Oude schoolkranten teruggevonden.
Fama est...
... dat mevr. Lefeber vroeg: ben ik in beeld?
... dat een leerling daarop antwoordde: ja, testbeeld!
... dat een andere leerling daaraan toevoegde: u stoort een beetje.
... dat dhr. Jongenelen zei: joden, moslims en islamieten (?) mogen niet aan hun pikkie trekken, dat is doden van leven.
... dat een leerling hierop zei: ben ik even blij dat ik katholiek ben
... dat dhr. Jongenelen antwoordde: ja, jij moet elke dag je lakens verschonen.
... dat er daarna in deze klas een dodelijke stilte viel.
... dat een leerling vroeg: meneer Laterveer, is het waar dat u vroeger mevrouw Boudesteijn leuk vond?
... dat dhr. Laterveer hier niets op zei
... dat daarna door 3B een ovatie werd gehouden
... vervolgens zei een leraar: vond u haar echt leuk?
... dat dhr Laterveer geen andere manier van reageren had en diplomatiek besloot een boek voor zijn hoofd te houden
... dat tijdens een engelse les ineens iedereen opschrok door een harde knal
... dat een leerling in de ophef riep: we worden aangevallen, iedereen bukken!
... dat mw. van Diepenbrugge zei: jee joh, allemaal gaan zitten. Ht is gewoon meneer van Hoof die die gozer executeert die ik er net heb uitgestuurd. Niets aan de hand dus.
... dat dhr. van Andel zei: de zuidelijke delen liggen flink zuidelijk!
... dat dhr. van Andel zei: het is geen keuze, je moet kiezen!
... dat dhr. van Andel zei: jij bent in de VS geboren, hoe kan dat dan? Ik bedoel... Leg eens uit... Ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen, maarruh...
... dat dhr. van den Heuvel zei tegen een leerling die op zijn pen zat te kauwen: zit je pen niet te pijpen.
... dat mw. Odeh zei: vroeger gingen mensen veel vaker dood.
... dat een leerling aan dhr. Sormani vroeg: krijgen we in de proefwerkweek alleen een tekst?
... dta dhr. Sormani zei: nee, er zitten ook vragen bij.
... dat mw. Lefeber zei: zaterdag 7 oktober wordt ajax van sofocles in de kunstmin opgevoerd (plaatselijke schouwburg)
... dat een leerling toen vroeg: oh, ik dacht dat ajax alleen in de arena speelde, is het gras in kunstmin beter ofzo?
... dat dhr. Melfor schreeuwde: als ik boos word, dan word ik boos! En dan worden jullie eruit gestuurd en eruit is eruit! Dan heb ik een probleem en jullie niet!
... dat dhr. Hulleman zei: ik hoor alles.
... dat een leerling met een gehoorapparaat hierop zei: ik niet.