Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Bekijk resultaten poll: Wat voor merk auto heb je?
Opel 17 8.17%
Volkswagen 18 8.65%
Ford 10 4.81%
Mercedes 4 1.92%
Fiat 7 3.37%
BMW 10 4.81%
Renault 14 6.73%
Peugeot 19 9.13%
Nissan 5 2.40%
Audi 0 0%
Mazda 7 3.37%
Volvo 8 3.85%
Toyota 9 4.33%
Honda 8 3.85%
Suzuki 4 1.92%
Alfa Romeo 4 1.92%
Seat 6 2.88%
Citroen 15 7.21%
Hyundai 2 0.96%
Mitsubishi 6 2.88%
Rover 0 0%
Chrysler 0 0%
Saab 3 1.44%
Lancia 2 0.96%
Subaru 2 0.96%
Porsche 5 2.40%
Daewoo 2 0.96%
Jeep 1 0.48%
Daihatsu 4 1.92%
Anders, namelijk ... 16 7.69%
Aantal stemmers: 208. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 07:28
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Echt weer een mannen-discussie he
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 15:36
paco
Avatar van paco
paco is offline
zeker als het gaat over de snelheid boven de 140 met die mini motortjes...

leuke racebakjes... maar voor acceleratie boven de 130/140 moet je echt wel dikke motor hebben....
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:56
0-Z0n3
Avatar van 0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Citaat:
paco schreef op 13-12-2004 @ 16:36 :
zeker als het gaat over de snelheid boven de 140 met die mini motortjes...

leuke racebakjes... maar voor acceleratie boven de 130/140 moet je echt wel dikke motor hebben....
Opel Astra 2.0 yeahhhhhhhhhhhhhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 23:01
Party_P
Party_P is offline
nissan micra 1.2 march
__________________
he lol, en nog meer, apeldoorn :/
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 10:49
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
0-Z0n3 schreef op 12-12-2004 @ 23:18 :
Volgens mij zijn ze in Duitsland wel geleverd, maar dan als 4AGE Supercharger. Heel vaag allemaal, hoe dat in duitsland ging. In Duitsland is een GTSI ook een geknepen 4AGE met 114 pk. Is gewoon een redtop, maar dan teruggeknepen. Wat daar het nut van is weet ik ook niet. Ik heb het trouwens nooit echt nagekeken; ik geloof Hellenbrand Toyota daar wel in.

nee 4AGZE zijn ook niet in duitsland geleverd voor zover ik weet, omdat ze te duur werden gevonden voor de europese markt. Amerikanen en jappeners geven dus blijkbaar sneller veel geld uit aan auto's. En misschien bedoel je een Corrola GTI want in alle GTSI's ligt een 4AFE motor.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:48
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
0-Z0n3 schreef op 12-12-2004 @ 23:25 :
Jullie zijn allebei even snel. Boven de 130/140 ben jij sowieso wat sneller, want je heb iets meer koppel dan de MR2. Hoe dan ook heb ik liever de MR2, want die heeft dan weer T-Vis. Het word echt krap, dat weet ik wel. Jullie wegen allebei evenveel, alleen heeft de MR2 4 pk meer en hoogtoeriger. Ik zet mijn geld in op de 4AGE.
Tja, wat dan cruciaal is: de bestuurder (of coureur, wat jij wilt).
Mijn portfolio:

- 2 jaar op rij 2e beste rondetijd van het jaar, kartcentrum Zoetermeer
- 1,5 jaar Alfa rijder (156 lesauto, 155 en nu 33)
- Rijvaardigheidscursus ANWB
- Rijvaardigheidscursus Politie
- De benzine stroom door mn aderen
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:28
0-Z0n3
Avatar van 0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Citaat:
BBEM schreef op 14-12-2004 @ 11:49 :
nee 4AGZE zijn ook niet in duitsland geleverd voor zover ik weet, omdat ze te duur werden gevonden voor de europese markt. Amerikanen en jappeners geven dus blijkbaar sneller veel geld uit aan auto's. En misschien bedoel je een Corrola GTI want in alle GTSI's ligt een 4AFE motor.
De 4AFE motor heeft iets van 114 pk, maar zover Hellenbrand me vertelde ligt er in een deel van de Duitse GTSI' een afgeknepen 4AGE.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:11
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Schuah schreef op 14-12-2004 @ 12:48 :
Tja, wat dan cruciaal is: de bestuurder (of coureur, wat jij wilt).
Mijn portfolio:

- 2 jaar op rij 2e beste rondetijd van het jaar, kartcentrum Zoetermeer
- 1,5 jaar Alfa rijder (156 lesauto, 155 en nu 33)
- Rijvaardigheidscursus ANWB
- Rijvaardigheidscursus Politie
- De benzine stroom door mn aderen
okey als je zo graag wil, jij wint nu blij ?

Citaat:
0-Z0n3 schreef op 14-12-2004 @ 13:28 :
De 4AFE motor heeft iets van 114 pk, maar zover Hellenbrand me vertelde ligt er in een deel van de Duitse GTSI' een afgeknepen 4AGE.
dat is dan waarschijnlijk dezelfde 4AGE als die in de latere mr2's van na 87 ligt, die zijn ook met kat en een MAP sensor en hebben met die aanpassingen ook rond de 114 pk
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:35
Verwijderd
Ik heb een VW Transporter van 11 jaar oud met 250.000 op de teller en een Suzuki Alto.

Ik heb géén rijbewijs . Ik rij er ook niet in, daar heb ik mensen voor.

VW 4ever
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:32
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
En trouwens, mijn pa (en waar ik dus ook in rij) heeft een Citroën Xsara 1.4i. Is volgens mij uit 2000, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:16
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline


Mazda 323 1.5 LX Sedan



bouwjaar: 1997
teller: 128000 km
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:03
wutang
wutang is offline
mazda mx 3 1.8 v6 24V ....om precies te zijn


Mijn heerlijk benzine slurpende wagentje
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:09
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Party_P schreef op 14-12-2004 @ 00:01 :
nissan micra 1.2 march
die zijn echt cool!
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 04:28
Night_Crowd
Night_Crowd is offline
Hey
Rij zelf een Mitsubishi Lancer GLX van het bouwjaar 2004
Ik geen probleem met tanken, onderhoud, verzekeringen en alle shit. Ik kreeg die auto 'tegen mijn zin in'(doen als of alleen om alle kosten van me af te stoten ), dus mijn pa en ma dekken alles.
LEKKKKEEERRRR!!!!!!!!!!!
__________________
Heros get remembered, but legends NEVER die!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zag dit topic, en zal mijn info maar ff 'updaten' :

nu 3 auto's naast de deur (nee, niet allemaal van mij...)
in volgorde van aanschaf dan maar :

1) Suzuki Swift 1.0 '93 Automaat (die's van mn moeder)

2) Hyundai Getz 1.5 Dynamic (ondanks dat t een hyundai is, rijdt dat ding best lekker, eerlijk gezegd. oke, niet echt veen 'fun' in die auto, maar t ding doet wat-ie moet doen. en op een warme dag neem ik deze mee ipv mn eigen : de enige van onze auto's met airco helaas. ow ja, deze is dus van mn pa.)

3) Suzuki Swift 1.3 gti '89. reed altijd heerlijk (zie specs op autoweek, zelf gemeten 0-100 in iets minder dan 9 sec. en lekker fel op t gas), maar is momenteel helaas wel toe aan wat onderhoud. (zal wel iets met mijn manier van t beestje behandelen te maken hebben vrees ik ). deze is dus van mij. ondanks wat gebreken, toch erg veel plezier aan (gehad...?).

hij moet t eigenlijk nog tot februari of zelfs tot september uithouden; wellicht dat ik dan nog eens een opleiding oppik, en dan staat dr meteen iets anders. (hier om de hoek staat een toyota celica te koop.... ach, zal wel weg zijn in februari...)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 20:40
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Daewoo Matiz
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
suusch schreef op 02-10-2005 @ 21:40 :
Daewoo Matiz
lekker uitgebreide beschrijving zeg.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
up van 10 maanden
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nu je t zegt... en tus Night_Crowd zn eerste post...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 23:08
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
och boeiend leuk topic

wat wij voor de deur hebben staan:

Volvo V70 2.5D uit 2001..
150pk, 340(?)Nm
ikzelf heb er weinig plezier aan, het is een reisauto en geen gooi & smijt auto!

VW Golf 2.0 TDI (2005)
140pk en iets van 360 Nm
heerlijk scheurautotje.. leuk CRXjes enzo pesten
en een super onderstel door het sportpakket

Peugeot 205 1.4 XS (1993)
80pk, 110 Nm
geweldig auto'tje(MIJN auto ), geen electronische zooi (op mn ramen na ) lekker gooien en smijten ennnn doorjanken tot 7000 rpm
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 00:31
Verwijderd
een Renault Laguna Break 1.6 16V RXE uit 2000 met gereviseerde motor (ging uit het niets kapot op de snelweg, gelukkig wel op een afrit - kosten opgepikt door Renault voor 40% v/d onderdelen en garage voor uren, dus wij betaalden alleen 60% van de onderdeelkosten), met gewoon de standaardopties die toen golden, dus airco, electrische ramen etc.
en een Nissan Micra 1.2 automaat uit '89, geniaal autootje, omdat het een automaat is is het erg lui rijden én vrij rap weg bij stoplichten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 00:08 :
och boeiend leuk topic
VW Golf 2.0 TDI (2005)
140pk en iets van 360 Nm
heerlijk scheurautotje.. leuk CRXjes enzo pesten

0-100 km/u
golf 2.0 tdi : 9,3 sec.
Honda CRX 1,6 VTi : 8,2 sec.
Honda Civic CRX 1.6i VTEC : 7,2 sec.

ik bedoel maar.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 10:10 :
0-100 km/u
golf 2.0 tdi : 9,3 sec.
Honda CRX 1,6 VTi : 8,2 sec.
Honda Civic CRX 1.6i VTEC : 7,2 sec.

ik bedoel maar.
hehe, toch zijn die diesels vrij rap nog, valt reuze mee.
goed, komt natuurlijk door de turbo maar CRXjes zul je er iig niet mee kunnen pesten
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:30
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Kracht van een diesel zit 'm niet in de sprints maar meer in de tussensprints. Van 80 naar 120 bijvoorbeeld. Op de snelweg kunnen de benzine golfjes en dergelijke mij niet bijhouden (V50 2.0D).
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 03-10-2005 @ 17:30 :
Kracht van een diesel zit 'm niet in de sprints maar meer in de tussensprints. Van 80 naar 120 bijvoorbeeld. Op de snelweg kunnen de benzine golfjes en dergelijke mij niet bijhouden (V50 2.0D).
maar de meeste benzine-golfjes zijn sowieso licht gemotoriseerd; veel 2-liter benzine golfjes rijden dr volgens mij niet, terwijl een diesel juist vaak wat meer inhoud heeft. en vaak een turbo, hoewel ikdat van een V50 niet zo uit mn hoofd weet. (en die 2.0D, da's toch een 5-cilinder ?)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:04
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Bij ons voor de deur staat een Renault Velsatis 2.2 dCi uit '05 waar mijn vader zijn woon-werkverkeer mee doet, saaiste auto om in te rijden, trekt voor geen meter en verschrikkelijk log.

Verder nog een Daimler Double Six series uit '72 geloof ik (geweldige auto, zo verschrikkelijk luxe en snel voor een auto uit die tijd), een Peugeot 404 Cabriolet (belastingvrij en hij heeft een gastank, dus gratis rijden), een MG B Roadster en een Daf 44. Met die auto's wordt amper gereden, met mooi weer haalt ie ze nog wel eens van de stal. De Daf was oorspronkelijk van mijn zus, maar aangezien die in de herfst/winter niet buiten mag staan wilde ze 'm niet meer maar mijn vader wilde 'm niet verkopen...

Ik heb een Peugeot 106 rallye uit '94, een rap autootje met werkelijk een fenomenale wegligging ..
En mijn zus heeft een Daihatsu Cuore 850 TS/TX uit '89, een auto die vrij veel weg heeft van een invalidenwagentje (zo rijdt ze er ook mee ) maar die toch best snel is ... tot 50 km/u .
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 03-10-2005 @ 19:04 :

En mijn zus heeft een Daihatsu Cuore 850 TS/TX uit '89, een auto die vrij veel weg heeft van een invalidenwagentje (zo rijdt ze er ook mee ) maar die toch best snel is ... tot 50 km/u .
andersom kan ook; ik rij momenteel (noodgedwongen) in de auto van mn moeder : een Suzuki Swift 1.0 automaat, in een saaaie zilvergrijze kleur. Ik ben gewend dat mensen redelijk automatisch denken dat je dr vrij hard aan komt rijden (mn eigen auto ziet dr vrij agressief uit), en ik rij in dit ding eerlijk gezegd ook vrij agressief. (i know, tis nie goed, maar ach...). en nu moet ik opeens rekening houden met idioten die denken 'dat ding rijdt toch langzaam, ik kan dr nog wel ff voor'... en da's ff wennen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:01
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 03-10-2005 @ 17:30 :
Kracht van een diesel zit 'm niet in de sprints maar meer in de tussensprints. Van 80 naar 120 bijvoorbeeld. Op de snelweg kunnen de benzine golfjes en dergelijke mij niet bijhouden (V50 2.0D).
De kracht (eerder: koppel) van een diesel zit 'em puur en alleen in de turbo, welke niet eens inherent is aan een Diesel. Om puur en alleen diesel vs benzine te vergelijken moet je een turbo vs turbo doen of non-turbo vs non-turbo. En ja, ik weet dat Diesels altijd met turbo worden geleverd en benzines zelden. Het is dan ook theoretisch, maar niettemin toch een verschil.

Daarnaast heeft een benzine-auto (zonder turbo) meer kracht in de wat hogere regionen van de toeren ipv onderin. Het 'probleem' is dat deze kracht bij benzine-auto's niet altijd of door iedereen wordt aangesproken, omdat een hoger toerental gepaard gaat met meer geluid, uiteraard.

Laten we zeggen dat, laten we een 2.0 benzine Focus nemen, deze de 2.0D er gemakkelijk uit kan rijden als het even moet, maar dat bij 'normaal' gebruik de diesel sneller zal zijn doordat er meer koppel en kracht beschikbaar is laag in de toeren.

@Marcel: Volgens mij zijn alleen de benzines van Volvo (muv 1.8) vijfcilinders. I could be wrong, though. Ben te lam om het op te zoeken

Ontopic: ik ben nog aan het sparen voor een auto

Thuis hebben we een Citroen Picasso 1.8i (in januari wordt deze vervangen door een Laguna 2.0i turbo) en een Corolla 1.6i station. Niks bijzonders dus

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:16
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 10:10 :
0-100 km/u
golf 2.0 tdi : 9,3 sec.
Honda CRX 1,6 VTi : 8,2 sec.
Honda Civic CRX 1.6i VTEC : 7,2 sec.

ik bedoel maar.
ik trok er laatst 1 (die te stoer stond te toerenjanken naast me) echt te zwaar eruit of die blokjes zijn gewoon al helemaal gaar en halen ze die waardes niet meer of die gast kon gewoon niet rijden...
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 20:16 :
ik trok er laatst 1 (die te stoer stond te toerenjanken naast me) echt te zwaar eruit of die blokjes zijn gewoon al helemaal gaar en halen ze die waardes niet meer of die gast kon gewoon niet rijden...
combinatie van beiden, denk ik. maar goed, de meeste mensen die in een dikke lease-diesel rijden, rijden ook niet echt heel goed, en trekt iemand met een beetje meer rijvaardigheid er ook wel uit. en de tijden zijn uiteraard voor een goed onderhouden blok, en bij optimaal gebruik. (geld natuurlijk ook voor de golf). veel mensen in CRX-jes trekken die dingen heeeeel erg ver door, ook bij een koude motor, en da's niet goed, en opschakelen moet je doen OP de piek, na ERNA, dat kost je alleen maar tijd.

maar geloof me, in een beetje automaat rij je op de een of andere manier de meeste mensen in een handbak ook vrij makkelijk weg, kwestie van erg snel schakelende automaat en mensen die zelf niet kunnen schakelen. (als je een keer iemand naast je hebt staan die wel vlot schakelt rijd die zo vlugger weg, uiteraard.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:38
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 00:08 :
och boeiend leuk topic

VW Golf 2.0 TDI (2005)
140pk en iets van 360 Nm
heerlijk scheurautotje.. leuk CRXjes enzo pesten
en een super onderstel door het sportpakket
Niet om het een of ander.. maar een CRX sprint toch echt sneller van 0-100 dan die TDi Golf bak... die golf met al dat geweld doet er nog steeds 9,3sec over om van 0-100 te komen. En de '90-'91 CRX 8,5 sec en de '88-'89 CRX 7,5sec. Dus met die 140pk en 360Nm ben je nog steeds niet erg snel, de CRX moet het doen met 124pk voor de '90-'91 en 130pk voor de '88-'89 CRX, beiden ongeveer 140Nm, en dat ook nog eens voor een 1.6

En zoals eerder genoemd, 7.2 sec voor een CRX Vtec.

Ontopic, ik rijd een Honda Civic 1.5i uit '89, die op 0,3 sec (0-100 9,6sec) na de 2.0TDi golf op de sprint kan bijhouden met slechts 90pk en 119Nm.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:40
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 20:16 :
ik trok er laatst 1 (die te stoer stond te toerenjanken naast me) echt te zwaar eruit of die blokjes zijn gewoon al helemaal gaar en halen ze die waardes niet meer of die gast kon gewoon niet rijden...
Als het een Civic/CRX Vtec of Vti betrof hebben ze je laten winnen, want een Vtec of latere Vti red je toch echt niet met de golf... zal vast een snelle bak zijn, maar voor een 2.0 vind ik em vrij tam.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:53
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Een Vtec is pas snel hoog in de toeren. Wanneer je netjes bij 4500rpm gaat schakelen dan ben je natuurlijk fout bezig. Kwestie van weten waar je vermogen zit.

Opzich is het trouwens niet raar hoor, ik moet namelijk serieus moeite doen om de SLK200 kompressor (met automaat) van een vriend van mij bij te houden. Terwijl ik die op papier gemakkelijk aan moet kunnen. Ik moet alleen beter m'n koppie erbij houden en goed (op het juiste moment) schakelen. Hij hoeft alleen z'n poot op het gas te houden.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:59
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Tom schreef op 03-10-2005 @ 21:53 :
Een Vtec is pas snel hoog in de toeren. Wanneer je netjes bij 4500rpm gaat schakelen dan ben je natuurlijk fout bezig. Kwestie van weten waar je vermogen zit.

Opzich is het trouwens niet raar hoor, ik moet namelijk serieus moeite doen om de SLK200 kompressor (met automaat) van een vriend van mij bij te houden. Terwijl ik die op papier gemakkelijk aan moet kunnen. Ik moet alleen beter m'n koppie erbij houden en goed (op het juiste moment) schakelen. Hij hoeft alleen z'n poot op het gas te houden.
Een CRX/Civic Vtec hoeft niet max te gaan om zo'n golf bij te houden of voor te blijven, een vtec heeft gewoon over.

En als je de strijd echt gelijk maakt, voorzie je de Vtec van een turbo. en de Vtec is al lang uit het zicht verdwenen voordat die TDi ook maar op de 100 zit.

Wat ook leuk is, bv een 1.5 Civic met turbo naast zo'n TDi.. bye bye TDi...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:06
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 03-10-2005 @ 21:59 :
Een CRX/Civic Vtec hoeft niet max te gaan om zo'n golf bij te houden of voor te blijven, een vtec heeft gewoon over.
Zou de cijfers tussen die twee niet weten
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:10
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 03-10-2005 @ 21:59 :
Een CRX/Civic Vtec hoeft niet max te gaan om zo'n golf bij te houden of voor te blijven, een vtec heeft gewoon over.

En als je de strijd echt gelijk maakt, voorzie je de Vtec van een turbo. en de Vtec is al lang uit het zicht verdwenen voordat die TDi ook maar op de 100 zit.

Wat ook leuk is, bv een 1.5 Civic met turbo naast zo'n TDi.. bye bye TDi...
Nog leuker: A4 1.8T (gechipt tot 204pk) van mn papa dan is het bye bye vrijwel alles (Golf is vanme stiefpa) alleen "jammer" dat die A4 geen tractiecontrole heeft
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:21
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 22:10 :
Nog leuker: A4 1.8T (gechipt tot 204pk) van mn papa dan is het bye bye vrijwel alles (Golf is vanme stiefpa) alleen "jammer" dat die A4 geen tractiecontrole heeft
keertje sprinten ? (kijken wat vlugger is, een veel te zware A4 - overigens een prima auto hoor - of een lichte Swift GTi Turbo (nee, die kun je niet zo kopen, tis een swift gti, gechipt (ja, dat kan), voorzien van een aantal aanpassingen met als meest noemenswaardige een turbo), ben benieuwd )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:22
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 03-10-2005 @ 22:10 :
Nog leuker: A4 1.8T (gechipt tot 204pk) van mn papa dan is het bye bye vrijwel alles (Golf is vanme stiefpa) alleen "jammer" dat die A4 geen tractiecontrole heeft
Euh zou ik niet al te zeker van zijn... Heb genoeg getunede auto's in actie gezien die ook die A4 achter zich laten. Een 1.6 die de 0-100 in ongeveer 6 sec doet bv Dit is een non-turbo auto trouwens...

En nog wel een aantal van turbo voorziene auto's die zo'n A4 op de sprint en tussensprint achter zich laten
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:13
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 03-10-2005 @ 22:22 :
Euh zou ik niet al te zeker van zijn... Heb genoeg getunede auto's in actie gezien die ook die A4 achter zich laten. Een 1.6 die de 0-100 in ongeveer 6 sec doet bv Dit is een non-turbo auto trouwens...

En nog wel een aantal van turbo voorziene auto's die zo'n A4 op de sprint en tussensprint achter zich laten
tuurlijk zijn er zat auto's die sneller zijn, maargoed.. het toffe vind ik gewoon: je ziet het niet, je hoort het niet.. een wolf in schaapskleren und 0-100 in ongeveer 7 seconde vind ik toch wel snel zat

Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 22:21 :
keertje sprinten ? (kijken wat vlugger is, een veel te zware A4 - overigens een prima auto hoor - of een lichte Swift GTi Turbo (nee, die kun je niet zo kopen, tis een swift gti, gechipt (ja, dat kan), voorzien van een aantal aanpassingen met als meest noemenswaardige een turbo), ben benieuwd )
best maar dan wel tegen een Swift zonder turbo anders is het niet eerlijk! (half zo zwaar autootje met bijna even veel vermogen.. )
__________________
Right or wrong... I am still the captain!

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:21
Atje85
Atje85 is offline
Opel Corsa Sport 1.4Si uit 93
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:03
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Mini cooper S uit 2003
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:38
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
@Mighty Marcel: Hoe hard trekt jouw swift nu eigenlijk op?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2005 @ 18:47 :
maar de meeste benzine-golfjes zijn sowieso licht gemotoriseerd; veel 2-liter benzine golfjes rijden dr volgens mij niet, terwijl een diesel juist vaak wat meer inhoud heeft. en vaak een turbo, hoewel ikdat van een V50 niet zo uit mn hoofd weet. (en die 2.0D, da's toch een 5-cilinder ?)
Voor zover ik weet alleen als het een D5 is.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-10-2005 @ 12:38 :
@Mighty Marcel: Hoe hard trekt jouw swift nu eigenlijk op?
(momenteel niet, hij start nu niet... )

maar iig, de mijne is een vrij standaard swift gti, dus iets onder de 9 seconden zit die op de 100 en bij de 180 is de fut er wel zo'n beetje uit.

als je t over t turbo-swiftje hebt : erg snel. 0-100 in ca. 5 sec, 80-120 duurt ca. 4,5 sec.
mn dagelijkse vervoermiddel... zucht... die doet dr wel ff over om op 100 te komen, dag of drie of zo... (swift 1.0 3-cilinder automaat; 0-50 gaat vlug, boven de 80 gebeurt er niet zo veel....)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 02:40
Night_Crowd
Night_Crowd is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2005 @ 15:28 :
up van 10 maanden
Ja en what the fuck wil je hiermee zeggen???????
Er werd gevraagd wat voor merk auto je hebt en niet om over anderen te lullen.
__________________
Heros get remembered, but legends NEVER die!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 02:42
Night_Crowd
Night_Crowd is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-10-2005 @ 16:37 :
nu je t zegt... en tus Night_Crowd zn eerste post...
Ja mijn eerste topic!!!!!!!!!!!!!1
En i.p.v welkom krijg je gewoon gelul van anderen.
Konjo bosnan mama!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Heros get remembered, but legends NEVER die!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 09:32
Verwijderd
Dude, relax man
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:32
Verwijderd
Ford eskrot Ghia.

Pimp Ass!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 22:55
Th0masz
Avatar van Th0masz
Th0masz is offline
Ik rij in een golf 3, VR6 Mooi autotje lekker snel, 180 pk top van 240 en 0-100 in ongeveer 7,8 seconden.. Tis een 94'er met alle opties behalve leer en airco.. Rijdt echt super.. Zal binnenkort is wat fototjes maken en deze hier plaatsen

Wel op naam van me moeder, maar heb hem wel helemaal zelf betaald inc. maandelijkse lasten nu en benzine geld..
__________________
Hoi!

Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:16
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Th0masz schreef op 11-10-2005 @ 23:55 :
Ik rij in een golf 3, VR6 Mooi autotje lekker snel, 180 pk top van 240 en 0-100 in ongeveer 7,8 seconden.. Tis een 94'er met alle opties behalve leer en airco.. Rijdt echt super.. Zal binnenkort is wat fototjes maken en deze hier plaatsen

Wel op naam van me moeder, maar heb hem wel helemaal zelf betaald inc. maandelijkse lasten nu en benzine geld..
En van benzine geld heb je nogal wat nodig als ik kennissen mag geloven die een VR6 rijden of gereden hebben..

Echt zuinig is ie geloof ik niet echt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Show je auto-topic, deeltje 4
KIET
500 26-10-2010 02:05
Algemene schoolzaken Onderzoek voor studie communicatie
Luka
11 27-02-2010 19:50
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
De Kantine PimPamPet-Categorieën
diamondvoodoo
21 02-04-2003 19:06
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Software & Hardware [netwerk] via een adsl router, kan dat?
Carl Johnson
15 21-10-2002 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.