Oud 04-12-2005, 21:04
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hey,

Ik heb eigenlijk een achterlijke vraag maar wil het graag weten. Ik ben dit jaar begonnen met de opleiding Commerciele economie en dan krijg je nog vrij veel Engels. Aangezien ik gewoon ontzettend slecht ben in deze taal en omdat de opleiding me toch niet echt aanspreekt wil ik gaan zoeken naar een andere economische opleiding.

Nu wil ik graag weten in welke economische opleidingen engels minder belangrijk is of dat je het zelfs helemaal niet krijgt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2005, 22:59
Verwijderd
Een vriend van mij die MER (management, economie & recht) doet, krijgt weinig tot niets in het engels, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:31
Verwijderd
je kunt ook gewoon alle sites afgaan met universiteiten/hbo's en per studie economie de informatie bekijken
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:07
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Misschien is de opleiding HEAO Accountancy/Bedrijfseconomie iets voor je. Ik ben dit jaar begonnen op de HS Zuyd en de hoeveelheid Engels is echt minimaal.
Oud 06-12-2005, 10:41
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Ja maar op de sites staan niet altijd precies de vakken die je krijgt.

Wat is minimaal voor jou ? 1x in de week of maar 1 periode ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:24
Global
Global is offline
je leert het wel
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 12:12
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Engels ?? De grammatica die heeft er nog nooit ingewild bij mij. Lees en luisterteksten daar heb ik geen problemen mee maar de rest
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:50
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Patrick_vN schreef op 06-12-2005 @ 11:41 :
Ja maar op de sites staan niet altijd precies de vakken die je krijgt.

Wat is minimaal voor jou ? 1x in de week of maar 1 periode ofzo ?
Ik ben net drie weken bezig met het tweede kwartaal. Dit is het eerste kwartaal dat we Engels hebben (en volgens mij komt het dit jaar ook niet meer terug); 2 x 45 minuten per week. De basis wordt weer besproken (grammatica, woordjes) en verder is er wat aandacht voor zakelijke correspondentie, maar veel houdt het niet in.
Oud 07-12-2005, 17:07
Verwijderd
Leer gewoon Engels, is voor meer dingen handig dan alleen je opleiding, you know.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:46
Bartje
Bartje is offline
De meeste economische opleidingen geven volgens mij Engels.
De regels worden ook steeds meer toegespitst op de EU en dus uitgegeven in het Engels. Het is voor een economische studie dus gewoon handig, en misschien wel noodzakelijk soms, als je die basiskennis Engels beheerst.
Oud 07-12-2005, 19:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Patrick_vN schreef op 06-12-2005 @ 13:12 :
Engels ?? De grammatica die heeft er nog nooit ingewild bij mij. Lees en luisterteksten daar heb ik geen problemen mee maar de rest
Luisterteksten?

In ieder geval zul je niets in het engels hoeven schrijven bij de meeste studies, hoor.
Oud 07-12-2005, 20:02
Verwijderd
Ik vraag me af hoeveel nut het heeft om een economische opleiding te volgen als je heel slecht bent in Engels. Dat zal zich later toch alleen maar wreken als je werk zoekt. Kun je beter nu gewoon even een jaar lang doorbijten en met extra cursussen die taal onder de knie krijgen, anders werkt dat echt enorm tegen je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten