Oud 13-03-2006, 17:40
Verwijderd
Ik ben van plan om een MP3 speler te gaan kopen met een groot geheugen. Na veel reviews gelezen te hebben wil ik ook graag jullie mening nog weten.
Als je een Ipod of een Iriver hebt of zoiets zeg dan ff of je er tevreden mee bent en wat de voor en nadelen zijn, dat soort dingen.

Ik twijfel tussen de volgende MP3 spelers:
Ipod Nano 4 gig ---> *edit: valt af omdat je relatief weinig gig hebt voor veel geld. En de benodigde accesoires moet je er nog los bijkopen; ook prijzig.
Creative Zen Micro 6 gig ---> *edit: valt af omdat er geen touchpad op zit...
Creative Zen Touch 20 gig
Iriver H10 6 gig
Iriver H10 20 gig
Philips GoGear HDD1620 20 gig
Sony NW-A1000 (of 20 gig) ---> *edit: valt af omdat de software bagger is...

Nou is mijn eerste vraag: waar zouden jullie voor kiezen; tevreden zijn met een MP3speler van 4-6 gig of gelijk een 20 gig aanschaffen.

Nog een opmerking: ik hoor van verschillende mensen dat de Ipod geen goede geluidskwaliteit heeft in tegenstelling tot de Iriver H10. Is dit zo?

Ik heb eigenlijk 2 eisen:
- De geluidskwaliteit moet zeer goed zijn
- De accu moet lang mee gaan (dus niet iedere dag opladen)

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 12:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 20:25
Internet
Internet is offline
Ik zou voor de Iriver gaan. Kwaliteit. En dat klopt ja dat de geluidskwaliteit van een iPod een stuk lager is.
Oud 13-03-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Internet schreef op 13-03-2006 @ 21:25 :
Ik zou voor de Iriver gaan. Kwaliteit. En dat klopt ja dat de geluidskwaliteit van een iPod een stuk lager is.
Jep dat dacht ik ook, maar die philips schijnt ook heel goed te zijn!
En wat about die creative?
Die sony heeft trouwens slechte software dus die valt al af denk ik....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 20:51
Internet
Internet is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 13-03-2006 @ 21:43 :
Jep dat dacht ik ook, maar die philips schijnt ook heel goed te zijn!
En wat about die creative?
Die sony heeft trouwens slechte software dus die valt al af denk ik....
Die philips ken ik niet echt. Ik kan daaorm ook niet vertellen hoe die is. Zal morgen wel een review lezen.
Oud 14-03-2006, 10:52
Roxy
Roxy is offline
Dit ga ik eens volgen. Ik wil zelf voor de zomervakantie ook een mp3speler aanschaffen, hoewel mijn nadruk meer licht op de accu dan op de geluidskwaliteit. Ik zat te denken aan de creative zen omdat ie volgens mij in vergelijking met de andere 20gig spelers vrij goedkoop is.
Oud 14-03-2006, 12:10
Balance
Balance is offline
Ik heb dezelfde zoektocht een paar weken terug gedaan en inmiddels een Iriver H10 6gb aangeschaft.

Wat IK als nadeel vond:

- Ipod Nano: weinig gb voor relatief veel geld. Geen fm-tuner. Daarnaast moet je alles (beschermhoesje, oplader etc) nog apart kopen en dat is erg duur bij Ipod.
- Creative Zen Micro: voor zover ik zag werkt die niet met een soort WMP indeling. Dus niet kiezen op genre of andere manieren van indelen. Je moet eerst de artiest kiezen en dan het album. Dat leek me best vervelend.
- Creative Zen Touch: te groot en zwaar naar mijn mening.
- Iriver H10 6gb: accu is snel leeg
- Iriver H10 20 GB: te groot naar mijn mening
- Philips hdd1620: geen fm-tuner

Mijn mening hè? Misschien vindt jij uiterlijk en fm-tuner minder belangrijk.

Ik heb dus voor de H10 gekozen en ben er dik tevreden mee. Ik weet niet precies hoe lang de accu mee gaat, maar ik luister maar 1,5 uur muziek per dag, dus hij gaat bij mij sowieso wel een aantal dagen mee voor ik hem weer op hoef te laden (sowieso vind ik opladen geen probleem. Gewoon 's nachts even doen).

Heb hem trouwens via de site gekocht waar jij naar linkt.
Oud 14-03-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2006 @ 13:10 :
Ik heb dezelfde zoektocht een paar weken terug gedaan en inmiddels een Iriver H10 6gb aangeschaft.

Wat IK als nadeel vond:

- Ipod Nano: weinig gb voor relatief veel geld. Geen fm-tuner. Daarnaast moet je alles (beschermhoesje, oplader etc) nog apart kopen en dat is erg duur bij Ipod.
- Creative Zen Micro: voor zover ik zag werkt die niet met een soort WMP indeling. Dus niet kiezen op genre of andere manieren van indelen. Je moet eerst de artiest kiezen en dan het album. Dat leek me best vervelend.
- Creative Zen Touch: te groot en zwaar naar mijn mening.
- Iriver H10 6gb: accu is snel leeg
- Iriver H10 20 GB: te groot naar mijn mening
- Philips hdd1620: geen fm-tuner
Dat van de Ipod vind ik ook dus die streep ik ook door.

De Creative Zen Micro vind ik eigenlijk ook helemaal niet mooi. Ik heb ook voorkeur voor een touchpad, dus de Zen Micro word em ook niet. En de geluidskwaliteit van Creative is toch ook lang zo goed niet als die van Iriver?

De Zen Touch is idd wel erg zwaar, kga in de winkel even kijken/wegen of dat gewicht echt hindelijk is.

14 uur muziek luisteren dat vind ik eigenlijk meer dan genoeg, dus de Iriver's hebben bij mij nog steeds de meeste kans.

Maar over die Philips hoor ik eigenlijk niet zo veel terwijl ik die wel erg mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 12:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 14-03-2006 @ 13:25 :
Dat van de Ipod vind ik ook dus die streep ik ook door.

De Creative Zen Micro vind ik eigenlijk ook helemaal niet mooi. Ik heb ook voorkeur voor een touchpad, dus de Zen Micro word em ook niet. En de geluidskwaliteit van Creative is toch ook lang zo goed niet als die van Iriver?

De Zen Touch is idd wel erg zwaar, kga in de winkel even kijken/wegen of dat gewicht echt hindelijk is.

14 uur muziek luisteren dat vind ik eigenlijk meer dan genoeg, dus de Iriver's hebben bij mij nog steeds de meeste kans.

Maar over die Philips hoor ik eigenlijk niet zo veel terwijl ik die wel erg mooi vind.
De Creative Zen Micro heeft toch een touchpad? Of is een touchpad blijkbaar iets anders dan ik me erbij voorstel?
Iig kan je er wel mee 'scrollen'.
Het verschil in geluidskwaliteit weet ik niet, want ik heb ze niet allebei

Overigens gaat de iriver h10 6gb geen 14 uur mee hoor. Er is 12 uur opgegeven door de fabrikant en op andere fora las ik dat veel mensen aan zo'n 8 uur komen. Die 12 uur is namelijk berekend met een korte duur van achtergrondverlichting en bij het volume op 20 (= gemiddeld, maar dus niet heel hard).
Ik geloof dat de 20gb een langere accuduur had.
Oud 14-03-2006, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2006 @ 13:42 :
De Creative Zen Micro heeft toch een touchpad? Of is een touchpad blijkbaar iets anders dan ik me erbij voorstel?
Iig kan je er wel mee 'scrollen'.
Het verschil in geluidskwaliteit weet ik niet, want ik heb ze niet allebei

Overigens gaat de iriver h10 6gb geen 14 uur mee hoor. Er is 12 uur opgegeven door de fabrikant en op andere fora las ik dat veel mensen aan zo'n 8 uur komen. Die 12 uur is namelijk berekend met een korte duur van achtergrondverlichting en bij het volume op 20 (= gemiddeld, maar dus niet heel hard).
Ik geloof dat de 20gb een langere accuduur had.
Owja Dan nog, ik vind de H10 mooier dan die Zen Micro. Dus de Zen Micro valt alsnog af Of de geluidskwaliteit moet beter zijn maarja daar kom je niet zo makkelijk achter.

Hmm dat is wel een heel verschil! Maar 8 uur vind ik eigenlijk nog wel genoeg...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:05
Verwijderd
Ik ben eruit, en het word geen één van het lijstje

Kheb gekozen voor de Creative Zen Micro Photo van 8 gb. Dit vanwege het formaat, menustructuur, accu en geluidskwaliteit.

Echt een heel mooi ding en ook super licht!

De Irivers zijn echt groot en die philips is ook niet zo mooi als ik dacht...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 07:17
miGAnt
miGAnt is offline
Ik heb dus ook zo mijn twijfels gehad maar heb dan toch de Iriver H340 gekocht

hIJ is echt niet zo groot als jullie denken

Ik heb er absoluut geen spijt van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: