Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 09:20
Elite!
Elite! is offline
Kennen andere dit spel ook en willen zij het ook graag hebben??? Hier een spore topic en nieuwtjes altijd welkom. (voor alle mensen die voor god willen spelen op hun eigen planeet ) De release datum is volgens mij opgeschoven zou nu ongeveer uit moeten zijn .

Oud 22-01-2006, 10:56
Verwijderd
Het idee klinkt erg goed, ik hoop alleen dat het wel een 'echte' game word en geen sims-achtig iets.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ben bang voor black en white idee(super idee, maar kwam toch niet helemaal uit de verf)

maar mocht alles wat ze in de game willen stoppen succesvol lukken, dan kan ik niet wachten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:46
Elite!
Elite! is offline
Het wordt geen sims. Je moet een volk creeeren en zorgen dat dat een goede samenleving wordt. Als een soort god maak je beslissingen voor ze en het is geen black and white idee. Dit is voor zover ik weet nog niet geprobeerd. Een superidee als je mij vraagt.
Oud 22-01-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
The Dosh schreef op 22-01-2006 @ 12:46 :
Het wordt geen sims. Je moet een volk creeeren en zorgen dat dat een goede samenleving wordt. Als een soort god maak je beslissingen voor ze en het is geen black and white idee. Dit is voor zover ik weet nog niet geprobeerd. Een superidee als je mij vraagt.
Ja maar als er geen doelen voor je worden gezet maar alleen 'maak een goede samenleving', is dat toch een soort sims achtig iets (zorg dat je sims succesvol, gelukkig enz zijn).

Het ziet er op die screenie ook wel belachelijk lelijk uit voor een spel uit 2006.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:07
Elite!
Elite! is offline
Hmmmm lelijk wie weet maar dat baseren op een plaatje doe ik nie aan en ja als je het zo zegt wel alla sims. Maar was sims nie leuk dan (je kan ook 2 volken maken en tegen elkaar laten vechten etc..) wordt groot on-line spel ook. Andere planeten bezetten etc.. Ik kijk er enorm naar uit
Oud 22-01-2006, 15:11
Verwijderd
Citaat:
The Dosh schreef op 22-01-2006 @ 16:07 :
Hmmmm lelijk wie weet maar dat baseren op een plaatje doe ik nie aan en ja als je het zo zegt wel alla sims. Maar was sims nie leuk dan (je kan ook 2 volken maken en tegen elkaar laten vechten etc..) wordt groot on-line spel ook. Andere planeten bezetten etc.. Ik kijk er enorm naar uit
Uh.. ja op dat plaatje is het best lelijk.
En kijk dat je met volkeren tegen elkaar moet vechten en planeten moet bezetten wist ik niet, je had gewoon wat meer info in je openingspost moeten zetten.

En nee, de sims vond ik geen zak aan.

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:20
Marcade
Marcade is offline
Even het vuur aanwakkeren. Spore is van de makers van 'the sims' dus verwacht veel vergelijkenissen:

Will Wright, de maker van de popularie games The Sims en Sim City, broedt op een nieuw en revolutionair simulatiespel. De eerste resultaten van Spore zijn te bekijken op de Spore-website die onlangs werd geopend. Spore wordt ook wel Sim Everything genoemd, waarmee het unieke opzet van Wright's nieuwe game in de verf wordt gezet. Wright's bedoeling met Spore is immers om een game te ontwikkelen dat niet meer wordt gebouwd door een groot team van ontwikkelaars, maar dat spelers de hulpmiddelen aanreikt om zelf een game uit te bouwen. Spelers kunnen in Spore letterlijk vertrekken van een eencellig organisme en daarmee een samenleving uitbouwen die een hele planeet of zelfs een zonnestelsel omvat. Niets staat vast in het spel, omdat spelers zo goed als alle attributen zelf moeten bouwen, van wezens tot woningen. Belangrijk in Spore is de 3D-editor, die je toelaat vormen te ontwerpen en te bewerken, een beetje zoals je met klei vormen zou scheppen. Die vormen kunnen spelers dan weer 'aankleden' naar eigen smaak. Spelers zullen dus zelf een groot deel van de content van het spel maken. Die zelf gecreëerde content wordt via upload automatisch ter beschikking gesteld van andere spelers en je zult als speler kunnen volgen wat er met elk van jouw creaties gebeurt.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:23
Marcade
Marcade is offline
Release date is trouwens Q3 2006
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:40
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Bossen schreef op 22-01-2006 @ 11:56 :
Het idee klinkt erg goed, ik hoop alleen dat het wel een 'echte' game word en geen sims-achtig iets.
Sims beestenboel
Oud 22-01-2006, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 22-01-2006 @ 16:20 :
Even het vuur aanwakkeren. Spore is van de makers van 'the sims' dus verwacht veel vergelijkenissen:

Will Wright, de maker van de popularie games The Sims en Sim City, broedt op een nieuw en revolutionair simulatiespel. De eerste resultaten van Spore zijn te bekijken op de Spore-website die onlangs werd geopend. Spore wordt ook wel Sim Everything genoemd, waarmee het unieke opzet van Wright's nieuwe game in de verf wordt gezet. Wright's bedoeling met Spore is immers om een game te ontwikkelen dat niet meer wordt gebouwd door een groot team van ontwikkelaars, maar dat spelers de hulpmiddelen aanreikt om zelf een game uit te bouwen. Spelers kunnen in Spore letterlijk vertrekken van een eencellig organisme en daarmee een samenleving uitbouwen die een hele planeet of zelfs een zonnestelsel omvat. Niets staat vast in het spel, omdat spelers zo goed als alle attributen zelf moeten bouwen, van wezens tot woningen. Belangrijk in Spore is de 3D-editor, die je toelaat vormen te ontwerpen en te bewerken, een beetje zoals je met klei vormen zou scheppen. Die vormen kunnen spelers dan weer 'aankleden' naar eigen smaak. Spelers zullen dus zelf een groot deel van de content van het spel maken. Die zelf gecreëerde content wordt via upload automatisch ter beschikking gesteld van andere spelers en je zult als speler kunnen volgen wat er met elk van jouw creaties gebeurt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is het dus inderdaad geen echt spel, maar gewoon een simulatie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Bossen schreef op 22-01-2006 @ 16:48 :
Dan is het dus inderdaad geen echt spel, maar gewoon een simulatie.
simulatiespel
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:18
Wammus
Wammus is offline
Het idee ziet er cool uit. Vooral die 3d editor en dat je zelf vanuit niets begint en zo online een hele planeet vol kan bouwen klinkt erg goed. Ze mogen inderdaad nog wel wat aan de graphics doen want dit ziet er niet echt bepaald geweldig uit. Maarja om daar nu al een oordeel over te vellen aan de hand van wat screenshots is wel wat vroeg.
Oud 22-01-2006, 17:18
Q
Q is offline
Aan de graphics te zien is het voor een jongere doelgroep gemaakt is het niet?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 22-01-2006 @ 17:46 :
simulatiespel
Ja ik bedoel het is geen traditioneel spel, je hebt geen doel zoals in de meeste spellen, alleen 'maak een goede samenleving'. Dat is dus net als bij de sims en daar hou ik niet van.

@ Q: volgens mij valt dat wel mee, je kunt alles vormgeven zoals je het zelf wilt, dus wss kun je ook leipe dino's maken die wonen in doodskoppen oid.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 18:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Q schreef op 22-01-2006 @ 18:18 :
Ik denk dat als je 't realistisch er probeert uit te laten zien, 't juist saai word. Sims wil je ook niet spelen met een realistische look & feel .. dan word 't gewoon saai (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 18:34
Sketch
Sketch is offline
Er was een hele tijd geleden een post over dit spel, mat een link naar een presentatiefilmpje oid. Ik geloof in een E3-topic.
*gaat zoeken*

edit: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post17412570

en op die site een stuk naar beneden scrollen

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:47
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb dat filmpje (beter gezegd: film) een tijd geleden al gezien, en Spore ziet er echt geweldig uit. Ook heb ik wel vertrouwen in Will Wright, dus deze ga ik zeker kopen.
Oud 22-01-2006, 22:02
D@mien
D@mien is offline
Et lijkt mij een zéér sweet spel...
Molyneux heeft er niets mee te maken, dus is de kans groter dat et niet wordt verneukt
Ik hoop dat et wat meer diepgang heeft dan the sims..
Al lijkt et me minder geslaagd als je net met je amoebe's bezig bent en dat een andere player jouw planeet naar de klote bombardeert
Oud 22-01-2006, 22:16
Verwijderd
ik las dat het niet op die manier multiplayer was.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:25
Verwijderd
Nope, de manier waarop je beestje evolueren is via heel slim programmeerwerk gedaan. Hierdoor kost het amper schijfruimte om de gehele evolutie van je volk op te slaan. Dat geeft de developers de mogelijkheid iedereen op de achtergrond van zijn spel elkaars beesten via internet naar elkaar te sturen. Kost je dan dus amper bandbreedte en schijfruimte. Hierdoor krijg je uiteindelijk 1000'en verschillende beesten van allemaal andere mensen die op je planeet rondlopen. Maar je speelt niet tegen elkaar, de beestjes van anderen zijn slecht een A.I.

Althans, ik d8 dat het zo zat.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:39
D@mien
D@mien is offline
aha...ik dacht juist dat je in een enorm multiplayer universum zat..
Kzal es in de PU van een maand of wat geleden kijken..
Oud 22-01-2006, 22:49
Doodle!
Doodle! is offline
't is zoals Robo 't zegt
Oud 23-01-2006, 06:36
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Q schreef op 22-01-2006 @ 18:18 :
Nee het is voor dezelfde groep bedoeld als mensen die splinter cell, call of duty etc.. kopen De jongere gamers die mogen lekker Dora, of kabouter plop spelen
Oud 28-02-2006, 23:57
Marcade
Marcade is offline
http://video.google.com/videoplay?do...559198&q=spore
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 00:03
Cesar
Cesar is offline
Hmmm ziet er ERG goed uit. Vooral dat hele evolutieconcept: het beestje naar eigen keuze veranderen. Het belooft veel vrijheid, maar ik wacht wel met mijn mening totdat ik het gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 08:26
Nijpjes
Nijpjes is offline
Sjit wat een vetheid. Wel irritant hoe die kerel "âhm" zegt de hele tijd...
Ben benieuwd wat het eindresultaat wordt...
Oud 01-03-2006, 10:07
Verwijderd
Damn, dat ziet er écht ziekelijk vet uit. Zeker dat ik die game ga checken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 11:03
Verwijderd
dat gaat echt dope worden!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 12:28
D@mien
D@mien is offline
Als de systemspecs niet belachelijk hoog gaan worden kan dit wel es de beste game ooit worden denk ik.. et ziet er zó übersweet uit
Oud 01-03-2006, 12:36
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
dat filmpje deed me echt met me mond openzitten destijds..

vooral toen je zag dat hij met een ufo ineens naar andere planeten ging, waar weer allemaal volkeren leefden van andere spelers... daarna ging ie zelfs nog naar andere zonnestelsels !!! toen was ik helemaal blij, want dat zou betekenen dat je duizenden planeten kan bezoeken waar weer 'tien duizenden andere volkeren wonen
Oud 01-03-2006, 12:47
Marcade
Marcade is offline
Ik vraag me alleen af hoe precies verder eventuele multi-player gedeelte word gemaakt. Ik bedoel; het is duidelijk dat je volken/huizen/etc van andere mensen te zien krijgt en kan gebruiken .. maar als je die ziet, dan doet de computer AI alles. Het is voor zover ik zie dus niet mogelijk dat je direct tegen iemand anders speelt .. oid..

Er stond ergens dat je kon nagaan wie er allemaal met jouw spullen en ras kloot en ik ben wel nieuwsgierig hoe/wat dat precies ziet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 12:59
D@mien
D@mien is offline
een multiplayer zonnestelsel lijkt me wel über ja.. maar dan natuurlijk zonder de mass destruction wapens van de UFO's.. gewoon een zooi planeten waar je met elkaar een ecosysteem vormt..
Dat lijkt me wel te realiseren... dat je planeten hebt van verschillende niveaus.. zodat je neit op een n00bplanet een superpredator hebt rondlopen en je amoebes opzettelijk sloopt
Oud 01-03-2006, 19:44
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik zou het niet zo erg vinden als ik niet tegen "levende" andere spelers kon spelen, AI is ook goed.
Ben ook wel benieuwd hoe het verder in elkaar gaat zitten ja...vooral de systeemspecs ben ik bang voor...maar ik heb het er wel voor over om mn videokaart te upgraden denk ik.
Kut, ik kan niet wachten
Oud 01-03-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 01-03-2006 @ 20:44 :
Ik zou het niet zo erg vinden als ik niet tegen "levende" andere spelers kon spelen, AI is ook goed.
Ben ook wel benieuwd hoe het verder in elkaar gaat zitten ja...vooral de systeemspecs ben ik bang voor...maar ik heb het er wel voor over om mn videokaart te upgraden denk ik.
Kut, ik kan niet wachten
is er al eigenlijk een releasedate?
ik ben eigenlijk niet zo heel bang voor de specs, t ziet er wel goed uit, maar niet high end.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:01
Snukkie
Snukkie is offline
ik denk dat het wel veel werkgeheugen vraagd, omdat het spel eigenlijk bestaat uit maar een stuk software dat alles genereerd op de manier dat jij het wilt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:39
Verwijderd
Fuck dat ziet er goed uit, hij bleeeef ook maar uitzoomen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:52
Wammus
Wammus is offline
Ik heb niet het hele filmpje gezien maar dit ziet er echt ubervet uit.
Oud 01-03-2006, 21:02
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik zag op gamefaqs dat het dit jaar uitkomt...maarja, dat kan dus ook 31 december zijn...en het zal nog wel 6 keer uitgesteld worden, dat is volgens mij wel gebruikelijk met spellen die hoge verwachtingen kweken.

Wacht s, nou had ik vanmiddag gegoogled op spore en toen vond ik geen officiele site (of ik heb slecht gekeken ), maar nu is die dr wel ...
Het intro filmpje is eigenlijk de flash versie van dat demo-filmpje
Oud 01-03-2006, 21:33
Ymir
Ymir is offline
Als m'n pc dit trekt koop ik het.
Punt.
Oud 01-03-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 01-03-2006 @ 22:02 :

Het intro filmpje is eigenlijk de flash versie van dat demo-filmpje
en erg dope
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:30
D@mien
D@mien is offline
Ik heb er ook wel een upgrade voor over denk ik zo.. al wacht ik dan wel eerst ff de reviews af.. Ik kan me nl herinneren dat B&W2 er ook über uitzag in de promo's enzo.. en de game zelf zoog stierenkloten..
Oud 01-03-2006, 22:42
Verwijderd
Ik heb die film (want dat is het wel, 35 minuten ) net gekeken en echt met m'n mond open gezeten en telkens kriebels gehad. Ik wilde helemaal geen drie-benig beest! Ik ga voor vier poten! Geef mij dat spel maar!

Ik las nu ergens Q4 2006, dus nog even wachten. En je zal zien dat mijn pc dat noooit gaat trekken
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:42
Verwijderd
Volgens mij komt die game uit in Q3 van dit jaar, als ik het goed onthouden heb, kan alleen de bron niet meer vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:43
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 01-03-2006 @ 23:42 :
Volgens mij komt die game uit in Q3 van dit jaar, als ik het goed onthouden heb, kan alleen de bron niet meer vinden.
Q3 of Q4 inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 22:47
Jolt
Jolt is offline
Lijkt me wel tof, eindelijk eens wat nieuws, dan de zoveelste remake of vervolg.
Oud 02-03-2006, 08:02
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-03-2006 @ 23:42 :
Ik heb die film (want dat is het wel, 35 minuten ) net gekeken en echt met m'n mond open gezeten en telkens kriebels gehad. Ik wilde helemaal geen drie-benig beest! Ik ga voor vier poten! Geef mij dat spel maar!

Ik las nu ergens Q4 2006, dus nog even wachten. En je zal zien dat mijn pc dat noooit gaat trekken
Ja, dat had ik ook: 3 poten!? Dat ziet er toch niet uit, laat mij dat eens even neukend beter doen!

GameSpy zegt: release Q4
GameSpot zegt: release Q3

Wat is het verschil eigenlijk tussen die 2 Q's?
Oud 02-03-2006, 08:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 02-03-2006 @ 09:02 :
Ja, dat had ik ook: 3 poten!? Dat ziet er toch niet uit, laat mij dat eens even neukend beter doen!

GameSpy zegt: release Q4
GameSpot zegt: release Q3

Wat is het verschil eigenlijk tussen die 2 Q's?
De een heeft 3; de ander een 4?

Oftewel Q3 = derde kwartaal; Juli, Augustus, September. Q4 = vierde kwartaal; Oktober, November, December.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 09:55
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Marcade schreef op 02-03-2006 @ 09:26 :
De een heeft 3; de ander een 4?

Oftewel Q3 = derde kwartaal; Juli, Augustus, September. Q4 = vierde kwartaal; Oktober, November, December.
Dat zal wel december worden dan...
Oud 02-03-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 02-03-2006 @ 10:55 :
Dat zal wel december worden dan...
Dat denk ik ook. Is een mooie launchmaand natuurlijk, met al die feestdagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten