Oud 22-01-2006, 21:37
leipo
leipo is offline
wat kan je allemaal doen als je iets besteld van het internet zoals bijv marktplaats of ebay maar je krijgt het product nooit geleverd na je betaling en je kan niet meer in contact komen met de persoon waar je het van kocht?

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 21:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2006, 21:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Volgens mij weinig. Het is het risico dat je loopt.
Oud 22-01-2006, 22:09
leipo
leipo is offline
je kan toch via iemands bankgegevens achterhalen wie die persoon is en waar die woont enzovoort
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
leipo schreef op 22-01-2006 @ 23:09 :
je kan toch via iemands bankgegevens achterhalen wie die persoon is en waar die woont enzovoort
en dan? met een honkbalknuppel langsgaan?
Oud 23-01-2006, 00:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
leipo schreef op 22-01-2006 @ 23:09 :
Als je dat zelf al kan bedenken waarom vraag je het dan aan ons?
Oud 23-01-2006, 02:13
Hakuna
Hakuna is offline
Ik doe wel eens vaker zaken via de marktplaats en ebay, en ben tot op heden nog nooit financieel het schip in gegaan! Maar voordat ik zaken doe wil ik eerst e mail contakt (geen hotmail oid) en/of telefonisch contakt alvorens ik geld of goederen ga opsturen, maar heb inmiddels al een soort zintuig ontwikkeld, dat ik al na de eerste mailwisseling kan afleiden of ik met een betrouwbaar iemand te doen heb, of met een beunhaas. Zo doe ik niet gaag zaken met jongeren, omdat sommigen de boel oplichten via (preypay 06 nummers en hotmail e mail adressen) Bovendien zijn de (tweede hands) spullen die ze doorgaans aanbieden zoals games, DVD's en mobieltjes voor mij niet echt interessant!

Tot nu toe zijn al mijn (ver)kopers op de marktplaats en Ebay zeer tevreden geweest over mij zoals snel opsturen en snelle betaling, dus dat geeft vertrouwen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 11:27
Blenderhead
Blenderhead is offline
Er is één keer een pakketje van mij niet aangekomen, maar in dat geval vertrouwde ik de verkoopster wel.
Ik geloof wel dat je de verkoper rechtmatig kunt dwingen om alsnog met de spullen over de brug te komen. Of het de moeite waard is qua kosten weet ik echter niet.
Oud 23-01-2006, 11:42
Femic
Femic is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 23-01-2006 @ 12:27 :

1. Ik geloof wel dat je de verkoper rechtmatig kunt dwingen om alsnog met de spullen over de brug te komen. 2. Of het de moeite waard is qua kosten weet ik echter niet.
1. Ja. 2. Waarschijnlijk niet (tenzij je vet veel geld hebt betaald, maar dat zal wel niet..) Heb je geen telefoonnummer ofzo? Misschien is er een misverstand?
Oud 23-01-2006, 14:26
Go
Go is offline
Citaat:
Ik geloof wel dat je de verkoper rechtmatig kunt dwingen om alsnog met de spullen over de brug te komen.
Dat ligt er maar net aan wat jullie afgesproken hebben over de vraag wie het risico van verzending draagt, jij of de verkoper.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 18:18
MB
MB is offline
Citaat:
Er is één keer een pakketje van mij niet aangekomen, maar in dat geval vertrouwde ik de verkoopster wel.
Ik geloof wel dat je de verkoper rechtmatig kunt dwingen om alsnog met de spullen over de brug te komen. Of het de moeite waard is qua kosten weet ik echter niet.
Lijkt me enigzins sterk, als de verkoper beweerd het pakje op de bus te hebben gedaan kan je helemaal niks meer.

Banken geven niet zomaar gegevens, dus dan zou je iemand moeten kennen die bij een bank werkt ofzo...

Als je iemands adres heb dan kan je natuurlijk gewoon langsgaan en verhaal halen, maar ook dan geldt hetzelfde weer: Als hij beweerd het pakje gepost te hebben, kan je niks doen (of je moet zeker weten dat het niet zo is, dan kan je het alsnog meenemen)
Oud 23-01-2006, 23:26
Femic
Femic is offline
Ja, als diegene beweert het pakje op de bus te hebben gedaan, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Daarom kan je duurdere aankopen ook beter aangetekend laten verzenden... Of gewoon gaan ophalen.
Oud 24-01-2006, 08:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-01-2006 @ 23:22 :
en dan? met een honkbalknuppel langsgaan?
Wat dacht je van een incassobureau inschakelen om je geld terug te halen?
Aangezien het onwettig is om je geld te houden en niet te leveren kun je de kosten zelfs verhalen, wat bij een gewone claim vaak niet het geval is.
Oud 31-01-2006, 18:05
Hakuna
Hakuna is offline
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar kan van iemand via Ebay een door mij lang gezochte CD kopen voor veel geld. Niet dat dit vreemd is voor mij, maar wel dat de verkoper wilt hebben dat ik het geld wilt overmaken op paypal via een e mail adres van zijn ''vriend'' Zo'n voorstel heb ik nog nooit meegemaakt, en wil dan ook de meningen horen over hoe juliie erover denken.

Hij heeft me wel een foto toegemaild van die CD met geopend doosje, dus hij heeft 'm echt in bezit!

Een grote troost, de verkoper krijgt van 300 (ver)kopers een 100% positive feedback op de ebay site, mischien kan dat de doorslag zijn om met hem in zee te gaan.

Dit mailde hij me over die CD.

Guten Abend Cornel

Also ich bin bereit für die Original-CD von Joachim Kuehn - Spring Fever an Dich zu verkaufen.

Die CD kann durch Paypal bezahlt werden. Die Summe von EURO 150.-- bitte an die Paypal-Adresse eines Freundes von mir: Seine Paypal-Adresse lautet:[ e mail adres van zijn vriend]

Ich werde die CD sofort nach Empfang des Geldes mit der Post an Deine Adresse in Landgraaf versenden. Ich hatte bis heute noch nie Probleme mit der Post. Alles ist immer glücklicherweise angekommen. Ich denke die CD dürfte in circa einer Woche bei Dir sein.

Nun zum Vertrauen: Alles was ich tun kann ist Dir zu versichern, dass ich eine seriöse Person bin und Dich in keiner Art und Weise betrügen werde. Ein Hinweis darauf geben beispielsweise meine über 300 positiven eBay-Bewertungen.

Ich hoffe, dass diese Informationen für Dich so in Ordnung sind und freue mich auf Deine Rückmeldung.

Mit einem freundlichen Gruss aus der Schweiz

Beat von Wyl
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:08
Go
Go is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2006 @ 09:55 :
Wat dacht je van een incassobureau inschakelen om je geld terug te halen?
Aangezien het onwettig is om je geld te houden en niet te leveren kun je de kosten zelfs verhalen, wat bij een gewone claim vaak niet het geval is.
Je zult eerst je gelijk al bij de rechter moeten halen. Dan kan het incassobureau aan de slag. Maar dat doe je voor kleine bedragen natuurlijk niet. En bij hele grote bedragen zul je het ook niet per post verzenden maar zelf ophalen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 00:52
Hakuna
Hakuna is offline
De verkoper Ik

Nu nog die CD.

Na klar mache ich. Das wird morgen Mittwoch der Fall sein. Erwarte, dass es etwa eine Woche dauert bis die CD ankommen wird in Landgraaf
Good Night
Beat
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-01-2006 @ 19:08 :
Je zult eerst je gelijk al bij de rechter moeten halen.
Kunnen ze voor je doen, maar dat kost idd geld.
Oud 01-02-2006, 17:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
gerwin schreef op 23-01-2006 @ 15:26 :
Dat ligt er maar net aan wat jullie afgesproken hebben over de vraag wie het risico van verzending draagt, jij of de verkoper.
Volgens mij is het zo dat de verkoper eerst bewijs moet leveren dat het goed verzonden heeft.
Oud 01-02-2006, 18:29
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 01-02-2006 @ 18:51 :
Volgens mij is het zo dat de verkoper eerst bewijs moet leveren dat het goed verzonden heeft.
Dat wordt moeilijk als hij het gewoon ''standaard'' verzonden heeft, bij aangetekend versturen en/of een pakket ligt dat anders! (barcode op zending met verzendbewijs).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten