Oud 13-10-2005, 14:47
Verwijderd
Geachte mensen, ik ben sinds 26 juli werkloos geraakt na werk in het buitenland, sindsdien is het voor mij zo moeilijk nieuw werk te vinden, maar nu wil ik weten of ik recht heb op een uitkering, want de rekeningen blijven komen zoals ziektekosten en andere aanvullende rekeningen. Ik ben nog een jonkie, dus zal vast niet veel krijgen maar ik zou weleens willen weten wat de regels zijn voor het krijgen van een uitkering (WW)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 15:58
Rachel
Rachel is offline
Ik heb geen idee hoe het zit, maar mijn oom heeft hier een hoop gezeik/gedoe mee gehad. Hij werkte al jaren in België, maar hij had een huis in Nederland en België. Dat huis in België heeft zijn ex-vrouw nu en toen kwam hij zonder werk. Het heeft heel wat tijd gekost voordat hij een uitkering in Nederland kreeg, maar zoals ik al zei; ik heb geen idee hoe het allemaal precies zit.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:02
Go
Go is offline
Je kunt tenslotte altijd nog een uitkering aanvragen bij de gemeente.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 19:05
elledc
elledc is offline
als werkloze en dus werkzoekende heb je toch altijd recht op een uitkering?
in Belgie is het zo dat je een wachttijd hebt als schoolverlater en nadien heb je recht op uitkering, je moet je dus wel ingeschreven hebben, bewijs hebben van studies of werk en kunnen aantonen dat je op zoek blijft naar werk. Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar ik kan me niet inbeelden dat dit daar helemaal anders is. Je kan je informeren bij de vakbond of soort van hulpkas.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:15
mirnie
mirnie is offline
om een ww te krijgen moet je iig 6 maanden gewerkt hebben. een ww uitkering is 70% van je vorige loon. En deze kun je 6 maanden lang ontvangen. Of jij dat ook krijgt door het werken in het buitenland kun je beter even vragen bij het cwi. dat zou ik eerlijk gezegt niet weten. Ik dacht dat je iig de afgelopen 2 jaar in nederland gewoond moest hebben, maar nogmaals dat weet ik niet zeker.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 18:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten