Oud 27-03-2006, 07:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 26-03-2006 @ 19:26 :
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen hoeven nooit te schijten
Schijten niet nee
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:11
kattebolleke
kattebolleke is offline
Ik heb ook een spastische darm, ook al zo'n 2 jaar. Voor ik naar de dokter ging had ik het heel fel, en nu heb ik pilletjes gekregen (spasmomen) en nu heb ik het alleen nog maar met aanvallen, als ik veel elcohol heb gedronken of veel vet eten. Ik let eigenlijk niet speciaal op mijn eten, maar ik sta zowiezo op dieet, dusja, ik eet heel veel vezels en groenten en fruit en drink iedere dag 1.5 liter water, dus dat zit wel goed. Ik vermijd ook fruitsap, want daar kan ik wel eens een aanval van krijgen. En stress, sjah, daar kan ik niet teveel aan doen.
Oud 28-03-2006, 22:38
reno
reno is offline
Hoe reageren jullie eigenlijk op koffie?
Ik ben een redelijke koffiedrinker (ochtend, middag en avond een kopje gemiddeld) en ik heb een vermoeden dat dat een van de boosdoeners is!
Oud 28-03-2006, 22:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
reno schreef op 28-03-2006 @ 23:38 :
Ik ben een redelijke koffiedrinker (ochtend, middag en avond een kopje gemiddeld) en ik heb een vermoeden dat dat een van de boosdoeners is!
Probeer het eens uit, drink een paar weken geen koffie, red bull, etc. Dan kom je er vanzelf achter
Oud 29-03-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 28-03-2006 @ 23:38 :
Als ik een kop koffie drink, ben ik een kwartier later aan de diarree
'k Reageer er dus walgelijk op
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:08
Antubis
Antubis is offline
Ik lust geen koffie. Dat vind ik ranzig.. ik heb het wel een keer op.. en toen werd ik enorm misselijk en kreeg ik buikpijn. Ik weet alleen niet of het aan de smaak lag of dat het echt aan mijn spastische darm lag.
Oud 29-03-2006, 17:53
Philemon
Philemon is offline
Trouwens, even snel een vraagje tussendoor..
Mijn zusje heeft op dit moment al 2 weken lang erg last van haar buik. Ze kan niet naar school en ziet er erg slecht uit (helemaal wit etc.) Zijn al wel naar de dokter en al meerdere malen naar het ziekenhuis geweest. Daar zeiden ze dat het waarschijnlijk kwam omdat ze obstipatie in de darmen had en dat de ontlasting er gewoon niet uit wou. Maar aangezien het alleen maar erger wordt, en de laxatiepillen ook niet echt werken dacht ik dat het misschien wat anders zou kunnen zijn?
Kan het een SPD zijn? Of is dit heel raar?
Oud 29-03-2006, 19:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Philemon schreef op 29-03-2006 @ 18:53 :
Trouwens, even snel een vraagje tussendoor..
Mijn zusje heeft op dit moment al 2 weken lang erg last van haar buik. Ze kan niet naar school en ziet er erg slecht uit (helemaal wit etc.) Zijn al wel naar de dokter en al meerdere malen naar het ziekenhuis geweest. Daar zeiden ze dat het waarschijnlijk kwam omdat ze obstipatie in de darmen had en dat de ontlasting er gewoon niet uit wou. Maar aangezien het alleen maar erger wordt, en de laxatiepillen ook niet echt werken dacht ik dat het misschien wat anders zou kunnen zijn?
Kan het een SPD zijn? Of is dit heel raar?
Nee dat kan niet, want voor die diagnose moet je een aantal maanden klachten hebben.
Oud 06-04-2006, 09:17
snoopy
snoopy is offline
sorry, beetje een up, maar ik dacht dat t nog wel kon want hij stond nog op de eerste pagina.

Ben vandaag weer eens bij de dokter geweest en ze heeft me zakjes zemelen (ofzo) gegeven. Heel vreemd, want ze zijn eigenlijk tegen verstopping, maar het schijnt dat ze helpen. Je kunt ze gewoon bij de apotheek halen, misschien n tip?

Verder moet ik heel langzaam eten en veel kauwen. Nou, dat moeten wij ook allemaal kunnen doen, he?
Oud 06-04-2006, 09:21
Antubis
Antubis is offline
Ja die tip heb ik ook gekregen.. en ik heb ook zakjes gehad. Maar daardoor kreeg ik nog een bollere buik.

Hebben jullie ook last van een gebolde buik? (dus lijkt het net alsof je zwanger bent?) Ik ben er eigenlijk net uit dat ik dat wel soms heb als ik buikpijn heb.. nu is mijn buik al niet dun.. maar ik kan wel zien dat als ik buikpijn heb mijn buik dan echt ronder wordt, en ik kan hem dan ook niet inhouden. Nog meer mensen last van?
Oud 06-04-2006, 09:34
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Antubis schreef op 06-04-2006 @ 10:21 :
Ja die tip heb ik ook gekregen.. en ik heb ook zakjes gehad. Maar daardoor kreeg ik nog een bollere buik.

Hebben jullie ook last van een gebolde buik? (dus lijkt het net alsof je zwanger bent?) Ik ben er eigenlijk net uit dat ik dat wel soms heb als ik buikpijn heb.. nu is mijn buik al niet dun.. maar ik kan wel zien dat als ik buikpijn heb mijn buik dan echt ronder wordt, en ik kan hem dan ook niet inhouden. Nog meer mensen last van?
ja, daar heb ik ook last van. Heel erg zelfs, en mijn buik is normaal gesproken echt plat.

Heb van m'n huisarts gehoord dat dat ook komt omdat ik te snel eet. Dan hap je veel lucht mee, waardoor je buik dus opzet.
Oud 06-04-2006, 13:18
Antubis
Antubis is offline
En dat wist ik dus niet..
Oud 06-04-2006, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 06-04-2006 @ 10:21 :

Ja dat heb ik ook, ziet er heel stom uit. Broeken gaan dan te strak zitten enzo, heel vervelend.

Ik zal ook eens proberen langzamer te eten, want ik eet inderdaad vrij snel. Maar ik kan me ook wel herinneren dat ik er last van heb als ik al een poos niks gegeten heb, of zelfs 's ochtends voor het ontbijt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:44
jipjuh
jipjuh is offline
ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest voor mijn buikpijn en op verwijzing ben ik 3x in t ziekenhuis geweest voor onderzoeken waaronder een buikscan. ze zeiden dat ze niets zagen en wanneer ze het niet weten zeggen ze dat je een spastische darm hebt. ik heb dat dus ook. ik heb ook zakje met vezels gehad, die heten metamucil. ze helpen de ontlasting wel een beetje waardoor ze je darmen aan het werk houden waaardoor je erminder last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:50
Antubis
Antubis is offline
Ik heb ook van die vezels gekregen, maar daardoor had ik een nog erger opgeblazen gevoel dan voor die vezels.

Dat langzamer eten en meer kauwen maakt wel een beetje uit bij mij.

En dat van 's ochtends; bij mij ligt dat vaak aan dat honger bij mij vaak al buikpijn wordt.. en soms komt het door stress..
Oud 27-06-2006, 13:52
jipjuh
jipjuh is offline
Citaat:
Antubis schreef op 27-06-2006 @ 14:50 :
Ik heb ook van die vezels gekregen, maar daardoor had ik een nog erger opgeblazen gevoel dan voor die vezels.
dat had ik de eerste twee dagen dat ik ze innam ook toen lag ik gelijk maar ff op bed omdat k t idee had dat k ging flauwvallen. k moest t toch maar ff proberen zij de huisarts en t helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:54
Verwijderd
Als je vezels of zemelen gebruikt moet je er wel aan denken om ook wat extra water te drinken . De bedoeling van vezels is namelijk dat die voorkomen dat er in je darmen veel vocht aan je ontlasting wordt onttrokken, maar dan moet er wel genoeg vocht zíjn want als je lichaam dreigt uit te drogen wordt dat vocht alsnog onttrokken en werken ze alleen averechts. Als het goed werkt helpt het op de beschreven manier tegen verstopping, maar kan het dus ook werken om gewoon alles in je darmen wat soepeler te laten verlopen waardoor je er minder gauw last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:57
Antubis
Antubis is offline
Ik dronk er altijd nog 1 kopje water extra bij.. Maar het werkte gewoon niet.. ik nam ze altijd 's ochtends, waardoor ik met enorm veel buikpijn naar school ging.

Nu is de buikpijn wel heel erg verminderd.. maar als ik bijvoorbeeld ongesteld wordt heb ik er net iets meer last van.. en als ik een tijd ongezond gegeten heb.

Ohja.. toen ik begon met de pil had ik er ook steeds minder last van, en hoefde ik niet elke maand een halve week thuis te zitten. Herkennen jullie dat ook?
Oud 27-06-2006, 14:01
jipjuh
jipjuh is offline
wanneer ik ongesteld ben heb ik ook last van buikpijn maar dat is een heel ander soort buikpijn dan normaal. door de pil is m'n buikpijn tijdens de menstruatie wel minder geworden maar die vezels hebben daar bij mij niets mee te maken denk k.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:02
Antubis
Antubis is offline
Nee bij mij niet, maar de buikpijn is bij mij wel hetzelfde.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten