Oud 26-08-2002, 21:23
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Kan dat? Kan een cd-writer opraken (24x10x40, Lite-on)? Ik heb er iets over gehoord. Ik kan momenteeel max met 8x branden, alle hogeren snelheiden gaat mis.

Het kan niet liggen aan geheuge, processor en al die shit, geen idee waar het wel aan kan liggen.

Het klinkt eigenlijk als klinkklare onzin, maar aan de andere kant, ik heb geen andere verklaring..
Ik heb de laatste 5 maand minstens 100 cd's per maand gebrand. VOlgens mij nog wel meer. Maar goed, iemand die hier een lichtje over kan laten schijnen. Iemand die ook weet wat ie zegt, dus niet allemaal je fijne mening enzo verkondigen, maar gewoon feiten of ervaringen..
Oud 26-08-2002, 21:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
De CD-R's misschien.

Die zijn ook gebouwt voor bepaalde snelheid.
Als je nu 8x CDR's hebt dan verklaart dat waarom ze mislukken op 24x. - Als je full-speed wilt branden moet je (duurdere) CDR's kopen die op die snelheid gebrand kunnen worden.
Oud 26-08-2002, 21:37
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
De CD-R's misschien.

Die zijn ook gebouwt voor bepaalde snelheid.
Als je nu 8x CDR's hebt dan verklaart dat waarom ze mislukken op 24x. - Als je full-speed wilt branden moet je (duurdere) CDR's kopen die op die snelheid gebrand kunnen worden.
Ik heb een vraag over de brander, opties zoals de cd's die ik gebruik heb ik allang uitgesloten.. De 500 cd's waren allemaal van een goed merk en geen 1 mislukte..

zucht
Oud 26-08-2002, 21:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
De 500 cd's waren allemaal van een goed merk en geen 1 mislukte..

zucht
Wat is dan het probleem als er geen één mislukte?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 22:06
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:

Wat is dan het probleem als er geen één mislukte?
zucht, ik zal mezelf even quoten:

Citaat:
Scorpion3000 schreef:
Kan dat? Kan een cd-writer opraken (24x10x40, Lite-on)? Ik heb er iets over gehoord. Ik kan momenteeel max met 8x branden, alle hogeren snelheiden gaat mis.
en als daar dan verduidelijking bij "moet"

het ging dus mis na ongeveer 500 cd's.. Zo onduidelijk praat ik toch niet?
Oud 26-08-2002, 22:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
het ging dus mis na ongeveer 500 cd's.. Zo onduidelijk praat ik toch niet?
Eh, sorry Maarreh, ik wist niet dat die CD's na die 500 van hetzelfde merk/type waren.... Maarja, het is laat!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 23:14
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:

Eh, sorry Maarreh, ik wist niet dat die CD's na die 500 van hetzelfde merk/type waren.... Maarja, het is laat!

Iemand met wel enige kennis van zaken aanwezig?
Oud 27-08-2002, 01:18
Verwijderd
Branders slijten idd na een tijd,
maar een 14x zou nog niet versleetn moeten zijn..

nu beginnen nl pas de 2x en de 4xjes te slijten...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 02:33
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Branders slijten idd na een tijd,
maar een 14x zou nog niet versleetn moeten zijn..

nu beginnen nl pas de 2x en de 4xjes te slijten...
Het heeft er lijkt mij wel mee te maken hoeveel cd's je brandt?

Aangezien ik 500 cd's heb gebrand..
Oud 27-08-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Het heeft er lijkt mij wel mee te maken hoeveel cd's je brandt?

Aangezien ik 500 cd's heb gebrand..
EMTBF : 70'000 Power On Hours with 25% Duty

Laten we van full duty uitgaan, dus 17500 uur kan-ie branden. Da's 1050000 minuten, ervan uitgaande dat je op 24x brandt (dan duurt 't ongeveer 5 minuten) kom je dan aan 210000 CD's.

(EMTBF is zoeits als Time Between Failure, die EM ben ik vergeten).

M.a.w.; het ligt vást niet aan die 500 CD-R's. Ook dat je wél op 8x kunt branden bevestigd dat; immers; of je nou op 1x brandt of op 24x -- de laser staat altijd even 'hard'.

Je zou overigens best wel een rotte batch te pakken kunnen hebben met je CD-R's.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 10:52
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Ik heb een vraag over de brander, opties zoals de cd's die ik gebruik heb ik allang uitgesloten.. De 500 cd's waren allemaal van een goed merk en geen 1 mislukte..

zucht
Misschien gebruik na het branden van die 500 cd's andere??????
Oud 27-08-2002, 18:56
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

EMTBF : 70'000 Power On Hours with 25% Duty

Laten we van full duty uitgaan, dus 17500 uur kan-ie branden. Da's 1050000 minuten, ervan uitgaande dat je op 24x brandt (dan duurt 't ongeveer 5 minuten) kom je dan aan 210000 CD's.

(EMTBF is zoeits als Time Between Failure, die EM ben ik vergeten).

M.a.w.; het ligt vást niet aan die 500 CD-R's. Ook dat je wél op 8x kunt branden bevestigd dat; immers; of je nou op 1x brandt of op 24x -- de laser staat altijd even 'hard'.

Je zou overigens best wel een rotte batch te pakken kunnen hebben met je CD-R's.
Ey, bedankt, paar vraagjes,

hoe kom je hier bij? Is dat een standaard van alle branders..

En meestbelangrijk, wat is een rotte batch?
Oud 28-08-2002, 01:33
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Ey, bedankt, paar vraagjes,

hoe kom je hier bij? Is dat een standaard van alle branders..

En meestbelangrijk, wat is een rotte batch?
Die EMBTF is -geloof ik- niet standaard, maar wordt wel altijd meegegeven. Het is wel verplicht volgens mij, maar die waarde kan nog wel eens verschillen. Is gewoon een produkteigenschap zeg maar. Staat op www.liteon.com.tw oid.

Een rotte batch wil zeggen een slechte partij

Probeer tóch eens een ander merk CD, of wanneer je een spindel hebt, probeer dan de laatste CD-R eens. Wat voor merk gaat 't hier om eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 06:59
Verwijderd
LiteOn branders zijn leuk voor als je goedkoop een brander wil hebben om af en toe een CD'tje mee te beschrijven.

Gebruik een Plextor of Pioneer voor het échte werk. Kwaliteit komt nu eenmaal met een prijskaartje.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 08:35
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Gebruik een Plextor of Pioneer voor het échte werk. Kwaliteit komt nu eenmaal met een prijskaartje.
ow ja?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:39
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Die EMBTF is -geloof ik- niet standaard, maar wordt wel altijd meegegeven. Het is wel verplicht volgens mij, maar die waarde kan nog wel eens verschillen. Is gewoon een produkteigenschap zeg maar. Staat op www.liteon.com.tw oid.

Een rotte batch wil zeggen een slechte partij

Probeer tóch eens een ander merk CD, of wanneer je een spindel hebt, probeer dan de laatste CD-R eens. Wat voor merk gaat 't hier om eigenlijk?
Met cd-r's van philips en sony heb ik het probleem ook. VOrige maand heb ik eens een sony geprobeerd, en sindsdien heb ik die problemen eigenlijk, die sony cd was de eerste cd die ooit mislukte, maar misschien is dat ook wel toeval.

Ik gebruik zelf normaal altijd Taiyo Yuden, prima cd-r's.koop ze per spindel van 100
Oud 28-08-2002, 19:32
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord van 'op' rakende CD-R drives. Ik heb zelf nog een PC staan met een Matsushita CW-7502 SCSI (4x8x) waar inmiddels al heel wat CD'tjes mee zijn gebakken (het ding is meer dan vier jaar oud) en hij doet het nog perfect, ik heb zelfs de lens nog nooit schoon hoeven maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 22:32
Droyd
Droyd is offline
Vreemd...hij kan ook vuil zijn, je cd-writer...je zou die misschien eens moeten reinigen...Ik had ooit een cd-lezer die zodanig vuil was, dat ie compleet kapot was...probeer toch eerst andere cd's, maar het kan zelfs al slijtage zijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
LiteOn branders zijn leuk voor als je goedkoop een brander wil hebben om af en toe een CD'tje mee te beschrijven.

Sorry hoor, maar dat is dus echt onzin. Er zijn geen slechte branders meer. Yamaha heeft een discutabele serie gehad (met veel schrijffouten), maar dat was een 12x brander ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van 'op' rakende CD-R drives. Ik heb zelf nog een PC staan met een Matsushita CW-7502 SCSI (4x8x) waar inmiddels al heel wat CD'tjes mee zijn gebakken (het ding is meer dan vier jaar oud) en hij doet het nog perfect, ik heb zelfs de lens nog nooit schoon hoeven maken.
Ik heb 't zelf ook nooit meegemaakt, maar de laser schijnt weldegelijk te 'slijten'. Weliswaar heel langzaam, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Met cd-r's van philips en sony heb ik het probleem ook. VOrige maand heb ik eens een sony geprobeerd, en sindsdien heb ik die problemen eigenlijk, die sony cd was de eerste cd die ooit mislukte, maar misschien is dat ook wel toeval.

Ik gebruik zelf normaal altijd Taiyo Yuden, prima cd-r's.koop ze per spindel van 100
Hm. Mislukken zeg je? Hoe bedoel je mislukken? Kun je een specifieke foutmelding geven?

(Die CD-R's die je gebruikt zijn gewoon goed; zelf heb ik ook die spindels van Taiyo Yuden -- erg voordelig bij Opus Supplies).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:53
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Hm. Mislukken zeg je? Hoe bedoel je mislukken? Kun je een specifieke foutmelding geven?

(Die CD-R's die je gebruikt zijn gewoon goed; zelf heb ik ook die spindels van Taiyo Yuden -- erg voordelig bij Opus Supplies).
gheghe, daar koop ik ze ook Prima ceedees, en een mooie egale onbedrukte bovenkant..

Maar uhm, hij zegt gewoon Burning failed, soms met afsluiten, soms ook halverwege..
Oud 29-08-2002, 19:05
Chakotay
Chakotay is offline
Als je de brander gebruikt om cd's te lezen (een volle cd), gaat het dan wel goed? Zo nee, dan kan dat wijzen op een defect aan het loopwerk (niet meer goed uitgelijnd etc.)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

gheghe, daar koop ik ze ook Prima ceedees, en een mooie egale onbedrukte bovenkant..

Maar uhm, hij zegt gewoon Burning failed, soms met afsluiten, soms ook halverwege..
Waarom 'failed'? Hij moet toch een preciezere reden geven?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 09:43
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Chakotay schreef:
Als je de brander gebruikt om cd's te lezen (een volle cd), gaat het dan wel goed? Zo nee, dan kan dat wijzen op een defect aan het loopwerk (niet meer goed uitgelijnd etc.)
Citaat:
Dobermann schreef:

Waarom 'failed'? Hij moet toch een preciezere reden geven?
Beide dingen zoek ik even uit na het weekend, ik ga nu zo weg voor een weekendje 4 sterren hotel met mijn vriendin, we hebben wat te vieren.
Oud 30-08-2002, 11:19
D@mien
D@mien is offline
ff een stomme opmerking tussendoor: Heb je et programma al opnieuw geinstalleerd? Bij mij heeft Nero nl wel es de neiging om dr af en toe mee te kappen en dan helpt alleen een re-install (ik verkloot dan ook Cds...) Ik weet niet of jij ook nero gebruikt, maar misschein flipt et programma...
Oud 30-08-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
ff een stomme opmerking tussendoor: Heb je et programma al opnieuw geinstalleerd? Bij mij heeft Nero nl wel es de neiging om dr af en toe mee te kappen en dan helpt alleen een re-install (ik verkloot dan ook Cds...) Ik weet niet of jij ook nero gebruikt, maar misschein flipt et programma...
Gebruik Nero al vanaf 5.0 en nog nooit dat probleem gehad. Onder Windows 98/2000 niet, en nu met XP ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:49
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Beide dingen zoek ik even uit na het weekend, ik ga nu zo weg voor een weekendje 4 sterren hotel met mijn vriendin, we hebben wat te vieren.
hoezo, is er een ceedee gelukt na al die tijd ?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Sorry hoor, maar dat is dus echt onzin. Er zijn geen slechte branders meer. Yamaha heeft een discutabele serie gehad (met veel schrijffouten), maar dat was een 12x brander ofzo.
LiteOn werkt zo goedkoop mogelijk. Hun standaard CDROM loopwerken zijn veelal refurbish. Nu geldt dit niet voor de writers, maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in eerlijk gezegd.

Daarnaast mis je sowieso een paar features, zoals het beschrijven van 80-minuten CD's
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
LiteOn werkt zo goedkoop mogelijk. Hun standaard CDROM loopwerken zijn veelal refurbish. Nu geldt dit niet voor de writers, maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in eerlijk gezegd.

Daarnaast mis je sowieso een paar features, zoals het beschrijven van 80-minuten CD's
Als er één ding is waar Lite-On branders om bekend staan, is het overburnen tot 99 minuten?

En dat van die refurbish-acties; dat lijkt me net zoeits als de -ook al eeuwen bestaande mythe- dat Plextor "gewoon" Sanyo is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:04
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
******** schreef:
In welk tijdperk leef jij? Ik brand ook regelmatig 99 minuten ceedees. Dat gaat perfect...

Mja, hier gaat je geoofwaardigheid over Lite on cd branders

=================

Ennuih, nee, ik had niet te vieren dat er een cd gelukt was, maar dat mijn vriendin en ik een jaar samen waren
Morgen ga ik dingen testen, nu ik slapen, ik moeoeoeoe
Oud 01-09-2002, 22:14
Verwijderd
Sterker nog; mijn Plextor 241040 kan niet eens tot 99 minuten overburnen!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 00:07
D@mien
D@mien is offline
[zwaar offtopic]
Bestaan dr ook 99 minuten CDs? Van 90 min wist ik et wel..maar hoeveel MB zijn 99 min Cds dan?
[/zwaar Offtopic]
Oud 02-09-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
[zwaar offtopic]
Bestaan dr ook 99 minuten CDs? Van 90 min wist ik et wel..maar hoeveel MB zijn 99 min Cds dan?
[/zwaar Offtopic]
80 minuten = 700 mb,
700 / 80 = 8,75
8,75 x 99 = 866,25 mb

moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
[zwaar offtopic]
[/zwaar Offtopic]
Ja, die bestaan. Je komt ze niet veel tegen, maar Parrot verscheept ze. Waar ze wérkelijk vandaan komen (de fabriek dus) weet ik zo niet, moet je even nakijken op www.opussupplies.nl -- Ik heb er hier één voor m'n neus liggen.

870MB gaat d'r op.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:06
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ja, die bestaan. Je komt ze niet veel tegen, maar Parrot verscheept ze. Waar ze wérkelijk vandaan komen (de fabriek dus) weet ik zo niet, moet je even nakijken op www.opussupplies.nl -- Ik heb er hier één voor m'n neus liggen.

870MB gaat d'r op.
hehe, kan steeds weer precies zien dat we dezelfde leverancier hebben Ik heb ze ook van Parrot
Oud 04-09-2002, 09:50
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
******** schreef:

wat een bullshit,, ik heb een lite-on brander en er zitten meer features op dan de meeste "dure" branders, en ik brand altijd 80 minuten cd's zonder enig probleem.. en 90 en 99 minuten cd's gaan ook zonder moeite.
Oud 05-09-2002, 03:57
Snaak
Snaak is offline
mijn phillips brander is ook gaatr, hij brand steeds minder lang zegmaar, eerst nokte die @ 50 minute, en dat bouwde zichzelf elke poging af, nu heb ik met mazzel 20 minute dda'k kan branden, meer lukt gewoon nie
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Snaak schreef:
mijn phillips brander is ook gaatr, hij brand steeds minder lang zegmaar, eerst nokte die @ 50 minute, en dat bouwde zichzelf elke poging af, nu heb ik met mazzel 20 minute dda'k kan branden, meer lukt gewoon nie
Als je toevallig een 3610 hebt; schoonmaken! Deze branders zijn enórm gevoelig voor -met name- sigarettenrook en stof.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 01:57
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Als je toevallig een 3610 hebt; schoonmaken! Deze branders zijn enórm gevoelig voor -met name- sigarettenrook en stof.
heb ik al geprobeerd, helemaal uit mekaar, stofzuiger deroverheen, lens met lensspul en wattestaafjes gecleaned, werkt niet

edit, 't betreft 'n CDRW 400 in mijn geval
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 05:13
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
In welk tijdperk leef jij?
Goede vraag

Mijn excuses, ik ben er de laatste tijd echt niet met mijn hoofd bij.. (lees: 1) we moesten het halve huis renoveren, omdat de riolering de hele begane grond overspoelde 2) ik moest verstandskiezen laten trekken bij de tandarts 3) meisje dat ik leuk vind, zit steeds in de shit 4) ik ben lichamelijk helemaal brak de laatste weken).

Ik hield me vooral bezig met LiteOn op het moment dat ik er zelf één kocht (12x10x32x) en dat is inmiddels ongeveer een half jaar geleden ofzo

*ramt hoofd op tafel* .. Zou het helpen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 14:58
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
gheghe...
Het was maar lollig bedoeld
Oud 06-09-2002, 14:59
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Maar nu even serieus, ik heb net even geprobeerd, met een cd van een andere lading, het log is nogal groot, en ik weet niet precies wat er belangrijk aan is en wat niet, dus kan je het log hier bekijken:

http://scorpion3000.endoria.net/brand_log.txt

Als iemand er even de tijd voor wil nemen en mij verder kan helpen ben ik zeer dankbaar..
Oud 06-09-2002, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Scorpion3000 schreef:
Maar nu even serieus, ik heb net even geprobeerd, met een cd van een andere lading, het log is nogal groot, en ik weet niet precies wat er belangrijk aan is en wat niet, dus kan je het log hier bekijken:

http://scorpion3000.endoria.net/brand_log.txt

Als iemand er even de tijd voor wil nemen en mij verder kan helpen ben ik zeer dankbaar..
Als eerste valt me op dat je brander wél netjes op DMA-modus staat, maar je CD-ROM speler niet. Pas dat even aan in Start -> Instellingen -> Configuratie -> Systeem -> IDE/ATAPI controllers -> Secundaire IDE controller -> Geavanceerd -> Overdrachtsnogwat.

Hier gaat 't als eerste fout: 15:52:40 #18 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1406 -- Mijn gok is dus dat 't met je ASPI-layer te maken heeft. Update deze! -- Verwijder Nero van je systeem, zoek ergens ForceASPI op, installeer deze, installeer Nero opnieuw (laatste versie). Pak dan gelijk even de laatste firmware van je brander mee, en check of de native burnsoftware in Windows XP uitgeschakeld is, alsmede Auto Insert Notification.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:50
Verwijderd
Hmm, het is me gelukt mijn oude LiteOn LTR12101B te overtuigen om 80 minuten CD's te schrijven. Was een kwestie van nieuwe firmware en de nieuwste Nero installeren.

Dus zélfs dat was klinkklare onzin

*maar is wel blij dat 'ie nu 80 minuten CD's kan writen*
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hmm, het is me gelukt mijn oude LiteOn LTR12101B te overtuigen om 80 minuten CD's te schrijven. Was een kwestie van nieuwe firmware en de nieuwste Nero installeren.

Dus zélfs dat was klinkklare onzin

*maar is wel blij dat 'ie nu 80 minuten CD's kan writen*
Les 1: Ken Uw hardware
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Les 1: Ken Uw hardware
Tsja, op de doos en specs in het boekje staat dat die het niet kan. Maar op internet staat dat die het wèl kan

Ofwel: voortaan eerst de specs aan hand van het modelnummer online opzoeken
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 14:22
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Als eerste valt me op dat je brander wél netjes op DMA-modus staat, maar je CD-ROM speler niet. Pas dat even aan in Start -> Instellingen -> Configuratie -> Systeem -> IDE/ATAPI controllers -> Secundaire IDE controller -> Geavanceerd -> Overdrachtsnogwat.

Hier gaat 't als eerste fout: 15:52:40 #18 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1406 -- Mijn gok is dus dat 't met je ASPI-layer te maken heeft. Update deze! -- Verwijder Nero van je systeem, zoek ergens ForceASPI op, installeer deze, installeer Nero opnieuw (laatste versie). Pak dan gelijk even de laatste firmware van je brander mee, en check of de native burnsoftware in Windows XP uitgeschakeld is, alsmede Auto Insert Notification.
Zow, ik heb een papiertje uitgeprint met deze tekst..

Nero er af gesmeten, ForceASPI gezocht, na wat artikels bleek dat 4.6 beter was dan de nieuwere 4.7 (of zijn er nog nieuwere en heb ik oude artikels?). Daarna nieuwe firmware geflasht naar mijn brander en ik heb cdrom op DMA gezet. Daarna Nero geinstalleerd, en hij werkt weer perfect (de 1e cd dan . Maar goed, ziet er goed uit dus..

Hardstikke bedankt
Oud 13-09-2002, 10:15
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Gisteren zo'n 30 ceedees gebrand en hop, vandaag wil ik branden, meteen de eerste 3 in de soep

Na het weekend maar eens opnieuw windows installeren denk ik.. Misschien helpt dat, is ook al weer te lang geleden..
Oud 13-09-2002, 15:29
Verwijderd
Scorpion3000, mag ik vragen wat jij allemaal brandt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten