Zoals de titel al zegt, waarom is jou (toekomstige) studie het leukste? Beargumenteer aub in je eigen woorden, niet quoten uit een studiegids. Het zijn juist de ervaringen als student die interessant zijn vind ik.
Laat ik zelf dan maar beginnen: Ik studeer geologie aan de UU. Deze studie is de allerleukste omdat geologie
de toekomst heeft. We weten minder van de oceaanbodem dan van de ruimte, maar we weten nog veel minder van processen die zich op 5 km of dieper in de aarde afspelen dan van de oceaanbodem. Het is een gebied waar nog zonder veel moeite wetenschappelijk zeer interessante ontdekkingen te doen zijn. Ik heb bijvoorbeeld tijdens het 1-jaars veldwerk (4 weken Spanje voor 150 euro!!!) als doorsnee student een nieuwe plantensoort uit het Krijt ontdekt en mede op basis daarvan een reconstructie van het klimaat in dat gebied in het midden-Krijt (100 miljoen jaar geleden) gedaan.
Maar afgezien van wetenschappelijk belang, is geologie ook van zeer groot economisch belang. Niet alleen olie, maar ook vrijwel alle metalen en andere belangrijke grondstoffen komen uit de grond. En die moeten gevonden worden en dat kan
alleen met behulp van geologen.
De vakken zijn over het algemeen interessant (er zijn enkele kutvakken bij

), maar het leukste is nog dat je in 3 jaar tijd minimaal 12 weken in Spanje zit op veldwerk (waarvan 1,5 echt
aan de Costa Brava). Verder krijg je een gedegen basis in de wis-, natuur en scheikunde.
Kortom, zoek je een avontuurlijke opleiding met veel afwisseling, kies dan geologie.
Vragen zijn altijd welkom...