Op een ander forum zat een of andere galbak (Lasker) de mensen die Valentijn niet leuk vinden af te zeiken, nadat hij wat persoonlijke aanvallen begonnen was kreeg hij het volgende verhaal te horen:
"Ondertussen zit de vrouw van Lasker, die lieve, aardige, attente en vooral zo respectvolle man, te zuchten onder de opgelegde liefde die zij iedere dag over zich heen gestort krijgt. Nooit eens rust, nooit eens een eigen mening, want als zij een mening heeft, weet Lasker het toch weer beter. De vrouw van Lasker is namelijk getrouwd met de typische Hollandse schoolmeester: geen ruimte voor andere interpretaties, alles zal gaan volgens de regels van Lasker. De vrouw van Lasker zucht weer eens diep, en als haar buurvrouw vraagt wat ze vandaag gedaan heeft, zegt ze dapper: "weer een wierookje aangestoken op onze liefde. Ja, Lasker vind dat dat iedere dag moet gebeuren, als teken van onze verbondenheid. En dinsdag is het Valentijn, dan steken we twee wierookjes aan en krijg ik een nog grotere bos bloemen." Dapper krullen haar mondhoeken omhoog, en ze doet net alsof ze de meewarige blik in de ogen van haar buurvrouw niet ziet. Want diep in haar hart weet ze dat Lasker écht van haar houdt. Ze zou alleen zo graag willen dat hij dat ook eens liet blijken, en niet alleen liet zien dat Lasker hield van het beeld dat hij voor zichzelf van zijn vrouw had geschapen. Of beeld? Eigenlijk meer een karikatuur. Want hoewel ze dat niet durft te zeggen (als ze dat wel doet, krijgt ze weer een preek van 2 uur), weet ze dat dat Laskers beste capaciteit is: alles en iedereen reduceren tot een misplaatste cartoon. Om die cartoon daarna in te vullen met de door hemzelf gewenste kleurtjes. En zo voldeed de wereld, inclusief zijn vrouw, altijd aan het beeld van Lasker. Maar heel af en toe, stiekum, op Valentijnsdag, of op haar verjaardag, hoopte de vrouw van Lasker dat zij nu eens dat kado kreeg dat ze al sinds de eerste dag van haar huwelijk van hem wilde hebben: een eigen identiteit......"
Dat was toch wel mijn held van de dag en daardoor ben ik ook wel een beetje blij.