Oud 28-12-2005, 09:46
Verwijderd
Als ik met wat mensen uitga, vind ik het meestal heel erg moeilijk om spraakzaam te zijn. Ik weet nooit iets te zeggen en ik weet eigenlijk ook niet hoe ik met vreemden aan de praat kan raken. Ik ben altijd bang dat wat ik zeg "dom" is. Ik durf zelfs niet eens een drankje te bestellen ofzo...
Wat is leuk om tegen iemand te zeggen en hoe zou jij het leuk vinden om aangesproken te worden door iemand?
Ja, alcohol drinken kan een oplossing zijn om spraakzamer te worden, maar ik vind natuurlijk dat ik het zelf moet kunnen zónder alcohol. Als mensen bijvoorbeeld gaan dansen, dan sta ik er maar een beetje saai bij, want ik durf helemaal niet te dansen, ik kán helemaal niet dansen en ik vind het eng om tegen vreemden aan te praten. Ik wil hier van af, want het is natuurlijk vreselijk frustrerend om alsmaar bang te zijn, terwijl je juist lol zou moeten hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2005, 10:47
Verwijderd
Mja, dat is een rem die je moet loslaten en alcohol helpt erbij. Als mensen die avond droog zouden staan, dan zouden ze minder dansen hoor Verder, ja, zoals je zelf bent. Richt je niet op dansen of drank bestellen, dat zijn alleen maar bijzaken. Richt je vooral op je vrienden en de mensen die je wilt kennen. Drank bestellen is dan geen doel, maar een hulpmiddel, net als dansen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:58
coopergirl
coopergirl is offline
Jeejtje, hoe ik me gedraag tijdens uitgaan.. Ik doe in ieder geval niet geforceerd vrolijk. Alvorens ik de deur uitga, plamuur ik m'n hoofd, trek ik kleren aan waar ik me goed in voel. Dat soort 'rituelen' geven mij in ieder geval wel zelfvertrouwen. Als je je zeker(der) van jezelf voelt, ga je ook niet denken hoe je er bij staat, wat de dame/ jongen achter de bar van je denkt et cetera.

Gespreksonderwerpen zijn erg divers, mede afhankelijk van in welke kroeg ik me bevind. Politiek/ school/ stage/ cao/ zorgverzekering/ relaties/ flauw geinen.. Vanalles passeert de revu.. Als ik in een kroeg met danszaal ben, sta ik daar een beetje vaag te hossen..

Eigenlijk moet je er gewoon niet over nadenken, daar is uitgaan juist voor bedoelt; ontsnappen aan de sleur, ontspannen, met je vrienden fun hebben.
Oud 28-12-2005, 12:05
Verwijderd
Aangesproken worden en zomaar vreemden aanspreken, dat haat ik hartgrondig. Tenzij het echt een ongelooflijk interessant blijkt te zijn in de eerste twee minuten van het gesprek ('hoi, ik hoorde van Y dat je bezig bent met een proefschrift over X, wat leuk, ik ook!' nouja, dat gebeurt helaas toch nooit ).

Enfin, gedraag je gewoon zo als je je anders ook gedraagt. Als je normaal niet altijd de boventoon voert in je vriendengroepje dan hoef je dat in de kroeg ook niet te doen. Breng gewoon wat lichte onderwerpen op tafel: school, de kleren van de mensen die je rond ziet lopen, televisie, weet ik veel. Er zijn geen verplichte onderwerpen. En wat het bestellen van drank betreft geldt dat jij waarschijnlijk een van de meest normale personen bent die dat doen, want je moest eens weten hoeveel rare en dronken mafkezen er aan de bar komen hangen die nog verwachten dat ze een biertje kunnen kmrijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 12:46
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
hoe je te gedragen bij uitgaan, one word: NIET
Oud 28-12-2005, 13:01
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ken heel veel mensen met hetzelfde probleem, en zo'n 2/3 jaar geleden had ik zelf ook last van, je bent dus heus de enige niet.

Wat ik een leuke manier van aanspreken vind? Vrij simpel en dat is gewoon jouw zien. Dan sta je daar maar een beetje blozend, met kleffe handjes, een beetje om je heen te kijken en dan mijd je maar elk oogcontact in eerste instantie, so what! Het kan best zijn dat je mensen treft die dit alles niet fijn vinden, maar er zijn ook zat mensen die het niet erg zullen vinden en je een beetje 'uit de kast' proberen te lokken. Probeer een klein beetje durf te kweken, en het komt heus goed. Daarbij je hoeft het vast niet alleen te doen, misschien heb je een goede vriend(in) die je in vertrouwen kunt vertellen dat je niet zo'n heldin bent in al dat 'socializing- gebeuren', zodat hij/zij je een klein beetje op weg kan helpen door jouw bij zijn/haar groepje te betrekken. En samen met hem/haar zou je de eerste paar keren dan de drankjes kunnen halen, zodat je ook een beetje ziet hoe dat werkt. Zelfs wanneer je een passieve rol behoud krijg je al snel genoeg door hoe anderen zich gedragen ten opzichte van elkaar. Hun gedragingen zijn niet auteursrechtelijk beschermd dus kopiëren is toegestaan.

En dansen? Desnoods sta je gewoon een beetje te wiebelen, de rest komt vanzelf wel een keer hoor.

Misschien kan je het eerst eens proberen in grote uitgaansgelegenheden, dan valt het toch niet op mocht er iets niet gaan zoals het zou moeten. Ga voor jezelf na waar jij je fijner bij voelt, en wees vooral gewoon jezelf. Je kan het heus wel, en geniet er vooral van! Het zou egoïstisch zijn om te denken dat anderen het ook maar iets zou kunnen schelen wanneer jij een danspasje verkeerd maakt of even in je woorden blijft hangen wanneer je een drankje besteld.

Gespreksonderwerpen: De mensen om je heen, reizen, school, werk, jongens, meisjes, kleding die je mooi vind of juist niet, je stage, dingen die je nog graag zou willen doen, voetbal, hobbies die je hebt, politiek, de nieuwste gadgets, computers, het scholierenforum, je gebroken pinpasje. Alles is mogelijk.

Liefs en veel succes.
Oud 28-12-2005, 13:22
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Niemand verplicht je om te gaan dansen. Dus als je dat niet leuk vind, dan doe je dat gewoon niet! Zelf vind ik het ook geen hol aan, dus mij zal je ook nooit op een dansvloer zien staan.

Verder denk ik dat Faded-Away wel weet waarover ze zou moeten praten, maar dat ze niet weet hoe ze moet beginnen. Of heb ik het mis?

ben zelf ook niet zo'n prater, dus ik ben bang dat ik je niet kan helpen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 14:53
ook hallo
ook hallo is offline
Niet vergeten dat het ook helemaal niet uitmaakt als je ff wat vreemds zegt of je vreemd gedraagt, want al die mensen kom je waarschijnlijk toch nooit meer tegen. 2 jaar terug durfde ik ook nooit echt te dansne omdat ik vond dat ik het niet kon. Maar dat is onzin want iedereen kan dansen, iig een beetje meebewegen op de muziek.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 20:16
Nona
Nona is offline
Het eerste wat in me opkwam: doe gewoon alsof je helemaal geweldig bent, je de mooiste persoon op aarde bent en of iedereen je aardig vindt, en jij ook iedereen leuk vindt. Dat geloven mensen om je heen vanzelf, zeker degenen die je niet zo goed kennen.

Je mag best dansen. Het hoeft er niet superstrak uit te zien, als te zien is dat jij het naar je zin hebt ziet het er vaak leuk genoeg uit. Desnoods oefen je wat danspasjes van MTV op je kamer en voer je die in de kroeg uit. Maakt niets uit, niemand die het weet.
Trek aan wat je leuk vindt, doe wat je leuk vindt en zorg dat je een geweldige tijd hebt, dan is er niets aan de hand.

En je hoeft niet met iedereen te praten als je dat niet wilt. Als je je mond maar niet houdt wanneer je iets te melden hebt.
Oud 28-12-2005, 20:44
Verwijderd
Probeer gewoon lol te trappen, kijk goed rond en reageer op je omgeving. Swing wat mee als je een lekker nummertje hoort.

Maak een sympathieke/loze opmerking naar iemand die toevallig voorbij komt. Daar wil nog wel eens een leuk gesprek uit voort komen, of een verbaasd gezicht. En zoals eerder gezegt: fuck it, je ziet mensen vaak maar 1 keer dus wees niet bang voor gezichtsverlies. Alles beter dan een suffe avond vind ik, anders kan je beter thuis chillen ofzo.

En als je mensen niet durft aan te spreken moet gewoon zorgen dat ze jou aanspreken.

Ik ben er overigens niet zo'n fan van om in een (grote) groep te gaan stappen, omdat er dan vaak zo'n besloten staand 'kringgesprek' onstaat. Met z'n 2en wat rondlopen is zoveel leuker.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 28-12-2005 @ 14:22 :
Verder denk ik dat Faded-Away wel weet waarover ze zou moeten praten, maar dat ze niet weet hoe ze moet beginnen. Of heb ik het mis?

Ja, ik weet eigenlijk niet echt hoe ik moet beginnen. Als ze in zo'n groepje staan ofzo, dan vind ik het ook weer zo stom om daar in mijn eentje aan te komen. Ik weet ook wel dat ik ze de rest van mijn leven waarschijnlijk niet zal zien, maar soms vormt mijn angst gewoon een soort van blokkade.
Het lijkt me gewoon leuk om ook mijn vrienden te "verrassen" als ik bijv. iets spraakzamer word.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 09:54
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, dat heb ik ook eigenlijk wel. Mensen verwachten dat ik ga drinken en dansen enzo. Maar weet je, dat hoeft niet per se. Als je niet wil dansen, dan ga je toch lekker barhangen ofzo. Dat doen ook een heleboel mensen. En alcohol? Ik lust het niet eens, en toch dans ik. Het kan niemand iets schelen namelijk hoe jij danst, meestal zijn ze te lam om ook maar iets op te merken. Gewoon plezier hebben, daar draait het toch om? Je kan toch niet zo goed praten daar, of je moet wel heel goed kunnen schreeuwen. Voor in een kroeg/bar heb ik verder geen tips, daar kom ik zelf ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 10:28
remy476
remy476 is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 28-12-2005 @ 13:46 :
hoe je te gedragen bij uitgaan, one word: NIET

idd helemaal losgaan en het boeit niet of je daar alcohol bij nodig hebt mischien lukt het je eerst wel alleen mét alcohol en kun je daarna het ook zonder alcohol niet alles gaat in 1x goed
Oud 30-12-2005, 11:19
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Nou, ik heb het geleerd op een 'stomme' manier, in het begin VEEL alcohol drinken dus. Tegenwoordig kan ik me op dezelfde manier gedragen als toen, lekker los dus, maar nu zonder alcohol, of heel weinig in ieder geval.
Oud 31-12-2005, 12:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben wel een n00b op dit gebied, dat weet ik, maar met schoolfeesten enzo ben ik ook veel te bewust van mezelf om echt uit m'n dak te gaan. Ik denk dat de key is: Schijt aan de rest, dit is ook mijn feest-avond!
Oud 31-12-2005, 16:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 31-12-2005 @ 13:00 :
Ik ben wel een n00b op dit gebied, dat weet ik, maar met schoolfeesten enzo ben ik ook veel te bewust van mezelf om echt uit m'n dak te gaan. Ik denk dat de key is: Schijt aan de rest, dit is ook mijn feest-avond!
Zo gedragen wij (ons uitgaan clubje) ons ook altijd
Zo van wij zijn hier, maak maar ruimte, want we willen losgaan
Wat ons overigens niet altijd in dank wordt afgenomen
Nobody likes us, we don't care
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 21:42
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 17:06 :
Oud 03-01-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 17:06 :

Gewoon jezelf zijn, maar ik vind dat je ook gewoon uit je dak mag gaan. Zoveel mensen doen dat, en als er wat mensen aangeschoten of bezopen zijn zullen zij daar toch geen fuck om geven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:44
neilvt
neilvt is offline
Ik zal waarschijnlijk veel herhalen wat al genoemd is maar stap 1 is sowieso: jezelf zijn en niet iets proberen te zijn wat je van binnen niet bent! In het uitgaanscircuit zijn altijd al zoveel mensen die heel erg interessant doen maar uiteindelijk niet zo boeiend zijn. Het zijn juist de mensen die hun eigen ding doen die interessant kunnen zijn..

Op mensen af stappen is geen juiste of foute manier voor het is iets dat je alleen maar waar kunt maken door te doen. Iemand zei me ooit eens 'je kunt beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven' en daar zit zeker een kern van waarheid in
Als je het niet probeert dan weet je het nooit. Allemaal erg cliché maar het is wel waar.

Durf te zijn wat je bent en stap op mensen af! En het zal soms op een teleurstelling uitlopen maar dat maakt iedereen mee dus no worries... Als je ondanks alles maar trouw blijft aan jezelf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten