Oud 28-08-2002, 14:42
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Zijn der hier mense die op de dansacademie zitte?
of der van plan zijn heen te gaan en der dus wa vanaf wete?
Want ik wil nl graag wat info die ik nerges kan vinde!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 15:40
rianne_tje
rianne_tje is offline
Mijn vriendin doet dansacademie in Den Haag "FA FA" maar dat moet je vanaf je twaalfde volgen... Als je naar een dansacademie wilt moet je denk naar Tilburg of Amsterdam naar HBO voor dans, maar dan zou ik wel nu heel veel les gaan nemen want anders kom je niet door de toelatingstest heen... je kan iig effe kijken op deze site
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:53
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Ik bedoel ook dansacademie in Tilburg..
Heb ook al veel op die site gekeke en die link die jij hebt doet ut bij mij nie
maar wat weer jij verder over toelatingstest??
want je kan 'n opstapcursus volge van 30 zaterdage maar da kan ik dus nie, heb ik geen tijd voor.. zou je der ook door kunne kome zonder zo'n cursus??
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:21
E-quesss
E-quesss is offline
ik doe geen dansacademy maar ga wel de landelijke orientatiecursus van de theaterschool volgen...zijn hier nog meer mensen die deze cursus gaan volgen op de zaterdagen?
daar zou ik graag mee in contact komen...groetjes
Oud 31-08-2002, 15:26
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Verder zit der dus niemand op hiero?
of heeft der beetje verstand van?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:02
shy girl
shy girl is offline
Ik denk dat je idd al heel vroeg met dansen moet zijn begonnen...
je moet door zo'n test heenkomen, wil je aangenomen worden..
dus je moet al best professioneel kunnen dansen zeg maar..maar weet ut niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:30
tanne
tanne is offline
Heey, als je naar FaFa wilt, hoef je niet persé vanaf je 12e hoor! Ik wou er eigenlijk ook heen dit jaar, heb allemaal informatie gekregen enzo, en inschrijfformulieren voor de audities, maar een vriendin van mij ging er vorig jaar heen, en die is er na een half jaar afgegaan omdat het heel erg zwaar was. Ten eerste zijn die audities echt heel zwaar en is het dus heel moeilijk om toegelaten te worden, Maar als je er dan eindelijk door heen bent dan is de school zelf ook nog zwaar. Je moet eerst gewoon naar school je mavo/havo of vwo doen , en dan smiddags tot 8 uur savonds geloof ik heb je dans/zang en acteerlessen, en dan na 8 uur moet je huiswerk maken en dan slapen en weer vroeg je bed uit voor de gewone school..
Dus denk goed na voordat je kiest erheen te gaan!!! Je kan altijd informatie vragen bij FaFa, dan krijg je een foldertje waar alles duidelijk in is uitgelegd
succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:47
skip
skip is offline
fa fa??? bedoel je het koninklijk conservatorium??? daar kom je niet op ouder dan 12 tenzij je een natuurtalent bent of al op een academie ergens anders hebt gezeten en erg goed bent.
als je al redelijk lang, constant, lesjes aan het volgen bent, dan maak je best kans om in arnhem, rotterdam of tilburg aangenomen te worden. amsterdam is ook geen optie, behalve de docentenopleiding dan....
heb bijna alle audities gedaan die er waren...kon con was ik bijna opgekomen, had alleen een jaartje jonger moeten zijn.
als je vragen hebt over de audities, vraag maar!!!

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:58
Quiana
Quiana is offline
Volgens mij word hier de Fa Fa bedoeld, die op het Segbroek College in DH word gegeven..
Je hoeft er niet persé 12 voor te zijn, maar tis -zoals eerder gezegd- wel ontzettend zwaar...
Oud 02-09-2002, 15:19
feline
feline is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
Verder zit der dus niemand op hiero?
of heeft der beetje verstand van?
Ik heb er een beetje verstand van, ik dans zelf veel. Ik heb audities gedaan toen ik 11 was voor amsterdam en den haag. Mijn zus ook, en is door de eerste auditie heen gekomen van den haag, heeft erna iedere zaterdag lessen gevolgd in den haag en is voor de 2e auditie gezakt. Maar ze heeft wel de docentenopleiding in amsterdam (HBO) gedaan.

Maar wat weer jij verder over toelatingstest ?

Ik denk dat het 2 of 3 audities zijn, waar je getest wordt op hoever je bent, je bouw, gezondheid etc. Voor den haag en amsterdam moest je inderdaad onder de 12 zijn.

Zou je ook door de auditie kunnen komen zonder een curcus ?

Mijn zus heeft een vrijwillige curcus van een aantal weken gedaan voor ze de 2e auditie van t HBO in amsterdam deed. Dat was meer voor de mensen die het fijn vonden even in te trainen, en zo wist je een beetje wat je bij die auditie verwachten kon.
Oud 02-09-2002, 17:46
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Citaat:
Skip schreef:

fa fa??? bedoel je het koninklijk conservatorium??? daar kom je niet op ouder dan 12 tenzij je een natuurtalent bent of al op een academie ergens anders hebt gezeten en erg goed bent.....
Maar ben je nooit aangenome op een dansacademie?
Wa voor iets word er op zo'n auditie getest? Ook verschillende soorten dans? Net zoas bijv jazz ofzo moet je daar ook wa van kenne? En da is gwoon in een groepje he?
Ik heb iets geleze da ze teste hoe snel je iets leert zeg maar, je improvisatie, je talent en verder weet ik ut ffkes nie meer, klopt dat?

Even voor alle duidelijkheid:
Ik heb ut over dans academie in Tilburg!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:04
skip
skip is offline
tilburg, rotterdam en arnhem wilde ik niet naartoe, lag me niet echt...rest ben ik afgewezen hier in nederland en ook nog een aantal scholen in buitenland...heb kutjaar gehad vorig jaar...

auditie tilburg weet ik niet meer precies, maar je krijgt een aantal lessen op de auditie dagen...dat is de eerste auditie...kom je daardoor, dan krijg je vaak een medische keuring voordat je definitief toegelaten wordt...kan ook zijn dat er tussen de eerste ronde en keuring nog een ronde zit, maar weet niet zeker...
vaak zijn het simpele lessen, om het niveau van de auditanten te testen...ze kijken naar inzet, uitstraling, muzikaliteit, niveau, bouw, geschiktheid ervoor etc...
denk idd dat je jazz krijgt in tilburg en impro ofzoww...maarre als je de formulieren aanvraagt, kan je dat zo uitvinden!!!
en het is niet erg als je niet veel lessen jazz hebt gehad...ze doen het voor, dan doe je het allemaal een keer en dan doe je het in groepen (als de auditiegroep heel groot is)...en het gaat vooral om de coördinatie en de uitstraling...moet muzikaal kloppen...>> is het harde muziek, dan niet zo'n lieflijk balletti-uitstraling gezichtje opzetten en op die manier bewegen, maar juist heel scherp bewegen!!!
kweenie hoelang je al lest en welke dansvormen...en welke richting je wilt gaan doen...

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:39
Ingrid3
Ingrid3 is offline
ik weet verder der nix vanaf welke richting ik zou wille doen..
maar ut gaat me alleen over de 1e auditie, ik weet da as je daar doorkomt da je dan nog een test krijgt over je gezondheid enz.

weet je toevallig rond welke tijd die audities zijn?
en wat ik ook nie kan vinde is of der ope dage zijn op dansacademies of nie..

maar alvast super thnx voor je reactie!
en de andere uiteraard ook, ook al had ik daar wa minder aan..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 15:58
E-quesss
E-quesss is offline
Citaat:
skip schreef:
fa fa??? bedoel je het koninklijk conservatorium??? daar kom je niet op ouder dan 12 tenzij je een natuurtalent bent of al op een academie ergens anders hebt gezeten en erg goed bent.
als je al redelijk lang, constant, lesjes aan het volgen bent, dan maak je best kans om in arnhem, rotterdam of tilburg aangenomen te worden. amsterdam is ook geen optie, behalve de docentenopleiding dan....
heb bijna alle audities gedaan die er waren...kon con was ik bijna opgekomen, had alleen een jaartje jonger moeten zijn.
als je vragen hebt over de audities, vraag maar!!!

~SKIP~
ik vroeg me af hoeveel jaar dansles jij heb gehad voordat je aan al deze selecties mee gedaan hebt. want ik heb totaal ongeveer 3/4 jaar dansles gehad, maar ik ben op het gebied van dans wel goed 'kneedbaar' zegmaar...dat ik verschillende soorten snel doorheb...maar moet je er ook lenig voor zijn??? en waarom sprak arnhem/r'dam/tilburg jou niet aan?? xxx
Oud 03-09-2002, 17:35
skip
skip is offline
Citaat:
ik vroeg me af hoeveel jaar dansles jij heb gehad voordat je aan al deze selecties mee gedaan hebt. want ik heb totaal ongeveer 3/4 jaar dansles gehad, maar ik ben op het gebied van dans wel goed 'kneedbaar' zegmaar...dat ik verschillende soorten snel doorheb...maar moet je er ook lenig voor zijn??? en waarom sprak arnhem/r'dam/tilburg jou niet aan?? xxx
ben sinds m'n vijfde al bezig geweest met ballet...serieuzer werd het toen ik zeven was en toen ik twaalf was ben ik begonnen met professionele examens. ben nu 18 (en een half)....ben dus al lange tijd bezig...vooral laatste twee jaar, ben toen van school veranderd.
3/4 jaar is GEEN reden om NIET mee te doen....bij de auditie voor de docentenopleiding in a'dam, kwamen er meiden door de tweede selectie, waar ik niet door kwam...geen reden gehad...
handig is het dat je idd dingen snel doorhebt, zoals je zegt met 'kneedbaar'!! lenig zijn is altijd een pre....daar kijken ze ook naar met de medische keuring...vragen ze je of je de split en spagaat enzow kan en de kikkerpositie (zitten met je voeten tegen elkaar en proberen je knieën op de grond te krijgen)...maar, ik weet niet hoe oud je bent, maar met dagelijks VOORZICHTIG stretchen is er veel aan lenigheid te doen...
omdat ik meer het klassieke op wil, en r'dam, arnhem en tilburg meer jazz en modern bieden, sprak het mij niet erg aan...bovendien ben ik niet echt kapot van de sfeer op r'dam...ben naar twee verschillende open dagen geweest en heb verhalen uit de eerste hand van een ex-leerlinge daar...en daar werd je niet echt blij van...

ingrid, het is toch wel handig als je weet welke richting je op wilt....je moet je namelijk voor bepaalde richtingen opgeven bij de auditie al!!! op http://www.fontys.nl/dansacademie/indexned.html kan je het allemaal op je gemakje nalezen...als je dan bij activiteiten klikt, dan kan je de academie e-mailen om te vragen wanneer hun open dagen zijn....als ik het goed heb is dat ergens in november...audities zijn meestal ergens in het begin van het jaar of voorjaar...

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:31
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
wie doet er hier de zaterdagopleiding van FAFA? die wil ik gaan doen, maar is het wel wat? gaat t wel de profesionele kant op? en hoe zit t met de leeftijden en uitvoeringen? wie o wie kan me helpen?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten