Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ben hem aan het lezen ![]() ot: 'paters van het lichtgroene klooster' olaf j de landell
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stay positive? ![]() Ligt er aan waar je bent. Zodra Orwell een ander boek begint te citeren wordt het langdradig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb hem ook in het Nederlands gelezen hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder...Less than zero van Ellis, boeken van Arnon Grunberg en Connie Palmen zijn ook leuk, de naam van de roos van Umberto Eco, Kafka is ook super en zo kan ik nog wel even doorgaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Donna Tartt - De verborgen geschiedenis & De kleine vriend
||
Citaat:
![]()
|
(wat is zo'n soort topic al vaak voorgekomen!)
Maar goed, mijn lijstje: - Blauw Bloed, Binnert de Beaufort - De Passievrucht, Karel Glastra van Loon - Lisa's Adem, Karel Glastra van Loon - Vals Licht, Joost Zwagerman - Kathy's Dochter, Krabbe denk ik (edit: let maar niet op de aanbevelingen van de anderen hoor, die van mij zijn toch veel beter en goed voor je literatuurlijst Nederlands)
Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 09:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zowel Glastra van Loon, Krabbé als Zwagerman behoren wat dat betreft niet echt tot de creme de la creme van de middelbare literatuurlijsten. Als je dan echt indruk wilt maken, moet je gewoon 'de ontdekking van de hemel' of een zware roman van Vestdijk erop zetten. Ik denk dan wel boeken leest die 'goed zijn voor je literatuurlijst'.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ik bedoelde mijn edit niet serieus. De boeken die ik genoemd heb vond ik gewoon leuke, goede boeken die meestal ook gewoon nog voor je lijst te gebruiken zijn en niet (meer) in de top 10 of 20 staan van de boekwinkels.... Het was gewoon een grapje, hoopte eigenlijk dat jullie dat meteen al zouden begrijpen, maar helaas. Zal het de volgende keer anders proberen te verwoorden.... zonder gezichtsuitdrukkingen etc. komt zoiets gewoon lastiger over.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
de stad der blinden- jose saramago. dit boek is een deel van een drieluik, echt een onwijs mooi maar erg hard boek. het einde is fanastisch en zijn schrijf stijl is zoizo de moeite waard. de andere twee boeken van de drieluik zijn alle namen, en het schijnbestaan, maar deze vond ik niet zo geweldig. ik wil nog wel 100 goede boeken opnoemen maar dat doe ik toch maar niet
![]()
|
Verwijderd
|
Het zesde zintuig van Marianne Fredriksson - een boek over twee kinderen (8 en 10 geloof ik) die "om de hoek kunnen kijken." Heel moeilijk uitleggen, maar het is echt heel erg goed!
Eerst doodde ze mijn vader van Loung Ung - Loung Ung is van oorsprong Cambodjaans, en ze heeft als vijfjarig meisje meegemaakt hoe rebellen een groot gedeelt van haar familie uitmoorden in kampen. Heel erg indrukwekkend!\ en Witte Oleander van Janet Finch - over een meisje dat een heel aparte band met haar aparte moeder heeft. Ze voelt dat haar moeder haar een last vind, maar toch aanbid ze haar moeder. Uiteindelijk vermoordt haar moeder een man die haar afwijst, ze is gewend dat zíj mensen afwijst, en niet andersom. Haar moeder komt dus in de gevangenis en dat meisje komt in allerlei pleeggezinnen enzo terecht. Heel goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@ Charlotte - Ja daar zit wat in, met dat 'Uitdaging aangaan', ik denk dat dat een beetje is veranderd, omdat die boeken die jij noemde nu juist een beetje standaard zijn. Tenminste bij mij in de klas. ![]()
Laatst gewijzigd op 27-11-2005 om 19:16. |
![]() |
||
Citaat:
(horen, zien en zwijgen?) mja, ook maar een gok. maar idd, verschilt per school, docent, klas wat dan ook ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
De (kinder)boeken van Dirk Bracke & Evert Hartman
Mark Haddon - The Curious Incident With The Dog In Nighttime Jown Fawless - The Collector Chaim Potok - My Name Is Asher Lev
||
Citaat:
![]() (Bruna, here I come! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boeken vergelijken Lidwoord | 6 | 06-03-2007 22:02 | |
Verhalen & Gedichten |
welk boek zoek ik?? Verwijderd | 5 | 16-02-2007 19:43 | |
De Kantine |
Welke compliment heb jij vandaag gekregen? Verwijderd | 499 | 28-01-2005 22:47 | |
Beleidszaken |
Algemeen topic over (nederlands) literaire aanraders? Hoipiepeloi | 4 | 17-02-2004 16:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het kiezen van het boek! Verwijderd | 16 | 11-02-2004 15:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
welke 2 engels boek zal ik lezen? keuze uit 4.. Loesje86 | 4 | 13-09-2003 17:45 |