Oud 07-11-2005, 15:51
tss
tss is offline
morgen start voor de beste 8 vrouwen van de WTA de WTA Tour Championships in Los Angeles. De ATP Masters Cup voor de mannen start volgende week in Shanghai

Dit is de pouleindeling bij de vrouwen.

Green Group:
Lindsay Davenport
Maria Sharapova
Patty Schnyder
Nadia Petrova

Black Group:
Kim Clijsters
Amelie Mauresmo
Mary Pierce
Elena Dementieva

Mijn favorieten: Clijsters en Davenport. Ze zijn beide in een wereldvorm. De enige die het hun moeilijk kan gaan maken is Mauresmo in mijn ogen. Vorige week heeft ze nog geniaal tennis laten zien in Philadelphia

De loting bij de mannen is nog niet bekend, maar het lijkt me duidelijk dat Federer weer de grote favoriet is en dat hij dit toernooi hoogstwaarschijnlijk voor de derde achterelkaar op zijn naam gaat schrijven. Mocht hij het dan toch niet worden, dan geeft ik Ljubicic en natuurlijk Nadal de grootste kans

overigens is het nog niet zeker of Hewitt en Roddick meedoen.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 17:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 17:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wist niet eens dat Schnyder en Pierce zo hoog stonden op de WTA ranglijst? Ze hebben beiden wel een goed jaar gehad, maar top 8 had ik niet gedacht (nee, ik houd de lijst niet bij).

Denk dat Clijsters heel ver kan komen, net als Davenport inderdaad. Al hoop ik liever op Sharapova of Dementieva dan Davenport.
Oud 08-11-2005, 09:05
Tofke_H
Tofke_H is offline
Kim Clijsters mag dan beginnen tegen Mauresmo. Geen opwarming om te starten. Maar dan weten we meteen veel, al gaan de 2 eerste door en is het misschien beter om 2de te worden in de groep en zo tegen Davenport te komen in de Halve Finale, waardoor de druk van "de finale" er niet is.
Oud 08-11-2005, 09:08
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-11-2005 @ 18:45 :
Wist niet eens dat Schnyder en Pierce zo hoog stonden op de WTA ranglijst? Ze hebben beiden wel een goed jaar gehad, maar top 8 had ik niet gedacht (nee, ik houd de lijst niet bij).

Denk dat Clijsters heel ver kan komen, net als Davenport inderdaad. Al hoop ik liever op Sharapova of Dementieva dan Davenport.
Er zijn afzeggingen van Henin Hardenne en van Venus Williams (9) waardoor alle speelster toch uit de top 10 komen. Pierce heeft een goed jaar achter de rug, Schnyder had ergens een leuke periode dit jaar geloof ik.
Oud 08-11-2005, 09:16
tss
tss is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 08-11-2005 @ 10:08 :
Er zijn afzeggingen van Henin Hardenne en van Venus Williams (9) waardoor alle speelster toch uit de top 10 komen. Pierce heeft een goed jaar achter de rug, Schnyder had ergens een leuke periode dit jaar geloof ik.
jep, ze heeft eind dit jaar in veel finales en halve finales gestaan
Oud 09-11-2005, 11:22
tss
tss is offline
mmm, Clijsters verrassend van Pierce verloren (1-6, 6-4, 6-7) Toch wel slordig van haar om in de laatste set 2 keer een break voorsprong uit handen geeft, zeker toen het 6-5 stond. 3 dubbele fouten in een game Maarja Pierce stond ook weer goed te spelen

overige uitslagen:

Sharapova-Schnyder 6-1, 3-6, 6-3
Davenport-Petrova 6-2, 7-6
Oud 09-11-2005, 14:13
samoth
samoth is offline
Roddick, Safin en Hewitt doen niet mee. Hopelijk beseft de atp nu eindelijk eens keer dat het seizoen te lang is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
tss schreef op 09-11-2005 @ 12:22 :
mmm, Clijsters verrassend van Pierce verloren (1-6, 6-4, 6-7) Toch wel slordig van haar om in de laatste set 2 keer een break voorsprong uit handen geeft, zeker toen het 6-5 stond. 3 dubbele fouten in een game Maarja Pierce stond ook weer goed te spelen
Nouja, Pierce speelde in de eerste set zeker goed, maar het was vooral omdat Clijsters slecht speelde dat ze die set zogemakkelijk nam. Begin van de tweede set was al iets beter van Clijsters maar toen vond ze nog geen tegengewicht voor de opslagen van Pierce. Nouja, die set heeft ze dan ook gewonnen en daar stopt het bij. Die 3de set was idd 'slordig'. Ik las dat ze vooral moe was en nog last had van de jetlag...
Anyway, het is een feit dat ze verloren heeft en nu 2x moet winnen en hopen dat ze door is.
Oud 09-11-2005, 15:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
samoth schreef op 09-11-2005 @ 15:13 :
Roddick, Safin en Hewitt doen niet mee. Hopelijk beseft de atp nu eindelijk eens keer dat het seizoen te lang is.
Geloof ik jammer genoeg niet. (dat het ATP gaat beseffen dat het seizoen te lang is).
Oud 09-11-2005, 17:15
tss
tss is offline
Citaat:
samoth schreef op 09-11-2005 @ 15:13 :
De spelers zijn toch niet verplicht om aan alle toernooien deel te nemen, ik vind dat ze zelf verantwoordelijk zijn over hoe ze hun seizoen indelen.
Oud 09-11-2005, 17:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
tss schreef op 09-11-2005 @ 18:15 :
De spelers zijn toch niet verplicht om aan alle toernooien deel te nemen, ik vind dat ze zelf verantwoordelijk zijn over hoe ze hun seizoen indelen.
Hewitt wil bij de geboorte van zijn eerste kind zijn, vind ik een erg goede reden om een tournooi te laten schieten.
Oud 09-11-2005, 18:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Clijsters heeft het aan zichzelf te danken dat ze verloren heeft. Grote voorsprong, en dan nog uit handen geven...

Sharapova! Beetje moeizaam, maar toch gewonnen.
Oud 10-11-2005, 09:59
tss
tss is offline
mmm, Clijsters weer verloren Dit keer van Mauresmo. Het lijkt me nu echt over voor haar. Alleen als Dementieva morgen van Mauresmo wint, maakt ze nog een kans. Maar dat lijkt me sterk.

Davenport-Schnyder 6-3, 7-5
Pierce-Dementieva 6-2, 6-3
Mauresmo-Clijsters 6-3, 7-6

Voor Schnyder is het dus ook over denk ik, want het lijkt me sterk dat Sharapova verliest van Petrova. Alhoewel ik het wel hoop
Oud 10-11-2005, 10:26
samoth
samoth is offline
Citaat:
Dat zijn ze wel en als ze een paar toernooien overslaan, kost dat ze weer plaatsen voor de ranking.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:20
tss
tss is offline
Citaat:
samoth schreef op 10-11-2005 @ 11:26 :
Dat zijn ze wel en als ze een paar toernooien overslaan, kost dat ze weer plaatsen voor de ranking.
Alleen voor de masters cup krijg je een boete als je niet meedoet. De andere toernooien mag je allemaal zelf beslissen naar mij weten

en tsja, die ranking. Dat is gewoon zaak om je seizoen goed in te plannen denk ik. Verder vind ik dat de Australian open veel te vroeg in het seizoen valt. Die zouden ze bijvoorbeeld naar maart kunnen verschuiven zodat de spelers langer rust hebben. Verder vallen er in Januari en Februari toch geen masters toernooien.
Oud 10-11-2005, 20:58
tss
tss is offline
Red Group:
Roger Federer
Guillermo Coria
Ivan Ljubicic
David Nalbandian

Gold Group:
Rafael Nadal
Andre Agassi
Nikolay Davydenko
Gaston Gaudio
Oud 11-11-2005, 12:50
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Niet volledig waar... De spelers moeten een bepaald aantal tornooien spelen. Kim Clijsters heeft 2 (?) jaar geleden een boete gekregen omdat ze gekwetst was waardoor ze niet kon deelnemen aan een bepaald tornooi, waar ze moest aan deelnemen omdat ze bepaalde andere tornooien heeft meegespeeld.
Justin laat de WTA schieten, maar krijgt geen boete omdat ze terplaatsen is als "promotie materiaal".
Oud 11-11-2005, 18:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tss schreef op 10-11-2005 @ 21:58 :
Red Group:
Roger Federer
Guillermo Coria
Ivan Ljubicic
David Nalbandian

Gold Group:
Rafael Nadal
Andre Agassi
Nikolay Davydenko
Gaston Gaudio
Bohhh Ljublicic, Coria, Davydenko en Gaudio... tja dan zie je dat wel wat mensen zich hebben afgemeld! Al zijn ze allemaal wel goed en hebben ze allemaal een goed seizoen gehad. Maar dit zou toch geen probleem voor Federer moeten zijn toch?
Oud 11-11-2005, 19:32
tss
tss is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-11-2005 @ 19:50 :
Bohhh Ljublicic, Coria, Davydenko en Gaudio... tja dan zie je dat wel wat mensen zich hebben afgemeld! Al zijn ze allemaal wel goed en hebben ze allemaal een goed seizoen gehad. Maar dit zou toch geen probleem voor Federer moeten zijn toch?
Ljubicic, Coria en Davydenko waren sowieso al geplaatst

Ljubicic is samen met Nadal trouwens ook de enige die het Federer moeilijk kan gaan maken denk ik. Hij heeft dit jaar al veel lastige partijen tegen hem gespeeld. Vooral de partij in Rotterdam natuurlijk waar Federer met 7-5 in de tiebreak van de laatste set won

En Gaudio heeft er eigenlijk niks te zoeken nee, die kan het eigenlijk alleen op gravel
Oud 12-11-2005, 20:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik las trouwens dat Davenport na haar verliespartij tegen Sharapova meteen naar de umpire is gelopen en Sharapova dus niet heeft gefeliciteerd met de overwinning. Dit heeft ze gedaan omdat ze vindt dat Sharapova altijd op een overdreven manier het publiek bedankt en dat ze daar dus zo snel mogelijk weg wilde zijn.

Haha van de ene kant zit er wel iets in, van de andere kant is het onsportief vind ik.
Oud 12-11-2005, 23:26
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Pierce door !!
Oud 13-11-2005, 12:03
tss
tss is offline
Pierce tegen Mauresmo in de finale, ik hoop op Mauresmo. Als ik iemand een keer een grote titel gun is zij het wel. Ben blij dat ze van Sharapova gewonnen heeft

Hopelijk speelt Pierce dit keer wel iets beter als bij de finales op Roland Garros en de US Open, want een beetje spannend mag het wel worden

Federer heeft de eerste partij moeizaam gewonnen trouwens 6-3, 2-6, 6-4. Federer speelde nog niet geweldig, maar dat komt nog wel denk ik. In de andere wedstrijd won Ljubicic makelijk met 6-2, 6-3.

Overigens zenden in Nederland alleen Canal Plus en Sportkanaal alle partijen uit. Eurosport zendt niks uit
Oud 13-11-2005, 20:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooi jaar voor de oude Pierce. Ik gun het haar wel...
Oud 14-11-2005, 17:37
tss
tss is offline
Mauresmo gewonnen(5-7, 7-6, 6-4), wat een vette finale zeg, ze stonden ruim 3 uur op de baan
Eindelijk is een grote titel voor Mauresmo.

En dan de mannen, Nadal heeft zich vandaag ook nog maar even afgemeld, net zoals Andre Agassi die na zijn verlies tegen Davydenko vond dat het te riskant is voor zijn toekomst. De plaatsen worden ingenomen door Gonzalez en Puerta.

Nu Nadal zich teruggetrokken heeft, heeft Federer dus helemaal weinig tegenstand lijkt mij. Ljubicic is denk ik de enige die het Federer nog moeilijk kan gaan maken, waarschijnlijk wordt Federer-Ljubicic ook de finale. Als ze niet afhaken tenminste
Oud 14-11-2005, 18:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tss schreef op 14-11-2005 @ 18:37 :
Eindelijk is een grote titel voor Mauresmo.
Inderdaad, eindelijk. Vaak kampt ze met nerveusiteit en zo, dan geeft ze het nog uit handen.

Trouwens, Agassi heeft bekend gemaakt dat-ie nog een jaartje doorgaat!
Oud 15-11-2005, 08:04
tss
tss is offline
straks Federer-Ljubicic, ben blij dat ik kan kijken
Oud 15-11-2005, 10:51
samoth
samoth is offline
Citaat:
tss schreef op 15-11-2005 @ 09:04 :
straks Federer-Ljubicic, ben blij dat ik kan kijken
Waar ??
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:03
tss
tss is offline
Citaat:
samoth schreef op 15-11-2005 @ 11:51 :
Waar ??
sportkanaal, dat is een digitale zender
Oud 15-11-2005, 15:29
tss
tss is offline
mooie wedstrijd 7-6 in de laatste voor Federer
Oud 16-11-2005, 21:26
tss
tss is offline
De tussenstanden in de poules:

Rode Groep:

1- Roger Federer 2-0 (4-2)
2- Ivan Ljubicic 1-1 (3-1)
3- David Nalbandian 1-1 (3-2)
4- Guillermo Coria 0-2 (0-4)

Gouden Groep

1- Nikolaj Davidenko 2-0 (4-0)
2- Gaston Gaudio 1-1 (2-2)
3- Fernando Gonzalez 1-1 (2-3)
4- Mariano Puerta 0-2 (1-4)

laatste Partijen:

I Ljubicic vs D Nalbandian
R Federer vs G Coria

N Davydenko vs M Puerta
G Gaudio vs F Gonzalez

Federer en Davydenko zijn al zeker van de halve finale, in de rode groep moeten Ljubicic en Nalbandian het uitvechten en de gouden groep Gaudio en Gonzalez. Ik ga voor Ljubicic en Gonzalez

Zou trouwens knap zijn als Gonzalez doorgaat door slechts 2 wedstrijden te spelen
Oud 17-11-2005, 17:16
samoth
samoth is offline
Wat een vreemde uitslagen vandaag. Ljubicic verliest dik en Federer wint de eerste set met 6-0 van Coria om vervolgens de tweede met 6-1 te verliezen .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 17:29
tss
tss is offline
Ja, ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat Ljubicic zou winnen van Nalbandian na die eerste 2 goede partijen van hem . Maar Ljubicic heeft daar in belangrijke partijen wel vaker last van

en Federer-Coria tsja, dat ging toch eigenlijk nergens meer om
Oud 19-11-2005, 14:04
tss
tss is offline
net beide halve finales live gezien, ongelofelijk zeg hoe Federer in die eerste partij Gaudio van de baan sloeg. 6-0, 6-0 . Dat zie je zelden in het mannentennis. En dan nog tegen de nummer 9 van de wereld ook

De andere partij tussen Nalbandian en Davydenko eindigde in 6-0, 7-5. Ook niet echt spannend dus . Als Federer morgen weer zo speelt als vandaag vrees in het ergste voor Nalbandian. Maar zoals tegen Gaudio zal het waarschijnlijk niet gaan
Oud 19-11-2005, 15:01
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
waar en hoe heb je dat live gezien dan?
Oud 19-11-2005, 16:47
samoth
samoth is offline
Gaudio had na afloop Federer even moeten betalen voor de les. Wat een master class gaf de Zwitser
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 20:58
tss
tss is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 19-11-2005 @ 16:01 :
waar en hoe heb je dat live gezien dan?
canal plus
Oud 20-11-2005, 13:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
David Nalbandian wint Masters Cup

David Nalbandian heeft verrassend de Masters Cup in Sjanghai op zijn naam gebracht. De Argentijn versloeg in een bizarre partij de Zwitserse favoriet Roger Federer met 6-7,6-7,6-2,6-2,7-6.

De nummer één van de wereld had slechts drie partijen verloren dit jaar en ook tegen Nalbandian leek er weinig aan de hand. Federer speelde niet geweldig, maar in de eerste twee tiebreaks trok hij geroutineerd aan het langste eind.

Langzaamaan deed de vermoeidheid zich echter gelden bij Federer: tot twee keer toe liet hij een arts komen. Nalbandian rook zijn kans en stuurde zijn opponent met een groot aantal dropshots keer op keer naar het net toe.

Plots was Federer niet meer vooruit te branden. Nalbandian sleepte er een vijfde set uit en pakte daarin een 4-0 voorsprong. De winnaar van Wimbledon en de US Open gaf zich echter niet zomaar gewonnen en met zijn laatste krachten knokte hij zich terug.

Federer mocht op 6-5 zelfs voor de zege serveren, maar nu was het de beurt aan de Argentijn om te riposteren en via een prima gespeelde tiebreak boekte hij de mooiste overwinning uit zijn leven.
Dit had ik niet bepaald verwacht
Oud 20-11-2005, 13:57
tss
tss is offline
6-7, 6-7, 6-2, 6-1, 7-6 voor Nalbandian echt ongelofelijk wat een bizarre wedstrijd. Een van de meest rare wedstrijden die ik ooit gezien. En dan vooral die laatste set, Nalbandian komt 4-0 voor, Federer breakt 2 keer terug en komt op 4-4, Federer breakt bij de 5-5. Nalbandian breaakt gelijk terug en Federer stond zelfs 30-0 voor. In de Tiebreak was Federer vervolgens kansloos.

mooiste wedstrijd van het seizoen al waren de finale in Madrid en Federer-Safin op de Australian open ook mooie partijen

Laatst gewijzigd op 20-11-2005 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 13:08
tss
tss is offline
Wat vinden we er trouwens van dat de ATP in 2006 bij het dubbelspel de 3e set eruit haalt en het voordeel verwijderd. Er wordt dan in plaats van een 3e set een supertiebreak(daarbij wordt gespeeld naar 10 punten ) gespeeld. En bij 40-40 zal dus degene de game winnen die het eerste punt pakt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten