Oud 28-02-2006, 09:40
piennien
piennien is offline
Hallo scholieren,

momenteel ben ik bezig met een marktonderzoek over het gebruik van schoolboeken.
graag zou ik willen weten hoe jullie gebruik maken van boeken om te leren. Leren jullie alleen uit de boeken, of downloaden jullie daarnaast ook samenvattingen van de te leren stof? of leren jullie alleen maar samenvattingen?

graag zou ik reactie op deze vragen willen hebben.
dus reageer massaal, daarmee zouden jullie mij heel erg kunnen helpen.

alvast thnx.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 10:11
Estar
Estar is offline
Als ik niks van de stof weet en de stof is reusachtig groot, zoek ik op op internet wat ik voor examen moet kennen, en dan kijk ik daar de samenvattingen van en mocht ik ergens over twijfelen zoek ik het op in het boek.

En anders lees ik het globaal door.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:47
Verwijderd
Ik maak zelf samenvattingen van de boeken en leer die (de rest lees en herlees (als dat nodig is) ik).
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:07
Verwijderd
Ik werk liever helemaal niet met materiaal van internet. Dat is meestal gewoon te slecht. Daarnaast zijn samenvattingen nooit genoeg om goede cijfers te halen. Je bedriegt jezelf doordat je alles herkent, maar het in wezen niet kan reproduceren. Ik hou het liever bij schoolboeken, aantekeningen uit de les en ander materiaal dat door school verstrekt is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:47
marrel
marrel is offline
Ik maak zelf over het algemeen een samenvatting van de te leren stof uit het boek. Veel van mijn boeken hebben geen nederlandse samenvatting op internet en de engelse daar begrijp ik te weinig van, bovendien missen samenvattingen toch al dingen.
Oud 28-02-2006, 12:58
Mara
Mara is offline
Ik lees zelf de boeken. Ik maak er zelf samenvattingen en schema's van om alles te structureren, doordat je er op die manier mee bezig bent leer je al een boel. Daarna lees ik de stof nog wel door uit 't boek, als ik denk dat ik alles ken leer ik de dingen die ik nog niet wist uit m'n samenvatting (in mijn samenvatting zet ik ook details die ik moet weten maar waarvan ik weet dat ik ze nog niet (goed genoeg) ken)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 13:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik leer gewoon de boeken. Samenvattingen vind ik maar irritant, maar soms maak ik er zelf eentje.
Oud 28-02-2006, 13:23
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik lees gewoon de stof uit boeken, samenvattingen van anderen vind ik vaak niet al te goed en heb het geduld niet om ze zelf te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 14:35
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-02-2006 @ 12:07 :
Ik hou het liever bij schoolboeken, aantekeningen uit de les en ander materiaal dat door school verstrekt is.
Oud 28-02-2006, 15:12
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik maak samenvattingen aan de hand van het boek. Vind ik altijd wel zo makkelijk, en zo leer je de stof ook nog een beetje.

Samenvattingen van internet haal ik nooit.. vroeger wel 'ns als ik écht geen tijd had, maar ik merk dat ze gewoon erg slecht zijn.. gemaakt door iemand die d'r niets van snapt.
Oud 28-02-2006, 20:44
nahatertje
nahatertje is offline
ik leer uit de boeken, en overhoor mezelf soms met cdroms die erbij zijn geleverd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 22:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik leer uit mijn boeken en download samenvattingen van internet, mits er goede te vinden zijn. Soms maak ik zelf een samenvatting.

Hoe ik uit de boeken leer: ik lees ze door en markeer, geef met potlood de belangrijke dingen aan of maak direct een samenvatting. Daarna lees ik het gemakeerde oid nog een paar keer door.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 22:40
Verwijderd
Maak een samenvatting adv het boek en leer die dan. Lees als ik iets niet snap het boek nog een keer door.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 09:22
Verwijderd
Ik maak een samenvatting met behulp van aantekeningen + schoolboek en daarna maak ik eventueel wat opgaven.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik leer de lesstof uit mijn studieboeken en gebruik de aantekeningen en de slides van de colleges om de stof te herhalen. Soms maak ik zelf een samenvatting maar dat is meer om alles te ordenen om het makkelijker te kunnen onthouden dan dat ik ze maak om ze echt te gaan leren. Het gaat me meer om het opschrijven dan om het leren.
Oud 01-03-2006, 18:06
*meizz*
*meizz* is offline
Ik leer uit de boeken en aantekeningen. Om mezelf dan wat te overhoren/oefenen, maak ik wat extra opgaven of gebruik de cd-roms die bij het boek zitten. Als ik bijvoorbeeld een taal moet leren, leer ik het, overhoor ik mezelf en schrijf ik de woordjes die ik niet weet op. En dan leer ik die weer. En als ik alles heb gehad overhoor ik mezelf álle woordjes nog een keer. Heel soms maak ik wel eens een samenvatting als het echt een grote en onduidelijke tekst is. (Maar eigenlijk ben ik niet goed in samenvattingen maken, ik schrijf altijd te veel op)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 18:37
ook hallo
ook hallo is offline
Ligt eraan of ik zin heb om te leren en of ik een goed cijfer nodig heb. Als ik echt goed MOET leren maak ik een samenvatting van het boek en leer die, anders(voornamelijk) lees ik het vluchtig door en gebruik samenvattingen van klasgenoten

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 21:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hangt er van af hoe bij een bepaald vak "gewerkt" word bij mij op de uni. Er zijn vakken waar ik het hele boek doorlees, maar er zijn ook vakken waar ik het boek als een soort "naslagwerk" gebruik om alleen moeilijke/belangrijke dingen op te zoeken en waar ik alleen de sheets van de colleges en mijn aantekeningen leer. Soms moet je bij het tentamen ook een case maken, dat zijn meer vaardigheden en dan kun je dat ook beter oefenen dan de stof van de behandelde cases uit je hoofd te knallen. Dan is gebruik van het boek ook meer "naslagwerk". Samenvattingen gebruik ik van veel vakken wel, als die op internet tenminste gratis te verkrijgen zijn. Af en toe maak ik zelf een samenvatting.
Oud 02-03-2006, 17:06
Nijn*
Nijn* is offline
Meestal maak ik samenvattingen van de stof uit het boek of eventueel van stencils. Haal bijna nooit iets af van internet, behalve als ik echt geen zin heb om een samenvatting te maken/te leren.
Oud 02-03-2006, 20:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hangt er natuurlijk vanaf wat/waarvoor etc. normaal lees ik globaal, nog een keer goed waaronder ik een samenvatting maak (zelf maken is wel zo effectief), en die samenvatting lees/leer ik dan naar behoeften een of meerdere malen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:58
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Samenvatting en als ik het dan niet snap maar ik oefeningen opnieuw
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:27
Verwijderd
Meestal gebruik ik het boek alleen als naslagwerk en volg ik gewoon de colleges
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:32
BeHaVe
BeHaVe is offline
Ik maak altijd zelf samenvattingen, maar als ik iets niet goed snap dan zoek ik wel samenvattingen op op internet. Maar da's alleen zodat ik dan de tekst kan begrijpen.
Oud 03-03-2006, 11:03
freakje
freakje is offline
Ik bewerk al mijn boeken, als in aanduiden met fluo en onderstrepen, dan maak ik er samenvattingen van. Tijdens de examens overlees ik mijn boek nog eens en leer ik mijn samenvattingen. Ik gebruik nooit andermans samenvattingen, daar hou ik niet zo van ...
Oud 04-03-2006, 13:59
ashwin2
ashwin2 is offline
ik weet nergens waar samenvattingen staan op het internet...

dus ik leer alleen uit boek, en heeeel soms uit werk boek maar bijna noit.

maar in het bio boek zitten al samenvattingen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2006, 14:03
Verwijderd
Ik lees meestal het boek goed door, en belangrijke dingen schrijf ik dan op. Ik heb niet echt het geduld om zelf uitgebreide samenvatting te maken. Verder leer ik de aantekeningen voor zover die gegeven zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 17:32
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Als ik moet leren leer ik uit mijn eigen boeken.
Ik maak zelf een samenvatting van de stof, lees deze door maar lees ook altijd mijn eigen boeken nog een paar keer door.
Oud 08-03-2006, 12:24
Chill_SQ
Chill_SQ is offline
Er zouden laptops ipv van boeken moeten komen!
Oud 08-03-2006, 14:43
professor2
professor2 is offline
samenvattingen zijn voor n00bs
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Chill_SQ schreef op 08-03-2006 @ 13:24 :
Er zouden laptops ipv van boeken moeten komen!
Nee, want dan zou ik veel minder lezen, want op een laptop kun je veel meer afleiding zoeken (internet, MSN, spelletjes), wat uiteindelijk leidt tot studie-afwijkend gedrag.
Oud 09-03-2006, 14:38
Nobucta
Nobucta is offline
Nou. Eh. Ik doe niet aan boeken. Wel aan google.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:30
timajax
timajax is offline
Ik leer eigenlijk nooit uit de boeken. Okee, af en toe.
Eigenlijk leer ik helemaal niet zoveel, ik steek het meeste op in de lessen. Haal regelmatig samenvatting van internet, en maak er ook nog wel eens eentje zelf. Meestal wisselen we op school uit :-P.
Oud 09-03-2006, 16:54
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-02-2006 @ 11:11 :
Als ik niks van de stof weet en de stof is reusachtig groot, zoek ik op op internet wat ik voor examen moet kennen, en dan kijk ik daar de samenvattingen van en mocht ik ergens over twijfelen zoek ik het op in het boek.

En anders lees ik het globaal door.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:20
remy476
remy476 is offline
meestal alleen boek. Maar bij samenvattingen van boeken enz kijk (bijna) altijd op internet
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten