Oud 20-10-2005, 16:54
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
keek van de week een programma jouw vrouw mijn vrouw... en daar was een gezin van 4 personen wat met 30 euro in de week rond moest komen... dit kan toch bijna niet heeft iemand hier ervaring mee en wat geven jullie in het gezin ongeveer uit aan het huishouden (de boodschappen per week) en letten jullie op de aanbiedingen, eigenmerk enzenz

Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 17:05
MB
MB is offline
Ik doe voor +- 20 euro in de week boodschappen voor mezelf, denk ik
Oud 20-10-2005, 17:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
pff... 80-120 euro per week, denk ik. (5 mensen overigens).
Oud 20-10-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 20-10-2005 @ 17:54 :
keek van de week een programma jouw vrouw mijn vrouw... en daar was een gezin van 4 personen wat met 30 euro in de week rond moest komen... dit kan toch bijna niet heeft iemand hier ervaring mee en wat geven jullie in het gezin ongeveer uit aan het huishouden (de boodschappen per week) en letten jullie op de aanbiedingen, eigenmerk enzenz

Groeten
Ik heb dat programma ook gezien, maar als je echt heel zuinig doet kun je dat wel halen hoor met 4 man, mja 't is inderdaad wel erg weinig

In tegenstelling tot dat andere gezin, wat 300 euro per week ter beschikking had
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:57
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn moeder pint ongeveer 50 euro voor de boodschappen, ze doet 2x per week boodschappen dus ongeveer 100 euro. Wat ze over heeft is mooi meegenomen, heeft ze te weinig dan neemt ze iets minder mee.
Oud 20-10-2005, 18:01
Verwijderd
Iets van 60 euro per week (twee mensen en twee katten), mijn ouders en schoonouders zijn (veel) meer kwijt...zij doen boodschappen bij de AH, wij niet (en dan kopen wij nog vrij veel dure en 'luxe' dingen en zelden aanbiedingen). Als je overal de aanbiedingen koopt en alleen de basisdingen van C-merken/eigen merk ipv allerlei extra dingen van A-merken, dan moet het op zich wel kunnen, denk ik...maar makkelijk zal het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:20
Verwijderd
De moeder van m'n vriend besteed per maand 80 euro aan een twee personen gezin... en daar zit dan ook frisdrank en snoep enzo bij, dat kun je op zich best weg laten, en soms gaat ze naar de albert heijn. Dus voor 30 euro per week voor 4 personen... mjah... als het gewoon 2 volwassenen en 2 kinderen zijn, moet dat lukken, maar dan moet je wel een beetje opletten met je uitgaven.

Ik geef trouwens meer dan 100 euro per maand uit aan eten voor mezelf... mijn ouders ongeveer 300 per maand aan een tweepersoonsgezin, schat ik zo. Maar ik doe dan ook niet echt zuinig met eetgeld (koop veel biologische dingen en soms fair trade dingen en ik heb geen zin om helemaal naar de aldi te fietsen als er twee ah's vlakbij zijn... bovendien zou ik niet weten wat ik bij de aldi zou willen kopen) en m'n ouders al helemáál niet (doen wat ik ook doe en kopen bovendien wijn en dure hapjes)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:34
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik vind 30 euro echt wel weinig, ik ben voor mezelf ook echt meer dan 100 euro per maand aan boodschappen kwijt..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:28
ekki
ekki is offline
30 euro red ik niet met z'n tweeën, nee. Als je gezond wilt eten, dan kun je dat denk ik niet redden. Wij eten best wel veel groente enzo en dat is best duur. Als je gezond en gevarieerd wilt eten, red je het niet voor 30 euro.
Oud 20-10-2005, 20:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
bij mij thuis denk ik 150 euro per week?
(5 personen)

ik zelf maak 50 euro per week op aan eten en drinken. Maar dan doe ik ook niet zuinig.
Oud 20-10-2005, 21:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-10-2005 @ 21:33 :
bij mij thuis denk ik 150 euro per week?
(5 personen)

ik zelf maak 50 euro per week op aan eten en drinken. Maar dan doe ik ook niet zuinig.
200 euro per maand voor 1 persoon ? jemig.
Oud 20-10-2005, 21:51
Dexter_M
Dexter_M is offline
3 personen.
Ongeveer zo 200/250 per week
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ongeveer 100 euro per week voor 4 personen geloof ik? Of was t nou 100 gulden? Naja, dan zal t nog vrij weinig schelen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 01:38
Verwijderd
Ik geef per maand iets meer dan 100 euro uit. Maar dat komt omdat ik altijd maar mezelf kook. Bovendien koop ik mijn spullen vaak bij de AH, ook wel bij de Plus trouwens. Ik heb namelijk geen tijd om 2x boodschappen te doen, want ik vind dat ze bij de Aldi of de Lidl maar weinig hebben en vaak van slechte kwaliteit.
Ik geef liever iets meer uit aan eten, en dat ik dan zeker weet dat het goed is.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 07:35
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 21-10-2005 @ 02:38 :
. Maar dat komt omdat ik altijd maar mezelf kook.

Geen idee hoeveel geld wij uitgeven. We kopen bij de super de boer en sommige producten bij de AH omdat ze die alleen daar hebben. Veel a-merken, maar ook eigen merk enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:28
Verwijderd
Volgens mij zitten wij op iets van 20 euro per week, noujah per week. Halve week meer
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 08:42
Verwijderd
50/60 euro per week voor met z'n 4'en.
Ja.. wij hebben het gewoon niet echt breed hier, boodschappen bij de aldi. Het boeit mij ook geen ruk, mijn moeder kookt net zo lekker met een C-merk als met een A-merk. Ik vind het knap van mijn moeder dat ze dat kan.
Niet dat het altijd zo is geweest, sinds dat mn vader zijn baan verloor en daarna geen baan meer kon vinden, hebben we het niet zo breed. Daarvoor wil ik best geloven dat er 200 euro per week door heen ging.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 12:55
El Kim
El Kim is offline
Ik geef alleen al 30 euro per week uit voor mezelf Maar goed, ik eet ook vrij duur. Op eten ga ik niet bezuinigen.
Oud 21-10-2005, 13:39
Konijn
Konijn is offline
Ik denk gemiddeld 15 tot 20 euro per week, met zn 2en.

Overigens is het wel 'makkelijker' om te bezuinigen met een gezin, omdat je dan grootverpakkingen kan kopen.
Ook een maaltijd voor meerdere mensen koken is goedkoper dan alleen [edit]in verhouding natuurlijk[/edit].

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:50
Miracle
Miracle is offline
Wij doen niet aan huishoudgeld. We kopen wekelijks niet zo super veel boodschappen eigenlijk, maar we hebben gewoon veel voorraden thuis. Op zaterdag kopen we fruit, wat groenten en kaas op de markt en een biologisch groente/fruitpakket. In de loop van de week kopen we melk en vlees(waren), maar we hebben ook veel vlees in de vriezer. De rest van de boodschappen en voorraden kopen we bij een supermarkt in de buurt waar we makkelijk met de auto kunnen komen, bij de makro en in Duitsland.
Oud 21-10-2005, 14:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
Konijn schreef op 21-10-2005 @ 14:39 :
Ik denk gemiddeld 15 tot 20 euro per week, met zn 2en.

Overigens is het wel 'makkelijker' om te bezuinigen met een gezin, omdat je dan grootverpakkingen kan kopen.
Ook een maaltijd voor meerdere mensen koken is goedkoper dan alleen [edit]in verhouding natuurlijk[/edit].
Dus dat is nog geen 3 euro per dag aan eten? Ik vind dat wel heel weinig. Mag ik weten wat je dan zoal eet in een week?
Oud 21-10-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 21-10-2005 @ 08:35 :

foutje
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 15:59
juno
juno is offline
2 personen en 3 katten

Gemiddeld 100 euro per week, en dan doe ik toch geen gekke dingen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ekki schreef op 21-10-2005 @ 15:23 :
Dus dat is nog geen 3 euro per dag aan eten? Ik vind dat wel heel weinig. Mag ik weten wat je dan zoal eet in een week?
Dat klopt ongeveer ja, om de dag boodschappen van rond de 5/6 euro. (Het zal dus toch iets meer zijn, aangezien een week oneven is). We eten voornamelijk pasta (regelmatig maken we het voor twee dagen), lasagne, gehaktschotel en dat soort dingen. Verder overdag gewoon brood, niks bijzonders ofzo.
Bovendien eten we bijna altijd de dingen uit de reclame, met alles. Avondeten, broodbeleg, etc. We eten geen toetjes, drinken water uit de kraan.. nou ja ik weet het verder ook niet.

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:21
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik geef zo'n 20 euro per week aan voedsel voor mezelf uit. Maar het huishoudgeld in het gezin ligt op ongeveer €80 per week (3 personen).
Oud 22-10-2005, 13:54
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Nou die 30 euro zal je miss best van rond kunnen komen maar die mensen hadden katten 2 kinderen die man had al meer dan 200 banen gehad was echt heel apart... aten iedere dag gebakken aardappelen... met worst frikandel ofzo... en geen groente omdat ze dat niet kunnen betalen

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 16:53
MB
MB is offline
Citaat:
MB schreef op 20-10-2005 @ 18:05 :
Ik doe voor +- 20 euro in de week boodschappen voor mezelf, denk ik
Hier kom ik even op terug, volgens mijn boekhouding geef iok +- 30 euro uit aan boodschappen in de week en dan eet ik de hekft van de week in het studentenrestaurant hier...
Oud 23-10-2005, 12:28
Stefanie
Stefanie is offline
Ik woon in een studentenhuis en besteed ongeveer 150 euro per maand aan eten/drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 15:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 20-10-2005 @ 22:51 :
3 5 personen.
Ongeveer zo 200/250 per week
Oud 23-10-2005, 15:35
Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen idee, mijn moeder betaalt de boodschappen Komen zowel bij de Lidl als bij de AH, de ene keer eten we simpel, de andere keer zal het wat duurder zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 15:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mijn ouders kopen wat we nodig hebben, ze letten daarbij niet echt op het geld. Ikzelf geef ongeveer 25 euro per week uit aan eten/drinken.
Oud 23-10-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 22-10-2005 @ 14:54 :
Nou die 30 euro zal je miss best van rond kunnen komen maar die mensen hadden katten 2 kinderen die man had al meer dan 200 banen gehad was echt heel apart... aten iedere dag gebakken aardappelen... met worst frikandel ofzo... en geen groente omdat ze dat niet kunnen betalen
't is maar waar je prioriteiten liggen...een keer geen frikandellen, maar boerenkool of andijvie voor in een stampot is ook niet zo vreselijk duur. Of je begint een moestuin. En diepvriestroep is ook best betaalbaar...niet zo gezond als verse, lekkere groente, maar onmogelijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:42
Verwijderd
Ik zou het niet weten.. ik houd me daar nog helemaal niet mee
bezig en mijn ouders vinden dat het me geen reet aangaat.
Ik denk dat we een beetje gemiddeld zitten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ongeveer 30 euro per week aan boodschappen en de rest aan uitgaan en muziek.
Oud 24-10-2005, 11:46
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-10-2005 @ 20:28 :
30 euro red ik niet met z'n tweeën, nee. Als je gezond wilt eten, dan kun je dat denk ik niet redden. Wij eten best wel veel groente enzo en dat is best duur. Als je gezond en gevarieerd wilt eten, red je het niet voor 30 euro.
Ik red het prima met 30 euro. Wij zijn ook met z'n tweeen en eten ook behoorlijk gezond en gevarieerd! Het is maar net waar je je boodschappen doet!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:05
Vanilia
Vanilia is offline
Wij zijn met 3/4 man (verschilt per dag) en een hond en we doen het met ong. €40 per week. En daar haalt mijn moeder ook haar rookwaar van. Soms iets meer maar we letten wel op de kleintjes. Verder eten we wel gewoon gezond, maar we kopen gewoon de groenten die in de aanbieding zijn.
Oud 25-10-2005, 10:06
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik denk zo'n 100-120 euro per week aan boodschappen, voor 5 mensen en een kat. Voornamelijk A-merken, en een keer per week halen we eten (chinees oid). Af en toe uit eten, dan komen er ngo wat kosten bij.
Laatste paar weken iets meer, omdat we ook drinken ed kopen voor de bouwvakkers die ons huis aant verbouwen zijn.
Oud 25-10-2005, 10:10
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 25-10-2005 @ 11:06 :
Ik denk zo'n 100-120 euro per week aan boodschappen, voor 5 mensen en een kat. Voornamelijk A-merken, en een keer per week halen we eten (chinees oid). Af en toe uit eten, dan komen er ngo wat kosten bij.
Zelfde hier alleen dan zonder kat
Oud 25-10-2005, 20:04
Verwijderd
160 - 200 euro per maand, denk ik, voor twee mensen. Maar dan leven wij qua boodschappen ook vrij gezond (veel groenten) en kopen we af en toe een fles wijn of iets dergelijks, en is dat geld ook voor dingen als een nieuwe pan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 22:07
Verwijderd
geen idee hoeveel eigenlijk:\
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:03
Dolores
Dolores is offline
Ik heb geen flauw idee.. Maar wij (gezin van vier personen en 1 kat) eten meestal best uitgebreid en gevarieerd, en m'n moeder doet de boodschappen altijd bij de AH of de Super. Ze koopt ook wel veel aanbiedingen. Ik zou het dus echt niet weten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 20:42
Konijn
Konijn is offline
Owja, er is natuurlijk ook verschil tussen het kopen van aanbiedingen, en het kopen van dingen die je nodig hebt, op het moment dat ze in de aanbieding zijn.
Ik ken mensen die soms als een gek aanbiedingen en kortingen lopen te shoppen, maar dat schiet natuurlijk net zo goed niet op.
Oud 06-11-2005, 14:55
vrijgezel
vrijgezel is offline
vroeger haalden we altijd voor 300 gulden boodschappen in de week... was dan gelijk voor de hele week en shag zat erbij dat was nog toen we met zijn 4en waren...

nu zijn we met zijn 3en en zijn we 70 euro ofzo kwijt scheelt nogal maar er zit geen shag meer bij en minder luxe dingen enzo
Oud 07-11-2005, 14:17
Ivo
Ivo is offline
Per week besteed mijn moeder ongeveer 50-60 euro aan de 'weekendboodschappen' bij de C1000 en dan doordeweeks nog zo'n 10 euro voor verse producten/ dingen die ze ergens haalt omdat ze daar toevallig in de aanbieding zijn.
Hiervan leven we met 5 personen. Gemiddeld kun je er wel 1 avondmaaltijd p.p. vanaf trekken omdat we niet allemaal elke dag thuis eten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:08
Mara
Mara is offline
Elke week zo'n 70-80 euro aan boodschappen bij de supermarkt, 4 man. Daar komt nog wat groente, vlees, fruit en extra dingen bij in de loop van de week. Totaal gok ik per week op zo'n 120 euro.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:52
Roos
Roos is offline
Ik wil het onder de 30 eu houden.

Ik heb net heel goed boodschappen gedaan, 15 euro en ik kan er de hele week van eten Zaten zelfs ook nog wat basic dingen bij die je niet elke week koopt.
Dus dan ga ik vrijdag nog 1x wat kleine dingen kopen (fruit enzo)

Ps het scheelt als je bijvoorbeeld kip in grote porties koopt en dan gewoon invries (bijvoorbeeld 4 kilo kippenpoten voor 5 euro )
Oud 10-11-2005, 13:12
Somebody Special
Somebody Special is offline
We letten er niet op maar ik schat zo'n 150-200 euro per week voor 2 personen.

Hondenvoer is erg goedkoop en reken ik niet mee.
Oud 10-11-2005, 15:43
Verwijderd
75-100 euro per persoon per week Hoe krijg je dat voor elkaar?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:55
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-11-2005 @ 16:43 :
75-100 euro per persoon per week Hoe krijg je dat voor elkaar?
Iedere dag kaviaar, truffels en champagne?

Maar idd, wij geven met zn tween zon 100/150 euro per maand uit, en dat vind ik eigenlijk al best veel, het zou makkelijk met minder kunnen in ieder geval.

Ik vind 150-200 euro per week echt absurd veel. Dat moet toch haast wel een typefoutje zijn?
Oud 10-11-2005, 17:10
Bloem
Bloem is offline
Mijn moeder is nu op vakantie, dus ik heb voor deze week boodschappen gehaald, en ik kwam op zo'n 65 euro voor 3 à 4 personen, voor een week dus. Heb boodschappen gehaald bij de Lidl en de AH, en dit is inclusief een voorraad vega-burgers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten