Oud 14-09-2005, 22:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Memories of Murder

Best een sterke film.
Oud 14-09-2005, 22:37
Verwijderd
Scent of a Woman

Leuk wel, niet zo helemáál perfect uitgewerkt ofzo, die courtroom scene was eigenlijk wel heel standaard en cliché, maar voor de rest veel mooie scènes en vooral Pacino is echt heerlijk om naar te kijken .

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 22:49.
Oud 15-09-2005, 16:56
Verwijderd
Stukje Death Of A Salesman, vond het helemaal niets. Saai..
Oud 15-09-2005, 18:32
Floris_22
Floris_22 is offline
Get Carter

Beter dan ik me herriner toen ik hem een jaar of 2 geleden zag.
Ook vind ik de muziek wel erg vet. Normaal valt muziek met alleen in negatieve zin op.

The Great Escape

Goeie film, alleen jammer dat de Duitsers weer grotendeels Engels spreken. Benieuwd wie ze dat toch geleerd heeft.
Ik vond de ontsnapping het beste deel van de film. Vooral het deel van Steve McQueen, waarbij je hem bijna over het prikkeldraad wil schreeuwen.
Oud 15-09-2005, 20:09
Dexter_M
Dexter_M is offline
Final Fantasy VII: Advent Children

Oud 16-09-2005, 03:29
Verwijderd
The Maltese Falcon

Wel aardige film noir over een privédetective die verwikkeld raakt in een zoektocht naar het waardevolle beeldje van een valk. Maar het was niet zo dat ik constant geboeid bleef...

Ik heb simpelweg niet zoveel met Humphrey Bogart (ik vond Casablanca en Treasure o/t Sierra Madre niet zo heel geweldig) en ook hier is ie niet zo bijzonder als men doet geloven.
Oud 16-09-2005, 07:43
lovetear
lovetear is offline
Eternal sunshine of the spotless mind: mja, al eerder gezien, goeie film natuurlijk.
Oud 16-09-2005, 12:52
TommytheCat
TommytheCat is offline
Minority Report
Ik moet zeggen dat ik me beter heb vermaakt dan ik vantevoren gedacht had. Vooral de setting is erg leuk, verder is het standaard complot facet een beetje overdone.

Fargo
Blijft een te gekke film. Personages, sfeer, camerawerk, alles is om van te smullen. En ik ben dol op Buscemi
Oud 16-09-2005, 13:01
merels
merels is offline
a beautiful mind en ik vond het een mooie film
Oud 16-09-2005, 16:10
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
merels schreef op 16-09-2005 @ 14:01 :
a beautiful mind en ik vond het een hele mooie film
Oud 16-09-2005, 17:26
Verwijderd
You Got Served

Nu eens in zijn geheel gekeken. Wat een verschrikking. Ten eerste de allesoverheersende klote-hiphopmuziek. Dan de eeuwige dans-scenes, die op zich wel goed gechoreografeerd zijn, maar allesbehalve interessant.
Dan het stomme verhaal, met nepromantiek en nepdrama, wat eigenlijk nog wel het leukste is van de hele film...
Oud 16-09-2005, 17:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dr Strangelove yadda yadda...

Tja. Wel redelijk, een van de betere Kubrick films imo. Hij is echter lang niet zo leuk en slim als ik me herinner, though.
Oud 16-09-2005, 18:56
TommytheCat
TommytheCat is offline
La Cité des Enfants Perdus

Hulde! Burton in het kwadraat. Dit is de manier om sprookjes te verfilmen. Briljante casting, mooie plaatjes en een erg onderhoudend verhaal.
Oud 16-09-2005, 20:09
Sithan
Sithan is offline
A sound of thunder

Dit beloofde ooit zo mooi te worden, en tis geeindigd in regelrechte onzin, waarbij een tot ergernis werkende schijnbaar geniale vrouw alle plotgaten verklaard met nog meer onzin...De special effects zijn hartbrekend droevig.

Skeleton Key

Niets van verwacht, ook niet veel meer gekregen...

Cinderella Man

Mooie boksscenes, maar verder een vrij onboeiende beschrijving van het zoveelste bijzondere karakter vertolkt door Crowe. Zellweger is verschrikkelijk
Oud 16-09-2005, 22:37
Verwijderd
The Man Who Knew Too Much
Aardige film over een man en vrouw wiens zoontje ontvoerd wordt. Vermakelijk maar wat mij betreft een beetje te langdradig.

North By Northwest
Veel onderhoudender dan the man who knew too much en ik begin Cary Grant steeds meer te waarderen. Gaat over een vent die ten onrechte ontvoerd wordt en daardoor in de problemen geraakt.

Eyes Wide Shut
Geweldig (L), voor de zoveelste keer.

Wallace & Gromit; the curse of the were-rabbit
Weer eens wat anders dan al die computeranimatie van de laatste tijd. Good but not great, een paar leuke woordgrapjes.

Dark Water (de remake)
Beetje langdradig, maar het origineel vond ik ook niet bijster goed.
Spoiler
Oud 16-09-2005, 22:50
MTpower
MTpower is offline
Vet Hard
Vond hem vet ruig
Oud 16-09-2005, 23:47
Verwijderd
Dances With Wolves

Op een paar kleine dingetjes na een schitterende film! Goede acteerprestaties, mooie landschappen, lekker veelzijdig, en hij werd ook na een uur of 4 absoluut niet saai!

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 08:03.
Oud 17-09-2005, 00:41
Verwijderd
Brother (2000)

Kitano's droogheid (en die van andere Japanners) zoals we die van hem gewend zijn is vermakelijk.
Jammer genoeg speelt deze film zich grotendeels in Amerika af, met alle culturele gevolgen van dien. Dat betekent helaas ook dat er een groot aantal Amerikaanse acteurs in meespelen, die de film enorm naar beneden halen. Ze missen de stijl en coolness van de Yakuza en vallen daarom bij ze in het niet.
Oud 17-09-2005, 01:07
Dexter_M
Dexter_M is offline
rapeman 1
rapeman 2
rapeman 3
rapeman 4.

eerste deel was het beste. rest zonde van je tijd
gaat over een man die leraar over dag is en in de nacht een vekrachter.
gore valt mee, af en toe beetje onprettige scenes.
maar voor de rest standaard japans vekrachting verhaaltje
Oud 17-09-2005, 16:59
Muspel
Muspel is offline
Se7en

Spoiler

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 19:49.
Oud 17-09-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Muspel schreef op 17-09-2005 @ 17:59 :
Se7en

En ik vond het een hele goede film,
Spoiler
Goh leuk. Anders doe je even een spoiler
(nee, ik heb de film nog niet gezien)
Oud 17-09-2005, 19:49
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-09-2005 @ 18:25 :
Goh leuk. Anders doe je even een spoiler
(nee, ik heb de film nog niet gezien)
Mijn excuses
Oud 17-09-2005, 23:45
Joostje
Joostje is offline
De Passievrucht - erg middelmatig gedoe allemaal :/
Oud 17-09-2005, 23:46
Verwijderd
Enemy at the gates - Wel aardig
Oud 18-09-2005, 00:48
Dexter_M
Dexter_M is offline
the cave.

saai standaard bagger horrorfilmpje
Oud 18-09-2005, 00:49
JCG
JCG is offline
The skeleton key:
Me nichtje zou erheen gaan met een vriendin. Vriendin durfde niet dus ik mocht mee. De film je niet eng, van de 2 schrik momenten in de film schrik je niet, zelfs gothika vond ik enger. wel lekker wijf in de hoofdrol, doet me een beetje aan me ex denken

Imo kan je betere dingen doen voor die 7.50, een cafe binnen duiken, daar zul je engere dingen zien

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 00:53.
Oud 18-09-2005, 00:55
Metal
Metal is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-09-2005 @ 23:50 :
Vet Hard
Vond hem vet ruig
dat lijkt me echt een belachelijke film
Oud 18-09-2005, 15:10
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
napoleon dynamite.

wat een kútfilm
Oud 18-09-2005, 15:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Langoliers, in één lange ruk door

Zeer vermakelijke B-film/miniserie met een leuk en meeslepend verhaaltje. Jammer alleen van het soms slappe acteerwerk, de knullige CGI aan het einde, plotholes en de af en toe ongeloofwaardige dialogen. Toch is het zeer goed te doen en zit je tot op het laatste moment geboeid te kijken. De locatiebenutting, muziek en suspense opbouw zijn daarbij verrassend goed getroffen, wat voor een heerlijk mysterieus sfeertje zorgt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze mini-serie/film toen ik hem voor eerst zag in 1996 veel indrukwekkender vond dan nu, aangezien ik in die tijd nog niet echt kritisch was. De flaws vallen nu echt ontzettend op. Maar desalniettemin was het een prettig weerzien
Oud 18-09-2005, 15:52
Metal
Metal is offline
ik vond dat echt een freaky serie destijds
Oud 18-09-2005, 15:58
Verwijderd
The wedding planner en Vet hard, allebei in de bus naar en van het kamp af. 1e was gewoon saai, 2e was vet hard .
Oud 18-09-2005, 16:33
Nebula
Nebula is offline
The Iron Giant

Best aardige film, hoewel verreweg inferieur aan E.T. the Extra-Terrestrial (waar ik hem vanwege de zeer sterke overeenkomsten wel mee moest vergelijken). Maar zoals ik al zei niet slecht hoor.
Oud 18-09-2005, 18:22
Earphone
Earphone is offline
Cinderalla Man

Erg sterke film! Ik wil hem nog eens zien.
Oud 18-09-2005, 20:49
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-09-2005 @ 04:29 :
The Maltese Falcon

Wel aardige film noir over een privédetective die verwikkeld raakt in een zoektocht naar het waardevolle beeldje van een valk. Maar het was niet zo dat ik constant geboeid bleef...

Ik heb simpelweg niet zoveel met Humphrey Bogart (ik vond Casablanca en Treasure o/t Sierra Madre niet zo heel geweldig) en ook hier is ie niet zo bijzonder als men doet geloven.
Hmm die DVD heb ik nog op de stapel liggen die ik moet zien. Had er eigenlijk wel hoge verwachtingen van. En aangezien ik The Caine Mutiny en Key Largo heb gezien met hem kan ik me niet voorstellen dat het me niet boeit. Maar ja, ieder z'n eigen he!

Ontopic:

The Girl Next Door

Had een film a la American Pie verwacht, gewoon een middagje dom maar leuk vermaak. Zo deden verwoedde pogingen er een verhaal van te maken en op sommige momenten veel te zoetsappig.
Oud 18-09-2005, 22:13
Verwijderd
Mr and Mrs Smith, leuke film!
Oud 18-09-2005, 23:18
Verwijderd
Hana-Bi

Wederom een kurkdroge Kitano. Hij is echt een feest om naar te kijken
Verhaal is goed, zakt soms wat in, maar steekt mooi in elkaar.
Oud 19-09-2005, 01:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Metal schreef op 18-09-2005 @ 01:55 :
dat lijkt me echt een belachelijke film
Je moet er van houden, ik vond hem super

Braveheart

Heb hem al meerdere keren gezien, het blijft gewoon een mooie film.
Spoiler
Oud 19-09-2005, 12:27
Asskimo
Asskimo is offline
Braveheart, ik had m al eens eerder gezien, hij is prachtig!
Oud 19-09-2005, 13:46
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ichi the Killer
Ehm, ja. Vermakelijk was ie zeker, verder weet ik niet zo goed wat ik er van denken moet. Pulp of artistiek, beiden zijn mogelijk.

Monty Python's Meaning of Life
Viel me een beetje tegen na The Life of Brian en The Holy Grail. Blijft wel leuk, maar hier en daar wat te flauw (of: niet flauw genoeg )

A Beautiful Mind
Mooie film, goede acteerprestaties, al vond ik de film soms wel erg zijn best te doen om een tranentrekker te zijn.
Oud 19-09-2005, 16:10
Verwijderd
Strangers on a train,
Ik vond hem wel leuk, ben niet echt een Hitchcock-fan, maar hij was wel erg okay.
Oud 19-09-2005, 16:54
Bird-one
Bird-one is offline
Manderlay.

<333
Oud 19-09-2005, 17:06
Dexter_M
Dexter_M is offline
Mean girls
Super leuke film

The girl next door
Vermakelijke film, beter dan ik verwacht had.

Carlitos way: the rise to power
Wat een rotfilm, hadden ze nooit mogen maken
En vooral P diddy/Sean Combs, nog nooit zo slechte acteur gezien
Oud 19-09-2005, 17:24
Auryn
Auryn is offline
Pride and Pejudice

Aan de ene kant wel mooi, het idee. Maar het viel wel tegen. En het eind is echt een afknapper.

We kregen gratis champagne aangeboden enzo, omdat ze het vieren dat ze beginnen met meer artistieke films in Pathe te draaien. Dat is dan wel weer een goed vooruitzicht vind ik.
Oud 19-09-2005, 21:35
Joostje
Joostje is offline
Tomb Raider.

Jakkiebah
Oud 20-09-2005, 14:10
Verwijderd
Blade Runner,

Mmm... niet echt mijn smaak, maar Rutger Hauer vond ik wel erg goed.
Oud 20-09-2005, 16:33
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citizen Kane
In de bioscoop gezien De rol was niet zo best meer, maar wel erg gaaf om hem op zo'n groot scherm te zien. Te meer omdat het visueel gezien een prachtfilm is.
Oud 20-09-2005, 17:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Terror Train

Curieuze Halloween kloon, toevallig ook met Jamie Lee Scream Queen. Spannend of eng wordt het nergens, maar de finale is aardig. Verder een nogal vergetelijk filmje, die desondanks wel hoger op de ladder staat dan Prom Night.
Oud 20-09-2005, 17:23
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
House of wax

Heb ik me zeker niet verveeld tijdens de film hoewel deze niet echt een orginele verhaallijn had, ook was het nogal voorspelbaar. En Paris Hilton speelt erin , dat was dan weer een minpunt want dat mens kan echt niet acteren
Oud 20-09-2005, 17:24
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 19-09-2005 @ 18:06 :

Carlitos way: the rise to power
Wat een rotfilm, hadden ze nooit mogen maken
En vooral P diddy/Sean Combs, nog nooit zo slechte acteur gezien [/B]
Is dat een vervolg ofzo op de "normale" carlito's way?
Oud 20-09-2005, 20:46
Verwijderd
The Bourne Identity

Wel gaaf, had tijd geleden al The Bourne Supremacy gezien. Zijn beiden wel vet, maar af en toe worden de trucjes me iets te ongeloofwaardig (denk aan het moment dat hij van een metershoge trap afspringt en een lijk als kussentje gooit voordat hij springt..)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten