![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Anulom-vilom Pranyam: Zit in een kleermakers zit, sluit je ogen, leg je linkerhand op je knie en ontspan. Sluit nu je rechter neusgat met je rechterduim en adem diep in, sluit dan je linker neusgat met je rechter ringvinger en adem helemaal uit. Doe hetzelfde voor maar begin nu met je linker neusgat. Blijf dit achter elkaar doen voor 2-3 minuten en altijd met je neus blijven ademhalen, niet je mond. Dit kan helpen tegen astma en andere longziektes en je bloed wordt letterlijk gezuiverd. 2. Kapalbhati Pranayam: Zit weer in een kleermakers zit en sluit je ogen. Leg je beide handen op je knie en ontspan. Adem beetje in door je neus en blaas met je neus de lucht uit met kracht zodat je buikspieren samentrekken. Blijf dit continu doen op een rustige en een regelmatige snelheid , ongeveer 3 minuten, als je moe wordt, dan moet je even stoppen maar dan weer doorgaan. Als je wilt afvallen doe het dan 5 minuten non-stop. Deze oefening is om je geest te helderen, je longen worden schoongemaakt (geweldig voor mensen die roken), je bloed wordt gezuiverd en zorgt voor een goede verteringstysteem.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Buikspieroefenigen? Hardlopen? |
![]() |
||
Citaat:
Je weet toch totaal niet wat voor rugklachten zij heeft?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nou.. als je nagaat dat een goede ademhaling een belangrijk onderdeel is van genezing en voortleven.. tja
![]() Als we maar 30% gebruiken [gemiddeld].. wat voor gezondheid zouden we bereiken als we al.. 60% zouden hebben bijv... Ja ik geloof er wel in |
![]() |
|
![]() |
Hm, ik zit al een tijdje te denken of ik ook niet eens aan yoga zal gaan doen... Het lijkt me wel goed voor je. En ik kan wel wat ontspanning gebruiken... Alleen weet ik niet zo goed waar en hoe ik moet beginnen
![]() Ik zal die 2 oefeningen van je eens proberen. Als ik t niet vergeet althans ![]() |
![]() |
|
![]() |
Trouwens. Bepaalde geuren hebben een positieve invloed op je (maken je opgewekter enzo). Ademhaling door je neus is dus behoorlijk belangrijk als jij je goed wilt voelen. Ik heb een slechte ademhaling wat dat betreft want ben een soort van chronisch verkouden. Ik denk dat yoga daar ook goed voor is.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() aparte combinatie ![]()
||
![]() |
Citaat:
Je kan alleen ademhalen door 1 neusgat en je lijkt flauw te vallen. Zit je andere neusgat verstopt? Zo ja probeer dan dat neusgat vrij te maken door te snuiten of door de andere oefening te doen die op had geschreven, maar doe het wel op een rustige tempo. Probeer dit en als het niet lukt dan mail me : cosbusters@yahoo.com. Ik hoop dat het beter gaat. Gendra
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb nog 2 goede oefeningen.
Bahya Pranayam: Deze pranayam is goed voor de spijsvertering en geweldig voor mensen die last hebben van verstoppingen. Het vergroot ook je longinhoud. Zit in een kleermakerszit en leg je handen op je knie, zorg ervoor dat de toppen van je duim en wijsvinger elkaar aanraken. Sluit je ogen. Adem heel diep in via je neus en adem weer al het het lucht met de dezelfde snelheid via je neus uit, doe dit met je borst en niet met je buik. Nadat je hebt uitgeademd, hou het dan zo vast, doe je je kin bij je nek en trek je buik helemaal naar binnen in die volgorde en hou het dan zo vast voor 8 tot 15 sec. Ontspan je buik dan weer, doe je kin weer recht en adem diep in en begin opnieuw in die volgorde. Doe deze pranayam 4 tot 10 keer. Bhramari Pranayam: Deze pranayam ontspant je geest en is goed voor je stembanden. Zit weer in een kleermakerszit. Doe je handen bij je oren, sluit je oren dicht met je duim, doe je beide wijsvingers boven je wenkbrauwen en sluit je ogen dicht met je overige vingers. Je hoort dan niets te horen en niets te zien. Hou deze positie vast en adem diep in door je neus en maak dan een zoemende geluid terwijl je uitademt. Doe dit nog altijd door je neus en blijf zoemen. Als al het lucht uit je longen weg is, adem diep in en begin opnieuw. Doe dit 10-15 keer, als je armen moe worden, stop, pauzeer voor oneveer 30 seconden en ga weer verder. Onthoud: DOE DE 4 PRANAYAMS NOOIT NA HET ETEN, WACHT ALTIJD 4 UREN!!!
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vond het al raar dat jij blijkens je profiel op je zestiende begonnen leek te zijn met geneeskunde, maar nu weet ik dat je definitief uit je nek lult, en nog op een domme manier ook.
Ik weet niet wat je dan wel bent of wat je dan wel doet, maar door te beweren dat yoga of ademhalingsoefeningen kanker kunnen genezen maak je jezelf niet alleen onsterfelijk belachelijk, je trapt er mogelijk ook nog een hoop mensen mee op hun ziel. Dus zwijg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En inderdaad: eerst was je leeftijd 14, nu 22 maar je zit in je 6e jaar geneeskunde? En iemand die dat studeert, gelooft volgens mij echt niet dat yoga kanker geneest oid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ik las net in een ander topic dat je VWO doet? Of was dat een leugen? Dus nee, ik geloof niet dat jij geneeskunde studeert, in ieder geval geen 6 jaar. Je taalgebruik is ook niet op het niveau van iemand die op wetenschappelijk niveau studeert. En dat yoga goed is voor je ademhaling ed, dat snap ik wel door logisch na te denken. Maar dat je kanker ermee kunt genezen is niet logisch. Anders zouden toch wel alle mensen met kanker naar een yoga instructeur doorverwezen worden? En waarom quote je een post 2 keer? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je nog eens naar de topic titel en start post gaat zie je dat de TS het in dit topic wil hebben over de ademhalings oefeningen van yoga (aka paranayama yoga). Het allerbelangrijkste aspect van pranayama is prana (levensenergie zoals al eerder genoemd) heel deze vorm van yoga gaat om het vermogen om prana op te nemen te vergroten en prana te controleren, dus daarom lijkt het mij logisch dat prana ook een centrale positie heeft in een topic als dit. De oefeningen genoemd door de TS zijn dan ook alleen maar ontspannings oefeningen (die gerust een positieve invloed kunnen hebben op dingen als spijsvertering) die ook als voorbereidende oefeningen worden gebruikt in pranayama voordat je start met de prana oefeningen. Over dingen als kanker genezen doe ik verder geen uitspraken omdat als dit al mogelijk is het niet zo is zoals de TS het presenteert. @TS, je had inderdaad gisteren nog 14 staan als leeftijd... Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 15:08. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat te doen tegen stress? llell | 15 | 01-07-2008 15:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat te doen tegen stress? vosje16 | 14 | 04-04-2006 13:58 | |
Psychologie |