze eigenlijk niet slecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 19:15
timmeh
timmeh is offline
"ants in the pants" by far
Oud 10-09-2005, 19:16
Ketjing
Ketjing is offline
Blue Crush vond ik enorm slecht en verder ga ik nog even nadenkrn
Oud 10-09-2005, 20:54
Vice
Vice is offline
Van de meeste slechte films die ik gezien heb, weet ik de naam niet eens meer.
Oud 10-09-2005, 21:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phink schreef op 09-09-2005 @ 22:48 :
straks ga je me nog vertellen dat het begrip 'Monty Python' je ofwel niks zegt ofwel dat je dat ook niet leuk vindt...

ontopic : de slechtste films die ik ooit gezien heb en waarvan ik t me kan herrineren hieronder, allen in de bios gezien, huurfilms heb ik wel slechtere gezien maar dat onthou ik dan niet, (films huren gaat niet echt om de film maar om de gezelligheid sowieso).

1. Signs.
Spoiler
. Anyway, een veel te lange, bij vlagen saaie en bij hoge uitzondering soms spannende film.

2. Evolution. Ik heb er om gelachen, maar kom op zeg, probeer dan iets te verzinnen zonder je sponsor in t verhaal te betrekken.

3. Troy. f*cking lange saaie film, en mensen die met zwaarden zwaaien heb ik al eerder gezien. daarnaast was het verhaal historisch nogal onjuist.

4. War of the worlds. wat een kuteinde, maar ik had t boek maar moeten lezen, dan had ik dat kunnen weten.

5. het tweede deel van de star-wars trilogie. (dus die echt 'deel 2' heet, dus 1 van de nieuwe.) Ik vond the phantom menace al slecht, maar deel 2 sloeg (wat mij betreft) alles : traaaaaag en saaaaaai en lang. gelukkig zaten er wel wat goede scenes in.

e.v.a.
Oud 10-09-2005, 21:12
BCR
BCR is offline
New York Minute
Oud 10-09-2005, 21:14
Verwijderd
Ik heb geen problemen met slechte films, dus een lijstje van slechtste films die ik ooit gezien ga ik niet maken. Waar ik me nog wel eens aan irriteer zijn van die films die door iedereen de hemel ingeprezen worden als geniaal en totaal origineel, terwijl het in mijn ogen gehypte films zijn die vaak nogal voorspelbaar zijn. Dit zijn dan films die me echt zwaar tegenvallen, omdat iedereen zo lyrisch doet over die flims. Als ik daar een lijstje van moet maken:

1. The Usual Suspects.
2. Donnie Darko
3. Memento

Natuurlijk zijn dit niet de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik ben ook niet principieel tegen gehypte films, zoals bijvoorbeeld een aantal muziekforummers tegen bands zijn die door meer dan 3 mensen op aarde goed gevonden worden.
Citizen Kane bijvoorbeeld word ook ontzettend gehyped, en daar is het in mijn ogen terecht, dus hype ik die film zelf ook nogal.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Films die al uit zijn worden (doorgaans) niet gehyped maar gewoon geprezen. Bij hypen denk ik meer aan hooggespannen verwachtingen van pers en publiek.
Oud 10-09-2005, 22:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik voeg er nog een toe:

Once upon a time in the west

Omg rofl, die fillem duur zooooo lang, dat had ook makklijk in 60 minuuten verteldt kunnen wodren!1!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten