Hallo allemaal!
Ik heb jullie hulp nodig!
Dit is vooral gericht aan degene die het vak tekenen of ckv hebben. Ik heb namelijk de titel, auteur, jaar van uitgave en plaats van uitgave nodig van een boek waarin ik informatie kan vinden over de Romaanse en gothische bouwstijl.
als het boek maar als schoolmethode gebruikt wordt, is het al goed voor mij!
De bespiegeling, geschreven door Emiel Heijnen, Wendy Janssen, Steffen Keuning, Michiel Maas en Mirjam Slats onder eindredactie van Steffen Keuning, eerste druk en tweede oplage, 2001, EPN, Houten
Hoofdstuk 2 gaat over de Romaanse en hoofdstuk 3 gaat over de Gotische bouwstijl.
- The story of art, E.H. Gombrich (overzichtswerk van de kunstgeschiedenis maar zeer handig, overzichtelijk en bruikbaar)
- History of art, revised sixth edition, Janson (ook een overzichtswerk)
Verder is het voor de verklaring van sommige termen handig om naast een woordenboek ook een lijst van bouwkundige termen (Bouwkundige termen, Haslinghuis) en eventueel een lijst van kunsthistorische termen te gebruiken.
Bovenstaande boeken zijn geen middelbare schoolmethoden, maar worden gebruik door kunsthistorici (in spé) en gaan daardoor wat dieper op de stof in.
Limbabanaan schreef op 13-01-2006 @ 15:27 : Als je echt een serieus kunsthistorisch boek wilt gebruiken, kan ik je de volgende boeken aanraden:
- Snyder's Medieval Art, second edition, Henry Luttikhuizen & Dorothy Verkerk
- The story of art, E.H. Gombrich (overzichtswerk van de kunstgeschiedenis maar zeer handig, overzichtelijk en bruikbaar)
- History of art, revised sixth edition, Janson (ook een overzichtswerk)
Verder is het voor de verklaring van sommige termen handig om naast een woordenboek ook een lijst van bouwkundige termen (Bouwkundige termen, Haslinghuis) en eventueel een lijst van kunsthistorische termen te gebruiken.
Bovenstaande boeken zijn geen middelbare schoolmethoden, maar worden gebruik door kunsthistorici (in spé) en gaan daardoor wat dieper op de stof in.
Succes!
topic gaat over BOUWkunst. niet kunst in het algemeen