Oud 07-11-2005, 16:09
Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 16:49 :
Zoals al eerder is gezegd: als je je onderdrukt voelt dan trap je een rel, misschien zelfs langer dan een avondje.

Maar.
Je vernielt niet andermans zaken, je steekt geen gehandicapten in brand, je schiet niet met scherp op de politie, je vermoord geen willekeurige voorbijgangers.
Ik keur het geweld ook zeker niet goed. Maar bedenk goed dat deze mensen in feite niks te verliezen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-11-2005 @ 17:02 :
En dat zegt uitgerekend de premier van een land waar hoofdoekjes in openbare gebouwen al decennia lang verboden zijn?
Daar is hij het ook niet mee eens. Er zit nogal een discrepantie tussen de staatkundige inrichting van Turkije en de opvatting van de meerderheid van de bevolking (en van Erdogan).

Verder ben ik het met die non eens: de beuk erin met het leger, zijn die hun geld misschien ook nog eens waard.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:20
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
pff, ben ik blij dat ik niet in de schoenen van meneer De Villepin sta
Oud 07-11-2005, 16:22
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 17:09 :
Ik keur het geweld ook zeker niet goed. Maar bedenk goed dat deze mensen in feite niks te verliezen hebben.
Ja en? Zoals je zelf al aangeeft is dat geen excuus voor zwaar geweld. Ik kan best begrip opbrengen zoals T_ID al aangaf voor mensen die demonstreren en daarmee hun ongenoegen tonen betreffende de maatschappij. Zelfs als er kleine wettelijke overtredingen worden begaan is dat nog acceptabel, maar moord? Gaat me toch echt te ver. Daar bereikt niemand wat mee.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Net op het journaal: ook in steden in België (Brussel) en Duitsland (Berlijn en Bremen) zijn onrusten uitgebroken.

Oud 07-11-2005, 17:10
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-11-2005 @ 18:05 :
Net op het journaal: ook in steden in België (Brussel) en Duitsland (Berlijn en Bremen) zijn onrusten uitgebroken.

Beetje overdreven. Enkele incidenten die doet denken aan Parijs.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:11
Levitating Nun
Citaat:
Mr-S schreef op 07-11-2005 @ 17:20 :
pff, ben ik blij dat ik niet in de schoenen van meneer De Villepin sta
Nee zeg, stel je voor. Dan zou je Fransoos geweest zijn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:14
Go
Go is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 07-11-2005 @ 17:22 :
Ja en? Zoals je zelf al aangeeft is dat geen excuus voor zwaar geweld. Ik kan best begrip opbrengen zoals T_ID al aangaf voor mensen die demonstreren en daarmee hun ongenoegen tonen betreffende de maatschappij. Zelfs als er kleine wettelijke overtredingen worden begaan is dat nog acceptabel, maar moord? Gaat me toch echt te ver. Daar bereikt niemand wat mee.
Keur ik geweld goed of zo? Ik probeer je duidelijk te maken dat mensen in een dergelijke situatie niet terug zullen deinzen om geweld te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:20
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 18:14 :
Keur ik geweld goed of zo? Ik probeer je duidelijk te maken dat mensen in een dergelijke situatie niet terug zullen deinzen om geweld te gebruiken.
Tja.... alsof ik dat niet wist. (zoals ook blijkt word er geweld gebruikt).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En dat terwijl Parijs volgens Discovery zo fantastisch is opgezet om te kunnen optreden tegen relschoppers.
Oud 07-11-2005, 17:31
Levitating Nun
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-11-2005 @ 18:24 :
En dat terwijl Parijs volgens Discovery zo fantastisch is opgezet om te kunnen optreden tegen relschoppers.
Ja, toen Napoleon nog leefde.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:36
Go
Go is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-11-2005 @ 18:24 :
In de binnenstad van Parijs, maar hier hebben we het over de voorsteden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:37
Gimme more beer
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 18:36 :
In de binnenstad van Parijs, maar hier hebben we het over de voorsteden.
Sinds vannacht niet meer

Maar het was maar een grapje, natuurlijk
Oud 07-11-2005, 18:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 18:14 :
Nee, niets mis met een rel op zijn tijd

maar als een stel fascisten invaliden, kerken en synagogen in de hens steken is niet gezond meer.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:56
Go
Go is offline
Die mensen die dat doen kennen waarschijnlijk het woord 'fascist' helemaal niet. Mensen zijn tot echt alles in staat als ze in zo'n situatie zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 18:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 19:56 :
Die mensen die dat doen kennen waarschijnlijk het woord 'fascist' helemaal niet. Mensen zijn tot echt alles in staat als ze in zo'n situatie zitten.
geef mij een reden waarom er kerken en synagogen in de hens gestoken moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:06
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 19:56 :
Je overdrijft het wel een beetje. Het is niet zo dat deze mensen vechten voor hun laatste kans of dat ze geen andere uitweg meer zien. Sterker nog bij een reportage van 2vandaag bleek dat het nu veelal rotjochies van een jaar of 15 /16 zijn. Het is misschien begonnen als een ongestructureerd protest, maar ondertussen gaat het helemaal nergens meer over. Nu is het een wedstrijdje wie het meeste auto's in de hens kan zetten. En omdat de politie het niet aan kan durven steeds meer van die kereltjes het.
Oud 07-11-2005, 19:14
Go
Go is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 19:58 :
geef mij een reden waarom er kerken en synagogen in de hens gestoken moeten worden.
het gaat mij er om dat iedereen zo verbaasd is dat dit gebeurt. Maar die lui hebben toch geen boodschap aan het feit dat het een kerk is en toevallig geen auto? Zij tonen hun onvrede en vernielen alles wat los en vast zit.

Het legitimeert hun geweld natuurlijk niet, maar dat heb ik al vaak genoeg gezegd.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Ik denk eerder dat het simpelweg geweld tegen alle uitingen van een andere godsdienst dan hun eigen betreft.
Oud 07-11-2005, 19:20
Go
Go is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 07-11-2005 @ 20:06 :
Je overdrijft het wel een beetje. Het is niet zo dat deze mensen vechten voor hun laatste kans of dat ze geen andere uitweg meer zien. Sterker nog bij een reportage van 2vandaag bleek dat het nu veelal rotjochies van een jaar of 15 /16 zijn. Het is misschien begonnen als een ongestructureerd protest, maar ondertussen gaat het helemaal nergens meer over. Nu is het een wedstrijdje wie het meeste auto's in de hens kan zetten. En omdat de politie het niet aan kan durven steeds meer van die kereltjes het.
De ellende heeft zich om en nabij Parijs af kunnen spelen, en niet op een plek met een goede sociale positie voor jongeren. Het is meer dan vandalisme. Er zullen ongetwijfeld personen tussen zitten die slechts vernielingen aanrichten voor de plezier, maar het draait om de mensen die zich in een slechte positie verkeren in de Franse samenleving. Waren die laatsten niet in opstand gekomen, dan had dit nooit zo uit de hand kunnen lopen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:22
Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 20:16 :
Ik denk eerder dat het simpelweg geweld tegen alle uitingen van een andere godsdienst dan hun eigen betreft.
Het is vooral een sociaal-economisch probleem, de religie heeft hier op zich niet zo veel mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:23
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ja dat kan zijn, maar het punt is nu wel gemaakt. Ze gaan nu steeds verder en dat verbetert de plek in de samenleving ook niet direct.
Oud 07-11-2005, 19:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
http://www.gamert.nl/paginas/gta_parijs.html
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-11-2005 @ 20:22 :
Het is vooral een sociaal-economisch probleem, de religie heeft hier op zich niet zo veel mee te maken.
Ik zie berichten over aanvallen op kerken en synagogen. Ik zie geen berichten over afgebrande moskeën.
Tevens weet ik dat dat soort jongeren zich in het dagelijks leven ook constant schuldig maakt aan racisme en daaraan verwante misdaden.

1+1=2
Oud 07-11-2005, 19:33
luckyluuk2
luckyluuk2 is offline
Schoonvegen die straten, zet het leger in desnoods, wat denken ze wel. Niks kansloos, in Frankrijk is alles keurig geregeld en ook als je in een achterbuurt woont heb je kansen. Laat dat stelletje onderontwikkelde relnichten alsjeblieft ophouden... het zijn gewoon een stelletje onopgevoede jongetjes die niks anders te doen hebben dan lopen zieken. Ga naar school, dan krijg je je kansen, niet als je een beetje gaat lopen rellen in een achterbuurt. Veeg het maar schoon, geen respect voor die mensen. Ik hoop niet dat dit ook in NL gaat gebeuren, in navolging van Berlijn en Brussel, ik zou me bijna gaan aanmelden als vrijwilliger bij de ME in Franrijk. Kansen afdwingen doe je met woorden, niet met geweld en al helemaal niet met andermans eigendommen vernielen. Het zal jou auto maar zijn die affikt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:36
Gimme more beer
Hahaha, ik zie wel drie gastjes waar de broek van afzakt
Oud 07-11-2005, 19:39
Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 20:28 :
Ik zie berichten over aanvallen op kerken en synagogen. Ik zie geen berichten over afgebrande moskeën.
Tevens weet ik dat dat soort jongeren zich in het dagelijks leven ook constant schuldig maakt aan racisme en daaraan verwante misdaden.

1+1=2
Och, die zullen er ook wel bij zitten. Maar als je kijkt naar de mate waarin deze rellen zich tegen andere religies richten, dan valt dat in het niet bij alle auto's die in de fik gaan en waarbij de link tussen de rellen en religie ver te zoeken is.

De omvang van een fik in een gebedshuis mag dan wel groot zijn, dat zegt natuurlijk weinig over het aantal mensen dat afdwaalt naar deze min of meer religieus getinte rellen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:44
kuivaar
kuivaar is offline
Ik denk dat in eerste instantie hard moet worden opgetreden. Ik denk dat het noodzakelijk is om het leger in te zetten en een avondklok in te stellen. De vraag is alleen of ze zich gaan houden aan die avondklok, want als ze alsnog collectief de straat opgaan staan de autoriteiten natuurlijk alsnog machteloos.
Als de situatie onder controle is moet natuurlijk gekeken worden naar de toestand van die wijken. Er moet gekeken worden of er meer perspectieven geboden kunnen worden en de wijken moeten uit hun maatschappelijk isolement worden gehaald. Omdat het om zoveel wijken gaat zal dat waarschijnlijk wel erg lang duren...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:53
Redhair
Redhair is offline
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen, wilde alleen even melden wat ik in het achtuurjournaal zag en opvallend vond.
Er liepen moslimjongeren door de straten die opriepen het te laten rustten en naar huis te gaan. Door een conservatieve moslimorganisatie is via internet een fatwa verspreid, die oproept met het geweld te stoppen. Een leider o.i.d. van deze moslim organisatie sprak dat het geweld tegen de religie was. Als je een echte moslim bent doe je niet zo. Zo zie je maar dat het niet alleen moslims zijn.

Vanmorgen las ik ergens een artikel over de rellen, en er werd vermeld dat er meer kansarme autochtonen aan het rellen waren.

Daarnaast werd in het jounaal verteld dat het leger geen optie was, omdat er geen oorlog was. Groot gelijk. De kansarme mensen in die achterwijken moeten geholpen worden. Dat zou eindelijk eens tijd worden.
Oud 07-11-2005, 21:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Redhair schreef op 07-11-2005 @ 21:53 :
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen, wilde alleen even melden wat ik in het achtuurjournaal zag en opvallend vond.
Er liepen moslimjongeren door de straten die opriepen het te laten rustten en naar huis te gaan. Door een conservatieve moslimorganisatie is via internet een fatwa verspreid, die oproept met het geweld te stoppen. Een leider o.i.d. van deze moslim organisatie sprak dat het geweld tegen de religie was. Als je een echte moslim bent doe je niet zo. Zo zie je maar dat het niet alleen moslims zijn.

Vanmorgen las ik ergens een artikel over de rellen, en er werd vermeld dat er meer kansarme autochtonen aan het rellen waren.

Daarnaast werd in het jounaal verteld dat het leger geen optie was, omdat er geen oorlog was. Groot gelijk. De kansarme mensen in die achterwijken moeten geholpen worden. Dat zou eindelijk eens tijd worden.
het heeft niets met kansarme shit te maken. Als ze echt kansarm zouden zijn zouden ze geen invalide in de fik steken. Als ze echt kansarm waren zouden ze ook geen ziekenhuis in de fik zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-11-2005 @ 20:28 :

1+1=2
Het punt is dat er ook weinig moskeeen zijn in vergelijking met andere gebedshuizen in Frankrijk.

En als je het nieuws een beetje goed gevolgd hebt, kom je erachter dat er wel degeljik moskeeen in brand zijn gevolgen. (Ik heb er zelfs beelden van gezien! Kijk ook eens buitenlands nieuws..)

Verder heeft dit niets, maar dan ook niets met religie te maken, die jongeren geven het zelf ook aan. Het gaat hier om conflicten tussen kansarmen en opsporingsambtenaren en vooral hun positie op de arbeidsmarkt.

Die jongeren hebben helemaal geen toekomstperspectief. En de afgelopen gebeurtenissen waren gewoon de spreekwoordelijke laatste druppels die de emmer deden overlopen. Die kansarme jongeren zien nu hun kans schoon om de rest van Frankrijk en de wereld te laten zien in wat voor een onmenselijke situatie zij leven. Toegegeven, het is daar erbarmelijk. Onder de maat. Afgrijselijk. Bah, wat zijn die Franse orde handhavers toch laks.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:01 :
het heeft niets met kansarme shit te maken. Als ze echt kansarm zouden zijn zouden ze geen invalide in de fik steken. Als ze echt kansarm waren zouden ze ook geen ziekenhuis in de fik zetten.
Het zijn dan wel debiele acties, maar zij grijpen gewoon alles aan om maar de ordehandhavers te kunnen dwarsliggen. Ze willen hiermee laten zien dat ze het 'vanaf nu' niet meer willen pikken.

En dat je het dan idiote acties noemt, ben ik het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:07
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen ze 'kansarm' noemt. Ze konden gewoon naar school hoor...

althans nu niet meer...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:08
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:01 :
De kansloosheid van die mensen is de oorzaak. Dit is een jarenlange kwestie. Hun ouders waren kansarm, hun kinderen zullen kansarm worden. Nu kreeg je dat gedoe met die twee jongens, dat was de aanleiding voor deze rellen. Wat hebben ze nog te verliezen? Waarom zouden ze dit niet doen? Hiermee laten ze zien waar ze staan, wat ze hebben. Ze staan nergens en hebben niets. De enige manier om aandacht te krijgen van de regering is dit, in hoop op verbetering. Je moet niet denken dat dit een kleine twee weken aan de gang is. De wrok is er al jaren.
Oud 07-11-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:06 :
Waarom blijft iedereen hier zeiken over die kansarme onzin.
Die invalide in de fik steken...
Brandweer enzo beschieten, om ze nog kansarm te noemen vind ik walgelijk.
Omdat het hier misschien ook gaat om kansarmen? Zij grijpen letterlijk alles aan om maar te kunnen rellen en zo te laten zien dat er nu echt veranderingen van bovenaf moeten komen om die kansarme mensen wat toekomstperspectief te bieden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Redhair schreef op 07-11-2005 @ 22:08 :
De kansloosheid van die mensen is de oorzaak. Dit is een jarenlange kwestie. Hun ouders waren kansarm, hun kinderen zullen kansarm worden. Nu kreeg je dat gedoe met die twee jongens, dat was de aanleiding voor deze rellen. Wat hebben ze nog te verliezen? Waarom zouden ze dit niet doen? Hiermee laten ze zien waar ze staan, wat ze hebben. Ze staan nergens en hebben niets. De enige manier om aandacht te krijgen van de regering is dit, in hoop op verbetering. Je moet niet denken dat dit een kleine twee weken aan de gang is. De wrok is er al jaren.
zoals ik al zei, de mensen die het meest aan het rellen zijn, zijn tevens de jongeren die tijdens hun schooltijd geen flikker heeft uitgevoerd.
Met citaat reageren
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:07 :
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen ze 'kansarm' noemt. Ze konden gewoon naar school hoor...

althans nu niet meer...
Ja, ze konden naar school, maar een goed betaalde baan? Ho maar, je kon al blij zijn als je een baan had.

Daarbij keur ik deze acties niet direct goed. Ik vind het wel goed dat er nu eens flink over de omstandigheden van die mensen gepraat word, daar in Frankrijk.
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:

althans nu niet meer...
Dat is het punt ook niet. Leven in erbarmelijke omstandigheden en te maken hebben met racisme noem ik niet bepaald motiverend om naar een school te gaan. De situatie daar is totaal niet te vergelijken met de situatie in Nederland. Zoals een socioloog op BR Radio zei: "De Bijlmer kun je redelijk goed noemen, vergeleken bij de wijken daar in Frankrijk."
En ik zelf heb het met eigen ogen aanschouwd. Dat je zo kunt leven...........

Edit: socioloog zei ook van dat de omstandigheden vergelijkbaar waren met die van de getto's in amerika.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 21:15.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:

althans nu niet meer...
Ze kunnen inderdaad ook gewoon naar school, maar dat verandert niets aan de omstandigheden waarin zij leven. Zij worden als derderangsburgers door de Franse overheid behandeld en door de rest van de Fransen uitgekotst. En voor hen was de maat vol.

De Fransen hadden dit echt wel kunnen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:11
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:10 :
zoals ik al zei, de mensen die het meest aan het rellen zijn, zijn tevens de jongeren die tijdens hun schooltijd geen flikker heeft uitgevoerd.
Omdat ze weten dat ze toch geen (goedbetaalde) baan krijen.
Oud 07-11-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:10 :
Bron?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:17
Redhair
Redhair is offline
De Franse overheid heeft besloten buurthuizen e.d. terug te laten komen. Voorzieningen, zodat de jongeren niet meer op straat hoeven te hangen. Voorzieningen, die eerder door dezelfde overheid waren afgeschaft. Belachelijk dat het afgeschaft is geweest. De overheid heeft naar problemen gevraagd, door nooit hulp te bieden en de omstandigheden slechter te maken.

Maar zo zie je maar, de rellen hebben nu iets bereikt.
Oud 07-11-2005, 21:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:16 :
[afbeelding]
Lekkere bron zeg...............
Oud 07-11-2005, 21:19
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 07-11-2005 @ 22:18 :
Ik denk niet dat dat als bron bedoeld was.
Oud 07-11-2005, 21:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 07-11-2005 @ 22:18 :
jij hebt humor he
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:20
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Redhair schreef op 07-11-2005 @ 22:19 :
Ik denk niet dat dat als bron bedoeld was.
Nee oke. Maar meer bedoeld als dat zon plaatje totaal overbodig was en off-topic is.
Al blijft het grappig
Oud 07-11-2005, 21:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Redhair schreef op 07-11-2005 @ 22:17 :
De Franse overheid heeft besloten buurthuizen e.d. terug te laten komen. Voorzieningen, zodat de jongeren niet meer op straat hoeven te hangen. Voorzieningen, die eerder door dezelfde overheid waren afgeschaft. Belachelijk dat het afgeschaft is geweest. De overheid heeft naar problemen gevraagd, door nooit hulp te bieden en de omstandigheden slechter te maken.

Maar zo zie je maar, de rellen hebben nu iets bereikt.
Je moet natuurlijk wel een beetje oppassen. Zoals al meerdere malen is aangegeven is de situatie erg complex, wat automatisch betekent dat we ook van (de rol van) de overheid geen 1-dimensionale, kwaadaardige karikatuur moeten maken.
Oud 07-11-2005, 21:22
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 07-11-2005 @ 22:20 :
Nee oke. Maar meer bedoeld als dat zon plaatje totaal overbodig was en off-topic is.
Al blijft het grappig
ja, we kunnen idd pagina's vol lullen over de kansarme jeugd en hoe erg de rellen wel niet zijn maar daar schieten we ook niets mee op. toch?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:22
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 07-11-2005 @ 22:20 :
jij hebt humor he
Ieder zijn smaak zou ik zeggen. Al heb ik nergens gesuggereerd dat het niet grappig was.......
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten