![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En jij? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat is overigens ook de enige provincie in Nederland die dat niet heeft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-02-2006 om 23:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Noem ze dan! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vrouwenpolder Serooskerke Oostkappelle ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ja, ik dacht dat die achterlijke Hanja Maij-Weggen (dat schrijf je vast niet zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Brabant is best een mooi nummer, maar een volkslied moet iets van statis hebben.
|
Verwijderd
|
Nu heb ik dus dat hele POKKETOPIC doorgelezen in de hoop dat IEMAND zou vertellen waarom iedereen het zesde couplet kent. En alhoewel het een aantal keer gevraagd is, kwam er nooit antwoord op.
Verdammt, nu wil ik het weten ook. Het eerste, ok. Maar waarom in godsnaam ook het zesde? Het tweede couplet zou dan toch logischer zijn? |
![]() |
|
[...]Het eerste couplet wordt vaak gezongen, soms gevolgd door het zesde dat in de Tweede Wereldoorlog erg populair was.[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelmus Verder kan ik ook niks vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken dus ook 1 en 6. Ik had een paar voetbalfanaten in de klas zitten op de basisschool die bij de dagopening vaak vroegen om dat liedje (uit zo'n rood liederenboek mochten we dan kiezen) |
![]() |
||
Citaat:
hoezo?? Omdat ze het volkslied zijn vergeten? Het ligt echt niet aan je inteligentie of je het volkslied kent of niet. Hoe goed je in leren bent heeft echt niets met het Wilhelmus te maken, maar wel met het VWO. Je kan het natuurlijk wel opvatten als algemene ontwikkeling... maar dan kun je natuurlijk ook zeggen dat iedereen die nooit de Bijbel heeft gelezen niet op het VWO thuis hoort of bijvoorbeeld iemand die de namen van de belangrijkste Griekse goden niet weet. |
![]() |
||
Citaat:
En wat betreft je opmerking over de Bijbel: je hoeft van mij echt niet de hele Bijbel te kennen, maar ik heb mensen gekend op het vwo die niet wisten waar Witte Donderdag en Goede Vrijdag en Pasen en Pinksteren voor stonden. Nou, dan mag je wat mij betreft ook wieberen hoor. Of als je niet weet wie Judas is of hoe Jezus gestorven is. Dat vind ik wel basisschool stuff hoor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet toevallig waar die 'feest'dagen voor staan, maar dat is ook gewoon puur omdat ik dat zelf interessant vind om te weten. Niet omdat ik het ooit geleerd heb. Beetje irritant als mensen aan hun eigen maatstaven (wat zíj geleerd hebben) afmeten of je wel of niet op het vwo thuishoort. edit: en ik heb dus ook vwo gedaan. Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 12:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand op de mavo (of vmbo-t tegenwoordig) kan allerlei feitjes weten maar er totaal niet mee uit de voeten kunnen. Terwijl iemand op het vwo van alles opzoekt en er vervolgens een mooi essay over kan schrijven. Ik noem maar een -ietwat versimpeld- voorbeeld. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Ze is geslaagd hč!!! ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoeveel coupletten van het Wilhelmus ken jij uit je hoofd? naam onbekend | 130 | 08-05-2004 19:16 |