Oud 18-10-2005, 14:22
knijtert!
knijtert! is offline
Ik hoop dat er meer mensen zijn die het WEL leuk vinden want ik vind het dus welleuk maar ik ben er niet bepaald goed in

Ik weet niet hoe ik mn leger eten moet geven... die gaan steeds langzaam dood en dan disband ik ze maar... terwijl ik hoorde dat je gewoon moet zorgen dat je genoeg voedsel op voorraad heb en dat ze dan vanzelf te eten krijgen. Maar ik heb eeen graan overschot en nog gaan ze steeds langzaam dood

en boven mn fontijn verschijnt met enig regelmaat evil terwijl ik toch vriendelijk ben. Mijn inwoners klagen ook niet... maar toch zijn ze niet altijd blij...
Oud 18-10-2005, 14:31
Marcade
Marcade is offline
Je moet met je hand wat eten op pakken en dan elk soldaatje apart voeren ..

..

..

nee grapje ..

Als ik het goed begrijp; dat hele eten gedoe gaat gewoon automatisch. Als je eten in een van je depots hebt zitten, word het daar gewoon automatisch van afgetrokken. Heb dit bevestigd met google

(volgens mij halen de bewoners ook geen eten meer maar krijgen ze dit ook automatisch; In BW1 gingen ze 't nog braaf halen)

Iets waar je *wel* op moet letten is, dat 1 soldaat eet voor 2. Dus als je een groot legertje creeert, kan dat je eten vrij snel opvreten. Dus misschien dat je daar last van hebt.

..

Ik snap niet dat je soldaten dood gaan als je alsnog een graan overschot hebt. Daar heb ik nooit last van gehad.

Laatst gewijzigd op 18-10-2005 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 15:02
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ook rekening houden dat het leger eet van het graan uit het dorp waar je ze getrained hebt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 15:14
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ik ben overgens een goede god met een evil pet

Dat had ik in deel I niet meegemaakt

Laat mijn pet nogal veel legers aanvallen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 15:19
DioS
DioS is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-10-2005 @ 15:22 :
en boven mn fontijn verschijnt met enig regelmaat evil terwijl ik toch vriendelijk ben. Mijn inwoners klagen ook niet... maar toch zijn ze niet altijd blij...
ja dat blijven ze doen, ook als je er ergens bomen uit trekt..
beetje raar maar ach, als je je stad maar mooi maakt, met elk huis aan een straat vastmaken en alle troep er bij zet die ze willen hebben dan zijn ze al zo max blij

Citaat:
Marcade schreef op 18-10-2005 @ 15:31 :
(volgens mij halen de bewoners ook geen eten meer maar krijgen ze dit ook automatisch; In BW1 gingen ze 't nog braaf halen)
Volgens mij wel, ik had een keer een stad gemaakt met 1200 inwoners oid. en dan zag je echt de hele tijd een hele groep (paar honderd man) bij die storage staan en food pakken.

maar ik ben het alweer redelijk beu, elke level komt een beetje op het zelfde neer..
Oud 18-10-2005, 16:24
Titus
Titus is offline
Net het hele verhaal in systeemeisen gezet , past ook beter hier:

Het is een complete tegenvaller.

Ik heb jaren naar dit spel uitgekeken, of het forum van bnw2 jaren gediscussieerd, dit spel zou zo ontzettend hard de bom worden. Maar nee, het valt op alle fronten tegen. Het ziet er alleen heel erg mooi uit, maar de rest zuigt dus zeker geen compensatie...

Teneerste je creature, ziet er leuk uit, je kunt hem alles leren door gewoon even naar een menu te gaan en daar even alles uit en aan te aaien/slaan. In een paar minuten heb je je hele creature gesimuleerd. Hoe anders was dat in deel1... Daar was het uren lang je creature perfectioneren totdat hij zo was als dat jij hem wilde. Ook miracles leren aan je creature is er niet meer bij (!!!) Nu kun je die gewoon kopen in nog zo'n zielig menu... Dus niets uren lang hem de megaexplosie in de sandbox laten zien en dan beretrots zijn als je hem in de multiplayer een andere speler compleet weg ziet vagen met de door jou geleerde miracle... En na een paar levels is hij ook helemaal uitgegroeid, halve size als die van deel 1... Heel erg jammer.

Ten tweede je alignment... Gaat allemaal veel te snel, ook dat was een uitdaging in deel 1, nu moet je gewoon een stad bouwen om binnen no time 100% angelic te zijn en wat legertjes en aanvallen om binnen no time 100% evil te zijn...

Ook de miracles vallen tegen, het zijn er veel te weinig. 5 basic en 4 epic, die je allemaal moet kopen en dan de rest van het spel bezit... In deel 1 lag dat aan de dorpen die je veroverde, je had dus echt een doel om een dorp te veroveren omdat je dan eindelijk weer bliksem in je bezit had. Ook hier is dus de uitdaging er compleet uit, omdat je als je hem eenmaal gekocht hebt altijd bij je hebt.

Er is nog zoveel meer mis met dit deel waar ik jullie niet mee zal lastig vallen. Maar ik kan hier zeker uit concluderen dat Lionhead de plank volledig heeft misgeslagen. Al hun beloftes komen niet uit. Het spel is veel te gemakkelijk gemaakt om het zo iedereen naar de zin te maken. Bij deel 1 vond iedereen (op de mensen die het spel ECHT gespeeld hebben na) het namelijk veel te moeilijk vandaar dat deel 2 bijna vanzelf gaat...

De uitdaging is eruit. Je creature is geen fuck meer aan, geen skirmish, geen multiplayer, geen creatureswap, geen verhaal, geen goddelijke tegenstanders, helemaal niets meer. Koop dit spel niet als je er niet al jaren naar uitkijkt, kijk je er wel al jaren naar uit neem van mij aan dat het niets is vergeleken met de kracht die deel 1 had.
Oud 18-10-2005, 17:26
Benteknol
Benteknol is offline
ik ben het spel aan het "lenen"

is het de moeite waard of nutteloze schijfvulling

want 1 in het nederlands werd ik ziekjes van

*genade*
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:30
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 18-10-2005 @ 18:26 :
ik ben het spel aan het "lenen"

is het de moeite waard of nutteloze schijfvulling

want 1 in het nederlands werd ik ziekjes van

*genade*
De iritante stemmetjes zijn weg

Ik vind dat dus een groot voordeel, want daar werd ik gek van. Nu kan je redelijk goed zien waarom ze ontevreden zijn (al blijft het soms dus nog heel vaag).

Groot voordeel vind ik nu dus ook dat je kan zien wat je op dat moment het beest aan het leren bent. In 1 heb ik wel eens voor de verkeerde dingen klappen gegeven volgens mij omdat het inmiddels al met iets anders bezig was. Nadeel is dus inderdaad wel weer dat ze te ver zijn gegaan en dat je alles in een menuutje kan opzoeken en daarmee kan bijscholen.

Tot nu toe vind ik het leuker dan 1 maar dat komt omdat ze een paar vreselijke dingen eruit hebben gehaald. Maar ze hebben er inderdaad helaas wel teveel uitgehaald... Mss word 3 dan de perfecte mix?
Oud 18-10-2005, 19:15
Titus
Titus is offline
hmm ja ze gaan tot deel 5 door, dus wie weet...

ik heb even schoon genoeg van lionhead, ben er zo ontzettend mee bezig geweest de afgelopen jaren en dan krijg je dit... chapeau Peter...

Wel heb ik het erg naar mijn zin gehad in de tijd dat ik naar het spel uitkeek en er over discussieerde.

Mijn naam is zelfs in het spel gezet, zoek maar eens naar Titus Wijnamds

Beetje jammer wel dat ze mijn naam fout hebben gespeld... Moet namelijk Titus Wijnands zijn... kunnen ze dan niets

En tja, waarschijnlijk ben ik gewoon weer op de boards te vinden in de komende jaren uitkijkende op deel 3 en misschien wordt die wel een beetje beter...
Oud 19-10-2005, 21:27
mepsteen
mepsteen is offline
ik kom maar niet voorbij het 2e japanse land, daar word ik altijd héél vroeg aangevallen, en ik kan her helemaal nix aan doen, want zelfs al ben ik een armory aant bouwen, heb ik nog niet genoeg mensen om het te verslaan, en mn creature wil steeds iets anders gaan doen, zelfs al is ie soldier, dus daar heb ik ook nix aan
Oud 19-10-2005, 21:31
mepsteen
mepsteen is offline
en er schijnt ook een tijger te zijn, hoe kom ik daar aan?
Oud 19-10-2005, 21:32
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-10-2005 @ 22:27 :
ik kom maar niet voorbij het 2e japanse land, daar word ik altijd héél vroeg aangevallen, en ik kan her helemaal nix aan doen, want zelfs al ben ik een armory aant bouwen, heb ik nog niet genoeg mensen om het te verslaan, en mn creature wil steeds iets anders gaan doen, zelfs al is ie soldier, dus daar heb ik ook nix aan
ja dat heb ik ook steeds met mijn creature, maar ik druk de hele tijd op die vlaggetjes en dan 'Attack' en dan doet ie dat wel. En met je tribute kan je ook een hoger soldier niveau kopen voor je wezen, en dat scheelt ook.. en verder gooi ik ook constant zelf stenen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:33
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-10-2005 @ 22:31 :
en er schijnt ook een tijger te zijn, hoe kom ik daar aan?
die kun je downloaden op internet.

http://www.gameburnworld.com/gp/trai...ndwhite2.shtml

en dan tiger unlocker (staat er heel duidelijk)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 23:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 19-10-2005 @ 22:27 :
Heb je de patch geinstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 08:45
mepsteen
mepsteen is offline
ja, maar nog steeds
Oud 22-10-2005, 21:55
Naz
Naz is offline
Gameplay is goed, Graphics zijn goed Replay waarde is echt 0.0, tis super kort, geen skirmish.

Echt heel slecht van lionhead
Oud 23-10-2005, 17:46
Spoonie
Spoonie is offline
Lees net in de PU, multiplayer/skrimish komt er bij de uitbreidingszet .................hoezo lame
Oud 23-10-2005, 18:07
nps
nps is offline
ik heb m ook geleend, ik vind m duidelijk slechter dan 1 inderdaad

Villages overnemen door impression is saai, dan kan je net zo goed sim city kopen. Villages overnemen door geweld lukt me niet, mijn legers zijn binnen 2 seconden dood en als ik mijn creature meestuur gaat ie ook vet snel dood. Ik vind het ook vet kut dat je je creature niet goed meer kan gebruiken om andere dorpjes over te nemen, bij 1 bond ik mijn beestje aan een vijandelijk stadje vast en hij ging dan braaf miracles uitvoeren en dansjes doen enzo. nu kan je dat helemaal niet meer doen op dezelfde wijze en dat vind ik heel erg jammer. Als je je beestje buiten je stadje vastzet word ie meteen aangevallen door een vijandelijk leger.
Oud 24-10-2005, 10:10
Titus
Titus is offline
Citaat:
nps schreef op 23-10-2005 @ 19:07 :
bij 1 bond ik mijn beestje aan een vijandelijk stadje vast en hij ging dan braaf miracles uitvoeren en dansjes doen enzo. nu kan je dat helemaal niet meer doen op dezelfde wijze en dat vind ik heel erg jammer. Als je je beestje buiten je stadje vastzet word ie meteen aangevallen door een vijandelijk leger.
jammer is dat he, dat was een van de leukere dingen van deel 1, dat je je creature overal naartoe kon brengen en dat hij dan je door jou geleerde miracles ging uitvoeren. nu gewoon dorpje bouwen en ze komen vanzelf... erg jammer, geef mij deel 1 maar

@Naz, er komt een multiplayer aan, dan zal er vast weer wat meer uitdaging komen
Oud 24-10-2005, 18:38
Verwijderd
Juist, deel2 heeft de charme niet van deel1.

In deel1 was ik altijd trots als mijn creature wat deed wat ik wou.
Ik stak veel tijd in zijn opvoeding, ik was dus ook trots als hij een fireball miracle deed op een vijandelijk dorp.
Helaas is de creature nu een robot die je zelf kan programmeren, niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:00
Allochthony
Allochthony is offline
Juist, ik ga nu Black & White installeren (deel 1), MITS ik de Nederlands > Engels patch kan vinden voor de stemmen .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 14:19
nps
nps is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 24-10-2005 @ 20:00 :
Juist, ik ga nu Black & White installeren (deel 1), MITS ik de Nederlands > Engels patch kan vinden voor de stemmen .
die is makkelijk te vinden hoor, en zonder is het spel echt niet te doen
Oud 25-10-2005, 14:33
Verwijderd
Mijn versie was automatisch engels, maar ik heb die laatst uitgebrachte, waar de add-on bijzit.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 15:31
Titus
Titus is offline
die kun je hier downloaden:

http://lionsource.planet-multiplayer.../dl.php?id=215

duitse site, maar die linked lionhead zelf ook door voor de engelse addon. Ik heb em er ook vandaan, werkt prima en het is idd een stuk fijner in het engels

Citaat:
DarkSavior schreef op 24-10-2005 @ 19:38 :

In deel1 was ik altijd trots als mijn creature wat deed wat ik wou.
Ik stak veel tijd in zijn opvoeding, ik was dus ook trots als hij een fireball miracle deed op een vijandelijk dorp.
Helaas is de creature nu een robot die je zelf kan programmeren, niet leuk.
je creature het megablast extreme leren dat is de moeite waard
Oud 25-10-2005, 15:48
skeleton
skeleton is offline
Ik heb B&W hier ook als img op de harde schijf staan maar ben te lui om het te installen .
Oud 25-10-2005, 22:28
knijtert!
knijtert! is offline
Het is een beetje saai
MAar toch vind ik het heel stiekem wel leuk

Tenminste een spel waarbij ik tussendoor lekker andere dingetjes kan doen
forummen op mn laptop bv
Oud 25-10-2005, 23:00
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 25-10-2005 @ 23:28 :
Tenminste een spel waarbij ik tussendoor lekker andere dingetjes kan doen
forummen op mn laptop bv
Idd.

Maar wat een triest A.I. zeg...
Komt dat vijandelijke beest naar mijn stad toe, gaat ie gewoon stilstaan terwijl mijn archers hem lekschieten
Oud 25-10-2005, 23:01
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik wil deel 1 weer installeren maar ben het boekje en dus de key kwijt
Oud 25-10-2005, 23:24
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef op 26-10-2005 @ 00:00 :
Idd.

Maar wat een triest A.I. zeg...
Komt dat vijandelijke beest naar mijn stad toe, gaat ie gewoon stilstaan terwijl mijn archers hem lekschieten
Als het kan maak ik een lange muur vertikaal van de poort zoddat mn archers al 3/4de van de aanvallende groep dood hebben voor ze bij mndorp zijn

En er maar in blijven trappen
Oud 26-10-2005, 01:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 24-10-2005 @ 19:38 :
Charme? B&W deel 1 is een van de saaiste spellen die ik ooit gezien heb.
Oud 26-10-2005, 09:31
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-10-2005 @ 02:14 :
Charme? B&W deel 1 is een van de saaiste spellen die ik ooit gezien heb.
Saai was het zeker niet mensjes rondgooien blijft vemakelijk .

Neemt niet weg dat ook dat een tegenvaller was. Daarin werd je al ultieme vrijheid en weet ik het wat belooft. Beetje jammer dat het uiteindelijk zo'n gebugt spel is geworden met NEDERLANDSE stemmetjes die echt zeer iritant waren.
Oud 26-10-2005, 11:45
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 26-10-2005 @ 00:01 :
Ik wil deel 1 weer installeren maar ben het boekje en dus de key kwijt
Nouja deel 1 zal nu toch wel ongeveer in de afprijsbakken liggen

Die boekjes moet je ook altijd bewaren
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
wammus schreef op 26-10-2005 @ 10:31 :
Saai was het zeker niet mensjes rondgooien blijft vemakelijk .
Ja maar dan ga ik wel Carmageddon spelen ofzo
Oud 26-10-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 26-10-2005 @ 17:54 :
Ja maar dan ga ik wel Carmageddon spelen ofzo
Ja ik heb 'm ook, na de tutorial al vrij snel opgehouden want ik vond er verrekte weinig aan. Idd gewoon saai, mensen weggooien is zo geweldig nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:43
knijtert!
knijtert! is offline
Tijdje geleden besloot ik black and white 1 ook weer te installen... na 2 dagen had ik het alweer gezien
Ik was toen weer op het zelde punt, mn beest werd gevangen genomen en ik had er geen zin meer in
Ik iriteerde me daarvoor ook alweer aan bepaalde dingen
Oud 27-10-2005, 22:15
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 26-10-2005 @ 12:45 :
Nouja deel 1 zal nu toch wel ongeveer in de afprijsbakken liggen

Die boekjes moet je ook altijd bewaren
Ja normaal ligt zoiets wel in de stapel ouwe games, maar ik kan dat ding niet terug vinden
Achja en anders gooi ik er wel weer vijf euro tegen aan, alsof het niet kost tegenwoordig mensen.

1 was zeker geen perfect spel, maar het had inderdaad z'n charme. Vooral omdat de interactie met je creature diep ging. Het viel tegen omdat er meer van de rest van de gameplay verwacht werd. Ik heb zelf ook bijna 2 jaar naar die game uitgekeken denk ik. En wat krijg je? Een spel dat zich na een tijdje ontzettend begint te herhalen met afschuwelijke stemmen. Met onze verbinding was het toen niet mogelijk om die patch van 110 mb fatsoenlijk binnen te halen (download limieten+een verbinding zo traag als dikke stront door een trechter)
Oud 30-10-2005, 12:24
nps
nps is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 26-10-2005 @ 00:24 :
Als het kan maak ik een lange muur vertikaal van de poort zoddat mn archers al 3/4de van de aanvallende groep dood hebben voor ze bij mndorp zijn

En er maar in blijven trappen
bij mij blijven ze keurig netjes voor mijn muur staan picknicken
Oud 30-10-2005, 14:23
Preaper
Preaper is offline
Ik mis de nederlandse stemmen
Oud 31-10-2005, 15:41
Heikneuter
Heikneuter is offline
Heb deel 1 gekocht met uitbreiding. Als deel 2 nog slechter is, nouuuu, nee dank je. McCaine heeft gelijk. Ben nu in de 2e wereld, speel m nu al dik 10 uur, en die aap word geen reet groter en het enige wat ie kan is schijten tegen bomen .
En niet raar staan te kijken dat multiplay pas met de uitbreiding komt. Ik zeg 2 letters....EA.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:27
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Preaper schreef op 30-10-2005 @ 15:23 :
ik ook
Oud 31-10-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 30-10-2005 @ 15:23 :
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:00
DG
DG is offline
Sultan je weet dat er ook duistere wegen zijn om aan zijn serial te komen?
Oud 25-12-2005, 11:08
freakinaround
freakinaround is offline
Wie weet hoe je die insectenplagen dood krijgt? of kan dat niet?
Oud 03-01-2006, 16:31
Verwijderd
Dan moet je met die hand heen en weer bewegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten