Nogmaals: professioneel 3D op een mac is gewoon nutteloos:
Denk eens aan die belachelijk slome gpu's die standaard bij een mac worden meegeleverd: zal lekker gaan als je 200.000 poly in je viewport hebt staan. Veel plugins zijn niet bruikbaar in OSX. Ook bij Pixar werken ze op pc's icm Unix systemen en Maya, terwijl Maya altijd gepropageerd wordt als hét 3Dpakket voor OSX. En natuurlijk is dat wel deels zo, aangezien Maya toch wel het beste 3dpakket is voor in OSX. Renderen zal ook minder snel gaan waarschijnlijk. Koop van dat geld dat je anders in een dure designmac steekt gewoon een MP Xeon...moet je dan nog eens kijken wat sneller is, die mac of die grijze bak met die dual proc en 2GB Ram
Ik zou ook best nog wel een keer een imac willen, maar dan heb ik dat ding niet omdat ik er zo graag op wil werken.
Ik maak zelf architectonische (re)presentaties (aangeleverd in CAD) , ik kan 3dsMax gewoon niet missen. Er zijn zoveel dingen waarbij een pc zoveel logischer is...
"switchen" vind ik echt geen doen, ik vindt het eigenlijk belachelijk dat mensen het uberhaupt al overwegen en het andere mensen aanbevelen om het te doen. Als je alleen office doet kan een mac wel voldoende zijn. Voor DTP is een mac niet eens een slechte keus, al is een pc tegenwoordig net zo bruikbaar voor die taak. Maar als je bezig gaat met videomontage, 3d én compositing heb je echt niets aan een mac, je loopt dan altijd tegen compatibiliteitsproblemen, dus een pc met windows is dan een betere keus.
Het is trouwens niet uitgesloten dat er nog een 3dsMax voor OSX gaat komen, maar het is vrij onwaarschijnlijk omdat er nooit rekening is gehouden met een platformonafhankelijke code.
Tot slot:
Maya is nu in eigendom van Autodesk, dus waarschijnlijk vloeien Max en Maya wel samen binnen een jaar of 5.