Oud 05-09-2002, 22:02
shy girl
shy girl is offline
Ik heb vaker het idee dat de vertrouwenspersoon allang blij is als ze van me afis.. als ik met haar praat is dat niet langer dan 10min..vaak minder. Het lijkt alsof ze zo snel mogelijk weg wil...
ze vraagtdan wel op hetlaatste of ik nog iets kwijt wil maar dan voel ik me er toch niet fijn bij..want ik voel me opgejaagd.
Ze zegt vaker dat ik het het beste met mn psych erover kan hebbe, omdat die meer van mij weet en van alles..en dat zij zelf ook niet veel kan doen..dat klopt wel..mja ik wil gewoon op school een aanspreekpunt kunnenh ebbe...iemand waarbij ik mn hart kan luchten. Maar dit werkt niet naar mijn idee.
Ze is wel heel lief en aardig. Ze heeft er bv voor gezorgd datik hulp kreeg..
Ik kan welnaar mn mentor gaan en met hem praten..maa rik weetniet of het wel zin heeft...hij kan er ook nix mee..
k wil gewoon met iemand kunnen praten op school...en met die vertrouwenspersoon lukt datniet helemaal..terwijl ze wel heel aardig is enzow. En ik haar toch niet 'kwijt ' wil..
ze zei; als er iets is kun je gewoon naar me toekomen en een afspraak maken om te praten, mja..
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 22:22
black crow king
black crow king is offline
Allereerst, bij een vertrouwenspersoon moet je je ten alle tijden op je gemak voelen. Wordt dit belemmerd, door wat voor reden dan ook, dan ga je waarschijnlijk ook dingen achterwege laten.
Ik zie "te weinig tijd schenken" als een belemmering, blijkbaar heeft zij het óf te druk, óf wil ze liever dat je meteen naar de psych gaat. In beide gevallen kan de vertrouwenspersoon dat taktisch aangeven. Nu heb je het idee dat je niet meer een goed gesprek kan hebben omdat je bij wijze van spreke na 7 minuten de deur wordt gewezen. Dat werkt dus niet.

Zoals je al aangeeft wil je heel graag iemand op school hebben waarbij je je op je gemak bij voelt, en waar je dingen aan kwijt kunt die je dwars zitten. Nogmaals, dít mág niet belemmerd worden, er moet een goed aanspreekpersoon op school aanwezig zijn waar je je verhaal bij kwijt kunt. Dat geldt in principe voor elke school zover ik weet.

Nu heb je de keuze om naar de mentor te gaan, of gewoon naar de het persoon te gaan waar je vroeger ook kwam, maar naar jou idee, je te weinig tijd geeft om je verhaal goed te formuleren.

De mentor, noch het vertrouwenspersoon heeft een wondermiddel dat de problemen uit de lucht helpt. Maar dit hoeft ook niet, zolang jij maar je ei kwijt kunt bij 1 van hen, of bij allebei.
Bij het vertrouwenspersoon gaat het niet lekker. Waarom zou je dan niet gaan praten met de mentor. In principe heb je niets te verliezen.

Je gaf zelf al een reden waarom je het zou doen:
"mja ik wil gewoon op school een aanspreekpunt kunnenh ebbe...iemand waarbij ik mn hart kan luchten"

Ik vind dat een heel goed initiatief, waarom zou je er geen werk van maken. Als het bij de 1 niet lekker gaat, dan lukt het misschien wel bij de ander.
'Niet geschoten altijd mis.'

Waar je ook voor kiest, ik sta axhter je

-Black Crow King-

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:36
de abt van sion
de abt van sion is offline
Zie het zo: iedereen moet een aantal taken verrichten. Sommige leraren zijn niet goed in of hebben geen zin meer in lesgeven. Dan kunnen ze uit een aantal lesurenverminderende taken kiezen: decaan, vertrouwenspersoon en zo.
Die vertrouwenspersoon doet dat vaak dus niet uit overgave, maar omdat het hem de mogelijkheid biedt minder les te geven. Vraag je dus maar liever niet af wat hij over zijn patiënten denkt...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 09:15
moenbase
moenbase is offline
Maar het lijkt mij ook dat een vertrouwenspersoon 'verplicht' cursussen moet volgen, leerlingbeleidende-cursussen.
Of hij/zij deze in de praktijk toepast is nog maar de vraag inderdaad...
Oud 06-09-2002, 14:22
Quiana
Quiana is offline
Btje achterlijk dat ze je zown gevoel geeft, bij een vertrouwenspersoon moet je altijd terechtkunnen..
Ik snap heel goed dat je op je school een aanspreekpunt wil hebben, waar je je hart kunt luchten, de vertrouwenspersoon is daarvoor aangesteld, dan heb je niezo snel t gevoel dat je hem/haar lastigvalt..
Ik denk dat je best wel kan proberen om met je mentor te praten, je hebt idd niets te verliezen..
Misn kan je tegen je vertouwenspersoon een btje proberen te vertellen dat je denkt dat ze liever zo snel mogelijk van je af is, misn bedoeld ze t wel helemaal niet zo...

*knuf*
Oud 06-09-2002, 20:17
euro
euro is offline
Het is helemaal niet 'verplicht' om met vertrouwenspersoon te gaan praten. Ik zou gewoon proberen met je mentor te gaan praten, als je hem/haar vertrouwt en aardig vind natuurlijk. Je zei dat je aanspreekpunt op school wou, nou als je een andere leraar/lerares hebt die je echt vertrouwt / aardig vind kan je ook met een die 'gewone' leraar/lerares gaan praten. Ze zullen je heus wel willen helpen, niet alleen de vertrouwenspersoon is hiervoor..

naja sterkte!

Myrthe
Oud 07-09-2002, 19:28
kleinedraak
Zo voel ik me ook boij iemnad op school. Ze is al 2 jaar geen vertrouwingspersoon en volgens die lul wat ik nu ga aanklagen mag ik niet met haar praten. Ze is echt een schat maar als ze me gewoon op school tegenkomnt doet ze of ze me niet kent. Misschien als bescherming tegen mij omdat de halve school haar niet mag. In de pauze heeft ze wel eens dienst en dan ben ik melig bezig met een goede vriend van mij(die haar ook niet mag) en dan kijikt ze me wel eens lachend aan en als ze ziet dat ik kijk draait ze zich om. Ik vind dat je het moet vragen of hij/zij het vervelend vind. ik denk van niet maar vraag het eens!!!!!!!!!!
Suc-6
een steunend meisje die hetzelfde meemaakt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 22:33
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
ik heb dus ook sterk het gevoel dat ik met een vettoruwenspersoon moet praten....dat ze jou dat gevoel geeft is erg > ik zou er eens naar vrage!

Maarja ik herken wat je meemaakt!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 23:46
black crow king
black crow king is offline
Ik denk dat je haar moeilijk kan vragen "hoi, vindt u het wel ok als ik dingen vertel?"
Het lijkt mij dat ze dan 'ja' zegt, ik bedoel, als ze 'nee' zegt dan zou dat weleens het einde van haar 'vertrouwenspersoon-'cariërre'' kunnen betekenen.

Misschien is het beter om een afspraak te maken om te gaan praten in plaats van naar binnen wandelen en te zeggen wat je op je hart hebt.

-balck crow king-

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 10:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten