Oud 22-09-2005, 16:14
Verwijderd
Ik woon sinds kort weer thuis, en m'n zusje heeft begin zomer een poes gekocht. Ze is dus nu krap aan 9 maand, denk ik.
We hebben al vele katten gehad maar eigenlijk nog maar 1 andere echte huiskat toen ik heel klein was, de rest waren katten die in de schuren zaten voor de muizen en die wel lief waren maar gewoon eigenlijk half wildwaren.
Dit is dus een huiskat, ze gaat niet echt vaak naar buiten, ze miauwt s'nachts bij m'n kleine zusje (6) aan de deur en slaapt dan bij haar in bed, en nu heetf ze mij ontdekt, dus alles wat ik doe is interessant en ze wil maar liefts zoveel mogelijk voor m'n neus op het keyboard liggen.
Ik zet haar dus steeds aan de kant en ze kruipt heel sneaky telkens dichterbij, nu zit ze dus met d'r koppie en voorpoten op m'n arm (Grrrr)

Anyway, ik had netthee gemaakt, voor mezelf met wat melk, en ze heeft me dus achtervolgd naar m'n kamer, hoe leer ik een kat dat ze van m'n kopje af moet blijven.. kan dat wel?
Ik duwde telkens haar snuit weg en ze kroop telkens heel sneaky weer terug, of stak d'r ppotje uit, dus duw ik die weg en even later doet ze het weer

Dus eh ja, ik weet verder niks over katten enzo, maar hoe slim zijn die beesten nou eigenlijk? Kan ik d'r leren wat wel en niet mag enzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 16:44
wizkid
wizkid is offline
Je kan wel proberen het hem te leren door hem steeds weg te duwen. Maar onze kater van 15 jaar heeft het nog steeds niet geleerd. Als we avondeten hebben komt hij op de tafel naast mij zitten en komt steeds wat korter bij. En op een gegeven moment steekt hij eens zijn poot uit.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:46
Verwijderd
je kunt katten leren wat wel en niet mag door onmiddelijk te straffen als ze stout zijn. Niet 30 seconden later, dan associeren ze de straf niet meer met hun stoute gedrag maar denken ze gewoon een vervelend baasje te hebben... meteen dus. Met een plantenspuit op de kat (of op een stuk aluminiumfolie) spuiten schijnt een goede methode te zijn je doet de kat geen pijn maat hij vindt het wel vervelend.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:47
Verwijderd
De kat van een vriendin kan zitten en pootjesgeven op commando, dus je kunt ze inderdaad iets leren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:57
Verwijderd
Katten zijn zo slim dat ze de meeste kunstjes weigeren te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 18:07
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb eens ergens gelezen dat katten moeilijk tot niet te 'trainen' zijn, daarom zul je in circussen ed nooit voorstellingen zien met katten, terwijl honden daar entegen juist weer heel 'slim' zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 18:15
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-09-2005 @ 17:46 :
Met een plantenspuit op de kat (of op een stuk aluminiumfolie) spuiten schijnt een goede methode te zijn je doet de kat geen pijn maat hij vindt het wel vervelend.
Dat werkt inderdaad prima, maar als je het een paar maanden niet meer doet kun je weer van voor af aan beginnen.
Oud 22-09-2005, 20:15
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Grimm schreef op 22-09-2005 @ 18:57 :

Je kunt een kat wel iets leren, maar besef wel dat je ook als ze ouder worden ontzettend consequent zal moeten zijn... Wij hadden onze ene kat afgeleerd om te bedelen aan tafel... Wij hebben n feestje gehad, mensen de kat hapjes te eten gegeven... En nu doettie het weer...

Sommige katten leren het trouwens nooit, daar moet je dan mee leren leven... Wat trouwens wel slim is om ze te leren dat ze niet op tafels, aanrechten ed mogen komen... Jij wil vast geen kat in t eten wat je aan het klaarmaken bent, of wat je net lekker zit te eten...
Oud 22-09-2005, 20:39
Verwijderd
Ah, wordt nog wat dus. Wat me nog het meest dwars zit is dat ze in de wasbak springt omdat ze de goot zo interessant vind, en dus dat ze niet van m'n kopje thee af wil blijven.
Ik ga gewoon proberen om haar 'af te leren' om op bureau's en aanrechten en tafels te springen, dan moet het wel zo'n beetje opgelost zijn.

Tis verder wel een lief beest hoor trouwens
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 21:08
Orpa
Orpa is offline
Foto ?
Oud 22-09-2005, 21:17
MTpower
MTpower is offline
Niet slim genoeg om bij mij uit de buurt te blijven
Gister kwam die kat dus echt m'n neus uit, zal er verder niet op in gaan, maar hoop dat hij er van geleerd heeft
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 02:33
Verwijderd

(Geen idee waarom ze er nou zo bij ligt... ook totaal geen schaamte heh )
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 09:21
11568
11568 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-09-2005 @ 22:17 :
Gister kwam die kat dus echt m'n neus uit, zal er verder niet op in gaan, maar hoop dat hij er van geleerd heeft
Wat ben jij toch een walgelijk figuur
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:12
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Katten is vaak moeilijk "kunstjes" ed te leren, een kat is ook eigenwijs. Je kan een kat iets afleren maar de kat zal het vaak wel weer doen als het niet gezien word of als de kat alleen is. Een kat is ontzettend slim, alleen ook zo ontzettend eigenwijs.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:14
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-09-2005 @ 22:17 :
Typisch geval van opgekropte woede en je dan niet kunnen beheersen en het afreageren op een dier wat zich niet tegen jou kan verweren???

Als dat het geval is, probeer het eens met een tegenstander die zich wel tegen jou kan verweren..... Poema, Tijger, Leeuw, beer of iets van die aard.. kijk dat is wel leuk
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 17:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
11568 schreef op 23-09-2005 @ 10:21 :
ik ook van jou

@Kleinspookje: mijn verhaal http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1261951
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 12:33
miss kittie
miss kittie is offline
ik denk dat het vooral afhangt van het karakter van je kat. mijn kat weet heel goed dat hij bevoobrbeeld niet op de tafel mag als we eten, en niet me zijn poten in ons bord zou mogen enzo..
hij weet dat het niet mag, maar probeert het toch als je niet kijkt.. slim maar eigenwijs
aan de andere kant mocht hij in begin niet op het bed van mijn moeder (slaapt wel bij mij) , nu zette we hem der zelf soms op en springt hij direct eraf

dus ni alleen kwestie van leren dat het ni mag, maar ook hopen da kat dat dan accepteert en het idd voor jou niet doet
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 16:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Grimm schreef op 22-09-2005 @ 18:57 :
Oud 29-09-2005, 12:43
Wammus
Wammus is offline
Een corigirende tik op z'n neus. Hoeft niet hard een vinger is al genoeg. Dat heb ik ook een tijdje bij die van mij gedaan toen ie dacht dat ie kippenbotjes van het bord op tafel mocht jatten. Dat werkte goed sindsdien heeft ie het niet meer gedaan.

Verder is het inderdaad een zaak van consequent blijven. Meteen straffen en altijd dezelfde straf. Als ie het dan nog niet leert dan zal je er inderdaad mee moeten leven.

Wel een mooi beest trouwens .
Oud 30-09-2005, 15:14
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
11568 schreef op 23-09-2005 @ 10:21 :
echt precies wat ik dacht...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken