Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Toen ik 16 was vond ik zelf ook dat een brede muzieksmaak had, omdat ik naar elektronische shite, metal, hiphop luisterde maar met de kennis die ik nu heb weet ik dat dat nogal oppervlakkig was. Mijn zusje heeft ook een brede muzieksmaak, want ze luistert immers naar trance, top 40, r&b, pop, hiphop, rocknummers.
||
Citaat:
Met 'breed' bedoel ik: in mijn muzieklijst staan Boudewijn de Groot en AC/DC gebroederlijk naast elkaar. Veel harder krijg je 't bij mij niet. Aan de bands die hier meestal worden genoemd doe ik sowieso niet, want sommige bandnamen en titels van nummers kan ik überhaupt niet serieus nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Alternatief: ja Btw, boudewijn de groot is pop muziek evenals ac/dc. ff kort door de bocht. ![]() En zolang de muziek er niet onder lijdt is commercieel zijn niet erg. Het punt is dat wanneer een band commercieel gaat, dat ook om een bepaalde reden gebeurd. De band wil bijv een groter publiek aanspreken (lees; meer geld verdienen) en dat gaat niet wanneer ze hun 'zwaar underground' sound aanhouden. Dus gaan ze maar naar de pijpen van een platenmaatschappij of een gehaaide producer dansen. Omdat die wel potentie in ze ziet (lees; geld) En krijg je dus van die verkrachtte wanproducten, goede voorbeelden zijn the counting crows en live. Veel mensen weten niet dat die eerste counting crows plaat echt een donkere, mysterieuze plaat was. Evenals de eerste platen van live. Niet dat ik de sound van the counting crows echt verschrikkelijk vind, maar het is wel even een goed voorbeeld, als je de hedendaagse counting crows en de toenmalige tegenover elkaar zet. En over live zal ik maar zwijgen, want dat is gewoon je reinste blasfemie. Zo kun je nog wel even doorgaan met voorbeelden opnoemen. En dit verhaaltje ligt zo voor de hand, maar mensen schijnen het gewoon niet te willen snappen. En dan wordt er maar altijd gezegd dat wanneer een band commercieel gaat de muziekforumers het niet meer gaaf vinden omdat het bekend is bij het grote publiek. Muziek maken louter omdat je er veel geld mee wilt verdienen is lame. En dat is stiekem toch wel de gedachte van commercieel zijn, winstoogmerk. Dat weet je toch ook wel mark? Het een vult het ander aan. Wanneer mensen geld ruiken.....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
nike air max. welke muziek luister je dan? Lovelyrosa | 8 | 02-01-2014 00:05 | |
Muziek |
naar wat voor muziek luister je?? lisanneKO | 102 | 22-06-2012 20:05 | |
Algemene schoolzaken |
vragenlijst voor ons profielwerkstuk toemp..bla | 39 | 18-12-2006 18:35 | |
Muziek |
vragenlijst voor ons profielwerkstuk toemp..bla | 3 | 28-11-2006 15:22 | |
Lifestyle |
Het Grote BrEeZ4H-Topic Cherry Springs | 19 | 10-12-2005 16:13 | |
Drugs & Alcohol |
stoned zijn en muziek... *×*M!§T€€Q*×* | 50 | 14-03-2003 22:58 |