Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat ga jij stemmen?
SP 39 18.93%
Groenlinks 48 23.30%
PvdA 31 15.05%
CDA 12 5.83%
VVD 23 11.17%
ChristenUnie 5 2.43%
SGP 5 2.43%
Nieuw Rechts 5 2.43%
LPF (Leefbaar) 5 2.43%
D66 16 7.77%
overig 17 8.25%
Aantal stemmers: 206. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-02-2006 @ 20:39 :
Officieel voor eerstejaars Sociale Wetenschappen, maar ik denk niet dat het moeilijk is er bij te komen.
Geloof me, er komen studenten van alle opleidingen. Vandaag en vorige week (Met Jan Peter Balkenende en zijn "inleiding tot bestuurskunde") ook.
Advertentie
Oud 16-02-2006, 20:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik weet het nog totaal niet. Met landelijke verkiezingen zou ik het wel weten, nl. GroenLinks, maar op lokaal niveau is het toch anders. Sowieso wist ik tot gister niet eens wie de burgemeester was van Helmond of waaruit de gemeenteraad bestond. Blijken we een CDA-gemeente te zijn. Nou, dat zou je ook niet zeggen.

Het interesseert me eigenlijk ook niet zoveel. Ik woon nou niet echt in een geweldige stad van belang. Het is hier allemaal lelijk, grijs en saai, maar in al die jaren dat ik er woon heb ik daar geen verandering in zien komen. Nou ja, we hebben sinds een jaar of 2 weer een bioscoop. Misschien ga ik wel stemmen op de partij die dat goedgekeurt heeft; toch nog iéts goed gedaan!

Ik heb de Stemwijzer wel gedaan, maar die is belachelijk. Kwam ik uit op de Helmondse Seniorenpartij! What the fuck?
Oud 16-02-2006, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-02-2006 @ 13:09 :
Nee, ik lees net Wouter Bos.
Waar zijn die gastcolleges?

Wouter Bos is op de Uithof geweest. Roosjes uitdelen (en condooms) Toen ik vakantie had.

Femke moet maar snel komen.
Oud 16-02-2006, 20:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Pvda of GL.

Aan die laatste partij heb ik echt een unpaupliche schoerftheichel, maar ik zie echt geen andere optie.
Oud 16-02-2006, 20:43
MTpower
MTpower is offline
Waarschijnlijk VVD of partij voor Middelburg, moet ik nog even bekijken
Oud 16-02-2006, 20:52
Verwijderd
Volgens de stemwijzer hoor ik op de ChristenUnie te stemmen.
Oud 16-02-2006, 21:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-02-2006 @ 21:52 :
Tweede geval waarbij de Stemwijzer duidelijk het noorden kwijt is.
Oud 16-02-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 16-02-2006 @ 21:52 :
De Volkskrant gelezen vandaag? Stond een leuk stukje in over de vraag waarom nogal wat mensen met StemWijzer op de meest absurde resultaten uitkwamen (bejaarden in Almelo die Michiel Smit/Nieuw Rechts moesten stemmen, e.d.)
Oud 16-02-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 21:31 :
Ik heb de Stemwijzer wel gedaan, maar die is belachelijk. Kwam ik uit op de Helmondse Seniorenpartij! What the fuck?
Vind ik niet zo raar, je bent minstens zo conservatief als de gemiddelde bejaarde.
Oud 16-02-2006, 21:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2006 @ 22:07 :
Vind ik niet zo raar, je bent minstens zo conservatief als de gemiddelde bejaarde.
Dat verklaart mijn support voor GroenLinks...
Oud 16-02-2006, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:08 :
Dat verklaart mijn support voor GroenLinks...
Die hebben anders behoorlijk wat conservatieve standpunten, m.n. m.b.t. kernenergie en genetische manipulatie.
Oud 16-02-2006, 21:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:06 :
De Volkskrant gelezen vandaag? Stond een leuk stukje in over de vraag waarom nogal wat mensen met StemWijzer op de meest absurde resultaten uitkwamen (bejaarden in Almelo die Michiel Smit/Nieuw Rechts moesten stemmen, e.d.)
Allemaal tuig, die bejaarden!
Oud 16-02-2006, 21:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2006 @ 22:09 :
Die hebben anders behoorlijk wat conservatieve standpunten, m.n. m.b.t. kernenergie en genetische manipulatie.
GroenLinks is gewoon een progressieve partij. Linkse Lente enzo, weet je wel?
Oud 16-02-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:06 :
Ojeej, straks gaan niet nuchtere allochtonen nog op Michiel Smit stemmen, na zo'n test.

Ik zal zo de Volkskrant even lezen.
Oud 16-02-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:10 :
Wanneer komt die nou es?
Oud 16-02-2006, 21:13
Verwijderd
Ik ben een groot liefhebber van GroenLinks, maar termen als 'linkse lente' klinken mij nogal populistisch in de oren.
Oud 16-02-2006, 21:14
Fides
Fides is offline
De stemwijzer geeft:
D66
PvdA
Leefbaar Leiden

Hoewel ik geen een standpunt van LL ken, en ik niet 100% achter de D66 of PvdA sta, zijn dat denk ik toch de partijen waar ik de meeste raakvlakken mee heb.
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2006 @ 22:13 :
Ik ben een groot liefhebber van GroenLinks, maar termen als 'linkse lente' klinken mij nogal populistisch in de oren.
Woordspelletjes....
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:12 :
Wanneer komt die nou es?
'Er komen andere tijden!'
In 2007, hopen we.

Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2006 @ 22:13 :
Het is een initiatief van Femke. Niet twijfelen.
Oud 16-02-2006, 21:16
Verwijderd
Femke is mijn godin, maar niet álles wat zij roept is geweldig.
Oud 16-02-2006, 21:16
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik was als lid van Groenlinks logischerwijs al van plan om op ze te stemmen en de kieswijzer bevestigde dit nog even. Mijn antwoorden komen volkomen overeen met de zienswijze van Groenlinks
Oud 16-02-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:10 :
Min of meer. Maar degene in GroenLinks die heeft verzonnen dat alternatieve geneeswijzen toch vooral ondersteund moeten worden mag ook wel een pijnlijke marteldood sterven.

Ik stem er ook wel op in 2007, daar niet van.
Oud 16-02-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Hero_Zero schreef op 16-02-2006 @ 22:16 :
Ik was als lid van Groenlinks logischerwijs al van plan om op ze te stemmen en de kieswijzer bevestigde dit nog even. Mijn antwoorden komen volkomen overeen met de zienswijze van Groenlinks
Oud 16-02-2006, 21:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2006 @ 22:17 :
Min of meer. Maar degene in GroenLinks die heeft verzonnen dat alternatieve geneeswijzen toch vooral ondersteund moeten worden mag ook wel een pijnlijke marteldood sterven.
Ja, wat mij betreft ook. Ook zijn ze vóór referenda. Maar geen enkele partij kan geheel overéén komen met mijn standpunten, behalve mijn eigen imaginaire partij.
Oud 16-02-2006, 21:20
Verwijderd
(Ik heb 'm maar voor Rotterdam ingevuld omdat ik daar z.s.m. nadat ik werk heb ga wonen, en dat moment is erg dichtbij.)

En Nieuw Rechts stond op 2
Oud 16-02-2006, 21:20
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:18 :
Ja, wat mij betreft ook. Ook zijn ze vóór referenda. Maar geen enkele partij kan geheel overéén komen met mijn standpunten, behalve mijn eigen imaginaire partij.
Ik vind wat dat betreft de stemwijzer een beetje onzin omdat ik onbewust al weet wat het standpunt van mijn partij is en daar op inhakend antwoorden kan geven. Ik probeer het zo min mogelijk te doen, maar het sluipt er wel degelijk in door.
Oud 16-02-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:20 :
(Ik heb 'm maar voor Rotterdam ingevuld omdat ik daar z.s.m. nadat ik werk heb ga wonen, en dat moment is erg dichtbij.)

Ik kwam op de Stadspartij uit ofzo, een partij voor een multicultureel Rotterdam. Maar helaas woon ik niet in Rotterdam, maar in Vlaardingen, waar ze niet leuk heel linkse lokale partijen hebben.
Oud 16-02-2006, 21:28
hmmmm
hmmmm is offline
Ik ga stemmen op D'66 of Luis in de pels in Utrecht
Oud 16-02-2006, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:20 :
WTF? Zie je wel, hij is gemanipuleerd!
Oud 16-02-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:29 :
WTF? Zie je wel, hij is gemanipuleerd!
Mwoah, ze hadden een aantal standpunten waar ik het wel mee eens was: kinderen met een taalachterstand moeten naar een aparte klas voor ze aan het regulier onderwijs mogen beginnen, scholen moeten niet verplicht worden de populatie gemengd te houden, politici en bestuurders moeten alles kunnen zeggen, schotelantennes moeten verboden worden.

Vergeet niet dat ik niet idealistisch links ben. Ik ben het alleen in veel gevallen wel eens met de standpunten van linkse partijen, maar dat is gewoon uit pragmatische utilistische overwegingen, niet omdat ik vind dat de onderklasse of andere zielepieten moeten worden verheven of iets dergelijks.
Oud 16-02-2006, 21:35
Verwijderd
Wat is er mis met schotelantennes?
Oud 16-02-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2006 @ 22:35 :
Wat is er mis met schotelantennes?
Verneuken het straatbeeld maar nog belangrijker, door het kijken naar allerlei buitenlandse zenders wordt alle taalkennis die die kinderen op school leren thuis weer teniet gedaan.

Overigens mogen NTV/TNF ook wel van de kabel, maar dat is een beetje moeilijk.
Oud 16-02-2006, 21:40
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:37 :
Verneuken het straatbeeld maar nog belangrijker, door het kijken naar allerlei buitenlandse zenders wordt alle taalkennis die die kinderen op school leren thuis weer teniet gedaan.

Overigens mogen NTV/TNF ook wel van de kabel, maar dat is een beetje moeilijk.
Ja ik vind ook dat al die rijke middenstandkindertjes het recht op zoveel televisie kanalen moet worden ontzegd. De rijkeluiskindjes van tegenwoordig kijken veel te veel tv.
Oud 16-02-2006, 21:55
Prof
Prof is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 16-02-2006 @ 22:40 :
Ja ik vind ook dat al die rijke middenstandkindertjes het recht op zoveel televisie kanalen moet worden ontzegd. De rijkeluiskindjes van tegenwoordig kijken veel te veel tv.
waren het maar de rijke kinderen die een schotel hadden
Oud 16-02-2006, 22:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2006 @ 22:37 :
Buitenlandse zenders zijn toch juist een aanwinst voor de taalkennis? Mijn ouders hebben Duits geleerd door naar de ARD te kijken.
Oud 16-02-2006, 22:05
Gatara
Gatara is offline
Ze zijn lelijk.

Maar anyhow...

digitale tv is de toekomst hoor
Oud 16-02-2006, 22:47
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-02-2006 @ 21:07 :
Geloof me, er komen studenten van alle opleidingen. Vandaag en vorige week (Met Jan Peter Balkenende en zijn "inleiding tot bestuurskunde") ook.
Hoe moeten niet-VU-studenten zich aanmelden? of is dit niet nodig en kun je de desbetreffende college naar binnen lopen als er nog plek is?
Oud 16-02-2006, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 16-02-2006 @ 23:47 :
Hoe moeten niet-VU-studenten zich aanmelden? of is dit niet nodig en kun je de desbetreffende college naar binnen lopen als er nog plek is?
Je kunt gewoon binnenlopen en plaats nemen. Niemand hoeft zich aan te melden. Verder, als het te vol is, kun je alles volgen via een groot scherm dat op de gang wordt gezet.
Oud 16-02-2006, 22:52
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 16-02-2006 @ 22:40 :
Geloof me, door meer zenders ga je echt niet meer tv kijken.
Oud 16-02-2006, 23:19
Supreme Dutch
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 22:09 :
Allemaal tuig, die bejaarden!
Die mensen houden gewoon van orde, tucht en discipline.. Ze willen gewoon terug naar een sterk, gezellig en eensgezind Nederland.. Maar Wouter heeft al gezegd dat dat niet kan..

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 23:33.
Oud 16-02-2006, 23:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 17-02-2006 @ 00:19 :
Die mensen houden gewoon van orde, tucht en discipline.. Ze willen gewoon terug naar een sterk, gezellig en eensgezind Nederland..
Kortom: terug naar de jaren '50. Of moet ik zeggen: de jaren 1933-1945, als ik het NieuwRechts-programma zo eens bekijk?
Oud 17-02-2006, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-02-2006 @ 23:04 :
Buitenlandse zenders zijn toch juist een aanwinst voor de taalkennis?
Ja, en allochtone kinderen spreken beter Nederlands als ze vaak Turks of een Arabische taal op tv horen.
Oud 17-02-2006, 00:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2006 @ 01:06 :
Ja, en allochtone kinderen spreken beter Nederlands als ze vaak Turks of een Arabische taal op tv horen.
Lees nou eens de rest van m'n post. En waaruit maak jij op dat Turkse/Arabischz enders slecht zouden zijn voor de Nederlandse taalontwikkeling? Waarop baseer je dat? What about tweetaligheid? Ik vind het allemaal kort door de bocht.

En al mócht het allemaal waar zijn, is dat nog geen reden om mensen te belemmeren in hun vrije keuze om nog meer kutkanalen te willen ontvangen.
Oud 17-02-2006, 09:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2006 @ 01:16 :
Lees nou eens de rest van m'n post. En waaruit maak jij op dat Turkse/Arabischz enders slecht zouden zijn voor de Nederlandse taalontwikkeling? Waarop baseer je dat? What about tweetaligheid? Ik vind het allemaal kort door de bocht.

En al mócht het allemaal waar zijn, is dat nog geen reden om mensen te belemmeren in hun vrije keuze om nog meer kutkanalen te willen ontvangen.
Ik ben nooit echt met je in discussie gegaan ofzo maar het valt met wel op dat je wel heel erg vaak roept dat mensen je posts eens goed moeten lezen. Mischien kan je je standpunten wat beter of duidelijker onderbouwen dan voorkom je dit soort misverstanden.

Overigens moet ik zeggen dat ik dit zelf een lastig geval vind.

Aan de ene kant is het wel goed dat je veel buitenlandse zenders kan ontvangen. Je hebt daardoor de mogelijkheid om meer in aanraking te komen met andere culturen wat zeker wel een positieve bijdrage kan leveren in je ontwikkeling op het gebied van taal en cultuur.

Aan de andere kant is het wel zo dat het over het algemeen het alochtone deel van de bevolking een schotelantene heeft. Dat valt me hier in mijn buurt ook wel op. Dit kan tot gevolg hebben dat kinderen op school verplicht nederlands leren spreken en vervolgens thuis alleen maar turks, marokaans, arabisch of wat voor gamalagamalataal dan ook meekrijgen.

Dit lijkt me dan weer niet de bedoeling aangezien de kinderen wel de mogelijkheid moeten hebben om hetgeen ze op school geleerd hebben in de praktijk te brengen anders schiet het natuurlijk niet op met het goed leren van nederlands.

Als ik de voor en nadelen die ik hier opnoem tegen elkaar afweeg dan kom ik tot de conclussie dat ik er niet echt iets zinnigs over kan zeggen (mischien zijn er nog wel meer voor of nadelen en mischien zie ik het wel totaal verkeerd. In dat geval mag je me uiteraard tegenspreken daar kan ik alleen maar van leren.)

Voor de een zal het eerstgenoemde gelden en voor de ander het laatstgenoemde en het is de vraag wat voor de meerderheid van toepassing is. Ik denk dat het voor de ontwikkeling van kinderen juist goed is om op zo veel mogelijk verschillende plaatsen zo veel mogelijk verschillend nederands taalgebruik mee te krijgen zodat ze leren hoe ze de theorie in praktijk moeten brengen. Ik ben dus uiteindelijk meer geneigd met Nare man mee te gaan hoewel ik het wel heel erg lastig vind.

Om nog even terug te komen op wat ik zelf wil ga stemmen (want daar gaat het topic immers over):

Ik ga zoals het er nu naar uit ziet mee met de partij spaarnestad. Hun ideeën over Haarlem (waar ik woon) sluiten het beste aan met hoe ik denk dat we Haarlem kunnen verbeteren. Ik ga echter nog wel wat meer lezen over de ideeën van de andere partijen omdat ik dat wel heel interesant vind en niets uit wil sluiten.
Oud 17-02-2006, 09:14
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik heb de stemwijzer gedaan, en ik heb heeeel veel overeenkomst met SP, en heeeel veel verschil met VVD.

Gelukkig maar dat ik me niet door de stemwijzer laat leiden

Ik wil graag op een antipopulistische partij stemmen, maar dat kan niet meer in NL tegenwoordig. Ik denk dat ik me maar aansluit bij de kraakbeweging
Oud 17-02-2006, 09:21
Twanos
Twanos is offline
Ik mag nog niet stemmen . Anders had ik toch op een lokale partij gestemd (met een voorkeurstem voor mijzelf ). De partij waar ik op zou stemmen, wil ondanks de invoering van de WMO het niveau van de minima en ouderenzorg op minimaal hetzelfde niveau houden. Daarnaast is het een partij die het verenigingsleven goed wil ondersteunen. Iets wat zeer belangrijk is in de kleine dorpen waar voor de rest geen faciliteiten zijn.
Oud 17-02-2006, 09:29
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-02-2006 @ 10:14 :
Ik heb de stemwijzer gedaan, en ik heb heeeel veel overeenkomst met SP, en heeeel veel verschil met VVD.

Gelukkig maar dat ik me niet door de stemwijzer laat leiden

Ik wil graag op een antipopulistische partij stemmen, maar dat kan niet meer in NL tegenwoordig. Ik denk dat ik me maar aansluit bij de kraakbeweging
ach wat een gelul.

populsime is tegenwoordig ook een populistische term.
Oud 17-02-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2006 @ 01:16 :

De 'rest' van jouw post? Je bedoelt het zinnetje 'mijn ouders hebben ook Duits geleerd van de televisie'? Dat liet ik bewust buiten beschouwing omdat dat een nutteloze opmerking is, van het kaliber 'ja, jij zegt wel X, maar in mijnomgeving is het Y!' Daar heeft dus niemand iets aan.

Ik maak op dat veel kijken naar Turks/Arabisch gesproken zenders slecht is voor de taalontwikkeling uit het algemeen bekende feit dat kinderen waarvan de ouders geen of slecht Nederlands spreken, zelf ook gemiddeld slechter presteren in de taalvakken op school. Je kent het gezegde toch 'leid een moeder op en je leidt het hele gezin op'?

Als je ouders geen Nederlands spreken en je thuis alleen een vreemde taal hoort, dan is het voor jou ook moeilijker een hoog niveau te bereiken. Idem dito voor het geval dat thuis de hele dag de televisie aanstaat met een Turkse of Arabische zender omdat papa en mama nauwelijks Nederlands spreken en ook niet meer de ambitie hebben om het te leren.

En tweetaligheid is bij zulke gezinnen een illusie. Tweetaligheid noem ik het perfect beheersen van twee talen. De situatie die je dus bijvoorbeeld krijgt als Nederlandse ouders naar het buitenland verhuizen en daar een kind geboren wordt. Dat kind leert dan Nederlands van zijn ouders, die er native speakers in zijn, en het kind krijgt op school de taal mee van docenten die native speakers in de tweede taal zijn. Dát is echte tweetaligheid, niet taal A matig spreken en taal B alleen passief, ofzoiets.

En als dit allemaal waar is, waar ik zelf mijn standpunt op baseer, dan is dat voor mij wel degelijk een reden om die schotels te verbieden. En dan heb ik het nog niet eens over de rommelige aanblik die het in een wijk geeft, want dat vond ik helemaal flauw.
Oud 17-02-2006, 10:02
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Escapism schreef op 17-02-2006 @ 10:29 :
ach wat een gelul.

populisme is tegenwoordig ook een populistische term.
Laat ik het dan zo stellen:
Ik wens dat mijn gemeente bestuurd word door mensen die een plan hebben, op basis van dat plan verkozen worden en het dan gewoon uitvoeren, zonder dat alle 'burgers' zich er weer mee kunnen gaan bemoeien.

Als iedereen altijd maar inspraak heeft, gaan onze maatschappij en economie alle kanten tegelijk uit. Nergens meer heen dus.

Met je gefundeerde kritiek
Oud 17-02-2006, 10:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-02-2006 @ 11:02 :

Met je gefundeerde kritiek
nee jouw bewering dat alle partijen zich schuldig maken aan populisme wist je goed te onderbouwen..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten