Oud 09-09-2005, 11:54
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 09-09-2005 @ 00:20 :
@chanshan: Grimm had dus wel expliciet gezegd dat het wel autobiografisch was dus je moet niet blijven zwammen over niet-autobiografisch want dat zei ik al als eerste reactie op daaan!
over en uit!
Heb ik gezegd dat het niet autobiografisch was? Nee dus, ik zei alleen dat er een verschil is tussen wat je voelt en wat je levendig op papier wilt zetten.

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 12:07.
Advertentie
Oud 09-09-2005, 12:15
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Ieke schreef op 09-09-2005 @ 12:06 :
Dit lijkt me niet echt de plaats voor uitgebreide discussie's/ Be my guest als je er een topic over wil openen.

Verder krijg ik echt geen psychose
Als ik het niet gezegd had wel
Oud 09-09-2005, 12:16
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Changshan schreef op 09-09-2005 @ 12:54 :
Heb ik gezegd dat het niet autobiografisch was? Nee dus, ik zei alleen dat er een verschil is tussen wat je voelt en wat je levendig op papier wilt zetten.
ok dan, groot gelijk!
Oud 09-09-2005, 14:35
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 09-09-2005 @ 13:15 :
Als ik het niet gezegd had wel
Nee hoor, ik ben zo brak van het weinig slapen (Lag er om half 7 in vanmorgen) dat weinig me op dit moment goed doordringt maar anders ook niet. Ik ben een mod, dus moet er commentaar op leveren omdat ik daarvoor ben aangesteld
Oud 09-09-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 09-09-2005 @ 12:06 :
Dit lijkt me niet echt de plaats voor uitgebreide discussie's/ Be my guest als je er een topic over wil openen.

Verder krijg ik echt geen psychose
De discussie is geeindigd als een emmer ijswater over vechtende katten.
Oud 09-09-2005, 17:42
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Grimm schreef op 09-09-2005 @ 16:26 :
De discussie is geeindigd als een emmer ijswater over vechtende katten.
of als een moeder die een koekje geeft aan vechtende kinderen en ze daarmee de mond snoert waarna ze een ander spelletje gaan spelen.
Oud 09-09-2005, 19:31
ragdoll
ragdoll is offline
GOED.

ik ga dit topic nu weer gebruiken waarvoor het bedoeld was (!).

"Yeah, today we eat mushrooms, and we freak out!"

Aldus een paar argentijnen in Amsterdam (waar anders).

En voor den diepgang:

Vandaag zat ik naast mijn toekomst; kleurloze veertigers in windjack en sportschoenen, pratend over een nieuwe wasmachine en platvloerse grapjes makend.
Dat nooit.
Oud 09-09-2005, 19:50
Roosje
Roosje is offline
Ik moet nog een ubergeweldig stuk schrijven over al die mensen die ik in de stad zag en waar ik iets over te zeggen had (hoezo vooroordelen? ), maar ik ben moe en ik ga zo slapen terwijl iedereen vanavond chocomel gemixt met alcohol gaat drinken. Whieh.

En ik wil kwijt dat ik morgen, verdomme, om half acht op moet staan omdat mijn zusje wil paardrijden.

En dat ik mijn lerares Frans een trut is en ik nieuwe punaises moet hebben en natuurlijk dat het hier lekker warm is en ik daarnet een ijsje heb gegeten in de stad.

- Dat was ik voor vandaag -
Oud 10-09-2005, 08:12
Astuanax
Astuanax is offline
Ik wil kwijt dat ik vandaag naar Spanje vertrek met veertien vrienden!

ik heb wel geen papiertje 'toestemming van de ouders om onder de achtien jaar te reizen met andere volwassenen' mee, dus er is kans dat ik in Charleroi helemaal alleen achterblijf

Als ik dus morgen hier nog iets post, vraag dan niet hoe het komt aub...

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 08:15.
Oud 10-09-2005, 08:51
Roosje
Roosje is offline
Veel plezier ermee. Heb je nog vakantie dan?
Oud 10-09-2005, 18:29
Changshan
Changshan is offline
Ik kan niet meer.
Oud 10-09-2005, 19:01
ragdoll
ragdoll is offline
zware voetbalwedstrijd oid?

Misschien zometeen Epica

don't ask. Heeft met nostalgie te maken.
Oud 10-09-2005, 19:03
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
ragdoll schreef op 10-09-2005 @ 20:01 :
zware voetbalwedstrijd oid?

Misschien zometeen Epica

don't ask. Heeft met nostalgie te maken.
Ja, o.a..

Epica, woei.
Oud 10-09-2005, 19:07
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Changshan schreef op 10-09-2005 @ 20:03 :
Ja, o.a..

Oh, wacht.

toen ik dat postte had ik nog geen weet van het chocomel bacchanaal
Oud 10-09-2005, 19:21
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Zeg! Dit is geen kantine-topic
Oud 10-09-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 10-09-2005 @ 20:21 :
Zeg! Dit is geen kantine-topic
Inderdaad. Dit is het literaire Onzin-topic. Duh!
Oud 11-09-2005, 11:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 10-09-2005 @ 20:43 :
Inderdaad. Dit is het literaire Onzin-topic. Duh!
Dus er komt voorlopig even geen volgende deel als deze sluit.
Oud 11-09-2005, 13:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Glazen Huis

Zij leefde in een glazen huis. De wanden waren flinterdun, ze kon er dwars doorheen kijken. Hele dagen zat ze naar buiten te staren, naar het adembenemende schouwspel dat zich daar afspeelde. Het was zo dichtbij, telkens weer anders maar nooit minder aanlokkelijk. Vroeger negeerde ze het en genoot ze van de vele mogelijkheden binnen het glas, maar later bleken diezelfde mogelijkheden saai en kleurloos. Op het moment dat haar bewondering voor de buitenwereld omsloeg in jaloezie, werd er besloten dat ze het glazen huis moest verlaten.
Vol vreugde, maar ook een beetje angstig, stond ze op en probeerde ze naar buiten te lopen. Even dacht ze dat het gelukt was, dat ze eindelijk kon meedoen, maar toen raakte ze een van de wanden, die ogenblikkelijk brak. Voor ze het wist, regende het glassplinters en stortte het hele huis in elkaar. Ze rende weg en merkte dat alles een groot bedrog was geweest. Pas nu besefte ze hoe mooi en veilig haar glazen huis was geweest en hoe gelukkig ze had moeten zijn. Mensen deden vijandig tegen haar en verlangden dat ze zich aanpaste en niet opviel. Ze vertelden haar hoe ze moest zijn, maar niet hoe ze zo kon worden.

In tranen rende ze terug naar de plaats waar haar huis had gestaan. Op blote voeten liep ze door het glas, maar ze merkte het nauwelijks. Haar lichamelijke pijn viel in het niet bij de geestelijke. Ze ging op de plek zitten waar ze eerder zoveel dagen had doorgebracht en sloot haar ogen. Een vage glimlach trok over haar gezicht, in schril contrast met de tranen die richting haar hals gleden. Toen ze haar ogen weer opende, zag ze de vage contouren van het huis voor zich. Ze waren nooit duidelijk zichtbaar geweest, maar daarom niet minder aanwezig. Zolang ze maar geloofde dat er niets veranderd was, dat het glas nog intact was, zou dat ook zo zijn.

Het rode bloed dat zich steeds verder onder haar verspreidde, zag ze niet. Zij keek enkel naar de glazen wanden die niet meer bestonden.

@Ieke:
Oud 11-09-2005, 13:18
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-09-2005 @ 12:39 :
Hm jammer, want voor die nutteloze discussie was er wel degelijk veel nuttigs. Veel ook dat je niet zomaar in een apart topic kan zetten.
Oud 11-09-2005, 13:39
I C U
I C U is offline
@ VV: Herkenbaar, heel herkenbaar. Je geeft het erg goed weer Nice!
Oud 11-09-2005, 13:44
Roosje
Roosje is offline
Nimmer
Af en toe leek het of iedereen háár moest hebben. Elke opmerking werd afgekat, iedere misstap werd bestraft met een psychisch pak slaag. Van binnen voelde haar hoofd bont en blauw aan, ze duizelde van alles dat mensen tegen haar konden hebben. Wat had ze gedaan dat iedereen haar het gevoel gaf dat ze niets waard was? Woord na woord, uur na uur, telkens werd ze neergeslagen door iemand die vond dat zij het recht niet had om te zijn. Ze was het zat. Leven hoorde leuk te zijn, in ieder geval een beetje, maar voor haar was dat niet zo. Hoe kon je gelukkig zijn als je niet werd geaccepteerd?
Ze begon er tegenop te zien om op te staan. Haar bed was veilig en warm, zoveel beter dan de vergiftigde buitenwereld. Nooit kon ze daar iets doen zonder gelijk becommentarieerd te worden. Misschien was het niet duidelijk genoeg dat zij ook maar een mens was, iemand die weldegelijk geraakt werd door alle opmerkingen. Niets hielp ertegen. Woedend en scheldend uitvallen, alles puur negeren of er om lachen – wat ze ook deed, er was niets dat werkte. Elke dag weer werd ze de grond ingestampt, zo hard dat ze er niet eens meer bovenuit durfde te komen. Het beangstigde haar – alles. Het kwam dichterbij, sloot haar in, omcirkelde haar tot ze zich nimmermeer vrijelijk kon bewegen. Nog voorzichtiger werd ze. Als een schaduw laveerde ze zich langs alles heen, en nog zagen ze haar. Ze waren overal.

Er moest een einde aan komen. Wel, het kwam. Niet van de goede kant, o nee, dat niet. Het naderde langzaam, zweefde als blaadjes van een boom rondom. Hoe dichterbij het kwam, hoe duidelijker het werd. Het begon te zwermen en te zoemen, draaide om alles heen, tot zelfs de onbenulligsten het doorhadden. Tot het landde –
op haar. Dat was het einde.

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 16:40.
Oud 11-09-2005, 13:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Roos: *knuf* Mooi geschreven.

Gaan we nu als wraak allemaal serieuze schrijfsels posten?
Oud 11-09-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Waar moeten we dan heen met onze kleine schrijfsels?

Woorden vliegen als vreemde vogels mijn mond uit en ik zie hoe ze landen op de schouders van de mensen om me heen, die ook niet weten wat ze er mee aan moeten.
Oud 11-09-2005, 16:59
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-09-2005 @ 14:11 :
Glazen Huis
etc

Heel erg mooi

Mijn haar ruikt naar lak, rook en haarverf. Ikzelf naar vervaagd parfum en moeheid. Moet nog zoveel doen, heb zo weinig zin.
Oud 11-09-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
We hebben nog iets met foto's tegoed van je
Oud 11-09-2005, 18:26
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 11-09-2005 @ 15:08 :
Waar moeten we dan heen met onze kleine schrijfsels?

Woorden vliegen als vreemde vogels mijn mond uit en ik zie hoe ze landen op de schouders van de mensen om me heen, die ook niet weten wat ze er mee aan moeten.
Ik heb echt geen bezwaar tegen een topic als dit, integendeel. Het is nu alleen zo'n offtopic onzin dat het maar even in de koelkast moet.
Oud 11-09-2005, 19:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ragdoll schreef op 11-09-2005 @ 17:59 :
Heel erg mooi

Bedankt. Jij ook I C U.

Ik snap Ieke wel, maar ik moet toch ook nog even zeggen dat ik dit vaak toch echt een superhandig topic vind
Oud 11-09-2005, 22:35
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-09-2005 @ 19:26 :
Ik heb echt geen bezwaar tegen een topic als dit, integendeel. Het is nu alleen zo'n offtopic onzin dat het maar even in de koelkast moet.
Het idee achter dit topic was om plaats te bieden aan de kleine hersenpanontluchtingen die sommigen nog wel eens op dit forum loslieten. Stukjes die een eigen topic niet waard waren. Geen quote's van onbelangrijke figuren dus, en geen zinloze discussies.

Het is gewoon mijn ontzettend goeie idee wat hier totaal verkracht wordt!
Oud 12-09-2005, 05:15
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 11-09-2005 @ 23:35 :
... en geen zinloze discussies...
Discussies zijn nooit zinloos
Oud 12-09-2005, 11:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 11-09-2005 @ 23:35 :
Het idee achter dit topic was om plaats te bieden aan de kleine hersenpanontluchtingen die sommigen nog wel eens op dit forum loslieten. Stukjes die een eigen topic niet waard waren. Geen quote's van onbelangrijke figuren dus, en geen zinloze discussies.

Het is gewoon mijn ontzettend goeie idee wat hier totaal verkracht wordt!
Weet ik, ik vind het een prima topic. Ach, er mag een volgend deel komen, maar daar wordt dan wel strenger in gemod. (zou op letteren niet nodig moeten zijn, maar helaas)

@Grim: Dan heb jij nog niet genoeg discussie's gehoord.
Oud 12-09-2005, 12:24
Verwijderd
Het is niet lullig bedoeld Ieke, maar mag jij als Beheerder zijnde zoiets wel beslissen? Is dat niet aan de mods om zich daar mee bezig te houden?
Oud 12-09-2005, 14:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 12-09-2005 @ 13:24 :
Het is niet lullig bedoeld Ieke, maar mag jij als Beheerder zijnde zoiets wel beslissen? Is dat niet aan de mods om zich daar mee bezig te houden?
Citaat:
Index / Letteren
Bijgehouden door: Ieke, LUH-3417
Voor zover ik me kan herinneren ben ik hier nogsteeds forumbaas Al zo lang ik forumbaas ben ben ik hier forumbaas. (ik ben hier begonnen ja )
Ik ben niet alleen beheerder, maar ook nog forumbaas van 4 forums (art, letteren, f,t&r en R&V) en forumbaas+ van K&C. Als mod hier mag ik dat dus zeggen. In principe kan ik alles zeggen waar ik zin in heb, maar dat zal ik niet doen op forums waar ik geen forumbaas ben.

Op letteren is het beleid altijd heel gemakkelijk geweest omdat het niet nodig is om waarschuwingen etc te sturen. Maar als het op den duur toch wat uit de hand loopt is dat wel nodig en echt, ik vind dat jammer. Leuk dat het gezellig is, er mag ook best offtopic gepraat worden, maar het moet niet teveel worden. Dat kunnen jullie wel via msn of kiezen voor een letterentopic op onzin (hebben een aantal mensen van N&A bijvoorbeeld ook en dat gaat prima)
Oud 12-09-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-09-2005 @ 12:52 :

@Grimm: Dan heb jij nog niet genoeg discussie's gehoord.
Dat onderwerp is op zich ook weer discussiewaardig. Wanneer heb je tijd?
Oud 12-09-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-09-2005 @ 15:39 :
Dat kunnen jullie wel via msn of kiezen voor een letterentopic op onzin (hebben een aantal mensen van N&A bijvoorbeeld ook en dat gaat prima)
Onzin onveilig maken Kan op zich ook nog ja. Of trouwens, we kunnen ook onze DOP-maatjes na-apen en een eigen IRC kanaal maken. Dat zal ze leren
Oud 12-09-2005, 15:34
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-09-2005 @ 16:32 :
Onzin onveilig maken Kan op zich ook nog ja. Of trouwens, we kunnen ook onze DOP-maatjes na-apen en een eigen IRC kanaal maken. Dat zal ze leren
Goed idee, eigen chat.
Oud 12-09-2005, 15:43
ragdoll
ragdoll is offline
Snood plan
Oud 12-09-2005, 16:34
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-09-2005 @ 16:30 :
Dat onderwerp is op zich ook weer discussiewaardig. Wanneer heb je tijd?
Ik heb nu een knallende koppijn, dus dat helpt niet echt.

Citaat:
Grimm schreef op 12-09-2005 @ 16:32 :
Ik vind een onzintopic dan practischer. Chat is wel veel dat je dan online moet zijn en een onzintopic kan je nalezen/reageren als je online bent.
Oud 12-09-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-09-2005 @ 17:34 :
Ik heb nu een knallende koppijn, dus dat helpt niet echt.
Daarom vraag ik ook wanneer je wel tijd hebt

Citaat:

Ik vind een onzintopic dan practischer. Chat is wel veel dat je dan online moet zijn en een onzintopic kan je nalezen/reageren als je online bent.
Maar dan worden we allemaal finaal onzin af gedisst

Oud 12-09-2005, 16:57
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-09-2005 @ 17:57 :
Daarom vraag ik ook wanneer je wel tijd hebt

Jonge, wij kunnen wel wat hebben.
Oud 12-09-2005, 18:49
Verwijderd
Onzin is best lief .
Kantine is kut.
Oud 12-09-2005, 19:37
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Grimm schreef op 12-09-2005 @ 17:57 :

Pff, alsof ik daar dan niks aan kan doen
Oud 12-09-2005, 19:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 12-09-2005 @ 19:49 :
Onzin is best lief .
Kantine is kut.
Kantine is ook lief.
Oud 12-09-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 12-09-2005 @ 20:37 :
Pff, alsof ik daar dan niks aan kan doen
Dat scheelt dan weer
Oud 12-09-2005, 21:03
Roosje
Roosje is offline
Wie spamt hier nou?

Om even ontopic te blijven:

Hij was haar alles. Haar zon en haar maan, haar sterren en haar planeten. Haar hemel en haar hel, haar God, Jezus en Charles Darwin tegelijk. Haar telefoon, haar computer, haar boeken. Hij was de lucht om haar heen en de gedachten in haar. Hij was haar gevoel, haar zicht, haar aanraking, haar geur. Hij was alles dat ze deed, hij was haar tranen en haar loszittende glimlach. Haar glinsterende ogen – hun matte glans –, haar lippen en haar huid. Haar muziek en haar stilte, de pen waar ze mee schreef en het papier dat ze bevuilde. Hij stond voor vriendinnen, broertjes, zusjes, ouders, familie. Haar gras en haar bomen, haar stoel en haar tv. Haar eenzaamheid en haar gezelschap, haar knuffels en haar dekbed.

Hij was haar, haar alles –
maar haar alles was stuk.
Hij was stuk, en zij met hem.

Oud 12-09-2005, 21:13
I C U
I C U is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 12-09-2005 @ 22:03 :

*verhaal*
Oeh, gevoelig
Oud 12-09-2005, 21:28
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
I C U schreef op 12-09-2005 @ 22:13 :
Oeh, gevoelig
Dat was de 444ste post in dit topic! hm, we hadden het over spam, hadn't we?

Ok dan:

Sommige dagen denk ik God in mezelf te vinden. Geestelijk persend, denk ik hem dan eindelijk te voorschijn te krijgen. Doch, meestal blijkt het niet meer dan een herinnering. Ook heel bruikbaar, maar daar teer ik niet op...
Oud 13-09-2005, 13:36
Verwijderd
Ik was verwonderd, maar mijn eigen idee was al verdwenen voordat ik hem zelf kon verwerpen. Het was nu niet eens de stilte die plaatsnam, maar eerder die van een winkelstraat. Ik stond daar stil. Een vreemde tikte me op mijn schouder en zei dat het geen speciaal idee was. Een speciaal idee? Hoe zou dat? Ik ben niet speciaal. De vreemdeling zweeg en liep door. Zou ik hem volgen, of niet?
Oud 13-09-2005, 15:50
Roosje
Roosje is offline
Schaduwen boeiden haar. Als ze naar een schaduw keek, werd ze niet beïnvloed door kleur, uiterlijk, kleding en kon ze zich concentreren op vorm en silhouet. Ze was gek op foto’s van menselijke schaduwen. Die hadden een soort beeld om zich heen, een bepaalde waas van romantiek. Of de foto’s nu op gras, zand of nog ergens anders waren gemaakt – zij vond het niet interessant, zolang de mensen maar niet herkenbaar waren. Het mooist vond ze de schaduwen van twee mensen, meestal een jongen en een meisje, die hand in hand liepen of elkaar zoenden. Ooit had ze een hele reeks van dat soort schaduwfoto’s gezien en de beelden stonden voor eeuwig in haar geheugen geprojecteerd.

Oud 14-09-2005, 15:38
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 13-09-2005 @ 16:50 :
Schaduwen

Gefluister van de zee. Gefluister van jouw ogen.
En alle clichés die toch wel waar zijn maar alleen cliché genoemd worden omdat mensen ze te vaak uitgesproken hebben.
Oud 14-09-2005, 21:50
WolterB
WolterB is offline
Ging net even tellen hoeveel boeken ik de afgelopen 2 jaar gekocht heb en kwam tot mn grote verbazing tot 80 boeken
Dat is ruim 1 per 2 weken

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 21:53.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten