Advertentie | |
|
![]() |
|
Mensen die in mijn buurt bont aan hebben sla ik tegen de vlakte (zie ook mn reply inet nertsentopic)
Leer en wol is heel wat anders. Wol is niet anders dan schapenhaar. Dat scheren ze in de zomer af, en dan heeftet schaap et lekker fris, en et haar groeit weer gewoon aan..en wij hebben wol... koeienleer is ook ok, want er worden geen speciale koeien gefokt alleen voor et leer. Je gebruikt vrijwel de hele koe als je em slacht. Et vlees eet je op, de huis verwerk je in kleding...nix mis mee. Krokodillenleer enzo vind ik schandalig, en valt bij mij onder de categorie 'bont' Vegetariers vinnik al zowiezo hypocriet, maar dat ff terzijde... Een vegetarier moet geen leer aanhebben... Mensen die geen vlees lusten zijn in mijn ogen geen vegetariers...
|||||||
Citaat:
Dan raad ik je eerst van harte aan om even te controleren of het om echt bont gaat....zou zo zielig zijn als je iemand neerslaat die JUIST voor nepbont heeft gekozen.... Overigens, geweld lost niks op ![]() Citaat:
Helaas niet helemaal waar... Ten eerste bepaald niet het seizoen wanneer de schapen geschoren worden maar een gunstige wolprijs. Ze worden dus weleens te vroeg geschoren. Als je een schaap niet scheert, dus onder natuurlijke omstandigheden, dan verliest een schaap tijdens de wisseling van de seizoenen geleidelijk z'n haar, net zoals het geleidelijk ook weer aangroeit. Een schaap in één keer kaal scheren is niet bepaald natuurlijk, waardoor veel schapen longontstekingen krijgen en zelfs dood gaan omdat ze ziek zijn geworden door de plotselinge blootstelling aan bepaalde weersomstandigheden. Tijdens het scheren kunnen schapen verwondingen oplopen, wat opzich niet zo heel erg is, maar wel als de wonden gaan ontsteken. Bovendien krijgen schapen een chemische behandeling om parasieten tegen te gaan. Hierdoor kan vergiftiging optreden. Overal waar de mens producten van dieren haalt (en het dier ook zodanig als 'product' behandelt) is wel iets mis. Het hangt er maar vanaf in hoeverre je dat accepteert. Citaat:
Opzich snap ik dat je dit zegt, maar niet als ik het volgende lees: Citaat:
Waarin verschilt bont van vlees? Want blijkbaar heb je geen moeite met vlees... Citaat:
Mja, dit snap ik eigenlijk wel, ik denk dat je bedoelt dat je niet kan protesteren tegen het ene, terwijl je van het afval wat daarbij vrijkomt wel profiteert.....*het overdenken waard*.... MAAR: dan kom ik toch weer bij mijn vorige vraag....waarin verschilt bont van vlees? In mijn ogen allebei primaire producten van een dier (primair product: product waarvoor je een dier dood, valt de vraag naar dat product weg dan hoef je het dier niet te doden). Bont staat in mijn ogen gelijk aan vlees, terwijl leer, gelatine, botten voor mij secundair product (dus bijkomstigheid) zijn. Bovendien, maar dit kan ik verkeerd begrijpen; bedoel je *hypocriet* op een aanvallende wijze? Dus zoiets als: Je moet óf vlees eten, of je moet streng veganist zijn? Want als je geen vlees eet (morele redenen), maar wel melk drinkt en leer draagt, dan ben je hypocriet (en dus fout)? Citaat:
Vegetarisme betekent letterlijk: voedingssysteem waarbij hoofdzakelijk of uitsluitend plantaardige voedingsmiddelen worden gebruikt...blabla, dan heb je de verschillende soorten; wel eieren/geen eieren enz, blabla. Maar dit is absoluut niet belangrijk.
||
Citaat:
2. En mensen die andere mensen in elkaar slaan omdat ze bont dragen? Zijn die ook niet hypocriet? Ik neem jou vergelijking plant-dier even over. 3. Voor mij klopt jou "vegetariers=hypocriet" stelling iig niet. Ik heb er lang over na moeten denken om vega te worden, omdat ik moeilijk de grens kon bepalen (melk? leer?) en omdat ik inderdaad ook zat met dat plantenverhaal. Maar om om die reden géén vegetarier/-nist te worden is wel heel erg zwak, en daarmee maak je het jezelf imho te makkelijk. Ik eet geen vlees omdat ik als consument niet verantwoordelijk wil zijn voor wat er met dieren gebeurd (het feit dat we ze tot 'product' hebben gedegradeerd). Als ik dit met planten ook doe, ben ik binnen zoveel maanden dood, omdat je nou eenmaal groenvoer nodig hebt om te kunnen overleven... Om volledig Vriendelijk te zijn, zou je dus in je nakie op een stenen ondergrond moeten leven, waar je alleen dode blaadjes, fruit en water eet en drinkt. Is onmogelijk. Ben ik daarom als vegetarier hypocriet? Neh, dacht het niet. Hypocriet ben ik als ik ga demonstreren tegen de bio-industrie, en vervolgens MacFrommels induik om een megabio-industrieburger naar binnen te werken...en het mij vooral ook laat smaken. Ik zou de wijze waarom vegetariers leven eerder inconsequent noemen. Inconsequentie waar een duidelijk reden achter zit. Er bestaat niet zoiets als óf-óf. Of dierenmishandelaar in de ergste vorm, of naakte-op steen levende-dodeblaadjesverorberaar....Lijkt me onzin.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-08-2002 om 01:18. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik stond eigenlijk niet stil bij leren producten, zoals schoenen. Dat is meer vanzelfsprekend voor mij.
||
Citaat:
Ik geloof niet dat boeren niet rekening houden met het weer dat volgt op het scheren. Tuurlijk je kan het weer, helaas, nooit precies uit stippelen, maar meestal weet je wel ongeveer wat voor weer het wordt, en aan de hand van die informatie wordt pas geschoren. Er zal best wel eens een schaap na het scheren dood zijn gegaan aan gevolgen van een longontsteking. Maar een longontsteking komt meestal niet alleen door het blootstellen aan plotselinge weersomstandigheden maar ook door een slechte weerstand. Ik vind het dan ook onzin dat je zegt dat veel schapen doodgaan na het scheren, want dat is DUS niet zo. Over die wonden, tja dat is misschien wel waar... hoewel ik er van uit ga dat de scheerder voorzichtig z'n scheerapparaat hanteert, en als er een wond ontstaat (wat niet echt vaak voorkomt, gloof ik) tja .. betadine? Bovendien krijgen schapen een chemische behandeling om parasieten tegen te gaan. Hierdoor kan vergiftiging optreden. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt hoor, maar hier geloof ik geen pest van. Artikeltje? Overal waar de mens producten van dieren haalt (en het dier ook zodanig als 'product' behandelt) is wel iets mis. Het hangt er maar vanaf in hoeverre je dat accepteert. Tja dit ben ik niet geheel met je eens... Mensen die met dieren omgaan houden doorgaans veel van die beesten. Boeren moeten hun brood met bijv. koeien verdienen, en kunnen misschien niet ieder beestje in de watten leggen, maar je kan mij niet wijs maken dat de doorsnee boer niet van z'n beesten houd en probeert het beste met ze voor te hebben. Tuurlijk het zal niet altijd eerlijk gaan, maar je mag ze niet over één kam scheren ![]() Maar goed de meeste wol die tegenwoordig wordt gebruikt komt uit de fabriek en is synthetisch..
|
![]() |
Ik ben heel erg tegen het dragen van bont. Leer vind ik minder erg omdat veel mensen ook vlees eten van koeien. Ik niet, ik ben vegetarisch. Dat mensen het bont van een dier gebruiken als kleren was nodig toen we nog arm waren en het niet anders kon. Nu hebben de meesten kleren en bont is hier in het Westen en de VS dus volkomen zinloos. Een zo'n anti-bont vereniging had eens een fantastische actie gehouden waarin ze mensen een stuk schaamhaar af lieten knippen en dat opplakten op een kaartje en naar een hele grote bontmakerij stuurden. Het is op het nieuws geweest. Oke, beetje grof, maar nooit erger dan dieren afslachten alleen om hun vacht!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
laat ik het zo zeggen; als dieren worden afgemaakt omdat een paar mensen schoene van een "exclusief" soort leer moeten hebben; dan vind ik dat fout.
wordt het dier goed gebruikt (dus vlees EN 'huid'), dan heb ik er wat minder op tegen. ook zoiets; die klere schepen die haaien vangen voor de vinnetjes: ze vangen de haaien; snijen de vinnen af, en gooien de haaien vervolgens levend weer terug... wat zou ík graag een paar torpedo's in zo een boot willen jagen... |
![]() |
|
Ik draag geen bont, maar wel leren schoenen en jas. Eigelijk wil ik geen leer meer dragen, maar ik gooi het niet weg. Dat vind ik dan ook weer zonde: ik heb het ooit gekocht en ik draag het gewoon helemaal op. Ik zal daarna niet opnieuw leren schoenen of jas kopen.
||
Citaat:
||
Citaat:
oh ja joh? heel veel dieren zijn planten eters maar mensen moeten ze zo nodig afslachten omdat ze een lapje vlees op hun boterhammetje willen. (en kom op nou, wat doen koeien varken of kippen nou tegen een mens!) ja, draag vooral en bont mantel als er een beest voor heeft liggen creperen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*wijst naar kisten* sorry, maar vinnik nou eenmaal fijn lopen, op sportschoenen heb ik het gevoel dat ik geen steun enzo heb. en lichtgewicht kisten roelen nou eenmaal. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
bont: nee
leer: alleen schoenen en tweedehands. waarom? voor bont worden echt beestjes gefokt, leer is restmatteriaal, maar toch wil ik het niet nieuw omdat ik dan het idee heb dat ze "voor/door mij" zijn geslacht. ochja, het zit voornamelijk in m'n kop, ik bedoel ik eet ook gewoon vlees dus waar maak ik me druk over? of zoiets.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en zelf draag ik wel gewoon leren schoenen, ik wil ook een leren jas, broek vind ik niet zo nodig, vindt het ook niet zo mooi staan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben echt anti-bond!!!! je gaat toch niet zomaar een onschuldig beest afslachten om dat je graag een bontjas wil of een krokodillenleren tas ofzow!
ik ben geen vegetarier maar dat is eigenlijk alleen omdat ik vlees en vis heel lekker vid maar k denk er toch over om wel vegatarisch te worden!! |
![]() |
|
oja, ik ben vegetarisch omdat ik vind dat er zo ontzettend gerotzooid wordt met het vlees.
dan denk ik dus aan groeihormonen enzo. en ik vind dat we vlees als iets bijzonders moeten zien. iets dat je bijv 3 x in de week eet en dat je daar dan op verheugt. en ik vin ook dat dieren steeds meer een ding zijn geworden dan een dier. en ik draag wel leer omdat schoenen ofzo maar van een heel klein lapje worden gemaakt en niet omdat leer een afvalproduct is ofzo. want ze slachten het beest niet alleen voor het vlees maar gewoon om er zo veel mogelijk van te kunnen gebruiken. (he'k ook maar van me zus ![]() maargoed misschien ga ik later nog wel vlees eten maar dan wel vlees van een deir dat niet al te jong is en dat een goed leven heeft gehad. zow, enne, leer zit gewoon heel lekker ![]() maar bont, dat vin ik lijp, je kan net zo goed nepbont dragen, en ik vin ut maar goed dat ut verboden is, maar ik vin niet dat de politie bont af moet pakken van mensen en dan opruimen, want dan is die beer ofzo voor niks doodgegaan en misscjhien hadden die mensen al een bonte jas voordat het verboden werd ![]()
|
Ik draag wel leer. DRunderen worden geslacht, en we eten het vlees op, dus waarom zouden we de huid niet gebruiken? Bont daaraantegen is onnodig. Die beestjes worden hier enkel gefokt voor mooie jassen, iets onnodigs.
REIE
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Hulp nodig bij shoppen. Verwijderd | 17 | 15-01-2013 22:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Lifestyle |
straight edge Gadje | 233 | 31-08-2003 13:29 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |