Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 14:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 30-10-2005 @ 12:33 :
Je hebt grofweg twee families van paddo's, waarvan je gaat trippen.

- Sommige paddestoelen uit de Amanita familie. De bekendste is de Amanita Muscaria (Vliegezwam). Deze bevat ibotenzuur. Deze zijn vaak niet te koop in de smartshop omdat je hem niet kan kweken. Het is een parasiet die op bomen groeit.

- Veel paddestoelen uit de Psilocybe familie. De bekendste is de Psilocybe cubensis. Veel soorten lijken op elkaar. De verhouding tussen de stoffen psilocybine en psilocyne kan verschillen en dat zorgt voor een andere werking. Bij hevige dosissen is het verschil echter niet meer goed te merken.
De Psilocybe tampanensis ('truffels' of 'Philosophers stones') bijvoorbeeld bevat bijna alleen maar psilocybine.
Vergeet bij de Amanitas Muscaria de werkzame stof 'muscimol' niet

En er is overigens Geen verschil in werking tussen psylocibine en psylocibe. Psylocibine heeft een extra fosfor groep die er voor zorgt dat de rest van het molecuul stabieler is, psylocibe breekt namelijk grotendeels af als je het droogt. In je lichaam verwijderd je lichaam de fosfor waardoor er gewoon weer psylocibe ontstaat, die voor de werking zorgt. (Bron: Tihkal)

Het verschil in werking kan liggen aan stoffen die ook aanwezig zijn in de paddestoel, die verder nog niet erg onderzocht zijn. Net zo als bij koffie, de werking van koffie is zeker niet alleen de caffeine, er zitten allerlij andere koolwaterstoffen in die voor de werking zorgen, maar vele daarvan zijn ook niet echt onderzocht.

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 14:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 14:44
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-10-2005 @ 15:27 :
En er is overigens Geen verschil in werking tussen psylocibine en psylocibe. Psylocibine heeft een extra fosfor groep die er voor zorgt dat de rest van het molecuul stabieler is, psylocibe breekt namelijk grotendeels af als je het droogt. In je lichaam verwijderd je lichaam de fosfor waardoor er gewoon weer psylocibe ontstaat, die voor de werking zorgt. (Bron: Tihkal) [/B]
Ja, ik dacht ook al eigenlijk toen ik het typte van hmmm, dit klopt volgens mij niet helemaal, maar ik kon geen andere reden bedenken waarom het een andere ervaring zou zijn. Domheid...

Er is trouwens ook nog een paddestoel uit de Boletus familie die hallucinaties veroorzaakt, de 'Boletus Manicus', maar die is uiterst zeldzaam...
Oud 30-10-2005, 15:18
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Wat leuk. Maar, ik kan zo snel niet vinden wat nou der werkzame stof is in die paddestoel. Hier staat enkel dat het een 'indole' is, wat dus betekent dat het erg lijkt op een tryptamine, maar niet per sé die staart er bij hoeft te hebben met de extra stikstof atoom aan het uiteinde. Verder wel leuk dat het volk dat ze gebruik zo bij hun 'bush demons' is gekomen.

offtopic: Hmmm, lees jeje privéberichten wel eens?
Oud 30-10-2005, 15:44
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-10-2005 @ 16:18 :
offtopic: Hmmm, lees jeje privéberichten wel eens? [/B]
Nu wel

Ik krijg trouwens echt zin om naar Papua nieuw-guinea te gaan, een spore print te maken en die dingen te gaan kweken
Maarja, waar haal je het geld vandaan...
Oud 30-10-2005, 18:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Overigens is Baeocystin wel een stof die een candidaat is naar het mogelijker verschil in visualiteit van de trip. Maar er is geen onderzoek gedaan naar de effecten van alleen baeocysin. Het enige wat ik kan vinden is vermeldingen dat deze stof in paddestoelen gevonden wordt, en dat deze ook potentieel bijdraagt aan het effect, maar het hoe en wat kan ik verder niet vinden.

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 20:46
HTID
HTID is offline
Even een vraagje: vanaf welke dosering kunnen paddo's accuut gevaarlijk worden voor de gezondheid ( flauwvallen of overleiden of iets van die strekking)?
Oud 05-11-2005, 22:29
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
HTID schreef op 05-11-2005 @ 21:46 :
Even een vraagje: vanaf welke dosering kunnen paddo's accuut gevaarlijk worden voor de gezondheid ( flauwvallen of overleiden of iets van die strekking)?
ik heb nog nooit gehoord van acute vergiftigingsverschijnselen door paddo's

Hogere dosis blijf je meestal gewoon wat langer van't padje af.
Oud 11-11-2005, 20:05
Verwijderd
Wat zijn de ervaring met truffels. Ik ga het morgen doen met mijn vriendin, allebei een half portie en het is voor ons de eerste keer.

We hebben er echt zin in! Dus vertel eens wat ervaringen graag.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 20:59
Counterfeit
Counterfeit is offline
mij is verteld dat je pas echt dood gaat als je je zowat je eigen lichaamsgewicht aan poddo's eet
wil je daar in de buurt komen trip je al zo hard dat je geen paddo meer kan zien dus ik neem aan dat het veilig is kwa accuut effect

een badtrip kun je niet verhelpen maar wel voorkomen in mijn ogen.. als je bad gaat laat het gaan.. het beste is een vertrouwde omgeving en dat je de laatste tijd niet veel problemen hebt en je dus goed voelt
Oud 11-11-2005, 21:02
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Syphon schreef op 11-11-2005 @ 21:05 :
Wat zijn de ervaring met truffels. Ik ga het morgen doen met mijn vriendin, allebei een half portie en het is voor ons de eerste keer.

We hebben er echt zin in! Dus vertel eens wat ervaringen graag.
Je krijgt er een hele leuke avond van als je het samen doet en alles is interessant en mooi. Ook ga je allemaal domme ideeen uitvoeren en om van alles lachen. Het is echt heel grappig
Daarnaast krijg je ook een echte trip, waarin je je even op jezelf moet concentreren en genieten. Met truffels kan het eigenlijk bijna niet mis gaan als in een bad-trip, dus het is wat veiliger om mee te beginnen als je het eng vind.

[edit]
met een halve portie zul je niet echt gaan trippen, je wordt dan alleen wat meliger dan normaal
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Dreams schreef op 11-11-2005 @ 22:02 :
Je krijgt er een hele leuke avond van als je het samen doet en alles is interessant en mooi. Ook ga je allemaal domme ideeen uitvoeren en om van alles lachen. Het is echt heel grappig
Daarnaast krijg je ook een echte trip, waarin je je even op jezelf moet concentreren en genieten. Met truffels kan het eigenlijk bijna niet mis gaan als in een bad-trip, dus het is wat veiliger om mee te beginnen als je het eng vind.

[edit]
met een halve portie zul je niet echt gaan trippen, je wordt dan alleen wat meliger dan normaal
Thnx daarom doe ik ook eerst truffels en binnenkort de echte shit, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:19
James Riot
James Riot is offline
ik wil morgen avond ook wat paddestoelen eten en nou heb ik wel eens verhalen gehoord over het blijven hangen in een trip. hier lees ik in dit topic niks over en ik vroeg me dus af hoe groot het risico is en of je er mischien iets tegen kan doen.
Oud 15-11-2005, 15:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Counterfeit schreef op 11-11-2005 @ 21:59 :
mij is verteld dat je pas echt dood gaat als je je zowat je eigen lichaamsgewicht aan poddo's eet
ja dat is met worteltjes ook het geval
Oud 15-11-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
James Riot schreef op 15-11-2005 @ 16:19 :
ik wil morgen avond ook wat paddestoelen eten en nou heb ik wel eens verhalen gehoord over het blijven hangen in een trip. hier lees ik in dit topic niks over en ik vroeg me dus af hoe groot het risico is en of je er mischien iets tegen kan doen.
Naar mijn weten is er nooit een wetenschappelijk onderbouwing geweest die beweert dat je kunt blijven hangen in je trip.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:02
HTID
HTID is offline
Maar als je een hogere dosering neemt, laten we zeggen 2 tot 3 porties, neemt dan de kans op een bad trip toe?
Oud 15-11-2005, 19:08
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
HTID schreef op 15-11-2005 @ 17:02 :
Maar als je een hogere dosering neemt, laten we zeggen 2 tot 3 porties, neemt dan de kans op een bad trip toe?
hoe hoger de portie, hoe eerder je een bad trip kunt verwachten omdat het effect heftiger is en je daardoor minder goed het verschil tussen de werkelijkheid en je hallicunaties kunt onderscheiden. Ik heb zelf laatst ook een bad trip gehad samen met een vriend van me (ik trok hem er in mee). Maar bad trips horen er nu eenmaal bij. Probeer je niet te verzetten als het gebeurt en besef dat het weer overgaat. Het is een risico van paddo's eten, maar als het goed gaat kan het heel leuk zijn.
Oud 15-11-2005, 19:12
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mortification schreef op 15-11-2005 @ 17:00 :
Naar mijn weten is er nooit een wetenschappelijk onderbouwing geweest die beweert dat je kunt blijven hangen in je trip.
je kunt wel degelijk blijven hangen in een trip, maar dit komt vrijwel alleen voor bij mensen met psychische klachten,mensen die last hebben van psychoses en fobieen of mensen die in een depressie zitten of dit net achter de rug hebben.
Oud 15-11-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
bRRtJu schreef op 15-11-2005 @ 20:12 :
je kunt wel degelijk blijven hangen in een trip, maar dit komt vrijwel alleen voor bij mensen met psychische klachten,mensen die last hebben van psychoses en fobieen of mensen die in een depressie zitten of dit net achter de rug hebben.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 01:07
Truth
Truth is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 15-11-2005 @ 16:54 :
ja dat is met worteltjes ook het geval
Evenzo met water. (te) Veel water drinken na een forse inspanning of veel zweten leidt tot een natrium onbalans, wat in extreme gevallen de dood tot gevolg kan hebben. Misschien een tipje voor degenen die hard gaan op drugs in de disco. (vul niet alleen je water tekort aan maar ook je natrium tekort (zout)).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:55
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Truth schreef op 16-11-2005 @ 02:07 :
vul niet alleen je water tekort aan maar ook je natrium tekort (zout)).
Hier gaat het wel om zeer kleine hoeveelheden natrium, terwijl watervergiftiging pas optreedt wanneer je erg veel ntriumhoudendwater hebt vervangen door water zonder natrium.
Echter, een vingertopje zoutkorrels pf het halen van je tong langs de rug van je mede-disco-ganger (klussen met kwijlers) is al genoeg.
Natuurlijk is het een stuk handiger dat de benodigde stoffen ook zitten is de meeste frisdranken (cola, fanta etc) en ze op feesten tegenwoordig ook water verkopen met zowel natrium als cafeïne erin.
Oud 16-11-2005, 12:58
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-11-2005 @ 13:55 :
[..] of het halen van je tong langs de rug van je mede-disco-ganger is al genoeg.
LOL
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:25
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Dat is LSD. De enige mogelijkheid bij paddo's is dat je weer in een psychose terugvalt.
Oud 16-11-2005, 14:30
Chakra
Chakra is offline
ahja?
Ik geloof u zo niet.
heb je daar een bron voor?

want volgens mij maakt dat niet uit of het lsd is of paddo's.
Oud 16-11-2005, 14:31
De Veroorzaker
Citaat:
bRRtJu schreef op 15-11-2005 @ 20:08 :
hoe hoger de portie, hoe eerder je een bad trip kunt verwachten omdat het effect heftiger is en je daardoor minder goed het verschil tussen de werkelijkheid en je hallicunaties kunt onderscheiden. Ik heb zelf laatst ook een bad trip gehad samen met een vriend van me (ik trok hem er in mee). Maar bad trips horen er nu eenmaal bij. Probeer je niet te verzetten als het gebeurt en besef dat het weer overgaat. Het is een risico van paddo's eten, maar als het goed gaat kan het heel leuk zijn.
Dat is onzin, de trip is heftiger, dus de bad trip ook, maar de kans in een bad trip te geraken is even groot. Daarbij als je na het gebruik van hallucinogenen niet weet dat je hallucineert ben je dom en moet je er gewoon vanaf blijven.
Citaat:
Dan ben je dus psychotisch en dat kun je ook worden zonder te trippen dus dat is niet echt blijven hangen.
Citaat:
Truth schreef op 16-11-2005 @ 02:07 :
Evenzo met water. (te) Veel water drinken na een forse inspanning of veel zweten leidt tot een natrium onbalans, wat in extreme gevallen de dood tot gevolg kan hebben. Misschien een tipje voor degenen die hard gaan op drugs in de disco. (vul niet alleen je water tekort aan maar ook je natrium tekort (zout)).
Dat helpt niet, getuige onderzoekjes naar isotonische drankjes bij topsporters, het verschil tussen alleen aanvullen met vocht en aanvullen met vocht en zout was marginaal.

Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-11-2005 @ 13:55 :
blaat
Niet dus.

Edit.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:15
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 16-11-2005 @ 15:31 :
onderzoekjes naar isotonische drankjes bij topsorters
Tja, maar ik weet niet hoe dat opgaat bij mensen die door isotone drankjes gaan sorteren op topniveau

edit//

Om te veel water te drink, hou meer gevare as voordele in vir langafstand- en uitdaagatlete. Baie water kan in der waarheid noodlottig wees!

Drawwers is so bang vir ontwatering dat hulle hopeloos te veel water inneem gedurende marathon-wedlope. Meer marathondeelnemers word nou weens die drink van te veel vloeistowwe gehospitaliseer as voorheen. Meer sterf ook aan hiponatremie, algemeen bekend as watervergiftiging. Hiponatremie word gekenmerk deur te veel water en te lae natriumvlakke in die bloed (minder as 130 mmol/L). Dié atlete het nie 'n werklike tekort aan natrium gehad nie - hulle was bloot oorlaai met water, verduidelik Noakes.

'n Mens verloor water en sout (natriumchloried) terwyl jy sweet. Terselfdertyd kan liggaamselle slegs funksioneer indien 'n minimum konsen trasie natrium (en ander elektroliete) in jou bloed teenwoordig is. Om voor, gedurende en ná 'n wedloop groot hoeveelhede water te drink, sal nie die verlore natrium en water (wat jy deur sweet verloor) vervang nie. Inteendeel. Deur baie water te drink verdun jy die natrium nog meer. Jy moet ontslae raak van die oormatige hoeveelhede water (deur urine) en jou natriumvlakke probeer verhoog deur die inname van southappies, 'n souttablet of soutbevattende vloeistof.

http://www.health24.com/medical/Focu...2762,33418.asp

@ southappies

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:19
De Veroorzaker
it's the drugs..
Oud 16-11-2005, 18:31
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 16-11-2005 @ 15:31 :
Dat is onzin, de trip is heftiger, dus de bad trip ook, maar de kans in een bad trip te geraken is even groot. Daarbij als je na het gebruik van hallucinogenen niet weet dat je hallucineert ben je dom en moet je er gewoon vanaf blijven.

Dan ben je dus psychotisch en dat kun je ook worden zonder te trippen dus dat is niet echt blijven hangen.

Niet dus.

Edit.
Op het moment dat je onder invloed van drugs bent kan je werkelijkheid en hallicunaties soms niet meer onderscheiden, als je dat niet weet heb je gewoon nooit genoeg op

De psychoses worden na het eten van paddo's vaak erger en komen vaker terug.
Oud 16-11-2005, 19:11
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 15:25 :
Dat is LSD. De enige mogelijkheid bij paddo's is dat je weer in een psychose terugvalt.
Chakra
19M - Lid

gepost op 16-11-2005 @ 15:30

--------------------------------------------------------------------------------
ahja?
Ik geloof u zo niet.
heb je daar een bron voor?

want volgens mij maakt dat niet uit of het lsd is of paddo's.

sluit ik mij volkomen bij aan
Oud 16-11-2005, 19:26
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mortification schreef op 15-11-2005 @ 21:59 :
Bron?
typ bij google "paddo's" in en het staat overal
als je toch een specifieke site wil, www.drugsinfo.nl bv.
Oud 16-11-2005, 19:27
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 16-11-2005 @ 16:19 :
it's the drugs..
ben ik het vd 1e keer met je eens
Oud 16-11-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
bRRtJu schreef op 16-11-2005 @ 20:26 :
typ bij google "paddo's" in en het staat overal
als je toch een specifieke site wil, www.drugsinfo.nl bv.
Daar staat het niet, dat je kunt blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:05
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mortification schreef op 16-11-2005 @ 21:59 :
Daar staat het niet, dat je kunt blijven hangen.
OOW DUH
verkeerde idd
http://net.info.nl/paddo/hfdst14.htm
Oud 17-11-2005, 06:26
Verwijderd
Citaat:
bRRtJu schreef op 16-11-2005 @ 23:05 :
OOW DUH
verkeerde idd
http://net.info.nl/paddo/hfdst14.htm
Daar staat het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:50
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mortification schreef op 17-11-2005 @ 07:26 :
Daar staat het ook niet.
....................
dan moeten we het gaan hebben over wat je onder blijven hangen in een trip verstaat gok ik
Oud 18-11-2005, 06:30
Verwijderd
Citaat:
bRRtJu schreef op 17-11-2005 @ 17:50 :
....................
dan moeten we het gaan hebben over wat je onder blijven hangen in een trip verstaat gok ik
Brand los.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 10:52
De Veroorzaker
Citaat:
bRRtJu schreef op 16-11-2005 @ 19:31 :
Op het moment dat je onder invloed van drugs bent kan je werkelijkheid en hallicunaties soms niet meer onderscheiden, als je dat niet weet heb je gewoon nooit genoeg op

De psychoses worden na het eten van paddo's vaak erger en komen vaker terug.
Dat kan wel, hoe hard ik ook trip ik weet dat behang niet beweegt, muren niet op me af kunnen komen of wat dan ook.
Oud 18-11-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 29-10-2005 @ 00:48 :
Don't count on it
Ah jawel joh, het duurt alleen héél lang. En vaak ben je halverwege de zin al vergeten wat je nou precies wilde zeggen, maar daar krijg je juist grappige verhalen van.

Ik vond schrijven echt mateloos interessant tijdens m'n trip
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 16:53
bRRtJu
bRRtJu is offline
Citaat:
Mortification schreef op 18-11-2005 @ 07:30 :
Brand los.

dat je na de trip, dus wel op langere termijn, nog last hebt van de trip, dus flashbacks of dat psychische stoornissen en depressies heviger zijn geworden. Er wordt ook wel gezegd dat je deuren openzet tijdens zo'n trip die je later niet meer dicht kan doen, maar dat gaat me een beetje ver, mss mensen die daar heel gevoellig voor zijn ofzo.
Oud 19-11-2005, 17:06
James Riot
James Riot is offline
Citaat:
James Riot schreef op 15-11-2005 @ 16:19 :
het is allemaal goed afgelopen. ik had gelezen dat paddo's psychoses kunnen triggeren meer weet ik ook niet. maar ik ben zover ik weet geen wacko geworden ofzo. het was wel een vette trip maar wel echt zoo fuckin heftig. het gaat nog wel ff duren in ieder geval voor ik weer aan de tripmiddelen ga.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten