Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ot: Mja, toch best hoog voor Ismail en Jason. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ligt het aan mij of zijn dat belachelijk hoge straffen voor deelname aan een criminele en een terroristische organisatie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dat combineert met deelname aan een organisatie die tot doel heeft het plegen van misdrijven, en dan ook nog eens met een terroristisch oogmerk, dan vind ik het niet verbazingwekkend dat ze 13 en 15 jaar hebben gekregen. Je moet zoiets ook een beetje zien in de sleutel van afschrikking. Rechters laten zich niet aan de leiband houden door politici maar ze zijn ook niet blind voor geluiden uit de samenleving. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je weet dat ze daar andere wetten hebben he? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk alleen dat in dit geval meerdere 'factoren' een rol hebben gespeeld. Al dan niet bewust. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 15:45. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, voor het gooien van een handgranaat vind ik de straf wel ok.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Strafrecht moet toch wel in open verbinding staan met de samenleving. Straffen worden uitgedeeld niet alleen omdat ze bij de persoon van de verdachte, de ernst van het feit enz.enz. passen, maar ook omdat de samenleving een bepaald beeld heeft van de vergelding die in het concrete geval moet geschieden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk bijvoorbeeld dat niemand zulke (mi schandalig) hoge straffen had verwacht in deze zaak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zit - denk ik, maar ik moet een slag om de arm houden want ik ken de overwegingen van de rechtbank nog niet - gewoon een groot gedeelte symboliek in: beetje 'de weerbare rechtsorde' idee: verzet je je tegen ons, dan pakken wij je terug. |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hofstadverdachten vrijgesproken van terrorisme Mr. Pignati | 25 | 25-01-2008 14:33 |