|
|
Bekijk resultaten poll: Wat ga jij stemmen? | |||
SP |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 18.93% |
Groenlinks |
48 | 23.30% |
PvdA |
31 | 15.05% |
CDA |
12 | 5.83% |
VVD |
23 | 11.17% |
ChristenUnie |
5 | 2.43% |
SGP |
5 | 2.43% |
Nieuw Rechts |
5 | 2.43% |
LPF (Leefbaar) |
5 | 2.43% |
D66 |
16 | 7.77% |
overig |
17 | 8.25% |
Aantal stemmers: 206. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wouter Bos is op de Uithof geweest. Roosjes uitdelen (en condooms) ![]() ![]() Femke moet maar snel komen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal zo de Volkskrant even lezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
In 2007, hopen we. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik stem er ook wel op in 2007, daar niet van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vergeet niet dat ik niet idealistisch links ben. Ik ben het alleen in veel gevallen wel eens met de standpunten van linkse partijen, maar dat is gewoon uit pragmatische utilistische overwegingen, niet omdat ik vind dat de onderklasse of andere zielepieten moeten worden verheven of iets dergelijks. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens mogen NTV/TNF ook wel van de kabel, maar dat is een beetje moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 23:33. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En al mócht het allemaal waar zijn, is dat nog geen reden om mensen te belemmeren in hun vrije keuze om nog meer kutkanalen te willen ontvangen. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens moet ik zeggen dat ik dit zelf een lastig geval vind. Aan de ene kant is het wel goed dat je veel buitenlandse zenders kan ontvangen. Je hebt daardoor de mogelijkheid om meer in aanraking te komen met andere culturen wat zeker wel een positieve bijdrage kan leveren in je ontwikkeling op het gebied van taal en cultuur. Aan de andere kant is het wel zo dat het over het algemeen het alochtone deel van de bevolking een schotelantene heeft. Dat valt me hier in mijn buurt ook wel op. Dit kan tot gevolg hebben dat kinderen op school verplicht nederlands leren spreken en vervolgens thuis alleen maar turks, marokaans, arabisch of wat voor gamalagamalataal dan ook meekrijgen. Dit lijkt me dan weer niet de bedoeling aangezien de kinderen wel de mogelijkheid moeten hebben om hetgeen ze op school geleerd hebben in de praktijk te brengen anders schiet het natuurlijk niet op met het goed leren van nederlands. Als ik de voor en nadelen die ik hier opnoem tegen elkaar afweeg dan kom ik tot de conclussie dat ik er niet echt iets zinnigs over kan zeggen (mischien zijn er nog wel meer voor of nadelen en mischien zie ik het wel totaal verkeerd. In dat geval mag je me uiteraard tegenspreken daar kan ik alleen maar van leren.) Voor de een zal het eerstgenoemde gelden en voor de ander het laatstgenoemde en het is de vraag wat voor de meerderheid van toepassing is. Ik denk dat het voor de ontwikkeling van kinderen juist goed is om op zo veel mogelijk verschillende plaatsen zo veel mogelijk verschillend nederands taalgebruik mee te krijgen zodat ze leren hoe ze de theorie in praktijk moeten brengen. Ik ben dus uiteindelijk meer geneigd met Nare man mee te gaan hoewel ik het wel heel erg lastig vind. Om nog even terug te komen op wat ik zelf wil ga stemmen (want daar gaat het topic immers over): Ik ga zoals het er nu naar uit ziet mee met de partij spaarnestad. Hun ideeën over Haarlem (waar ik woon) sluiten het beste aan met hoe ik denk dat we Haarlem kunnen verbeteren. Ik ga echter nog wel wat meer lezen over de ideeën van de andere partijen omdat ik dat wel heel interesant vind en niets uit wil sluiten.
||
Citaat:
populsime is tegenwoordig ook een populistische term.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik maak op dat veel kijken naar Turks/Arabisch gesproken zenders slecht is voor de taalontwikkeling uit het algemeen bekende feit dat kinderen waarvan de ouders geen of slecht Nederlands spreken, zelf ook gemiddeld slechter presteren in de taalvakken op school. Je kent het gezegde toch 'leid een moeder op en je leidt het hele gezin op'? Als je ouders geen Nederlands spreken en je thuis alleen een vreemde taal hoort, dan is het voor jou ook moeilijker een hoog niveau te bereiken. Idem dito voor het geval dat thuis de hele dag de televisie aanstaat met een Turkse of Arabische zender omdat papa en mama nauwelijks Nederlands spreken en ook niet meer de ambitie hebben om het te leren. En tweetaligheid is bij zulke gezinnen een illusie. Tweetaligheid noem ik het perfect beheersen van twee talen. De situatie die je dus bijvoorbeeld krijgt als Nederlandse ouders naar het buitenland verhuizen en daar een kind geboren wordt. Dat kind leert dan Nederlands van zijn ouders, die er native speakers in zijn, en het kind krijgt op school de taal mee van docenten die native speakers in de tweede taal zijn. Dát is echte tweetaligheid, niet taal A matig spreken en taal B alleen passief, ofzoiets. En als dit allemaal waar is, waar ik zelf mijn standpunt op baseer, dan is dat voor mij wel degelijk een reden om die schotels te verbieden. En dan heb ik het nog niet eens over de rommelige aanblik die het in een wijk geeft, want dat vond ik helemaal flauw. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wens dat mijn gemeente bestuurd word door mensen die een plan hebben, op basis van dat plan verkozen worden en het dan gewoon uitvoeren, zonder dat alle 'burgers' zich er weer mee kunnen gaan bemoeien. Als iedereen altijd maar inspraak heeft, gaan onze maatschappij en economie alle kanten tegelijk uit. Nergens meer heen dus. Met je gefundeerde kritiek ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #86, deel 2 Spelleider | 500 | 26-06-2011 21:46 | |