Oud 18-01-2006, 12:29
mira_love
mira_love is offline
Ik had deze morgen het volgende.

Onderweg op de fiets naar het station, merkte ik dat ik mijn portemonne/ov was vergeten. Ik weer als een speer naar huis hem ophalen en vervolgens naar het station. Toen ik daar aankwam gebeurde het volgende:

Toen ik stond te wachten op de trein merkte ik dat ik me niet zo lekker begon te voelen, dat ik de neiging had om over te geven. Ik pakte me vast aan een paal, want ik dacht dat ik om zou vallen! Ik werd duizelig en voelde me echt heel akelig. Ik had het gevoel alsfo ik geen lucht meer kon krijgen. Vervolgens werd het zwart voor mijn ogen en volgens mij kon ik even ook niks meer horen. Het was zo angstaanjagend op dat moment. Ik zag niks, hoorde niks en voelde me heeel erg akelig. Opeens dacht ik dat ik wel de trein moest halen, want ik had een mondeling. Ik keek of de trein er al was, maar zag dus niks en hoorde ook niks. Ik wist niet of de trein er al was en als hij er al was, wist ik niet hoe ik er in moest komen, want ik kon de deuren niet zien. Opeens zag ik een paar schimmen, daar ben ik naar toe gelopen en ik zag opeens dat ze de trein in stapten. Ik volgde ze. Ondertussen kon ik weer zien en horen. Ik zocht een plaats bij het raam. Ik zat te trillen en ik zweette over mijn hele lijf.

Het was een hele rare ervaring. Ik vraag mij eigenlijk af, wat het geweest zou kunnen zijn, want er op dat moment aan de hand was? Heeft iemand misschien een idee, of komt dit iemand bekend voor? Alvast bedankt....
Oud 18-01-2006, 12:36
Kali
Kali is offline
een hyperventilatie van inspanning en stress voor mondelinge?
Oud 18-01-2006, 12:38
Verwijderd
Het niets zien, niets horen en je akelig voelen klinkt alsof je bijna flauw bent gevallen. Dat kan komen door de stress en inspanning, in combinatie met wat toeval. Zweten en trillen ná flauwvallen is ook normaal. Alleen heb je het flauwvallen zélf dan overgeslagen, maar dat kan gebeuren, dan is de zuurstofdruk in je hersenen net niet genoeg gedaald om helemaal flauw te vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:42
Verwijderd
Je ging als een speer naar huis om hem op te halen...deed je dat rennend, hard fietsend of wat dan ook?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:48
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2006 @ 13:42 :
Je ging als een speer naar huis om hem op te halen...deed je dat rennend, hard fietsend of wat dan ook?
hard fietsend
Oud 18-01-2006, 12:49
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-01-2006 @ 13:38 :
Het niets zien, niets horen en je akelig voelen klinkt alsof je bijna flauw bent gevallen. Dat kan komen door de stress en inspanning, in combinatie met wat toeval. Zweten en trillen ná flauwvallen is ook normaal. Alleen heb je het flauwvallen zélf dan overgeslagen, maar dat kan gebeuren, dan is de zuurstofdruk in je hersenen net niet genoeg gedaald om helemaal flauw te vallen.
hm, hier had ik nog niet aan gedacht....heb/had ook geen idee wat flauwvallen precies inhield...
Oud 18-01-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
mira_love schreef op 18-01-2006 @ 13:48 :
hard fietsend
Zou best een oorzaak kunnen zijn...eventueel idd in combinatie met stress ofzo. Als het bij deze ene keer blijft zou ik me niet al te veel zorgen maken, als het vaker gebeurt kun je natuurlijk altijd eens aan je huisarts vragen of hij een idee heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:53
Verwijderd
Ik heb een keer vrijwel hetzelfde gehad. Ik was op een feestje, maar was muziek vergeten, ben toen als een speer naar huis gefietst en weer naar het feestje, vervolgens werd ik helemaal licht en draaierig, echt naar.
(Dat was op een feestje van Sarah en mij )

Te snel geademd, te veel ingespannen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:54
Balance
Balance is offline
Het klinkt inderdaad alsof je bijna flauw gevallen was.
Oud 18-01-2006, 12:54
Verwijderd
Ik heb dat ook heel vaak, vooral voor tentamens of in heel drukke bussen enzo Zweten, trillen, zwart voor m'n ogen, niet meer kunnen staan, geluid lijkt te 'vervormen', en ontzettend misselijk. Meestal voel je het wel aankomen, zodat je op tijd ergens kunt gaan zitten en iig niet op de grond valt. Wat bij mij wel een beetje helpt, is voor tentamens of andere stressbronnen Valeriaan te slikken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 18-01-2006 @ 13:54 :
Ik heb dat ook heel vaak, vooral voor tentamens of in heel drukke bussen enzo Zweten, trillen, zwart voor m'n ogen, niet meer kunnen staan, geluid lijkt te 'vervormen', en ontzettend misselijk. Meestal voel je het wel aankomen, zodat je op tijd ergens kunt gaan zitten en iig niet op de grond valt. Wat bij mij wel een beetje helpt, is voor tentamens of andere stressbronnen Valeriaan te slikken.
Idd, ik voel het nu ook wel aankomen, meestal eerst zo'n raar tintelig gevoel in m'n hoofd, dan worden m'n armen zwaar. En dan ga ik zitten en rustig ademen, lekkere koele lucht, paar slokken water drinken. Meestal zakt het dan vanzelf wel weg. Ik heb het gelukkig nu niet vaak meer, 't is erg vervelend Onder de douche komt het trouwens ook vaak voor.

't Is overigens heel normaal voor meisje tussen de 13 en 23 om dit te hebben, volgens mijn huisarts, zorg dat je gezond en voldoende eet, dan kan je het voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:15
KiMZz
KiMZz is offline
Misschien niet helemaal van toepassing op dit forum, maar: ik heb dit ongeveer ook gehad vanmiddag. Ik had echter een paar hijsjes van een joint genomen en ging poolen met mijn vriend en een andere jongen in de coffeeshop. Maar ik was totaal niet stoned verder. Ik stootte per ongeluk tegen een fotocollage en het glas, dat al gebroken was, schoof dieper in de lijst en ik haalde mijn pink dus open. Het bloedde heel erg en heb wc-papier erom heen gedaan. Maar even later werd ik helemaal niet lekker, begon te zweten en het werd zwart voor mijn ogen. Ik ging naar buiten en er kwam een jongen op een brommertje aan die zijn brommer nog geen meter van me af zette en ik hoorde bijna niks. Vervolgens ben ik weer naar binnen gegaan, heb de autosleutels van mijn vriend gevraagd en ging richting de auto, die aan de overkant geparkeerd stond. Maar ik zag echt heel wazig, de auto leek gewoon een wolk ofzo (hij heeft een witte auto) en hoorde bijna niks, het werd steeds een beetje zwart en ik was ook duizelig. Uiteindelijk ben ik de auto in gekomen en zodra ik zat ging het een stuk beter. Maar ik vond het wel heel vreemd. Ik heb nog nooit eerder zoiets gehad, ben nog nooit flauw gevallen. Maar mijn vriend en die andere jongen zeiden dat het waarschijnlijk door die snee in mijn vinger kwam (die nog steeds bloedde na een halfuur ). Ik vind het een beetje raar, want ik kan echt wel tegen wat bloed en pijn deed het ook niet..
Niet echt een oplossing voor jou, TS, maar je bent in ieder geval niet de enige die zoiets heeft mee gemaakt!
Oud 18-01-2006, 18:18
Verwijderd
Door de geur van wiet - niet blowen zelf, maar echt de geur ervan, die bv. buiten een coffeeshop hangt - word ik al duizelig. Lijkt me niet raar dat wanneer je blowt en ook nog eens schrikt van het snijden, je even goed duizelig kan worden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:29
Verwijderd
Alles wat hierboven genoemd is. Snel, gehaast, etc.
Had je wel voldoende gegeten?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:28
Roos
Roos is offline
Je viel flauw. Of nou ja, bijna dan.

Het kan door vanalles komen: door stress, te weinig eten, dat harde fietsen, bloed zien, of iets anders shockerend (toen we een nieuwe patient in het ziekenhuis waar ik werk kregen, die echt sprekend op een vriend van me leek, en er erg slecht aan toe was viel ik ook bijna flauw )noem maar op.

Als je dit weer eens voelt aankomen, kun je het beste op de grond gaan zitten met je rug naar de muur. Want als je flauw valt, val je ook echt en is er grote kans dat je met je hoofd ergens tegenaan knalt.

Mocht je dit nu regelmatig hebben dan kan er een lichamelijke oorzaak voor te vinden zijn (hoeft niet), dan zou ik even naar de huisarts stappen voor de zekerheid.
Oud 18-01-2006, 23:05
leipe yugo
leipe yugo is offline
heb precies zelde als topicstarter gehad maar k was onder invloed van wiet,,maar precies zelfde dingen maakte k ook mee,,

btw k was koud en had toen nog de hele dag niks gegeten.
Oud 19-01-2006, 00:53
MTpower
MTpower is offline
Klinkt als flauwvallen inderdaad

Ben zelf ook wel eens een keer bijnŕ flauwgevallen, was ongeveer hetzelfde als dat jij hier beschrijft
Oud 20-01-2006, 18:28
Lilything
Lilything is offline
Ik had het laatst ook, had de bus gemist,
en ben toen (omdat de latere bus net TE laat voor de trein arriveert) het hele eind maar gaan lopen.

Ik had nog niets gegeten of gedronken, want ja, ik was laat. Alles ging goed en ik haalde zelfs de trein nog (edit: en dat haal je in een normaal tempo eigenlijk niet),
en toen ging ik zitten, zo warm in die trein, had echt het gevoel dat ik flauw viel. En ik weet een beetje hoe het is, want ik ben 2x flauw gevallen in mijn leven. Heb dus heel erg mijn concentratie erbij gehouden om niet flauw te vallen, niet toe te geven aan dat draaiende zwarte gat en die hoge piep.....

Tis gelukkig goed gegaan, maar eigenlijk hou ik er niet van om helemaal mijn lichaam geweld aan te doen om een trein te halen, maargoed..
Oud 20-01-2006, 18:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je viel gewoon bijna flauw Heb ik ook wel eens gehad. Niet iets om je direct ongerust over te maken. Er kunnen zoveel oorzaken zijn. Bijv. dat je je te veel gehaast hebt.

Ik heb overigens precies dezelfde symptonen als jij had. Misselijkheid, wazigheid, piepende oren en dan niets meer horen, etc.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 19:01
Ndimension
Ndimension is offline
Waarschijnlijk te weinig suiker (of liever: koolhydraatrijk) gegeten. Waardoor je bijna flauwviel.
Niks om je druk over te maken.
Oud 22-01-2006, 20:05
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Katje schreef op 18-01-2006 @ 13:54 :
examenkoorts...
Oud 22-01-2006, 23:01
Fever
Fever is offline
Klinkt eigenlijk ook wel heel erg veel als een paniekaanval, kan veroorzaakt worden door stress of zenuwen, waardoor je al wat gespannen bent en niet goed meer door je buik ademt maar door je borst waardoor er iets met de zuurstof toevoer gebeurd en je een angstreactie krijgt (wat erg veel op flauwvallen lijkt, maar dat je dan niet flauwvalt)
Als je niet weet wat het is kan het heel erg beangstigend zijn, maar volgens mij is het verder niet iets waar je je zorgen om zou moeten maken (tenzij het je dagelijks leven begint te beinvloeden natuurlijk)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten