Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je HBO pedagogiek in twee jaar kunt doen...ik meen me nl te herinneren dat ze hier zeggen dat dat niet mogelijk is (misschien dat ze soms wel uitzonderingen maken, maar het is iig geen normale stroom ofzo). Van de PABO weet ik zeker dat het kan, op veel PABO's is het een heel normale stroom. Idd goed navragen bij de hogeschool van je keuze of het kan. De mensen die dergelijke verkorte opleidingen doen zijn heel verschillend...er zitten mensen bij die het direct na een andere opleiding gaan doen (zoals bv. jij), maar ook mensen die al jaren aan het werk zijn en het nu graag willen doen, die zijn dus ouders en hebben vaak al jaren werkervaring. Hoe de opleiding precies is ingericht verschilt vaak erg per school, dat kan je dus beter bij de scholen zelf navragen, denk ik. Je zou ook eens kunnen vragen of je een dagje mee mag lopen met zo'n klas?
Zelf heb ik twee jaar PABO gedaan (gewoon de eerste twee jaar van de vierjarige opleiding) en nu zit in het laatste jaar HBO pedagogiek (ben daar twee jaar terug ingestroomd in het tweede jaar). Geen ervaring met de verkorte opleidingen dus, wel met de 'normale' opleidingen.
|