Oud 28-12-2005, 20:44
Verwijderd
Hoi hoi!
Ik heb over een maand een luistertoets Engels en normaliter kan ik me wel goed concentreren, maar tegenwoordig doordat ik probelemen heb niet meer. Met gewoon leren valt het nog erg mee, maar ik zie erg op tegen die luistertoets, want met gewoon iets leren kan je nog teruglezen en met een luistertoets hoor je het één keer en kan je niet meer terugspoelen als het ware. Ik ben heel erg bang dat ik het daardoor ga verknallen.
Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben, waardoor ik me beter kan concentreren (op gesproken tekst).

Thanx!

Liefs!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2005, 21:14
Verwijderd
BBC kijken met je ogen dicht
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 11:02
Makaveli
Makaveli is offline
Ik heb wel wat tips voor zowel verbetering van concentratievermogen als het geheugen:
1) Eet vis, daar zit een stof in, waarbij je beter gaat concentreren. (Omega 3)
http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdsc...90-901-art.htm
2) Eet 3x op een dag en eet dan genoeg.
3) Slaap goed, nadat je geleerd hebt. Je hersenen krijgen dan tijd om de geleerde gegevens goed te verwerken.
4) Herhaal wat je moet leren een 3 à 4 keer, dit heeft te maken met het verwerken, opslaan en ordenen van gegevens.
5) Ook kan je - hoewel je daar behoorlijke dosis lef voor moet hebben - vóór het leren een ijskoude douche nemen. Je geheugen kan dan extra goed opslaan, omdat hij dan in een paniek of 'gevaarlijke' situatie komt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 13:56
Verwijderd
Voor een luistertoets kan je niet leren, dat is het vervelende, ik zou het even met de docent bespreken om zo in ieder geval een oplossing te vinden voor het probleem.

Waarschijnlijk heb je al meerdere toetsen gemaakt en weetje waar het probleem met de concentratie ligt. Snap je gewoon niet wat er verteld wordt of raak je in paniek omdat je toch maar moet antwoorden in die korte tijd?

Bij dat eerste : veel BBC kijken met ondertiteling of gewoon films kijken die je wel ns gezien hebt zonder ondertiteling, zo breid je, je vocabulaire uit .

Als je last hebt van stress omdat je snel moet antwoorden. Kan je misschien regelen dat je om even te ontstressen 4x in de toets even pauze krijgt om tot rust te komen.

En verder, veeeeeel oefenen Het is toch meestal doodsaai om naar te luisteren en daardoor zwakt je concentratie af.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:42
Verwijderd
Beide voeten op de grond. Bij een luistertoets is het meestal zo dat het antwoord gelijk aan het begin gegeven wordt, dus daar goed op letten. Vaak wordt ook nog aan het einde herhaalt wat er gezegd is, dus daar ook goed op letten. Verder kun je concentratie niet afdwingen. Probeer goed te slapen de nacht voor de toets, dat scheelt al een hoop. Eet genoeg, neem een flesje water ofzo mee als dat mag. Dat je daar al in ieder geval niet over moet piekeren, maar het jezelf zo comfortabel mogelijk. Neem desnoods een vest mee, dat als je het koud hebt dat ook geen afleiding hoeft te zijn. Zoiets. Verder heb ik oo k in januari luistertoetsen van Engels, Duits en Frans en de beste manier toch om niet zenuwachtig te zijn is om veel te oefenen.
Succes
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:36
Anno2007
Anno2007 is offline
aangezien mijn luistertoetsen van engels ook een ramp zijn ( de laatste keer een 3 , terwijl ik er veel voor gedaan had (vraag maar wat, als je t intreseert) heeft mijn leraar een sitegeven, waar je luistertoetsen kan oefenen:
www.esl-lab.com

En verder gewoon rustig blijven, en vaak zo ver mogelijk vooraan zitten wil ook nog wel is helpen (kan je niet naar andere gaan zitten kijken, lijd ook verschrikkelijk af) oja en als je is een vraag mist, gewoon meteen gokken en doorlezen, anders heb je er gegarandeert meer fout, en dan misschien 1

veel succes iig
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 19:25
George
George is offline
Het meeste is al gezegd natuurlijk, ik wou er nog bij vermelden dat heel veel oefenen waarschijnlijk sowieso helpt. Ik had het met Frans heel erg, ook dat ik me tijdens zo'n toets op een gegeven moment niet meer kon concentreren, toen ben ik maar enorm veel Franse tv gaan kijken en daarna ging het steeds beter. Naarmate je de taal beter kent ga je je natuurlijk ook minder onzeker voelen als je die taal moet gebruiken, laat staan als je hem alleen maar hoeft te horen. Wel zonder ondertiteling he! ;p
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten