Citaat:
Dís schreef op 10-02-2006 @ 17:47 :
En weet je ook hoe dat die kinderen beinvloedt (nu en later)?
ivm hun psychisch denken en de relaties met de vriendjes en familie?
|
Ligt er helemaal aan hoe het geaccepteerd wordt door de omgeving. Die vriendin van mijn zusje was op het moment dat wij haar leerden kennen al wat ouder (had nog wel jongere zusjes), zij had er niet echt 'last' van. Natuurlijk wel iets, maar voor zo ver ik weet accepteerde ze het verder ook wel een soort van (haar ouders waren natuurlijk ook niet zo heel erg streng). Mijn zusje en anderen acecpteerden het gewoon, dat meisje vierde haar verjaardag niet en kwam niet op verjaardagen, er werden wel alternatieven bedacht om toch iets soortgelijks te doen ed. De andere kinderen die ik ken gaan er nu vrij natuurlijk mee om, in de zin van dat ze 'gewoon' niet mee doen met dat soort dingen. In de klassen waar ze zitten wordt er ook aardig mee om gegaan, ze krijgen zo nu en dan een traktatie van een klasgenoot onder het motto van 'omdat ik je aardig vind' en er worden ook wel eens andere dingen bedacht (bv. een kaart die andere kinderen op hun verjaardag krijgen en waar alle leerkrachten dan wat op mogen schrijven, die zij dus nooit krijgen met hun verjaardag, geven omdat er iets anders leuks is in hun leven of wat dan ook).