Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bedoel, ik moet ook luisteren naar mensen die dag in dag uit zaken preken in allerlei godsdiensten die ik enorm beledigend, onjuist etc etc vind. Ik ga daar toch geen rel over trappen omdat ik dat vind, of wel soms?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat holocaustontkennen strafbaar is, is trouwens net zo dom als het strafbaar stellen van belediging. Het is dom omdat je de geschiedenis niet hoort dicht te spijkeren met de wet, omdat je altijd moet kunnen blijven discussiëren over de geschiedenis. Je moet ook vertrouwen hebben in het zelfreinigend vermogen van een gemeenschap (in dit geval de historisch-wetenschappelijke literatuur) om zulke onzin er uit te filteren. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toevallig had ik het elders op dit forum met een paar mensen over het Flying Spaghetti Monster. Persoonlijk vind ik dat een fantastische manier om Intelligent Design te bekritiseren, maar kennelijk vinden sommigen het erg kwetsend overkomen. Ik vind dat je er boven moet kunnen staan. Als jij ergens bijhoort, ergens voor staat, dan moet je boven kritiek kunnen staan als je weet dat die ongefundeerd is. Iets anders wordt het natuurlijk als, zoals nare man al aanstipt, de kritiek mensen aanzet tot geweld of anderszins slecht gedrag.
||
Citaat:
Verder is het niet per definitie strafbaar. Dat is in geen manier te vergelijken met het 'beledigen' (wat uberhaupt niet kan aangezien de profeet in kwestie al eeuwen dood is) van een symbool van een godsdienst met als doel satirische kritiek op delen en aspecten van die godsdienst. Aspecten zoals het zichzelf veel te serieus nemen en denken dat uit naam van die godsdienst de grondrechten van anderen mogen worden beperkt of geschonden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Om eerlijk te zijn neem ik dat soort bewering totaal niet serieus, want het idee dat islam en islamitische symbolen, zoals de profeet, totaal onschendbaar moeten zijn en dat iedereen die er anders over denkt dood/gevierendeeld/onthoofd/aangeklaagt/opgesloten/verbannen* moet worden is een denkbeeld dat exclusief islamitisch is. En laat ik nu net geen islamiet zijn en daar dus geen boodschap aan hebben. ![]() *vul ergere straffen in naarmate men krampachtiger reageerd en/of fundamentalitischer is.
Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 13:28. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Het zal je misschien verbazen, maar anderen kunnen het ook menen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ga ik met L&P mee. |
![]() |
||
Citaat:
Dat terwijl de redenen voor het onderscheid toch duidelijk genoeg zijn. Bovendien wil ik het ontkennen van de holocaust niet strafbaar stellen, de huidige regeling werkt, op het ongrondwettelijke artikel over godslastering na, prima.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan je namelijk vertellen dat de door jou gegeven visie niet correct is en ik vraag me af waarop je deze basseert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet volgens mij best wel dat elke actie die men pleegt vrijwel ALTIJD wel voor iemand nadelige gevolgen heeft. Ik zeg niet dat je er per definitie gelijk mee rekening moet houden, maar wie de bal kaatst kan hem nou eenmaal terug verwachten ![]() De Deense krant heeft zijn verantwoording genomen voor het plaatsen van desbetreffende cartoons en dat siert ze dan wel weer. Ik ben geen Koran-expert, maar volgens mij staat er in de Koran dat wanneer er 2 personen een meningsverschil hebben en persoon A zegt tegen persoon B dat B gelijk heeft (ookal is dat niet zo) dan is persoon A de wijste persoon. In dit geval kan ik zeggen dat de Deense krant dus de meest wijze persoon is door excuses aan te bieden aan de mensen die zich gekwetst voelden. Waar ik het meest aanstoot aan neem is dat diezelfde Koran adepten deze excuses zowat finaal negeren en gewoon doorgaan met hun ramkoers op het westen. En Hirsi Ali is bezig met een persoonlijke kruistocht tegen de Islam. Ook zij zal ooit haar verantwoording hier voor moeten nemen. Theo van Gogh wist dat hij moslims dermate provoceerde dat zelfs zijn leven erdoor op het spel stond. Toch ging hij door terwijl hij die kennis had. Theo bleef zijn standpunt fel verdedigen en heeft dat met zijn leven moeten bekopen. Hulde voor zijn moed, hij is lang niet de enige die het leven heeft gelaten omdat hij zei wat hij dacht. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De prent van bijvoorbeeld Mohammed met een tulband waar een bom in zit laat heel goed zien dat Moslims last hebben van een kort lontje en een zeer explosief karakter. |
![]() |
||
Citaat:
Verder bewijst het bestaan van de rel over de cartoons dat ik daarmee ook gelijk heb.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze laten het immers zien op straat nu, naar aanleiding ervan ; -slopen ze ambassades -mollen ze auto's -molesteren ze mensen -vallen er zelfs doden! Dan mag je wel zeggen dat ze een kort lontje hebben en explosief zijn.
||
Citaat:
Deze feiten waarnemend, mag je zeggen dat sommige moslims is islamtische landen een kort lontje hebben en explosief zijn. Als je dat al generaliserend toepast op alle moslims, ben je op zijn zachtst gezegd niet echt het toonbeeld van kennis. Hoe je het ook bekijkt, de fundamentalisten die dit soort zaken beoefenen, vormen nog steeds een kleine meerderheid in de religie van de Islam. Daarom kun je het niet generaliseren, zoals veel mensen die geen kennis van deze godsdienst hebben, wel doen. Dat is gevaarlijk, want juist dit gebrek aan kennis is de basis van de conflicten tussen Islam en westerse wereld (dat geldt overigens ook voor moslims die geen kennis hebben van de westerse cultuur, maar dat is een andere discussie). Bovendien -en dat mag ook wel eens gezegd worden- vind ik dat de moslims in Nederland zeer goed reageren op de spotprenten, door de discussie aan te gaan en zich niet op dergelijk geweld te beroepen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 16:02. |
![]() |
|||
Citaat:
Jij zegt: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar je mag natuurlijk niet tegen de neerlandsche wetten ingaan door allerhande rarigheden daadwerkelijke uitvoering van ideologieën te promoten. dat spreekt voor zich ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast reageren fatsoenlijke mensen door het te negeren of eventueel door ook in de pen te kruipen, door polemiek dus. Helaas heeft een bepaald deel van de moslims dit beschaafdheidniveau nog niet bereikt.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
De kracht van je onderbewuste gewoonmax | 14 | 05-02-2007 08:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat is hekserij/satanisme/e.a. Hernuel Fan | 46 | 09-08-2005 21:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |