Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hier staat wat over Rotterdam http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1277065 maar waarschijnlijk heb je daar wel iets over gelezen.
Ik heb nog niemand gehoord over leiden, dus dat weet ik niet, maar ben net zo nieuwsgierig als jij, aangezien ik ook heel erg naar leiden trek sinds afgelopen weekend. Ben blij dat je deze topic geopend hebt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft de practica heb je regelmatig microscopie practicum (afhankelijk van het blok, soms een keer per week, maar bij een ander onderwerp 5 vijf weken helemaal niet). Ook in de snijzaal kom je regelmatig (maar ook dat is weer afhankelijk van het blok). Vorig blok (uhh eerste blok van het tweede jaar) hadden we ook veel onderwijs in kleine groepjes (max. 12 mensen) en kan krijg je een casus die je met zijn allen op moet gaan lossen m.b.v. de docent. Practicum zijn overigens bijna nooit verplicht (alleen sommige snijzaalpracticums en pkv uiteraard), dus als je er niets inziet dan je het ook door zelfstudie leren ![]() Ik studeer dus ook in Rotterdam, en ik kan zeggen dat het me erg goed bevalt. Er zijn precies genoeg contacturen, en het praktijkgerichte spreekt me ook erg aan. Zo is het eerste college in het eerste jaar gelijk een patientendemonstratie ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als alle 400 studenten naar het practicum gaan op dezelfde tijd dan wordt het wel een probleem ja (maar vandaar dat je ook gewoon wrdt ingeroosterd) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Krijgen jullie trouwens de antwoorden ook gewoon op internet oid? Of moet je het doen met de werkgroep?
||
![]() |
Citaat:
Maar wat is dat dan weer voor vraag? Als het teveel is wil je geen geneeskunde doen ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- literatuur is bij ons ook heel duidelijk aangegeven. Bij elk college/opdracht/practicum staat er welke literatuur erbij hoort, maar ook is er een totaaloverzicht - Contact met docenten in Rotterdam kan ook als je dat wilt. De docenten zijn na college altijd bereid nog vragen te beantwoorden, zowel voor de hele zaal of voor jou individueel (moet je even naar de docent lopen na het practicum). Ook de practicums worden zodanig gegeven dat interactie met de docent heel goed mogelijk is. Verder kan je via het blackboard ook nog vragen stellen/de docenten zijn ook altijd goed per email bereikbaar (mijn ervaring is dat je dezelfde dag nog een mailtje terug hebt). Tot slot wordt er elke week nog een uur ingeroosterd waar je naar toe kan komen met vragen/onduidelijkheden. Contactmogelijkheden genoeg ![]() - Wat betreft het leren van het afnemen van de anamnese maakt het in het begin niet uit dat je niet naar een diagnose toe kan werken. Je moet ook leren nadenken als een dokter, gewoon leren een goed beeld te vormen van wat te klacht is. Ook aan het werken aan je houding tijdens een gesprek kan je in een vroeg stadium mee beginnen. Het eerste jaar krijg je overigens ook patienten met een "makkelijke" klachten (mijn arm doet zo pijn). Nu krijgen we ook vaak patienten die iets hebben wat wij al gehad hebben. De anamnese wordt ook steeds verder uitgebreid. Ik vindt het zelf erg prettig om er in het eerste jaar al mee begonnen te zijn. Tijdens je snuffelstage het eerste jaar kan je bij de artsen als het goed is ook veel van die technieken terugzien. - farmacologie krijgen wij overal tussendoor (maar is daardoor zeker niet het ondergeschoven kindje. Het wordt aangepast aan het thema: vorig tentamen ging over metabolisme en dan hebben we een college gehad over de afbraak van geneesmiddelen. Deze week gaat over veroudering, en dan krijgen we een college over wat er anders voor het medicijngebruik bij ouderen. Doordat het steeds terugkomt worden dingen ook herhaald (herhaling is de kracht van het onderwijs ![]() Rotterdam heeft dus ook zeker veel te bieden ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi wind #1846 Haubenmeise | 500 | 18-02-2016 12:07 | |
Studeren |