Oud 21-12-2005, 08:26
Evian
Evian is offline
sinds ongeveer een week heb ik ontzettende jeuk aan mijn vagina. er zitten geen bultjes of iets dergelijks op, het is wel rood! Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

grtzz
Oud 21-12-2005, 08:48
Verwijderd
Kun je een soa hebben?
Heb je het misschien met een bot mesje of zonder scheerschuim geschoren?
Zo niet, dan is het denk ik een schimmelinfectie. Kun je een anti-huidschimmel-zalfje voor kopen bij de drogist (micozanolnitraat of clotrimazol), als dat niet binnen twee weken helpt moet je ermee naar de huisarts, hoe genant zoiets ook kan zijn. Vergeet niet de bijsluiter van het zalfje te lezen en je eraan te houden.

Als het een soa zou kunnen zijn (seks zonder condoom gehad met iemand waarvan je niet wist of-ie een soa had?) moet je hoe dan ook naar de huisarts. Als je gewoon onvoorzichtig geschoren hebt, gaat 't vanzelf over (maar dan jeukt het meestal niet, dus ik denk niet dat dat het is).

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 08:51.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:13
Verwijderd
Gemakkelijker is het bij een schimmelinfectie om direct naar de huisarts te gaan, dan krijg je een kuur van 1 of 3 pillen en dan is het dus een stuk sneller over.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:33
Evian
Evian is offline
is een schimmelinfectie niet zichtbaar? want ik zie namelijk niets vreemds...
Oud 21-12-2005, 09:37
Verwijderd
Mh, iets 'klonterige' afscheiding of gewoon heel veel afscheiding, geloof ik. Misschien een soort witte 'aanslag'. Geďrriteerde/opgezwollen schaamlippen.

Citaat:
Een vaginale schimmelinfectie wordt gewoonlijk veroorzaakt door Candida albicans, en wordt dan ook wel “candidiasis” genoemd.

Deze schimmel komt normaal voor op de huid, in de mond, in de darmen en in de vagina zonder symptomen te veroorzaken. Maar soms gaat het aantal schimmels groeien; er ontstaat jeuk, een branderig gevoel, irritatie en een gevoel van zwelling.

Vrouwen met een schimmelinfectie hebben soms ook een witte afscheiding uit de vagina. Deze kan dik of klonterig zijn, zoals kwark. Onaangenaam ruiken doet deze afscheiding niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 10:03
Verwijderd
het kan dus anders zijn maar het hoeft niet . En je ziet pas echt huidschilfers die loslaten etc als het al vergevorderd is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 10:07
Evian
Evian is offline
is het besmettelijk?
Oud 21-12-2005, 11:29
Verwijderd
Huidschilfers? Hebben we het dan nog over een schimmelinfectie?

En wat betreft die laatste: in principe leeft dat gist bij vrijwel iedereen al op z'n lichaam (in je mond, bijvoorbeeld, en in je vagina), bij een infectie is de balans alleen verstoord en krijgt het de overhand. Toch schijnt het dat het met seks wel door te geven is, tenminste, als een jongen drager is, kan hij jou telkens weer besmetten. Ik geloof dat jongens er zelf een stuk minder snel last van krijgen, maar dat kán wel.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:01
Verwijderd
ja, als het vergevorderd is maakt de schimmel de hoornlaag van je huid kapot
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:27
ekki
ekki is offline
Die afscheiding hoeft niet. Ik zou er mee naar de dokter gaan. Die hoeft nog niet eens te kijken waarschijnlijk.
Oud 21-12-2005, 19:19
Christiana
Christiana is offline
SOA, dat is het eerste wat in me op komt. Of misschien schaamluis...Maar dat valt wellicht ook onder SOA. De stap naar de dokter zou een verstandige stap zijn
Oud 22-12-2005, 09:20
Evian
Evian is offline
ben geweest, doordat ik keelontsteking heb is het mogelijk dat je hierdoor een *idd* schimmelinfectie krijgt. Heb medicijnen en nu maar kijken of het aanslaat...
Oud 24-12-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Evian schreef op 22-12-2005 @ 10:20 :
ben geweest, doordat ik keelontsteking heb is het mogelijk dat je hierdoor een *idd* schimmelinfectie krijgt. Heb medicijnen en nu maar kijken of het aanslaat...
Ja idd, antibiotica heeft er een handje van om bacterieën te doden die juist goed werk doen (schimmels in bedwang houden bijvoorbeeld). Heel erg rottig.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten