Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik scheer niet over één kam en ik ken zelf ook genoeg leuke mensen in Friesland. Maar je kunt wel degelijk spreken over een bepaalde 'mentaliteit' of 'sfeer' in een bepaald gebied. En Friesland is voor mij nou niet bepaald een bruisend of intellectueel hoogstaand gebied. Maar alles is persoonlijk natuurlijk. Kom op, vat niet alles zo zwaar op ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Valt trouwens niet te ontkennen dat er een andere sfeer is in Amsterdam. Of die je bevalt of niet, is persoonlijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dr staan steden tussen de weilanden, misschien handig als je daar eens ging kijken. maar goed, als je wil beweren dat friesland afwijkt van de rest van nederland - dat klopt. m.i. in positieve zin.
||
Citaat:
||
Citaat:
* De Nhl is qua school echt vele malen beter dan de Hanze, en ik spreek uit ervaring. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, want intellect hangt ook echt af van de streek waar je vandaan komt, en Friesland is de enige met zo'n 'mentaliteit', met alleen boeren, koeien en dorpen. Ze zijn daar allemaal dom en Nederlands spreken kunnen ze al helemaal niet. ![]() Maargoed, ik studeer ook in Leeuwarden en ik heb het prima naar mijn zin. Het heeft alle faciliteiten die andere grote steden ook hebben en is wel degelijk een studentenstad. En wat dat 'bruisend' betreft, ik vermaak me nog alijd beter met 3 leuke kroegen dan met 20 klotetenten. ![]() Natuurlijk is Groningen qua (studenten)stad de shit en kan Leeuwarden daar niet aan tippen. Als ik de kans krijg zou ik daar graag heen willen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Leeuwarden valt best mee. Ik studeer er al vrij lange tijd nu, en zoals je ook in eerdere reacties leest, het wordt steeds meer een studentenstad, mogelijkheden zat.
Je kunt er WEL salsalessen volgen, meerdere mogelijkheden zelfs, je moet ze alleen even weten te vinden. Bij sacovelt (http://www.sacovelt.nl/) bijvoorbeeld. Of bij dansschool Adema. En er worden ook wel eens losse cursussen georganiseerd in De Gloppe (een ja, hoe noem je het, culturele kroeg in Leeuwarden). Echt waar, Leeuwarden is zo slecht nog niet ![]() Daarbij is in Groningen uitgaan natuurlijk wel leuker, maar Groningen ben je zo. Ik neem zelf vaak de eerste trein in de ochtend gewoon weer terug naar Leeuwarden. Geen probleem. Enn ik vind de NHL zelf een erg leuke school, ik doe de Lerarenopleiding Aardrijkskunde daar. Je had mee kunnen doen met proefstuderen op 30 maart joh.. Had je beetje indruk gehad van hoe het er aan toe ging. Maar je kunt ook gewoon even naar de afdeling talen bellen, ze laten je zo een dag een paar lessen met de eerstejaars mee volgen. Doen ze niet echt moeilijk over. Verder is het hier in Leeuwarden absoluut niet moeilijk om een kamer te vinden (er worden heeel regelmatig kamers aangeboden) en zijn de prijzen niet zo achterlijk hoog als in de Randstad. Blijft dus meer geld over voor andere leuke dingen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Canada TooTall | 12 | 04-09-2011 11:30 | |
Studeren |